Jump to content

Billow v3 plus review


The Unknown

Recommended Posts

Vandaag kreeg ik de heat sink binnen zodat de 25mm grote Billow tank op de Eleaf Pico Mega past, nu even een kleine eerste indruk review van deze atomizer.

 

De Billow V3 wordt geleverd in een mooie box met een extra glas, een zakje keerringen en extra inbus schroefjes met sleuteltje en een stukje katoen pad, de Billow v3 is een dual coil atomizer met luchttoevoer en topfilling.

Het dampklaar maken van de Billow is eigenlijk kinderwerk, dat wil zeggen dat alles zichzelf wijst alhoewel niet alles maar dat komt later aan bod, ik had als voorbereiding even wat video's bekeken van de Billow zodat ik wist wat ik in handen zou krijgen.

 

In het zakje met de katoen pad zaten 2 premade coils, deze zijn in een handomdraai geplaatst zonder gepriegel, het katoen voor de wick op maat maken en lekker losjes rollen en door de coils getrokken.

Tot zover kan iedere beginner het relatief simpel zelf doen maar nadat het katoen op maat is geknipt moet je de uiteindes in de gaatjes duwen aan de onderzijde, maar ook hier alles losjes erin duwen.

De coil en katoen bevochtigen met je favoriete liquid en daarna de tank in elkaar draaien middels een paar slagen, dan heel belangrijk de liquidtoevoer dichtdraaien voordat je gaat vullen, dan trek je voorzichtig de top van de tank naar boven waar er een vulopening zichtbaar wordt.

Nu kun je de tank vullen en weer sluiten, daarna de liquidtoevoer weer open draaien en liefst niet gelijk volledig maar geleidelijk, daarna de luchttoevoer geopend en zonder vuren wat heisjes genomen.

De Billow op de Pico Mega geschroefd en op een 15 watt begonnen en dit langzaam opgebouwd naar een 35 wat, ik heb er zelf de kleinere driptip op gezet omdat ik dat prettiger vindt.

 

Nu voor een eerste keer met een hoger wattage mijn eerste heis, wat een smaakbeleving in positieve zin krijg je als je echt warme damp naar binnen zuigt, ook Direct lung werkt erg prettig mag ik zeggen.

Alleen ik was niet erg tevreden over de damp en de klap in mijn gezicht van een te hoge concentratie nicotine, ik heb de liquid verdunt base en water en daarna een flinke heis genomen, wat een smaak en wat een damp beleving.

Na ik het beginner spul gewend was waarmee je lekker achter elkaar kon lurken laat ik dat nu even uit mijn hoofd, een flinke heis of 2 is even voldoende voor de eerste 5 a 10 minuten en dat geeft een ruime voldoening om geen sigaret meer op te steken.

 

Ik denk dat ik nu mijn laatste pakje shag hebt gekocht en het geld ga investeren in aroma's en misschien nog de skyline atomizer, who knows.

 

Plaatjes bij het praatje

 

wlf3zweazrtr3.jpg

 

tu72zccjwms0x.jpg

 

juux216xbi0sv.jpg

Edited by The Unknown
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, The Unknown said:

Nu voor een eerste keer met een hoger wattage mijn eerste heis, wat een smaakbeleving in positieve zin krijg je als je echt warme damp naar binnen zuigt, ook Direct lung werkt erg prettig mag ik zeggen.

Leuke review !

 

(op de tweede foto staat je Juice flow dicht, vergeet die niet open te zetten, maar dit had je vast zelf ook wel gezien)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Dnns84 said:

Leuke review :)

Maar...zoals je over de airflow praat klinkt het alsof deze tank nogal eens flink wil lekken of zie ik dat verkeerd? 

 

Nee dat dacht ik eerst, maar het is meer condens en even doorblazen lost dat wel op.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mooie review @The Unknown

 

Heb deze rta nu enkele weken in mijn bezit en ben er eruuuuuug blij mee.

Liquid verbruik is véél gunstiger dan bv mijn tfv8 big baby met dezelfde build en de smaak die ik eruit krijg is ook nog eens beter.

Het topfill systeem is vergelijkbaar met die van de OBS engine's al vind ik die van de Billow ietsje gammel tov de OBS.

Lekken heeft ie hierzo nog niet gedaan, alleen ietsie pietsie condens aan de airflow ring, maar dat mag geen naam hebben.

