Jump to content

Homemade batterij wrap (goedkoper kan gewoon niet)


Professor X

Recommended Posts

50 minutes ago, Daniel Smit said:

gelijk ook maar even besteld ;-)

niet dat het belangrijk is, maar ik heb bij mij van de wrap een +- 3 mm afgeknipt omdat ik vond dat hij de - pool te veel bedekte.

pas ze eerst eens voor je de föhn er op zet :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, K&H said:

niet dat het belangrijk is, maar ik heb bij mij van de wrap een +- 3 mm afgeknipt omdat ik vond dat hij de - pool te veel bedekte.

pas ze eerst eens voor je de föhn er op zet :-)

Thanks voor de tip, en zal daar rekening mee houden btw gebruik je gewoon 1 wrap en is het dan mooi passend?

0,2 cent maar is niet duur en zo,n velletje is ook helemaal niet duur ;-)

Dan ga ik het trucje van 3 mm afknippen ook maar toepassen, ik moet wel zeggen dat het straks de eerste x wordt dat ik het probeer dus heb maar een paar extra wraps besteld ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ja maar 1 wrap en is mooi passend na de +- 3 mm er af, je moet zelf maar eerst eens kijken met je batterij er in tot hoever het komt.

Om mijn hand niet te verbranden met de warme lucht van de föhn en om het weg rollen van de batterij te voorkomen, leg ik de batterij op een handdoek. 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Faustius said:

Man man da zijn hier toch allemaal slimme mensen! ?

 

 

 

 

 

 

Andere en nog betere tips zijn steeds welkom :-) we zijn hier om elkaar te helpen :grins  :duim

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Andere en nog betere tips zijn steeds welkom :-) we zijn hier om elkaar te helpen :grins  :duim
Zo is het @K&H. En ik mijn vingers maar verbranden. Had geprobeerd met een ovenhandschoen, maar probeer daar maar eens een batterij mee vast te houden. ?

Sent from my MI 6 using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, K&H said:

niet dat het belangrijk is, maar ik heb bij mij van de wrap een +- 3 mm afgeknipt omdat ik vond dat hij de - pool te veel bedekte.

pas ze eerst eens voor je de föhn er op zet :-)

Al mijn bedrukte wraps passen perfect.
Sommige eenkleurige moet ik ooit een randje afknippen.
Ondertussen een aardige collectie wraps opgebouwd, met specifieke fohn.
En iedere keer zeg ik dat ik er genoeg heb, komen er weer leuke voorbij.

20171028_162007

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dik, dun enz. zijn slechts aannames.
Meten is weten.
Hier een kleine greep uit de diverse wraps die ik heb, en vrijwel allemaal van FT komen.
Alle metingen zijn dubbele dikte van de wrap, dus ook de maat die de diameter vergroot.
Metingen zijn gedaan met een honderdste meter(het ding wat we vroeger domweg micrometer noemden., dus NIET met een digitale schuifmaat.
Maten uiteraard in mm.
Dubbele maten zijn gemeten langs een naad en op een naad.
Niet alles is een naadloos getrokken wrap.
0,165          Blauw

0,17            Groen
0,20            Transparant (Bij een eigen printje, bedenk dat er 2x 0,1mm bij de diameter komt.

0,16            Zwart

0,15            WOW(knight)
0,12-0,17   Throne of Games

0,11-0,17    Minions

0,11-0,165  Spartacus

0,12-0,175  Darth Vader

0,14-0,16    WOW(Durotan)

Een originele VCT6 meet 18,35mm
Een originele Samsung 25R meet 18,23mm

Een originele Efest meet 18,20mm


Er zit dus ook verschil in originele accu's

 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Ik heb eindelijk ff een ontwerpje gemaakt en geprint:

 

Van een lelijke roze Samsung 30Q heb ik dit gemaakt:

LaU0Taf.jpg (geïnspireerd door deze op Reddit)

