Jump to content
Zappa

3D Design & Printing

Recommended Posts

1 hour ago, Bobby said:

Wacht maar, dat is pas het begin

Nee hij is af. Baterij sleedje is standaard ontwerp, zou m kunnen tekenen maar heb geen zin om t wiel nog

eens uit te vinden. Deze kan zo naar de 3D printer die ik nog niet heb hehe

COV-full.jpg

Edited by Caved

Nog ff deze politiek correcte batterij standaard in 3d gezet :duim

bstand.jpg

Zoiets mocht eigenlijk ook niet ontbreken....

Nou hij is er hoor. Toegegeven de print kwaliteit mag nog verbetering maar ben net een week bezig dus ben ik niet geheel ontevreden.

Ow en t laadje moet nog *grin*

20180125_023952.jpg

CRAP~!~ zie nu dat ik er nog een nodig heb /sigh

Mijn eigen billetbox panels from scratch. Compleet met cutout voor scherm en werkende knopjes. Kan het beter?

Jazeker veel beter maar dit is pas de 2e revisie en de afwerking kan ook stukken beter maar ik wilde

toch wat foto's posten.

bb1.jpg

bb2.jpg

Edited by Caved

3 minutes ago, Jayjay said:

je bent goed bezig met je 3d printer! Je maakt mooi spul

@Jayjay Mwah het is meer van keihard op je muil gaan en dan weer voorzichtig overeind krabbellen. Maar een prachtige leer ervaring dat wel.

De laatste tijd (maanden/jaren) damp ik eigenlijk steeds minder gevarieerd, staan de smaakstoffen zich te vervelen en beperkt het dampen zich tot het gebruik van een paar mods, tankjes en 1 of 2 smaakjes. Voor een aantal mods betekent dat, dat ze voorlopig op stal gaan, batterijen eruit en zo. Voor 2 mods (SMOK xCube) wil ik de bijbehorende batterijen wel graag samen met de mod opslaan. Erin laten zitten is geen optie, want dan worden ze meer en meer leeggetrokken, totdat ze niet meer bruikbaar zijn. Een probleem waarvoor de 3d printer een mooie oplossing kan maken.

Aan de slag dus weer met Fusion360, om een mod standaard te maken waar zowel de mod als de bijbehorende batterijen samen een plekje in hebben en ook nog een beetje stevig vastzitten. Hieronder een impressie van het uiteindelijke design:

Smok_Mod_and_Battery_Holder_2018-_Feb-11

Ik heb 'n tweetal proefjes moeten draaien omdat het de eerste keer was dat ik van die veerklemmetjes heb gemaakt. Die waren in eerste instantie te strak, waardoor de batterij-wraps beschadigd zouden raken. Nummertje 3 was uiteindelijk prima. En maar meteen 'n nummertje 4 gemaakt, in het rood:

IMG_20180212_141844.jpg

Van de groene is in de linker batterijhuls een klemmetje afgebroken. Mijn schuld. Ik wilde de sterkte en buigbaarheid testen en hoewel die klemmetjes best wel wat kunnen hebben, krijg je met bruut geweld alles kapot.

IMG_20180212_141857.jpg

En de laatste foto, met de uiteindelijke oplossing voor het 'mod-en-batterij-opslag-probleem':

IMG_20180212_141756.jpg

(Rechts op de achtergrond staat nog een project klaar om geassembleerd te worden.  Maar da's niet damp gerelateerd...)

Mooi project @Zappa goed strak. Ik heb deze gemaakt zo van Thingyverse hehe de kwaliteit mwah maar in elk geval sta ik niet

meer in mid air te printen. En functioneel is de kleine batterij doos zeker voor onderweg.

20180211_181335.jpg

Niet verkeerd toch @Caved? Je kunt ook van die doosjes kopen. Maar zelf printen is toch veel leuker.

btw: print-technisch ziet het doosje er goed uit. Je hebt 'em blijkbaar toch aardig ingeregeld gekregen. :duim

44 minutes ago, Zappa said:

btw: print-technisch ziet het doosje er goed uit. Je hebt 'em blijkbaar toch aardig ingeregeld gekregen.

Jawel redelijk maar op de scherpe randen loopt ie soms nog wat uit. Doet ie niet altijd maar op sommige punten.

en ik kan maar niet vinden waar m dat in zit. Mss moet ik er toch wat van die stepper dempers tussen hebben.

Van die diode bordjes?? Natuurlijk kan je daar ff met een vijl bij maar aan dat soort kleine dingen kan ik me behoorlijk

ergeren. De layers op zich: hechting temperatuur is goed. Het doosjes was eigenlijk een van de eerste (succesvolle)

tests in de hoogte richting.

1 hour ago, Caved said:

Jawel redelijk maar op de scherpe randen loopt ie soms nog wat uit. Doet ie niet altijd maar op sommige punten.

en ik kan maar niet vinden waar m dat in zit. Mss moet ik er toch wat van die stepper dempers tussen hebben.

