Jump to content
PetraO

Maffe regelgeving!

Recommended Posts

Doe wat je wilt. Ik vind het zelf een beetje overtrokken en heb dit ook van anderen gehoord. Het blijft een corrupt gebied dus je kan zeker genaaid worden. Maar om nu zo spastisch te gaan doen alsof je in de gevangenis terecht komt vind ik ietwat super over de top. Het kan je wat extra poen kosten of je dampers kwijt (nooit gehoord hiervan, jullie?). Maar ga hier nou geen facebook  in het ² doen. Ik ken alleen mensen die lekker ermee heen zijn gegaan (zich rustig hebben gehouden) en gewoon terug zijn gekomen met dampers en all . Thailand is corrupt ja, maar ze zijn heel blij met de inkomsten van toeristen. Dus als je gesnaaid wordt dan moet je even wat bath neerleggen maar voor een rechter zal je never nooit in een gevangenis komen.. realistisch gezien zou het ook onnozel zijn. 

Maar ja, sommigen willen gewoon angst kweken. Ik zou gewoon 2 dampers in mijn bagage doen en wat liquid. Niet in mijn handbagage (niet provoceren). Die gasten bij douane boeien het echt niet hoor. 

Ieder z'n ding natuurlijk. Dit is mijn ding - smiles - 

Posted (edited)
6 hours ago, Nijmegensmoke said:

Doe wat je wilt. Ik vind het zelf een beetje overtrokken en heb dit ook van anderen gehoord. Het blijft een corrupt gebied dus je kan zeker genaaid worden. Maar om nu zo spastisch te gaan doen alsof je in de gevangenis terecht komt vind ik ietwat super over de top. Het kan je wat extra poen kosten of je dampers kwijt (nooit gehoord hiervan, jullie?). Maar ga hier nou geen facebook  in het ² doen. Ik ken alleen mensen die lekker ermee heen zijn gegaan (zich rustig hebben gehouden) en gewoon terug zijn gekomen met dampers en all . Thailand is corrupt ja, maar ze zijn heel blij met de inkomsten van toeristen. Dus als je gesnaaid wordt dan moet je even wat bath neerleggen maar voor een rechter zal je never nooit in een gevangenis komen.. realistisch gezien zou het ook onnozel zijn. 

Maar ja, sommigen willen gewoon angst kweken. Ik zou gewoon 2 dampers in mijn bagage doen en wat liquid. Niet in mijn handbagage (niet provoceren). Die gasten bij douane boeien het echt niet hoor. 

Ieder z'n ding natuurlijk. Dit is mijn ding - smiles - 

En waarom zou men dit dan wel serieus nemen?

Ik lees een waarschuwing, een maning tot voorzichtigheid en ik neem dat vele malen liever aan van iemand die het land kent dan van iemand die "wel eens wat" van "mensen" heeft gehoord, maar er zelf blijkbaar geen weet van heeft. Ook in een corrupt land zijn er excessen, de ene en de andere kant op. Maar goed, ga jij lekker onbezorgd op vakantie, ik hoop van harte dat het goed gaat.. Precies de redenen waarom Azië in z'n algemeenheid me absoluut niet trekt.. Daarom ga ik lekker naar Nieuw-Zeeland, ook erg mooi en het dampen is er sinds kort volledig gelegaliseerd..

Overigens geen aanval, maar een serieuze vraag van mijn kant.

Edited by TheRich

Posted (edited)

Azie is geweldig. Maar goed dat moet je liggen. van alle landen in Indo-China is Thailand wel 1 van de gemakkelijkste om mee te beginnen. Vergeet niet, de meeste gaan met een verzorg reisje in gezelschap zorgvuldig uitgestippeld. Het is maar 1 % van het geheel die in zijn eentje reist en niks boekt.

In totaal heb ik er jaren gezeten, en ik spreek een beetje Thais.

Natuurlijk mag iedereen van mij een dampertje in de koffer gooien...en natuurlijk zullen er maatjes zijn die dat ook deden , hier en daar nog een blowtje rookten misschien op Ko pagnan of zo... Maar er is ook de andere kant van het verhaal.

Hoop jeugd die daar heen gaat denkt ik heb geld, dus als ik gepakt word betaal ik dat even en klaar....Nou als je pech hebt kun je dat wel vergeten.

Het is vrij onnozel als buitenlandse zaken al het advies geeft ze niet mee te nemen en reisbureaus het tegenwoordig expliciet moeten zeggen die dingen toch vooral niet in te voeren.