 

Helaas past hij nu niet meer in mijn Pico's en ikonn 220. In de Pico past hij wel, maar het batterijdopje past niet meer over de batterij. Die 0,18 mm extra dikte van het papier + de iets dikkere transparante shrink wrap is jammer genoeg net iets teveel van het goede voor sommige mods...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

Ik heb eindelijk ff een ontwerpje gemaakt en geprint:

 

Van een lelijke roze Samsung 30Q heb ik dit gemaakt:

LaU0Taf.jpg (geïnspireerd door deze op Reddit)

 

Helaas past hij nu niet meer in mijn Pico's en ikonn 220. In de Pico past hij wel, maar het batterijdopje past niet meer over de batterij. Die 0,18 mm extra dikte van het papier + de iets dikkere transparante shrink wrap is jammer genoeg net iets teveel van het goede voor sommige mods...

Heb je de plus pool waar de dop op komt (of was het de min pool?) Wel goed verhit? 

En anders steekt je papier te ver uit. Als het papier langer is dan je batterij dat overlapt de shrink de papier niet waardoor die verhoging komt.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

Ik heb eindelijk ff een ontwerpje gemaakt en geprint:

 

Van een lelijke roze Samsung 30Q heb ik dit gemaakt:

LaU0Taf.jpg (geïnspireerd door deze op Reddit)

 

Helaas past hij nu niet meer in mijn Pico's en ikonn 220. In de Pico past hij wel, maar het batterijdopje past niet meer over de batterij. Die 0,18 mm extra dikte van het papier + de iets dikkere transparante shrink wrap is jammer genoeg net iets teveel van het goede voor sommige mods...

 

You are kidding me. Did you just stuff that Aperture Science thing-we-don't-know-what-it-does into an Aperture Science Emergency Intelligence Incinerator? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Jayjay said:

Heb je de plus pool waar de dop op komt (of was het de min pool? :ja) Wel goed verhit? 

En anders steekt je papier te ver uit. Als het papier langer is dan je batterij dat overlapt de shrink de papier niet waardoor die verhoging komt.

Jep, alles goed verhit, de dikte is ook uniform over de hele lengte van de batterij.

Papier stak ook niet uit bij de polen.

Het is puur de extra dikte van de shrinkwrap plus het geprinte papier waardoor de ø met ± 0,25 mm toeneemt t.o.v. de originele dunne wrap.

Ik weet zeker dat het wèl past als ik alleen de transparante wrap gebruik zonder papier eronder, maar dat was niet de bedoeling van transparant.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

Jep, alles goed verhit, de dikte is ook uniform over de hele lengte van de batterij.

Papier stak ook niet uit bij de polen.

Het is puur de extra dikte van de shrinkwrap plus het geprinte papier waardoor de ø met ± 0,25 mm toeneemt t.o.v. de originele dunne wrap.

Ik weet zeker dat het wèl past als ik alleen de transparante wrap gebruik zonder papier eronder, maar dat was niet de bedoeling van transparant.

Vind je zelf niet wat gek theoretisch gezien? Je zegt qua dikte past het, maar qua lengte past het niet. Lengte verandert er niks die dikke wraps had je ervoor ook al in. Toen paste het wel maar nu niet. Dan is het vrij logisch dat er iets op de plus of de min zit toch? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

Vind je zelf niet wat gek theoretisch gezien? Je zegt qua dikte past het, maar qua lengte past het niet. Lengte verandert er niks die dikke wraps had je ervoor ook al in. Toen paste het wel maar nu niet. Dan is het vrij logisch dat er iets op de plus of de min zit toch? 

De cel past niet IN de topcap ;-)

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

Helaas past hij nu niet meer in mijn Pico's en ikonn 220. In de Pico past hij wel, maar het batterijdopje past niet meer over de batterij. 

