Jump to content
Zappa

3D Design & Printing

Recommended Posts

Posted (edited)

@Johannes Koning altijd voor de meest voor-de-hand-liggende oplossing gaan is saai.

5a497d4e-273e-4b0c-a0f0-ab7d1289cd60.jpg

:grins

Edited by Bobby

2 hours ago, Bobby said:

altijd voor de meest voor-de-hand-liggende oplossing gaan is saai.

Ja waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. Ik snap dat volledig! :ja

Posted (edited)

Die standaard squonk bottles willen maar niet voldoen aan wat ik wil. @Bobby als ik dus m'n eigen wil printen met m'n bowden

welk filament zou jij dan adviseren? (buiten een RVS nozzle) Het moet ook nog enigzinds doorzichtig blijven zodat je het vloeistof niveau kan zien.

Anyway, alle pointers welcome. Ik heb totaal 0 ervaring met flex.

Edited by Caved

Posted (edited)

@Caved Gebaseerd op mijn korte en zeker niet volledige test, heb ik Ninjaflex Semitranslucent White besteld (zie: https://www.adafruit.com/product/2445 via SOS solutions) maar dit moet nog binnen komen. Ninjaflex was voor mij de beste uit de test qua sterkte en flexibiliteit (zie:https://www.dampforum.nu/topic/38061-bobbys-3d-mod-ontwerpen-printsels/?do=findComment&comment=954029 )

Voor het printen geldt 'go slow, very slow'. Ik heb bij de test met 20mm/s en 220°C/60°C geprint. Vase-mode (dus maar 1 wand en zonder retracties) en dat leverde al een vloeistofdichte container op die niet kapot te trekken was.

Ik heb gezocht naar Ninjaflex water:

3dprintny_ninjaflex_colors_water_3.jpg

maar kon dat alleen vinden voor een hogere prijs (incl verzending), maar kwam ook uit bij SOS Solutions en die hadden Ninjaflex 'Semitranslucent White'. Dit kwam ik in geen van de andere shops tegen dus hoop dat dit hetzelfde is als 'Water' met slechts een andere benaming. Zo niet verwacht ik van een semi-doorzichtig filament dat je het e-liquid niveau wel zal kunnen zien (mits je e-liquid niet ongekleurd is en de wand niet meer dan 0,4-1,2mm dik is).

(Bij mij gaat het project tijdelijk in schildpad-mode verder doordat het leven even in de weg zit (sociale dingen en moet nog werken want het duurt wat langer dan gepland voor die loterijhoofdprijs op mijn lot valt), maar het gaat wel verder).

Edit: Om te kijken of je bowden setup dit aankan zou ik eerst een sample pakket bestellen. Bv: https://www.123-3d.nl/Ninjaflex-Filament-sample-pakket-1-75-mm-TPE-NinjaFlex-NinjaTek-i1106-t224.html.

(Mocht je verder niets nodig hebben maken de verzendkosten dit wel duur dus ik kan je ook een stukje (~1,5m) opsturen. Laat maar weten waar naar toe via DM)

Edited by Bobby

Leuk dat jullie hier naar zoeken

ik ben ook op zoek naar doorzichtig flexi materiaal voor drukknopjes op de nieuwe Hexfet  bordjes moet doorzichtig zijn 

zodat ik de leds die op het bordje zitten kan zien tijdens het vuren 

Posted (edited)

@Johannes Koning Ben benieuwd naar je resultaat. Als die Hexfet bordjes SMD microswitches hebben zou kunnen dat het met Ninjaflex te 'mushy' wordt en het niet 'lekker' werkt.

Succes met zoeken en experimenteren.

Edit: als ik de Ninjaflex Semitranslucent White binnen heb zou ik je ook een stukje kunnen sturen zodat je dat kunt proberen.

Edited by Bobby

Dan zal het toch wel eens non flex kunnen worden met de buitenkant van flex

als het maar doorzichtig is. heb het ook al met het lijmpistool geprobeerd maar daar kunnen de smd switches echt niet tegen.:gek