Thailand is erg anti-rook aan het worden, en bij hun valt dat ding onder rokerswaren... punt.

Shopjes die vaporizers verkochten worden of zijn al gesloten..

Het maakt mij echt geen bal uit wat iemand doet 🙂

Ik geef het als waarschuwing, en mocht je het wel doen, en je word daar op het vliegveld aangepakt, ga daar dan in hemelsnaam niet met wat flapjes gooien,,, daar doen ze nogal moeilijk over daar 🙂

1 op 1 wil dat nog wel eens lukken, en zelfs dan ben je nog aan die gast zijn humeur overgeleverd.

En als je daar staat piep je wel anders.....

http://vaping360.com/vape-news/52895/vaper-arrested-thailand/

Edited by junkiexl

En zo is er overal wel wat. Ik ben al een aantal malen in diverse landen in Afrika geweest en heb fantastische vakanties gehad. Maar 1 van mijn reisgenoten op een trip was z'n koffer kwijt. Na wat serieus onderzoek bleek dat die koffer dus in een hangar op het vliegveld stond, onder bewaking van een norse douanier met een AK47. Het is dat de reisleiding erbij was (een lokale meneer), anders had het meer gekost dan 50 dollar om z'n koffer mee te mogen nemen. Het blijkt dat dat daar schering en inslag is, maar met de enorme toeristenstroom heb je gewoonweg pech als je er tussenuit gepikt wordt.. Maar goed, zoals ik al zei: excessen zijn er overal en sommige zaken kun je je niet tegen wapenen, want bovenstaande gaan ze je echt niet vertellen als je een reisje boekt. Als ik echter gewaarschuwd ben...

hallo rich,

Ach het is heel eenvoudig die lui zijn arm en wij zijn rijk...

Een smeris verdiend in Thailand nog geen tientje per dag....

Dus tja als hij dan zo'n melk koe ziet lopen die per uur meer uitgeeft dan dat hij in een maand verdiend...

Thai zijn lieve mensen, maar als de rommel uit de hand loopt zijn ze weg, en ben je op jezelf aangewezen.

Jeugd koopt er ook vaak wiet... ach kan wel, even bij een leuke visser in krabi of zo..

Die maakt dan ook nog een leuk praatje, vist je hotel uit, en even later een klop op de deur.

Zit in het complot met die politie.. Thailand is er berucht om.

Zelf hou ik ook wel van een joint, maar daar niet NFW....

Als het mis gaat ben je voorlopig niet thuis en word het huilie huilie...

Vergeet niet, een kind gaat daar maar tot zijn 9 de naar "school" daarna moeten de ouders de helft betalen, bijna niemand van het gewone volk kan dat missen

Nou daar loop je dan als Backpacker in een gebied waar ze nauwelijks toeristen zien met je E-pijpje 🙂

Ze zullen de politie gaan waarschuwen... en leg dan maar ff uit, aan een knaap die geen bal van je verstaat, dat het allemaal wel meevalt 😄

Landen waar dampen verboden is of niet voor legaal wordt aangezien hebben voor mij een 'no go' statuut.

En zeker als het dan landen betreft waar toch nog steeds tabak kan en dampen niet. Punt!

Dan blijf ik nog liever thuis rondhangen bij onze kwispelstaartende Michel en zijn Maggie...

Unknown.jpg.078c6a6e658b2c86e577033b8ceca3d9.jpg

als dat een optie voor je is, dan moet je dat doen, gelijk heb je.

Is dat niet een optie, dan is het heel verstandig goed te controleren hoe het zit met het land van bestemming.

4 hours ago, TheRich said:

En waarom zou men dit dan wel serieus nemen?

Ik lees een waarschuwing, een maning tot voorzichtigheid en ik neem dat vele malen liever aan van iemand die het land kent dan van iemand die "wel eens wat" van "mensen" heeft gehoord, maar er zelf blijkbaar geen weet van heeft. Ook in een corrupt land zijn er excessen, de ene en de andere kant op. Maar goed, ga jij lekker onbezorgd op vakantie, ik hoop van harte dat het goed gaat.. Precies de redenen waarom Azië in z'n algemeenheid me absoluut niet trekt.. Daarom ga ik lekker naar Nieuw-Zeeland, ook erg mooi en het dampen is er sinds kort volledig gelegaliseerd..

Overigens geen aanval, maar een serieuze vraag van mijn kant.

Heb je ook een punt hoor. Ieder moet doen wat hem/haar het beste lijkt en het beste voelt. 

