Jump to content

3D Design & Printing


Zappa

Recommended Posts

17 hours ago, Caved said:

De 80 watt TC squonkbox

Leuk.

Ik ben er met eentje bezig met een Genechip (zit nog in de Dragmod die ik voor 2 tientjes heb weten te scoren tijdens de laatste Black Friday).

Wat zijn de hxbxd maten?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Bobby said:

Wat zijn de hxbxd maten?

 

85,5 hoog

57 breed

+- 26 dik (er kunnen 25 ers op)

Mooi man veel goede dingen gehoord van de gene chip. De chip die ik gebruik kwam uit een

van die houtboxjes van kamry die net 1 keer te vaak op de grond was gevallen.  :bloos

Ik heb daar nog steeds 1 van in gebruik. Werkt erg goed ook met SS TC dus dat weet ik dan

bij voorbaat.

 

In m'n hoofd zit ik nog te dubben over de wijze van printen en over de afrwerking. De batterij

plaat staat inmiddels in 3D en ik denk over nog een plaat aan de andere kant zodat ik ook nog

daadwerkelijk paneel kleuren kan wisselen. ik denk er ook over om de frontplaat universeel te

maken en te monteren met micro schroefjes zodat later in principe elke chip pasklaar zou kunnen

worden gemaakt

 

Moet nog wat squonk flessen scoren ook hier gaan best grote in passen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben heel blij!! :bliss

 

Ik heb altijd zo'n 'salmon skin' op de zijden van mijn 3d prints, van die regelmatige lijnen waardoor de layers niet mooi uit zien.

Nu heb ik een tijdje geleden van die TL Smoothers gekocht, waarvan ik op het Internet heb gelezen dat die in veel gevallen helpen bij zo'n salmon skin effect. Vandaag had ik dan eindelijk de tijd om deze smoothers eens uit te proberen.

 

Eerst eentje op de stepper van de X en de Y as gezet. Vlug een testprintje gedraaid. Maar helaas zonder succes. Hmm, en ik had er 6 gekocht...

 

Toen ben ik nog maar eens het Internet afgestruind om informatie speciaal voor mijn printer en die smoothers. En toen kwam ik een aantal posts tegen waarbij men de verdenking van de salmon skin bij het extruder deel legde. Toen heb ik de stepper van mijn extruder ook maar van zo'n smoother voorzien, ik heb er immers genoeg.

 

En eukeka!!! Het eerste testprintje was al veelbelovend.

IMG_20180316_210839.jpg

 

Rechts voor het smoother bordje, links het resultaat mét smoother op de extruder stepper motor. Los van de echoing (daar kijk ik later nog eens na) zijn de lijnen veel strekker dan bij het rechter voorbeeld.

 

IMG_20180316_210942.jpg

De foto's laten het niet zo heel goed zien, maar toch zie je dat de onderste er beter uit ziet dan de bovenste.

 

Hier nog twee foto's. De groene is mét de smoother geprint, de rode en zilveren zonder:

IMG_20180316_210105.jpg
IMG_20180316_210132.jpg

 

Er is nog een heel klein beetje over van het salmon skin effect, maar dan moet je echt dicht op de print kruipen om het te zien. Ik ben blij dat ik eindelijk een oplossing heb gevonden voor dit probleem.

 

Hieronder een foto van een smoother bordje:

IMG_20180316_195832.jpg

 

Het enige 'nadeel' is dat voor de extruder stepper er geen connector op het moederbord van de printer zit. Deze gaat via een flat cable. Dus het inbouwen in de behuizing van de printer is geen optie. Maar met een druppeltje secondenlijm is dat zo gefixt:

IMG_20180316_195747.jpg

Nu zit hij op de achterzijde van de extruder, op het blokje waar de flat cable wordt opgesplitst in verschillende signaalkabeltjes. 

 

Ik heb de smoothers voor de X en de Y as weer verwijderd, want die hadden immers geen effect. Dus ik heb er 5 reserve. Het lijkt wel een beetje op mijn damphobby, met al die reserve spullen...

 

Oh, nog iets. Omdat ik hiermee bezig was heb ik de bodemplaat van de printer los moeten maken. Tijdens mijn eerste test (met de smoothers op de X en Y as) merkte ik dat er veel minder geluid van de printer afkomt. Met die bodemplaat erop werkt de behuizing als een klankkast en zonder die plaat worden die typische printergeluiden veel minder versterkt. Die bodemplaat blijft er dus voortaan af.

 

 

Edited by Zappa
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Nou hier istie dan vanuit m'n hoofd op tafel. Naja hij is nog niet helemaal af (de magneten moeten nog voor de

deurtjes en de achter panel is nog niet naar wens maar hij dampt als een dolle en is toch aardig gelukt m'n nieuwe

damp apparatus. Hier wat foto's:

 

ownsquonk1.jpg

 

ownsquonk2.jpg

 

ownsquonk3.jpg

Het flesje is wat klein voor de mod maar ik heb nieuwe besteld

 

Edited by Caved
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

@Zappa Ik zie aan de prints dat je ook de 'ghosting' heb gereduceerd? Ik neem tenminste aan dat een diodeboard daar weinig aan kan doen.

 

On ‎16‎-‎3‎-‎2018 at 21:30, Zappa said:

Hier nog twee foto's. De groene is mét de smoother geprint, de rode en zilveren zonder:

Ik denk dat ik weet welke kant jij gekozen hebt tijdens blauw/zwart-wit/goud-jurkgate want ik zie toch echt blauw :lol
 

 

Edited by Bobby
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎16‎-‎3‎-‎2018 at 21:30, Zappa said:

Dus ik heb er 5 reserve.

