Jump to content

Recommended Posts

De Eleaf iJust One is een 'ouder' product, eigenlijk de voorloper van de iJust NexGen. Toch vind ik dit product een review waard.

Eerst wat specificaties:

- breedte: 22mm

- hoogte: 103mm

- tank inhoud: 2ml

- batterij capaciteit: 1100mAh

- Output wattage: 50W max

- weerstand range: 0.15 - 3.0 ohm

De iJust One komt in het kenmerkende Eleaf doosje, wit met groen met het product afgebeeld op de verpakking

e986qh.jpg

In de verpakking zit het volgende:

- iJust One

- 2 coils: EC 0.3 ohm en GS Air 0.75ohm

- reserve o-ringen

- extra glaasje

- Usb kabel

- gebruiksaanwijzing

s2gvmp.jpg 2a827hx.jpg209ohh5.jpgxf3jnk.jpg

De damper is er een volgens het AIO principe, dit houdt in dat de tank en batterij een geheel vormen, je kunt de tank of batterij dus niet vervangen. Wel kun je bij de iJust One het glaasje vervangen. Je moet ook het glaasje verwijderen om de coil te kunnen vervangen.

Er zijn 2 verschillende coils bijgevoegd, de EC coil die ook gebruikt wordt in de Melo 3 en de GS Air coil. Die laatste coils zijn een stuk kleiner, maar Eleaf heeft daar iets op bedacht. Er zit een losse herbruikbare sleave bijgeleverd waarmee de coil te gebruiken is in deze damper (en ongetwijfeld ook in de Melo 3). Waar de eerste coils gericht zijn op DL gebruik, zijn de GS Air coils specifiek voor MTL gebruik. 

anbtef.jpg

GS air coil en sleave

a0cm6q.jpgzwm0b8.jpg

Links de GS Air coil, rechts de EC coil

De damper is echt een plug&play ding, coil installeren, vullen en dampen maar. Er zit maar 1 knop op en de airflow is niet regelbaar. Ik heb de damper alleen getest met de 0.3 ohm coil en het is een heerlijke DL damper. De airflow is te vergelijken met de Melo 3 op meest open stand. Hoe het is met de MTL coil durf ik nu nog niet te zeggen. Vullen is ook supersimpel: topcap eraf en je hebt een mooie grote vulruimte.

2hfksk9.jpg

Ik heb hem gekocht als handzaam dampertje voor in mijn handtas of broekzak bij dagjes uit. De batterij houdt het bij mij een dag uit op redelijk normaal gebruik, 2x vullen (dus zo'n 4ml liquid).

Het is ook een krachtig dampertje die de 0.3ohm coil goed kan handelen. Ik merk ook niet heel veel verschil in kracht als de batterij leeg raakt, ik ben soms gewoon verbaasd dat ie alweer leeg is.

De smaak is heerlijk, iets vlakker dan bijvoorbeeld Kayfun V5, maar dat is dan ook een smaakkanon.

5xqyc9.jpg

Conclusie: ik vind de iJust One een heerlijk, krachtig broekzak dampertje. Ideaal als reserve of wanneer de gelegenheid er niet is om een grotere damper mee te nemen. Ook voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik kocht deze voor maar €11,- bij AliExpress.

2rcr4uv.jpg

Edited by Sugarsnap
  • Like 7