14 minutes ago, Nijmegensmoke said:

Heb je ook een punt hoor. Ieder moet doen wat hem/haar het beste lijkt en het beste voelt. 

Tsja! Dat zou mooi zijn. De ideale wereld.

Helaas zijn er heeeeeel veel mensen die daar toch een tikkie anders over denken.

Die er een hartgrondig genoegen in scheppen jou niet alleen te vertellen wat goed voor je is maar je ook nog dwingen (al dan niet met geweld) datgene ook echt te doen of te laten.

Moet trouwens opeens denken aan die gast die een stekkertje van een speaker uit contact trok omdat hij er niet van kon slapen, zijn kamer lag net boven of naast die speaker zoiets. Hop, gevangenis . Bizar toch. Soms zit het mee, soms zit het tegen. :e33 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/nederlander-krijgt-drie-maanden-cel-voor-heiligschennis-myanmar-~b80331eb/

Ik banjer al jaren in m'n uppie (ongeorganiseerd) door landen waar ik nooit meer heen wil en heb eigenlijk vaker de mooie kant van de mensen gezien. Zal m'n karma wel zijn hihihihi :bloem

Vanwege mijn werk moest ik vaak in Azië zijn. Thailand was eigenlijk nog wel het meest relaxt (niet echt naar het toeristengebeuren geweest - op Kanchanaburi na). Het leukste was mijn standaard smokkelprojectje in India toen ik nog rookte. Als je niet in Delhi aankomt maar onderin moet zijn en dus in Mumbai (Bombay) aankomt en een binnenlandse vlucht hebt dan heb je daar een rookruimte met een elektrische aansteker (kastje aan de muur, knopje drukken, gaat iets gloeien als er stroom is) die het nooit doet. Dus dan tref je een stelletje wanhopig om zich heen kijkende droeftoeters aan omdat ze allemaal willen roken maar niemand vuur heeft (aanstekers streng verboden). Ik begon meestal met 6 aanstekers en hield er altijd minimaal 2 over. Duss.. ik "sport" ook :e33 

3 hours ago, Nijmegensmoke said:

(aanstekers streng verboden). 

Vallen lucifers ook onder 'aanstekers' ? 

7 hours ago, Marianna said:

Vallen lucifers ook onder 'aanstekers' ? 

Nou Marianna, doosjes lucifers werden inderdaad ook geconfisceerd. Maar wanneer je het doosje (met schraapgedeelte) openvouwde en er een paar telefoonnummers op schreef en bij je creditcards stopte en los wat lucifers in je tas liet slingeren... niets aan het handje :grins. Jeetje wat was ik een junk zeg..... Blij dat dat in ieder geval voorbij is. 

11 hours ago, Nijmegensmoke said:

Moet trouwens opeens denken aan die gast die een stekkertje van een speaker uit contact trok omdat hij er niet van kon slapen, zijn kamer lag net boven of naast die speaker zoiets. Hop, gevangenis . Bizar toch. Soms zit het mee, soms zit het tegen. :e33 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/nederlander-krijgt-drie-maanden-cel-voor-heiligschennis-myanmar-~b80331eb/

Ik banjer al jaren in m'n uppie (ongeorganiseerd) door landen waar ik nooit meer heen wil en heb eigenlijk vaker de mooie kant van de mensen gezien. Zal m'n karma wel zijn hihihihi :bloem

Vanwege mijn werk moest ik vaak in Azië zijn. Thailand was eigenlijk nog wel het meest relaxt (niet echt naar het toeristengebeuren geweest - op Kanchanaburi na). Het leukste was mijn standaard smokkelprojectje in India toen ik nog rookte. Als je niet in Delhi aankomt maar onderin moet zijn en dus in Mumbai (Bombay) aankomt en een binnenlandse vlucht hebt dan heb je daar een rookruimte met een elektrische aansteker (kastje aan de muur, knopje drukken, gaat iets gloeien als er stroom is) die het nooit doet. Dus dan tref je een stelletje wanhopig om zich heen kijkende droeftoeters aan omdat ze allemaal willen roken maar niemand vuur heeft (aanstekers streng verboden). Ik begon meestal met 6 aanstekers en hield er altijd minimaal 2 over. Duss.. ik "sport" ook :e33 

ik vond daar niks bizars aan om eerlijk te zijn, en hij is goed behandeld...

Die idioot vond het nodig om half in zijn blote reet een tempel in te stappen om een stekker uit een speaker te trekken..

