Jump to content
Erkki

Geen Avoria aroma's meer uit Duitsland

Recommended Posts

Ik heb in het verleden ( laatste keer was nog in april ) meerdere keren aroma's besteld bij Avoria. Een aantal daarvan behoort tot mijn favorieten. Gisterenavond lukte de afronding van de bestelling niet vanwege het niet verzenden naar NL. Ik heb ze gemaild en kreeg als antwoord : Aufgrund der TPD2 ist ein Versand in die Niederlande leider nicht mehr möglich.

Op hun website staat wel :

Versandbedingungen

Die Lieferung der Ware erfolgt in folgende Länder:

Belgien, Dänemark, Finnland, Frankreich, Griechenland, Großbritannien, Irland, Island, Italien, Luxemburg, Niederlande, Norwegen, Portugal, Schweden, Schweiz, Spanien, Liechtenstein, Polen, Ungarn, Tschechien, Slowakei, Rumänien, Kroatien, Litauen, Zypern, Slowenien, Bulgarien, Estland, Lettland, Ukraine

Is dit allemaal wel terecht van ze ? Mijn god, het gaat om een aantal flesjes aroma. Ik voelde me behoorlijk gefrustreerd, nu moet ik weer op zoek naar aroma's die ik echt lekker vind....

Daar kan die webwinkel niks aan doen. Het heeft te maken met het feit dat men laut TPD2 (ingang mei 2017)  een leeftijdscontrole moet uitvoeren bij de betaling, en die werkt door een koppeling met de bevolkingsadministratie - soort DigiD-achtig systeem, en werkt dus alleen voor mensen met een Duits paspoort. Ik WOON in Duitsland, en kan OOK niet meer via Duitse websites bestellen. Echt beklopt. ZODRA er op een website IETS met nicotine te koop is, vallen ALLE artikelen daaronder.

Sommige winkels, zoals Owl, hebben inmiddels een aparte site voor de niet-nicotinegerelateerde producten speciaal voor de buitenlandse markt. 

Je kunt even proberen kontakt op te nemen met het beheer ; soms is er nog wel een mouw aan te passen door op een andere manier te betalen of langs een andere weg. Maar het leeftijdscontrolesysteem komen ze voor de website ECHT niet omheen. En reken maar dat ze daar van balen......

Als het echt alleen die leeftijdscontrole is, kan je eventueek proberen te overleggen of je iets naar mijn adres  kunt laten sturen, dan gooi ik het in Nederland wel weer op de post. Maarja, daar komen dan wel weer wat extra verzendkosten overheen. Maar als de verzendkosten binnen Duitsland binnen de perken zijn, is dat wellicht te overzien. In een brievenbuspakketje van 3,95 passen heel wat flesjes aroma. 

Edited by L33ntje

Bedankt voor je uitleg. Klopt het wel dat je niet bij een Duitse website kunt bestellen, kijken ze niet alleen naar je adres ? Zal eens bij ze informeren of jij evt iets kan bestellen. Alvast bedankt voor je aanbod !

Als ze alleen naar je adres kijken, zal het geen probleem moeten opleveren. Dan kun je gewoon mijn adres ingeven als leveradres, en stuur ik het door. Maar als het rekeningadres ook Duits moet zijn, kan ik ook de hele bestelling voor je doen. En als dat OOK niet werkt vanwege die stomme leeftijdscontrole, kan ik van de week op mijn werk vragen of we namens / op nama van de záák een bestelling kunnen doen, hoe dan ook moet het kunnen lukken. Wij hebben die aroma's van dat merk helaas niet, anders was het helemaal geen probleem. 

1 minute ago, wahanassatta said:

Hou ons hier ook ff in the loop @Erkki please. Ben wel benieuwd. 

Is goed.

@Erkki, als ik jou was, zou ik eventjes lid worden van het Duitse dampforum (e-rauchen-forum.de) en daar dit belachelijke gedoe voorleggen, want Nederland staat op hun site nog steeds vermeld tussen de landen waar ze naar verzenden.

Edited by Marianna

Zal eens kijken. Alleen mijn Duits is niet geweldig...( schrijven ).

Edited by Erkki

13 minutes ago, Erkki said:

Zal eens kijken. Alleen mijn Duits is niet geweldig...( schrijven ).

Hoeft ook niet, ze maken zelf ook taal- en spelfouten, en mogen sinds 1945 geen Nederlanders meer pesten.