Van die diode bordjes?? Natuurlijk kan je daar ff met een vijl bij maar aan dat soort kleine dingen kan ik me behoorlijk

ergeren. De layers op zich: hechting temperatuur is goed. Het doosjes was eigenlijk een van de eerste (succesvolle)

tests in de hoogte richting.

Misschien heeft het met de accelleration te maken, dat die te hoog staat in de firmware. Die regelt het versnellen en afremmen bij hoeken. Als dat te snel gebeurt kan het zijn dat er zich blobs vormen aan die hoeken. 

On 31-12-2017 at 18:33, Caved said:

COV-full.jpg

Minivolt bord, duall parallel tooteldoos 40 watt:

COV1.jpg

COV2.jpg

Edited by Caved

Mooi @Caved.

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over de aanschaf van een board voor het maken van een eigen mod. Als ik jouw resultaat zo zie begint het bij mij nog meer te kriebelen.

Ik heb mijn niet-damp-gerelateerd project inmiddels ook klaar. Hier een foto van de losse onderdelen:

IMG_20180213_140725.jpg

En hier eentje van het eindresultaat: een snoepautomaat.

IMG_20180213_160608.jpg

Niet zelf ontworpen hoor, alleen zelf geprint. Het ontwerp komt van Thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:2285484

Alleen de pot heb ik zelf ontworpen. Ik had geen lege augurkenpot meer, maar ik wilde wel de snoepautomaat testen. Daarom zelf weer aan de slag gegaan met Fusion360. Ik moet zeggen dat ik deze een stuk beter vind uitzien dan een lege augurkenpot. Het was dus geen verspilde moeite.

5 minutes ago, Zappa said:

Ik heb mijn niet-damp-gerelateerd project inmiddels ook klaar. Hier een foto van de losse onderdelen

Prachtig stukje werk. Je printer print echt heel mooi. Een dampbox? Ach gewoon doen heb er zelf veel plezier

aan om te maken. Moet je zoiets maken? Nee zeker niet, maar iets wat je zelf eerst in je hoofd had geeft toch

iets extras hehe Zit al weer aan m'n volgende project te denken word een squonker. Leukste is natuurlijk als je

zelf het bord op meet en modelleerd.

Heb je het minivolt bordje ergens uit gesloopt 

of ergens gekocht Caved ? vind het wel een mooi klein display om mini bokjes van te maken

ben bezig een nieuwe ohm meter te bouwen morgen maar even de onderdelen inbouwen

IMG_20180215_012624.jpg

Het printen van die bol ging best snel, met een 1mm nozzle en layer height 0,5mm. In 3 uur was die klaar. 

De rest heb ik met een 0,4mm nozzle op 0,2mm layer height geprint. Vooral de behuizing kostte nogal wat tijd. Ik heb die in twee delen moeten printen, omdat hij net niet past om mijn build plate. In totaal ruim 36 uur. Dan nog ongeveer net zo veel tijd voor de overige onderdelen.  Alles bij elkaar bijna 1kg aan plastic.

41 minutes ago, Johannes Koning said:

Heb je het minivolt bordje ergens uit gesloopt 

Ja uit een minivolt waarvan het laad circuit aan gort was. Naja dat ben je lekker niet nodig met 2x 18650 parallel hehe

Voor een ohm meter zou heel goed kunnen idd. Je zal defecte minivolts veel tegenkomen omdat ie een vaste batterij

heeft normaliter en zoals je weet gaan die maar n jaar ofzo mee.

Had weer eens een brainfart. Deze billetbox panels waren daarvan het resultaat:

20180313_050329.jpg

20180313_050341.jpg

Posted (edited)

M'n nieuwste hersenspinsel staat dan nu in 3D (zonder het deurtje dat moet nog). De 80 watt TC squonkbox. Voor de batterij, een

single 18650 een standaard Chinees sleedje pal naast de chip.. Deze box heb ik rondom de Kamry 80 watt TC chip ontworpen van

wat ik de + en de - heb gefixed (waren afgebroken). Zitten nu dus netjes nieuwe mini switches op.

squonkbox.jpg

Een paar kleine aanpassingen zullen nog wel volgen maar in grote lijnen wordt het dus dit.

Edited by Caved

On 2/15/2018 at 2:26 AM, Caved said:

Ja uit een minivolt waarvan het laad circuit aan gort was. Naja dat ben je lekker niet nodig met 2x 18650 parallel hehe

Voor een ohm meter zou heel goed kunnen idd. Je zal defecte minivolts veel tegenkomen omdat ie een vaste batterij

heeft normaliter en zoals je weet gaan die maar n jaar ofzo mee.

Terwijl het ook weer geen raket wetenschap is om een 18500 met soldeerlipjes te regelen en er een nieuwe in te zetten.
Maargoed, dan moet de lader natuurlijk niet kaduuk gaan.