Das niet zo slim in zo'n land bij een Geloofs feest....

Kwam er nog genadig van af....

kan die gast maar 1 advies geven, voortaan lekker naar sporthuis centrum of zo 🙂

Just now, junkiexl said:

ik vond daar niks bizars aan om eerlijk te zijn, en hij is goed behandeld...

Die idioot vond het nodig om half in zijn blote reet een tempel in te stappen om een stekker uit een speaker te trekken..

Das niet zo slim in zo'n land bij een Geloofs feest....

Kwam er nog genadig van af....

kan die gast maar 1 advies geven, voortaan lekker naar sporthuis centrum of zo 🙂

Daar trek je een stekker uit een speaker en zit je in jail house rock en hier kan je gewoon massaal huizen kraken. Ik begrijp je punt en ben het volledig met je eens maar...  dat dus 

Kijk mensen zouden zich eerst eens moeten verdiepen in het land en de cultuur waar ze heen gaan... en dienen zich te gedragen en aan te passen....

Ik ben wat ouder dan jij denk ik, maar toen ik begon met reizen in die tijd bestond er nog niet eens een lonely planet 🙂

Als hij dat grapje in India had gedaan had hij het waarschijnlijk niet na verteld..

Ik heb echt alles daar wel mee gemaakt, en veel idioten ( toeristen) gezien.

eentje ging zelf vechten met een smeris :)... had kennelijk nog nooit van Muay thai gehoord... 🙂

later dook ik in de handel met die landen, had daar een opslag en de hele mikmak.

dus in die tijden zat ik er lang...

ja Kachanburi is erg toeristisch...daar vertrekt de trein naar nam tok ( death reailway....Birma spoorlijn.) Elke maand flikkerd er een toerist uit die trein trouwens....

Verderop heb je de beroemde arawan ( meen ik)  watervallen.

thailand is een erg gemakkelijk land,,, maar kom niet aan die lui hun cultuur, en je dient je te gedragen...je bent een gast.

Zo ook met de regeltjes voor vaping...

Zal zwaar voor me worden nu ik net van de tabak af ben....

Posted (edited)

Ik heb me kapot gelachen in Thailand en India. Corrupt zooitje daar. Lekker zonder helm op de motor, word je aangehouden, moet je betalen natuurlijk. Omgerekend was het toen iets van €2,50. Betalen en weer doorrijden he lolz. Op de terugweg, word je weer aangehouden en herkennen ze je en kan je gewoon doorjakkeren. :e33  Niet dat het goed is, maar toch heeft het wel wat. Ik wil er niet meer heen maar ik heb wel echt ontiegelijk veel lol gehad. Behalve de echte armoede, daar heb ik letterlijk om gehuild. Kan ik niet zo goed tegen en voel me dan een hypocriet. Wil op zulke momenten de wereld redden enzo.  Maar gelukkig ben je dat na een maandje Nederland weer vergeten (nog hypocrieter-der-er). 

Edited by Nijmegensmoke

Tja dat heb je daar, mensen verdienen weinig, oom agent ook niet... maar 2,50 gaat je niet meer lukken.... 😛

In die landen zie je, en zeker als je alleen reist, de mooiste dingen, maar ook de meest afschuwelijke.

Ik reis meestal om de 2 dagen verder, ik hou gewoon van het "on the move" zijn.

Thailand, Maleisië, Laos, Cambodja, Birma, vietnam Indo-China dus...

Het was toeval, dat ik er terecht kwam en er mee in de handel ging, maar mijn hart ligt daar... 😛

Mij zeggen deze landen gelukkig niets.

Ik hou het lekker dichtbij en ga nu al meer dan tien jaar op vakantie in Frankrijk.

Wel ten zuiden van lion .

Daar is het ook heel veel goed weer en kan ik met de auto naar toe.

Ik heb al wel wat gevlogen maar vind die buitenlandse douaniers toch wel intimiderend.

Ik neem de laatste jaren niet meer graag risico's.

Dat zal wel aan mijn leeftijd liggen, en iedereen moet maar doen waar hij zin in heeft.

Ondertussen zit ik van gisteravond in de ardeche  .

Ook leuk en prachtige natuur ook.

Wel niet voor mensen die van drukte houden.

Hier hoor ik smorgens en d'avonds enkel de vogels fluiten.

Geen auto's en ook geen sirenes.

Ik zit al een tijdje aan te hikken tegen het woord in deze draad : "regelgeving" en dan met name het deel geving.

