Jump to content
Sign in to follow this  
xaikko

Sigelei Fuchai Plus 213W

Recommended Posts

hey,

Ik wil graag een nieuw toestel kopen, maar weet niet als dit een goed toestel is?

Ik heb ook een paar opzoekingen gedaan en vind er geen issue op, maar uiteraard ben ik maar een beginner.

Graag en indien mogelijk had ik meer info over gekregen en zou ik dit bestellen via fasttech?

https://www.fasttech.com/products/6447104

Onderaan die pagina waar je naar linkt, staan gebruikersreviews en forumtopics die je keus kunnen vergemakkelijken.

Zonder dat gelezen te hebben, kan ik je vertellen dat het een mooi apparaat is om te zien, voldoende vermogen voor de meeste setups en waarschijnlijk niet helemaal 100% accuraat als je op TC wilt dampen. 

Mooi ding en ik denk dat je al behoorlijk wat toestellen bekeken hebt en je deze het mooist vindt? Ik zie geen reden om t niet te kopen of je moet een TC purist zijn.

Fasttech is een betrouwbare winkel in ieder geval, met een aktief gebruikersforum.

3 minutes ago, xaikko said:

hey,

Ik wil graag een nieuw toestel kopen, maar weet niet als dit een goed toestel is?

Ik heb ook een paar opzoekingen gedaan en vind er geen issue op, maar uiteraard ben ik maar een beginner.

Graag en indien mogelijk had ik meer info over gekregen en zou ik dit bestellen via fasttech?

https://www.fasttech.com/products/6447104

De Temperature Control werkt niet evenals de TCR.

De mod is niet software upgradable. Er wordt dus geen softwarematige ondersteuning verleend.

De mijne (de gewone 213) is er na een jaar mee opgehouden. Geen idee waarom.

Echter in wattage met Preheat functie is ie erg goed en, daarom heb ik 'm toen gekocht, het design is prachtig.

(Tsa! Ik moet me toch enigszins verantwoorden voor een miskoop, toch?)

Software-upgradable is overrated :)

Als de software bij verkoop al doet, waar het voor bedoeld is, is er geen reden om achteraf er nog iets aan te willen veranderen.

Heel veel apparaten hebben die mogelijkheid wel, maar komt er nooit een upgrade van uit.

En de meeste apparaten hebben deze functie niet, maar tegenwoordig zijn de meeste mods dusdanig goed, dat er naar minpunten moet worden gezocht en dan is dit 1 van de negatieve punten die dan genoemd worden.

Mijn iJust heeft ook een usbpoort maar niet upgradable, maar hij doet wat ie moet doen. Lekkere dikke wolken uitspugen !

@balling was dit de versie zonder kleuren scherm of met kleuren scherm want er zou wel verschil tussen zitten kwa software en aanpassingen?

voor mij gaat het om het compact zijn en dat het een goed toestel zou/is zijn.

ik heb ook de wispmec predator bekeken, maar hier komt de 510 connector van los en hij zou de cool niet altijd uitlezen.

nu op dit moment gebruik ik ook de smoant sharon 218w maar ik vind dit nog al wat groot voor in u broekzak te steken als vertegenwoordiger 

ik damp ook tussen de 60 en de 70 watt, andere voorstellen misschien

Edited by xaikko

48 minutes ago, xaikko said:

@balling was dit de versie zonder kleuren scherm of met kleuren scherm want er zou wel verschil tussen zitten kwa software en aanpassingen?

voor mij gaat het om het compact zijn en dat het een goed toestel zou/is zijn.

ik heb ook de wispmec predator bekeken, maar hier komt de 510 connector van los en hij zou de cool niet altijd uitlezen.

nu op dit moment gebruik ik ook de smoant sharon 218w maar ik vind dit nog al wat groot voor in u broekzak te steken als vertegenwoordiger 

ik damp ook tussen de 60 en de 70 watt, andere voorstellen misschien

Ik had, met de nadruk op had, de eerste versie van de 213. Dus zonder de toevoeging van Fuchai en zonder kleurenscherm.

Wat ik er toen van begrepen heb is dat de Fuchai uitvoering identiek was aan de 213 behalve het carbon omhulsel.

Al heel snel  na mijn aanschaf kwamen de verhalen over niet werkende TC en TCR.

Of die problemen een jaar na dato zijn opgelost weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat ik later ook de miniversie heb aangeschaft (single bat) en die is wel ok en lekker compact.

https://www.fasttech.com/product/7226303

1 hour ago, Madman said:

Software-upgradable is overrated :)

Als de software bij verkoop al doet, waar het voor bedoeld is, is er geen reden om achteraf er nog iets aan te willen veranderen.

Heel veel apparaten hebben die mogelijkheid wel, maar komt er nooit een upgrade van uit.

En de meeste apparaten hebben deze functie niet, maar tegenwoordig zijn de meeste mods dusdanig goed, dat er naar minpunten moet worden gezocht en dan is dit 1 van de negatieve punten die dan genoemd worden.

Mijn iJust heeft ook een usbpoort maar niet upgradable, maar hij doet wat ie moet doen. Lekkere dikke wolken uitspugen !

Ik dacht dat ook altijd.. maar... ik heb 2 mods met een joyetech chip die toen ik ze kocht geen pre-heat ondersteunden en nu inmiddels wel...  mijn rx200 heb ik toen er nieuwe firmware uitkwam geüpdate  (met pre heat) en maak hier gretig gebruik van.. de ander heb ik tot op heden nog niet geüpdate en merk dat ik deze alleen uit nood gebruik.. om deze reden...  voormij is een firmware upgradeble  geen vereiste.. maar wel fijn als het kan..

Edited by keesjanklootviool

Als je geen TC gebruikt is de sig 213 een prima keuze (of de plus met het kleuren scherm), ik gebruik er al een sinds release met veel plezier.: