Jump to content

SXK E-Phoenix resurrection v2 review

Recommended Posts

Ik had deze RDA enige tijd geleden in een review van Todd's reviews gezien en deze RDA sprak me erg aan.

Een echte versie is natuurlijk weer zeer moeilijk verkrijgbaar en een prijskaartje van 100+€ heb ik er zeker niet voor over.

Gelukkig kan ik steeds vertrouwen op "cloners" zoals SXK om toch voor weinig geld producten te testen die ik anders nooit zou kopen.

Heb het hier gekocht:

SXK E-Phoenix Resurrection v2

Je hebt van deze RDA een dual post en triple post versie, ik heb de dual post versie gekozen.

Wat krijg je:

- De RDA uiteraard 1:1 clone

- Reserve o-ringen

- Reserve build deck schroefjes

- 2 inbussleutels

- 2 driptips

Xxwu6vw.jpg

Deze RDA ziet er erg mooi en stijlvol uit vind ik persoonlijk.

Mooi opschrift aan één kant:

p2akaIL.jpg

(fake) serienummer en Swiss made op de andere kant:

7YA9dGR.jpg

Onderaan geen info, komt standaard al met een squonkpin gemonteerd:

q7YPDpV.jpg

Topcap langs binnen, dual en single coil airflow voorzien in topcap:

6b6E8lC.jpg

Deze RDA komt met 2 driptips, een normale versie en een andere die voorzien is van een single coil block:

rTiooox.jpg

UyExHiv.jpg

Zoals vaak bij RDA's uit de hogere prijsklasse is de driptip een speciaal formaat, je kan dus geen andere 510 of 810 driptips gebruiken.

Je zit opgescheept met de standaard driptip, gelukkig is de standaard driptip wel aangenaam in gebruik.

Deze RDA komt standaard niet met een normale 510 en squonkpin.

De squonkpin zit reeds gemonteerd, maar wil je de RDA als een gewone dripper gebuiken hebben ze gekozen voor onderstaande oplossing.

Gewoon een zeer klein schroefje dat je in de squonkpin schroeft.

KrNe9TN.jpg

cjOMSc5.jpg

Dit build deck is op gebied van design zeker niet uniek, er zijn al meerdere RDA's met soortgelijk deck (Skill RDA bv.)

Wel mooi gemaakt:

gjSnkhG.jpg

p2XDEma.jpg

Een aangenaam formaat van build deck schroeven, deze ga je niet zo snel strippen:

REzj2WK.jpg

Welke build je wil plaatsen moet je zelf uitmaken, iedereen heeft natuurlijk zijn stijl van coils/ohmage/wattage...

Ik laat enkel zien wat ik gebruik en verkies voor mij persoonlijk!

Coils gedraaid van 24awg Flatwire draad:

cTCkJO3.jpg

Geplaatst:

BmlFbhZ.jpg

Pulsen en hotspots verwijderen:

xoQvoEF.jpg

0.26ohm, mijn ideale waarde voor op een mechanical squonker:

3fAzG5p.jpg

Wicken met mijn favoriete katoen:

Oh6ASHH.jpg

Lekker fluffy:

qgV1HCG.jpg

En job done:

2U4DPe0.jpg

Nog 2 pics van RDA op een toestel:

6yosDpe.jpg

aIQ3NMX.jpg

Mijn bevindingen:

- Zeer mooie RDA, stijlvol en toch een sober design.

- Smaak is voortreffelijk!

- Airflow is goed, licht restricted maar ik kan er goede DL hits mee nemen.

Over de werking van de airflow is ook goed nagedacht, ik kan het moeilijk verwoorden maar het werkt niet zoals de meeste RDA's.

De airflow komt niet rechtstreeks op je coils, maar gaat de topcap binnen en dan recht naar beneden om onder je coils uit te komen.

- Afwerking van de RDA is goed, SXK stelt zelden teleur op dat vlak.

- O-ringen zijn ook goed.

- Build deck is simpel op te bouwen, degelijke schroeven van een goed formaat.

- De single coil blok die ingewerkt zit in de extra driptip is ook handig.

Zeer leuke RDA, deze ga ik nog zeer vaak blijven gebruiken!

Edited by Jim
  • Like 6

Mooi dingetje ! Heb nog over deze getwijfeld maar ik ben toch voor een sxk soul s en een sxk solo gegaan.

Het deck is trouwens een toevoeging van sxk zelf omdat zo een 3-post gewoon een drama is om mooi op te bouwen en dan al helemaal in zon beperkte ruimte.

Ik zat er al op te wachten, een review van dit rda. Zag hem gisteren geloof ik voorbij komen op jou foto. Ik had hem enkele weken geleden in het winkelmandje en even later eruit gekieperd. De reden was de driptip. Ik ben iemand die houdt van wide driptips, dat was een no go reden voor mij. Maar wellicht bestel ik hem nog in de toekomst. Desondanks heel erg bedankt voor je verhelderende review mooi verwoord!

De opening in de driptip scheelt 1mm met de opening op de Wasp RDA, is een heel stuk breder dan een normale 510 driptip.

Ik gebruik deze RDA nu 4 dagen non stop, nog steeds heel tevreden.

De airflow is net hoe ik het wil hebben.

En de looks spreken me erg aan, hoop dat andere fabrikanten ook eindelijk eens iets gaan ontwerpen dat geen gepolijste SS cilinder is met een piskleurige driptip.

Die mat grijze topcap, dat kleine gouden randje in combinatie met de zwarte stukken zijn erg mooi ontworpen.

• Like 1