1 minute ago, Marianna said:

Hoeft ook niet, ze maken zelf ook taal- en spelfouten, en mogen sinds 1945 geen Nederlanders meer pesten.

dat mochten ze voor die tijd ook al niet hoor! :regels

12 minutes ago, BusdriverTheo said:

er is tegenwoordig een forumlid ...........................:zoef

Ach so...

Macht kein flaus aus...zoiets ?

3 minutes ago, BusdriverTheo said:

dat mochten ze voor die tijd ook al niet hoor! :regels

Mijn kennis van geschiedenis is niet groot, maar volgens mij heeft 5 jaar lang niemand hun tegengehouden.

2 minutes ago, Erkki said:

Ach so...

Macht kein flaus aus...zoiets ?

Macht intertat kein einziger Flaus aus ...oder sowas. ;-)

Edited by Marianna

Mijn kennis van geschiedenis is niet groot, maar volgens mij heeft 5 jaar lang niemand hun tegengehouden.

dat is iets anders dan "mogen" hè

3 minutes ago, BusdriverTheo said:

dat is iets anders dan "mogen" hè

Als niemand je tegenhoudt, wordt het dus toegestaan; destijds zelfs jaren lang.

Ook in Japan heeft het veel te lang geduurd voordat ze eindelijk met atoombommen werden lamgeslagen.

(sorry, way off topic...)

Ach niet zo heel veel langer geleden vonden wij het ook prima om anderen te pesten.

Maar in beide boeken hebben we die bladzijde afgesloten.

@Erkki er is hier in de buurt (woon in Roermond) een shop in Huckelhoven die je aroma s verkoopt Avoria was het toch hè
De shop heet https://www.probier-e-zigarette.de kijk maar of je aroma's daar te krijgen zijn ,dan wil ik wel een keer voor je rijden en ze gaan halen en opsturen vanuit Nederland !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

@Erkki er is hier in de buurt (woon in Roermond) een shop in Huckelhoven die je aroma s verkoopt Avoria was het toch hè
De shop heet https://www.probier-e-zigarette.de kijk maar of je aroma's daar te krijgen zijn ,dan wil ik wel een keer voor je rijden en ze gaan halen en opsturen vanuit Nederland !

Waar zitten die in Hückelhoven?

4 hours ago, margriet said:

Van de drie aroma's die ik wil hebben zie ik alleen Gold Royal. Ik kijk nog even verder, na dit weekend zal ik wel een reactie krijgen op mijn mail van Avoria zelf. Bedankt voor je aanbod !

Waar zitten die in Hückelhoven?

als je even op de link klikt kom je op hun site en bij contact staat hun adres
Dacht ... mokwastrasse

als je even op de link klikt kom je op hun site en bij contact staat hun adres
Dacht ... mokwastrasse

Oh ja inderdaad, had het al gezien. Sorry!!!

@Erkki

Ik had een soort gelijk probleem bij Club der Dampfer (CDD)... ze verzenden daar nog wel naar Nederland, maar om de bestelling af te kunnen ronden,

moet je door een leeftijds check heen en die is uitsluitend bedoeld voor duitse legitimatie bewijzen...

wat ik toen gedaan heb is hun help desk benaderd, gewoon in het engels geschreven, want wie kent er tegenwoordig geen engels...

Heb ze de situatie uitgelegd en ze verteld dat ik al meerdere bestellingen gemaakt had bij hun, maar dat de Leeftijds check voor mij niet werkt...

daarop kreeg ik een mailtje van ze om een kopie van mijn ID of paspoort te maken en deze naar hen toe te zenden, via E-mail....

daarna was t probleem opgelost, mijn account kreeg t vinkje dat ik de juiste leeftijd had en kon de bestelling gewoon afronden.

Heb dan ook alles wat ik bestelde netjes ontvangen van ze. En voor de volgende bestellingen krijg ik niet meer de Leeftijds-Controle check.

Echter als Avoria nu door die TPD-2 niet meer naar Nederland verzenden, kan dat zijn dat zij (Avoria) niet de (export)-rechten willen betalen aan Nederland

om Damp relateerde verzendingen naar Nederland te mogen doen. Dat is een ander punt. En dus zal je iemand moeten vinden die in Duitsland woont,

die dan jouw bestelling ontvangt. Heb er al een paar gezien in dit Topic die je daar mee willen helpen...

hopelijk helpt je mijn ervaring met de duitse site...