Jump to content

Oumier Wasp RDA review

Recommended Posts

Deze RDA bestaat al even, stond ook al een hele tijd in mijn wishlist op FT dus eindelijk maar eens besteld.

Link naar Fasttech waar ik de wasp gekocht heb:

https://www.fasttech.com/p/7264000

Had er al verscheidene Youtube reviews van bekeken, is een RDA die in het rijtje van de Hadaly valt.

Soortgelijk build deck en airflow.

Het is een 22mm RDA, single coil, komt met squonk pin.

Je kan kiezen tussen 2 kleuren build deck, een SS versie en vergulde versie.

Komt enkel met een ultem topcap, geen andere optie.

Dus je moet wel te vinden zijn voor het piskleurige ultem.

Wat krijg je:

- De Oumier Wasp

- Katoen (maar geen pre-build coil!?)

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- De bekende blauwe schroevendraaier

- Squonk pin en gewone 510 centerpin

9lyD3oz.jpg

Uiterlijk niks speciaal, gewoon een ultem topcap zonder logo's.

6D4B1Mr.jpg

BnEFyhv.jpg

Info onderaan, squonk pin heb ik al geplaatst.

qDIKyaE.jpg

Airflow openingen zijn wel aanzienlijk groter dan bij de Hadaly bijvoorbeeld.

Dus als DL damper kan je de longen toch vullen.

VsWldGG.jpg

Build deck is zeer simpel, heeft weinig uitleg nodig denk ik.

Oa8gDRq.jpg

6K5yOHJ.jpg

Juice well is niet erg diep, maar door de hogere positie van de coil en airflow opening kan je toch veel meer liquid in deze RDa kwijt dan bv. de Hadaly.

Mijn build is geen nieuwe, deze coil zit er al enkele dagen in en heeft al 50+ml liquid verwerkt.

Is een Ni80, 22awg, 3mm coil van Flatwire draad.

iDazwIX.jpg

o98eUhz.jpg

Enkele pics op een DNA en mechanical squonker.

QWekrH9.jpg

RGtpsAw.jpg

Mijn bevindingen:

- Leuke en goed gebouwde RDA

- Smaak is uitstekend

- Airflow is voor mij persoonlijk ruim genoeg

- O-ringen zijn goed en de ultem topcap gaat er vlot op en af zonder de o-ringen te beschadigen.

Bij vele RDA's met een ultem topcap is dit een bekend probleem.

- Je moet natuurlijk wel te vinden zijn voor het piskleurige ultem, soms kan ik het wel hebben maar soms vind ik het afschuwelijk.

Voor deze prijs zeker een leuke flavor RDA!

• Like 6

Ik heb er ook 1 onderweg. Ben benieuwd of ik het mondstuk aangenaam vind. Ik had wel begrepen dat een 510 driptip er in moet passen, maar dan doorbreek je wel de vorm van de topcap en dus ook de airflow lijkt me.

• 2 weeks later...

@Jim Hoe zet jij de coil erin? De onderkant van de coil komt bij mij even hoog als de airflow. Dus in feite raakt de airhole net 1a2 mm onderkant van de coil. Ik vind de smaak voortreffelijk maar wellicht moet de coil anders? Ben wel benieuwd naar jou ervaring. Ik ben er super blij mee had deze rda veel eerder moeten kopen.

Edited by Jayjay

De onderkant van de coil komt tot halfweg de airflow opening.

Heb van deze RDA in het weekend ook de witte ultem versie besteld, dat gaat me beter bevallen dan die piskleur.

Als je deze Wasp erg goed vind moet je zeker eens kijken naar de SXK/YFTK Solo RDA, bijna identiek build deck maar nog betere airflow.

• Like 1
5 minutes ago, Jim said:

De onderkant van de coil komt tot halfweg de airflow opening.

Heb van deze RDA in het weekend ook de witte ultem versie besteld, dat gaat me beter bevallen dan die piskleur.

Als je deze Wasp erg goed vind moet je zeker eens kijken naar de SXK/YFTK Solo RDA, bijna identiek build deck maar nog betere airflow.

Ik zit net te zoeken voor nog een ultem topcap mocht ik hem laten vallen dat ik dan een reserve heb. Echter kan ik ze niet vinden. Althans ft en gb niet. Waar heb jij deze besteld? Ik vind de kleur juist leuk?. Smaken verschillen. 

Ik heb een volledige RDA besteld, zelfde als de huidige maar met witte ultem cap.

Denk niet dat de topcaps ergens los te koop zijn.

• Like 1

Ik vind die van mij ook erg fijn dampen met een simpele RVS clapton van 0.6ohm: wasp.jpg

Hebben jullie deze trouwens gezien? komt in behalve in ultem geel ook in t zwart en wit/doorzichtig. De wick / vul methode lijkt een beetje op die van de pharaoh dripper tank, maar 't is een beetje lastig te zien op de plaatjes. Maar ziet er wel interessant uit :)

• Like 2

Als je geen squonker gebruikt is die Wasp RDTA zeker een heel goed alternatief, de smaak zal identiek zijn als bij de RDA.

@Dnns84: Vaping Biker en Todd hadden ook geen antwoord op je vraag gisteren :grins

Edited by Jim
  • Like 1
55 minutes ago, Jim said:

Als je geen squonker gebruikt is die Wasp RDTA zeker een heel goed alternatief, de smaak zal identiek zijn als bij de RDA.