Ik zou best wel eens met een willen experimenteren. Kan ik er een, tegen betaling overnemen of eentje lenen (in beide gevallen betaal ik natuurlijk ook de verzendkosten)?

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Bobby said:

@Zappa Ik zie aan de prints dat je ook de 'ghosting' heb gereduceerd? Ik neem tenminste aan dat een diodeboard daar weinig aan kan doen.

 

Ik denk dat ik weet welke kant jij gekozen hebt tijdens blauw/zwart-wit/goud-jurkgate want ik zie toch echt blauw :lol
 

 

 

De ghosting is nu juist meer prominent aanwezig, omdat hij niet meer gemaskeerd wordt door de salmon skin. Nee, daar moet ik nog even mee aan de slag. Op de foto's zie je het inderdaad niet zo goed.

 

Tja, de witbalans van de camera had wat moeite met het witte tl en led licht, plus de halogeenspot en het daglicht...

 

16 hours ago, Bobby said:

Ik zou best wel eens met een willen experimenteren. Kan ik er een, tegen betaling overnemen of eentje lenen (in beide gevallen betaal ik natuurlijk ook de verzendkosten)?

 

Dat kan geregeld worden. Ik doe straks even een pb, moet nu snel er vandoor.

 

 

Edited by Zappa
Link to comment
Share on other sites

Cool hoor @Caved. Die printer legt de laagjes mooi neer zo te zien.

 

Ik ben benieuwd hoe die er in Bronzefill PLA uit zou zien. Als ik ooit zelf aan de slag ga met het printen van een mod dan wil ik dat soort filament ervoor gaan gebruiken. Ontwerpje in Steam Punk zou daarbij goed passen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Zappa said:

Cool hoor @Caved. Die printer legt de laagjes mooi neer zo te zien.

 

Ja die doet het prima die box is pet-g trouwens. Woensdag ga ik weer met de printer aan de slag en krijgt ie een 0.8 mm PEI sheet en

de auto level sensor. Dan ook de onderkant isolatie van hittevast plakband voorzien. Zien dat ik dat aan de gang krijg. de sensor heb ik

getest en is werkende dus dat weet ik al. Daarna natuurlijk opnieuw levelen.

 

De box met fan voor t moederbord ligt ook al klaar. werk werk werk

Link to comment
Share on other sites

@Caved Tipje: Ik weet niet welke slicer je gebruikt maar als het Cura is; Vanaf versie 3.2 heb je de mogelijkheid 'adaptive layerheight' te gebruiken. Hiermee wordt de layerheight vermindert naarmate de in de z richting, de verticale hoek van het model groter wordt, dus hoe meer horizontaal het verloop, hoe minder hoog de layer. Als je die aan zet zou je de ronde kant van je mods wat egaler kunnen maken.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Bobby said:

Als je die aan zet zou je de ronde kant van je mods wat egaler kunnen maken.

 

Klopt ik heb hier over gelezen en repetier host met Slic3er prussa edition heeft dat ook. Mijn Simjplify 3d (wat ik gebruik

heeft dat echter nog niet helaas). De boxmod zelf had best complexe support structures nodig en dat vond ik hier S3D

wat beter doen dan rep host. Cura is eigenlijk een programma dat ik niet gebruik zelf.

 

Ik ga met repetier host zeker nog wat stoeien. Slicer prussa print ook echt heel mooi en is interessant. Bedankt voor de tip.

De ronding op zich is niet echt een probleem met pet g , kan je prima opschuren. Als het dan dof is ff poetsen met wat VG

en het is weer als nieuw.

Edited by Caved
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 22-3-2018 at 01:36, Johannes Koning said:

ik print veel met repetier host en vind ik prima werken

 

Ik krijg met repetier m'n eerste laag maar moeilijk op het bed (pet g helemaal niet). Ik zal wel wat verkeerd doen misschien.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Johannes Koning said:

Ps. heb je bordje al binnen??

 

Vandaag binnen gekomen. Ding start op met kangertech logo en heeft idd een SS modus. maar of het werkt weet ik natuurlijk nog niet.

Had m alleen ff kort aan een 18650 gehouden om te checken. De foto boven is niet ontworpen voor dat bord maar voor een wismec RX 7

5 bord van Joyetech.

Link to comment
Share on other sites

Drie honderd en vieren zestig  revisies later:

 

squonkboxrx.jpg

 

Naja kan m toch nog niet afmaken zit op onderdelen te wachten. Er komt ook nog iets van een model in de deur en achterzijde.

Denk nog na. Mss iets met meerdere kleuren ofzo...

Edited by Caved
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Weer wat kunnen werken aan m'n nieuwe project de box en de onderplaat voor de fles zijn er. Het mag nog wat afgewerkt:

 

20180410_114259.jpg

 

20180410_114320.jpg

 

@Bobby Deze is daadwerkelijk geprint met Cura 3,3 beta. Wilde die cutting edge features toch wel ff zien. Print qualiteit is goed maar weinig beter

dan het (inmiddels verouderde S3D 4.0)

 

De box opzich is net ff wat groter. Dit komt omdat er een behoorlijk diepe 16mm switch is gebruikt en omdat er plaats is gehouden voor een 21700 batterij.

 

Edited by Caved
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...