Jump to content

Armor 1.0 style RDA review

Recommended Posts

Van de echte Armor 1.0 RDA weet ik niet zo veel, is weer zo een atomizer die zeer moeilijk te bekomen is en is dan nog eens overpriced in mijn ogen (125€).

Maar bij de Chinees zijn er altijd van bijna alles wel clones te krijgen, dus ook van deze.

Ik heb deze:

http://www.3fvape.com/14974

De ultem driptip is een extra optie, die heb ik ook van 3Fvape:

http://www.3fvape.com/15346

Ben momenteel alle 22mm RDA's aan het testen die een squonk pin hebben, dus deze stond ook op de verlanglijst.

Wat krijg je:

- de Armor 1.0 RDA

- reserve o-ringen en build deck schroefjes

- squonk pin of gewone 510

- 510 driptip adapter

- inbussleutel

RRvgugv.jpg

Uiterlijk ziet er zeer sober uit, en wel mooi en stijlvol.

Geen logo of merknaam.

oKlBS5L.jpg

Enkel onderaan een beetje info, squonk pin heb ik al geplaatst.

aPUKZcl.jpg

Driptip is weer een formaat waar je amper iets voor kan vinden, je kan enkel je eigen 510 driptip gebruiken via de adapter.

Daarom heb ik die ultem driptip extra gekocht.

g7C8Vgm.jpg

Je ziet dat de chamber zeer klein is, weinig airflow ruimte.

Topcap langs binnen, op deze foto ziet het er nog normaal uit.

1jsmNA9.jpg

Maar op deze foto zie je dat de topcap uit vele onderdelen bestaat.

Ce59Sqo.jpg

Wat mij betreft iets teveel van het goede...

De buitenste laag van de topcap is normaal.

Dan heb je het innerlijke stuk, dat is eigenlijk de airflow regeling en plaats je in de buitenlaag en zit vast met enkele o-ringen.

Die airflow moet je langs binnen handmatig instellen, en dan kan je die vergrendelen met de kleine ring.

Veel onderdelen, schroefdraad en o-ringen om de airflow te regelen.

Zit veel ontwikkeling in om dit te bekomen, maar of dit een verbetering is laat ik aan U over.

Build deck stijl heb ik nog wel gezien bij sommige RDA's (Skill, Druga, enz...)

7N8VRRF.jpg

Het kleine gaatje dat je ziet is de squonk opening, dat is wel een goed systeem.

Ik ga deze RDA toch enkel in single coil gebruiken, daarom is die dual coil block wel een goede.

Die sluit de dual coil airflow helemaal af, en ook de ganse 2de helft van de chamber.

OdmknVM.jpg

In deze RDA kan je geen brede coil kwijt en ook geen coil met dikke draden, de posts staan heel kort op elkaar en de opening in de posts is ook klein.

Ik heb een coil gemaakt van Flatwire 24awg SS draad.

Voor:

PiE92yr.jpg

Tijdens:

zNUU7oJ.jpg

Na:

3rnjVl2.jpg

0.47ohm, niet ideaal om te gebruiken op een mechanical squonker, maar ik krijg geen exotische coil in dit deck.

Wicked & ready to go:

pig0h47.jpg

Op een mechanical squonker:

PH9N9Rg.jpg

Verschil in formaat met enkele andere 22mm BF RDA's

6nncOrf.jpg

Mulciber - Armor - Hadaly - Pulse - Goon

Mijn persoonlijke bevindingen:

- leuke RDA, ziet er zeer goed uit.

- o-ringen en schroefdraad zijn degelijk, maar veel o-ringen en schroefdraad en bij clones kan dat wel eens snel verslijten.

- build deck is wat aan de kleine kant voor mij persoonlijk, bijna enkel geschikt voor microcoils en ronde draad clapton coils.

- airflow is te klein voor mijn stijl van vapen, te weinig airflow.

- smaak is goed, maar omwille van de beperkte keuze in coils dat ik kan plaatsen krijg ik veel betere prestaties met andere 22mm RDA's.

Volgens mij is dit meer een RDA voor builds van 0.5 tot ...

En hier heb ik niks aan, dus deze RDA is niet geschikt voor mij persoonlijk maar kan wel veel andere vapers aanspreken.

Bij de build die ik geplaatst heb word de topcap al snel heel warm, dus met een dual coil build zal dit enkel erger gaan worden.

Smeer dan eerst maar wat balsem op je lippen om ze niet te snel te verbranden.

Edited by Jim
  • Like 8

Ziet er toch wel aardig uit nog. Met een kleinere driptip  en een hogere weerstand lijkt ie me zeer goed te gebruiken voor mtl. Heb je gekeken of je de airflow ver genoeg dicht kan zetten voor mtl?

Mtl moet volgens mij kunnen, ik kan de airflow zo klein zetten dat ik de liquid bijna door de driptip zuig.

Edited by Jim
  • Like 1

Wel fijn dat ze bij deze rda een fatsoenlijk Block leveren voor single coil builds. Alleen de airflow aan 1 kant dicht is altijd maar een halve oplossing naar mijn idee aangezien de kamer dan nog te groot is voor 1 coil. Goed gedaan dus hier.

Wel jammer dat ze de posts niet iets verder uitelkaar hebben gezet zodat je iets meer variatie kan maken qua coils. Ikv heb bijvoorbeeld t liefst een spaced coil van tussen de 0.5 en 0.7 van 24 of 26ga. Dat wordt lastig als ik de foto's zo zie. Wel jammer, lijkt me verder een erg fijne atty.

Goede review. 

Ja het blokje sluit alles mooi af, is ook de eerste keer dat ik dit tegenkom bij een RDA.

De posts hadden gerust nog enkele mm uit elkaar kunnen staan, dat had al een groot verschil gemaakt in coil keuze.

Met de huidige setup kan je enkel maar microcoils bouwen, voor veel mensen is dat ruim voldoende maar voor mij helaas niet.

De echte versie van deze RDA is zo enorm gezocht, en word verkocht tegen belachelijke "flipper" prijzen.

• Like 1