Alsof het iets is waarvoor we blij moeten zijn, wat een verassing is, wat een cadeau is.

Echter als zo'n geving van een overheid afkomstig is dan kun je er donder op zeggen dat het een gebod is wat ook nog eens met dwang en dreiging met geweld wordt verpakt.

Het lijkt me dus verstandiger zaken beter te typeren en voortaan te spreken over regeldwang.

Tja. Een klein groepje mensen kan nog redelijk met elkaar samen leven en gewoon onderling afspraken maken, en elkaar controleren dat iedereen er zich aan houdt. Precies zoals dat hoort bij een diersoort die in stamverband van gemiddeld zo'n 30 exemplaren leeft. Overzichtelijk, duidelijk. 

Heb je 100 mensen op een kluitje dan wordt het al lastig. Dan moet je bepaalde afspraken gaan maken. Om mensen te beschermen, om te zorgen dat de buit eerlijk verdeeld wordt, om te kunnen sanctioneren als iemand zich structureel misdraagt. 

Met een paar honderd moet je al mensen aan gaan wijzen die zich gaan buigen over welke afspraken - dan eigenlijk al regels-  nodig zijn en mensen die over de handhaving gaan, en mensen die de doorslaggevende beslissing moeten nemen bij onenigheid. Want in zo'n grote groep, waar niet meer iedereen iedereen persoonlijk kent, kun je het onmogelijk iedereen naar de zin maken. En voila, daar is je staat ; compleet met wetgevende macht, je uitvoerende macht en je rechterlijke macht. De hele trias politica , een complete overheid,  zomaar ineens, uit het niets. Waarbij het het mooist is als die drie niet dezelfde mensen zijn (scheiding der machten) zodat je de schijn van iets van een democratie kunt ophouden. VOoral als die mensen die de macht in handjes krijgen, door alle mensen mogen worden gekozen. Waarbij je hoopt dat je je laat vertegenwoordigen door iemand die in grote lijnen denkt als jij, maar over betere bagsage beschikt om beslissingen te nemen over dingen die jou niet direct aangaan of waar je geen verstand van hebt. 

We zijn hier met inmiddels 17 miljoen geloof ik  ; we kunnen niet meer voor elk wissewasje vingers opsteken of briefjes trekken. We doen meeste-stemmen-gelden-by proxy. En dat betekent in de praktijk dat je het niet altijd eens zult zijn met de beslissingen die de machthebbers vervolgens nemen. Da's kut, maar blijkbaar hoor je dan niet bij de "meestestemmenstemmers". 

Dat het nu soms in de praktijk wat doorgeschoten is, dat ook de vertegenwoordigers niet meer van alles op de hoogte kunnen zijn en zich weer moeten overleveren aan de échte powers at be (in de regel : het zakenleven en de commercie, de mensen die het grote geld binnenschrapen zeg maar, via het welwillende instituut van de media) en dat mensen steeds meer uit elkaar gedrweven worden, is een beetje evident aan het systeem. De makke zit hem op het punt waarin mensen die volledig afhankelijk zijn van het systeem om in leven te blijven, mee mogen stemmen óver het systeem, waarna degenen die de boel moeten faciliteren, vroeg of laat gaan afhaken. 

We zitten in een postkapitalistische (maar nog altijd zeer door kapitalisme gedreven) samenleving waarin dat systeem eigenlijk nauwelijks handteerbaar meer is, maar er zijn ook (nog) niet echt alternatieven. Democratie is de slechtste staatsvorm, na alle andere, nog slechtere staatsvormen. Maar dat terzijde. 

Punt is, in dit systeem moet er iemand zijn die de regels bedenkt waaraan vervolgens de rest zich heeft te houden willen we als groep met elkaar verder. Iemand geeft dus de regeltjes. Opgeeft, aangeeft, oplegt, dicteert, het is maar hoe je het noemen wilt - en niet zelden of het regeltje in je straatje past.  Feit blijft dat je het niet allemaal leuk kunt vinden, maar dat het in de regel (...) wel allemaal weer is bedacht om de groep bij elkaar te houden.  Als je een beter alternatief hebt, horen we het graag. Maar niet hier ; gewoon netjes waar het hoort, in Den Haag. Nadat je gekozen bent door heel veel mensen die denken dat jij het beter weet dan zij en het voor ze op kan lossen. Met aan de zijlijn, op fora, facebook of twitter of in het dorpscafe brullen schieten we met zijn allen niet zo veel op.