Jump to content
Prophet

Krijg ik hiermee problemen bij de douane?

Recommended Posts

Ja, maar wel met het (nog niet heel erg hoge) risico dat het in beslag wordt genomen. Zolang het product onderweg is valt het onder de verantwoordelijkheid van de verkoper, en die mag het niet aan Belgen verkopen...

Een boete zul je als koper niet krijgen. Belasting/importheffing is een heel ander verhaal,  dat staat los van de TPD.

29 minutes ago, JaWa said:

Ja, maar wel met het (nog niet heel erg hoge) risico dat het in beslag wordt genomen. Zolang het product onderweg is valt het onder de verantwoordelijkheid van de verkoper, en die mag het niet aan Belgen verkopen...

Een boete zul je als koper niet krijgen. Belasting/importheffing is een heel ander verhaal,  dat staat los van de TPD.

En hoe zit het nu met de eliquids? Aangezien er op de site van de fod gezondheid enkel gesproken wordt over liquids MET nicotine, mag ik ervan uitgaan dat ik dan (in het buitenland) 0mg liquids mag kopen, in de grootte die ik wens (50, 100, 500ml)?

Logischerwijs wel, maar ik heb geen idee hoe de BE-overheid er in de praktijk mee omgaat (in NL moeten alle dampwaren, dus ook lege tanks en flesjes liquid zonder nicotine altijd voorzien zijn van een waarschuwing dat het product nicotine bevat...:gek)

On 10-8-2017 at 9:20 PM, Prophet said:

Hey allemaal! 

Context: Sta op het punt om een TFV8 te kopen op Aliexpress. De tank hiervan is alleen niet beschikbaar in de EU want is namelijk 5ml.

Vraag: Mits de douane mijn pakje onderschept (wel minder dan € 22), nemen ze deze dan in beslag omdat de tankinhoud groter is dan de toegestane 2ml of wordt hier effectief maar weinig op gelet/naar gekeken? Met andere woorden: Wat kan ik verwachten? 

Alvast bedankt! 

Waarschijnlijk moet je een bij betaling doen. In beslag nemen gebeurd niet want vapen is legaal in NL. En niemand die ziet dat het namaak is. Smok is niet zo bekend. Louis Vuitton wel. ;) En mocht het gebeuren dan kan je je geld terug krijgen. 

Edited by HappyJug