Het builden en wicken gaat zeer eenvoudig, plek zat! Gaat beter dan bv zijn kleiner broertje de V2.5 maar daar krijg je dan wel weer meer smaak voor terug.

 

Ben dan ook erg tevreden over de Billow's V3 Plus en V2.5, en heb er dan ook van beide nog maar 2 extra exemplaren van bijbesteld bij onze verre oosterburen. :bliss

[edit]

De V2.5 is niet kleiner mbt de tank inhoud, die is nl 6ml, maar is meer restricted door de smallere chimney.

[/edit]

Edited by DUUK
Link to comment
Share on other sites

Thanks @DUUK

Gisteren begon nadat ik de clapton coil geinstalleerd had de Billow v3 redelijk te knallen, nu weet ik dat condens een issue kan zijn of de doorvoerkanalen van liquid te ver open kunnen staan.

Ik heb die doorvoer tot de helft gesloten wat heel simpel kan en de knallen vervangen door licht geknetter wat normaal is als condens verhit wordt.

Dit is mijn eerste zelf aangeschafte RTA en gelijk bingo met deze tank, dit is precies hoe ik het voor mij zag, makkelijk te rebuilden en te vullen en erg vol van smaak en het meest belangrijke geen lekkage.

Het vul gedeelte gammel? Ik moet toch redelijk kracht zetten om de vulopening te open te trekken, ik kan mij voorstellen dat mensen met minder kracht in de vingers hier moeite mee zullen hebben.

Aan de andere zijde vindt ik het wel weer prettig dat het het redelijk zwaar gaat, dat maakt de kans op lekkage nog minder, verder heb ik tot nu toe nog geen nadeel kunnen ontdekken aan deze "plus" tank.

 

Helaas bleven de claptons knallen en dat beviel mij niet, nu vervangen door flat-twisted en nog net niet geruisloos kwa spetteren maar nog geen knal gehad.

Edited by The Unknown
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, The Unknown said:

Het vul gedeelte gammel?

 

Hiermee bedoel ik dat als de topcap open staat er een beetje speling op zit, niks nadelig hoor, maar bij de Engine's is dit niet het geval.

 

Quote

verder heb ik tot nu toe nog geen nadeel kunnen ontdekken aan deze "plus" tank.

 

Eén kleintje dan......de locatie van de vulopening staat niet aangegeven op de buitenzijde van de tank (is bij de Engine's weer wel het geval), en daarbij komt dat de inscriptie op de topcap "Billow V3" niet bij iedere tank hetzelfde gepositioneerd is. Dus als bv bij tank A de vulopening onder de "B" van Billow zit, is dit bij tank B niet het geval.

 

13 hours ago, The Unknown said:

Helaas bleven de claptons knallen en dat beviel mij niet, nu vervangen door flat-twisted en nog net niet geruisloos kwa spetteren maar nog geen knal gehad.

 

Zelf gebruik ik een simpel Kanthal micro coil build van 26g 8/7wraps 2,5id die in totaal op ongeveer een .5 Ohm uitkomt, succes verzekerd!

Gooi daar nog een strak Scottisch Roll wickje doorheen en je hebt een werkelijk heerlijk geruisloos stoommachientje in handen. :wub

Edited by DUUK
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een assortimenten doosje met pre-made coils uit China laten over komen, daar zitten wel leuke coils bij en wat ik al zei, de flat-twisted is nagenoeg geruisloos.

Idd de topcap heeft in de open stand iet wat speling , de vulopening zit bij mijn Billow onder de "V3", trouwens een mooie tank die OBS:wub

Edited by The Unknown
Link to comment
Share on other sites

Even een aanvulling op het positieve aspect van deze tank en dat is dat de tank behoorlijk zuuning met liquid omspringt en ik toch best over de dag regelmatig een paar heisjes neem, kan natuurlijk ook aan de gebruikte flat-twisted coil liggen.

Er gaat 5ml liquid in de tank en daar doe ik zeker anderhalve dag mee, de 2ml evods of de mini protank kon ik per dag 4ml mee weg dampen, goed daar lurk je vaker aan, dat dan wel weer.

Edited by The Unknown
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, The Unknown said:

kan natuurlijk ook aan de gebruikte flat-twisted coil liggen.

 

Ga je een simpele enkele ronde draad nemen gaat je verbruik hoogstwaarschijnlijk nog verder naar beneden.

Hoe exotischer je coil des te hoger je verbruik zal zijn.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...