@Dnns84: Vaping Biker en Todd hadden ook geen antwoord op je vraag gisteren :grins

haha, jij was dus ook de livestream aan t kijken :) Ja, Dean en Todd zijn echt top, goeie gasten.

@Jim Ik denk wel dat ik in de nabije toekomst een squonker ga aanschaffen, ik zat echt flink te twijfelen om jouw Drone over te nemen als cadeautje voor mezelf voor een jaar gestopt zijn, maar die vind ik net wat te groot voor een squonker aangezien ik voornamelijk kleine atty's heb met een squonkpin (toen maar de Triade special edition gekocht :bloos ter vervanging van mn RX200). Ik had t erover met Richard (vaping V1ck, goeie gast, reviewt vaak de wat meer alledaagse mods/atty's) en hij zei ook dat hij een aantal Chinese regulated squonkers verwacht tegen t eind vd zomer en ik hoop een beetje op een Smoant Charon BF, soort van een Therion BF kopie, maar dan zo rond de 40 piek, maar als er tegen die tijd nog niets bijzonders is uitgekomen dan maar 1 van die 'nieuwe' VT Inboxes.

De VT inbox is nog steeds mijn dagelijkse pocket mod, neem ik overal mee naartoe.

De mech. squonkers die gebruik ik meestal thuis.

Maar zonder squonkers kan ik me het dampen niet meer voorstellen, is onmisbaar geworden.

Andere niet squonker mods weten me niet meer te boeien, ik heb en gebruik nog steeds mijn 2 Therions en die voldoen aan al mijn eisen voor een normale mod.

Er komen dit jaar inderdaad nog een paar squonkers uit, meeste zullen in de herfst uitkomen.

Ik vrees dat er nog een heel deel thuis gaan belanden.

• Like 1
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Hallo allen , goedemorgen.

Vraagje anno 2018 , is de wasp nog steeds een nuttig rda-tje om in je collectie te hebben en komt hij regelmatig in gebruik of staat hij maar in de kast stof te vatten. Ps wat is trouwens het verschil op ft tussen de wasp nano en de wasp nano mini .

Twijfel , zeker nu er de recurve is , maar om vb liquidjes te proeven toch de wasp ? , wat denken jullie.

3 hours ago, patje said:

Hallo allen , goedemorgen.

Vraagje anno 2018 , is de wasp nog steeds een nuttig rda-tje om in je collectie te hebben en komt hij regelmatig in gebruik of staat hij maar in de kast stof te vatten. Ps wat is trouwens het verschil op ft tussen de wasp nano en de wasp nano mini .

Twijfel , zeker nu er de recurve is , maar om vb liquidjes te proeven toch de wasp ? , wat denken jullie.

Ik gebruik mijn wasp enkel voor hashish. Smoke weed everyday

Edited by Jayjay
  • Haha 1

Ik gebruik mijn wasp niet meer, heb er zelfs geen meer.

Er zijn ondertussen naar mijn mening veel betere te krijgen die ook goedkoop zijn of zelfs clones.

• Like 1
8 hours ago, patje said:

Ik heb de RDA en de RDTA versie van de Nano,

de RDTA gebruik ik nog redelijk veel en staat altijd klaar om te gebruiken, de gewone RDA gebruik ik enkel voor liquids te proeven/testen.

22 hours ago, patje said:

Todd zegt dat de Recurve perfect is voor squonken, maar waardeloos voor dripppen, tenzij je het geduld hebt om je coil rustig te verven. 

Wat je met die mening doet is natuurlijk aan jou. 

13 hours ago, teddy said:

de gewone RDA gebruik ik enkel voor liquids te proeven/testen.

Hier is ‘ie dus zeker wel geschikt voor en lekker kosten effectief. Je build en settings moeten wel echt goed zijn anders zit je een hoop vloeistof naar binnen te hachelen. Kan je net zo goed direct het flesje achterover tikken. :lol 

Edited by Dampkring
Sorry voor dubbel post. Ruzie met forum software op telefoon.
55 minutes ago, Jayjay said:

Ni80 24ga met 7 a 8 wikkelingen op een 35 watt.

Thanks. :duim 

55 minutes ago, Jayjay said:

Wel gespaced want je coil koekt heel snel aan.

Hahaha, ja, no kidding. :shock
Echt al binnen 1 sessie. :lol 

• Like 1

Hier totaal geen last van spitback en snel aankoeken, mijn build is gewoon een standaard iets wat gelijkend op die van @Jayjay Ni80 24ga op 35 watt, ik gebruik wel de schottisch roll.

Zojuist een foto gemaakt van hoe de buid er op dit moment er nog altijd uitziet na 6 testen (eigen mengsels) is nog gelijk nieuw, met tussenin telkens een flavourloze 20/80 pg/vg mengsel...

Klembord01.jpg

• Like 1
8 minutes ago, teddy said:

Hier totaal geen last van spitback en snel aankoeken, mijn build is gewoon een standaard iets wat gelijkend op die van @Jayjay Ni80 24ga op 35 watt, ik gebruik wel de schottisch roll.

Zojuist een foto gemaakt van hoe de buid er op dit moment er nog altijd uitziet na 6 testen (eigen mengsels) is nog gelijk nieuw, met tussenin telkens een flavourloze 20/80 pg/vg mengsel...

Klembord01.jpg

Dit is eigenlijk zelfde build die ik gebruik. De wasp komt bij mij alleen te voorschijn als mijn schoonmoeder op bezoek komt. Dat heb ik wel een paar ml Hashish nodig. 

• Like 1
  • Haha 2