Hier staat het. Maar nu ik 2de keer lees snap ik het. Ik dacht dat het dopje niet meer dicht wou. Maar de dopje past niet om de batterij ?.  Iets met begrijpend lezen. That sucks dan ik heb het met geen enkele mod. Zoals ik al eerder zei de nx75 is zo strak dat er totaal geen beweging in zit. Toch kan ik een batterij met de wrap erin krijg zonder enige probleem.

Link to comment
Share on other sites

Iedereen die een Pico heeft weet hoeveel ruimte de batterij daarin heeft, dus had ik geen enkel probleem verwacht en was dolenthousiast toen ik mijn gerewrapte Miniature Black Hole Generator in de Pico had gegooid . . . . totdat ik het dopje erop wilde gaan draaien.

 

Nou heb ik ieder getrouwd setje VTC6'jes maar z'n eigen kleurtje gegeven:

4i3qbiB.jpg

 

En zelfs met alleen een gekleurde wrap is te merken dat deze net iets dikker zijn dan de originele wraps, maar ze passen nu gelukkig wel.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

Iedereen die een Pico heeft weet hoeveel ruimte de batterij daarin heeft, dus had ik geen enkel probleem verwacht en was dolenthousiast toen ik mijn gerewrapte Miniature Black Hole Generator in de Pico had gegooid . . . . totdat ik het dopje erop wilde gaan draaien.

 

Nou heb ik ieder getrouwd setje VTC6'jes maar z'n eigen kleurtje gegeven:

4i3qbiB.jpg

 

En zelfs met alleen een gekleurde wrap is te merken dat deze net iets dikker zijn dan de originele wraps, maar ze passen nu gelukkig wel.

Wat raar joh. Ik weet dat de wraps die wij zelf erop zetten dikker zijn dan het origineel (en originele gaan ook heel snel stuk bij mij). Maar dat het zo'n verschil maakt had ik nooit gedacht. Mooi dat je je bevindingen hier neer zet voor de toekomstige DIY'ers.

 

Maar als je naar dat mooie stukje tekst van @Cyber_Huub kijkt vind ik sommige dingen wel vreemd zoals.

On 29-10-2017 at 13:00, Cyber_Huub said:

originele VCT6 meet 18,35mm

En die zwarte van jou is volgens huub

On 29-10-2017 at 13:00, Cyber_Huub said:

0,16            Zwart

Dus hij is zelfs dunner dan het origineel. Maar ja goed er zal wel verschillende diktes zwart zijn dan.

 

Edit: kan het ook verkeerd lezen zie ik nu wel. Die originele vtc6 is 2 cijfers achter de komma, en die zwarte wrap is weer anders. Ik snap ff de berekening niet helemaal meer. 18mm is bijna 2cm dus niet de dikte van de wrap maar de diameter. Mind fuck?

Edited by Jayjay
Link to comment
Share on other sites

De Pico heeft gewoon een best wel krap doppie. In de winkel maak ik ze klaar met gewone normale originele Sony VTC6 batterijen, en bij sommige exemplaren krijg ik maar net aan het dekseltje er op. Kan me voorstellen dat het met een 'dubbele' wrap lastig of sinds zelfs helemaal niet gaat. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Vaper69 said:

Als bij mij een wrap kapot is, haal ik de oude wrap er helemaal af, voor ik een nieuwe plaats. Anders passen ze niet meer in mijn tube mechs. Heb ik pas geleden voor het eerst gedaan met een VTC6 en werkt prima. 

Ik ga er vanuit dat iedereen dat doet.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Faustius said:

Als je nieuw behangpapier tegen je muren wil doen, haal je het oude er toch ook eerst af?!

Sent from my MI 6 using Tapatalk
 

Ik heb een keer in een huur woningen gezeten waarvan 9 lagen behang op de muren zat. Dus blijkbaar niet iedereen. Maar opzich een terecht constatering van @Cyber_Huub want wellicht lopen er ook mensen rond met 9 lagen wraps rond?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...