Jump to content

Recommended Posts

Dus, na lang wachten toch nog een review.

**SPOILER ALERT**

Ik had de CopperVape BF al in het verkoophoekje gezet, maar daar staat nu een slotje op! Hij bevalt me te goed, dus verkoop deze niet.

Maar vooraan beginnen...

Het gaat hier om de zwarte versie, welke ook in een zwarte doos komt.

En0kaBi.jpg

Een simpele doos, maar voldoet om de mod te versturen.

Na het openen zit het volgende in de verpakking:

1Zy1jaP.jpg

KDEumxm.jpg

- De Mod zelf

- Met RDA er al op geschroefd

- Het Flesje geplaatst

- Een reserve flesje

- Extra TOP Cap (plastic)

- Een zakje met 2 schroefjes en 0-rings

Even de Mod uit het plastic gehaald en vastgehouden...

acZXsw8.jpg

Nu heb ik geen kleine handen, maar ook niet echt grote... Het formaat bevalt me prima.

Ook qua gewicht (zonder liquid en batterij) is wat aan de zware kant, maar dat komt door de gebruikte materialen (RVS+Alu).

Maar goed, er is natuurlijk meer om te aanschouwen en proberen.

Zoals dus de bijgeleverde RDA.

6SzL6JE.jpg

Vraag me niet welke RDA dit is, maar alles zit lekker stevig in elkaar...

De RDA Deck...

aU8aPek.jpg

Veel ruimte voor je coils/wicks.

Nu heb ik nog niet heel veel mods in gebruik gehad, maar dit is de 510

ysIW6GL.jpg

Ziet er wat mij betreft stevig uit, hoewel ik over de grootte wat twijfels heb.

Uiteraard wil ik de mod niet alleen zien maar ook gebruiken dus hup...

ngJ3d8w.jpg

Coils er in (simpele kanthal, beetje hoge waarde om mee te beginnen omdat ik nooit een Squonker/Mech heb gebruikt)

En wicken die handel.

LHoYFcZ.jpg

Er is echt veel ruimte voor je coils en wicks zodat je deze lekker snel klaar hebt.

Dit gaat echt STUKKEN makkelijker dan mijn TFV8 RBA.

En de Caps er op.

dNOxCwo.jpg

In dit geval heb ik de RVS top cap geplaatst met een eigen driptip (welke ik op de goon gebruik).

En van de zijkant ziet het er zo uit, met alle uitsparingen uitgelijnd op de airflow holes.

ou3s2yv.jpg

Lekker grote gaten en omdat het bottom en top holes zijn is het volledig aan te passen naar gelieven.

In de topcap zitten 2 uitsparingen voor de top airflow holes.

Aqmbg8w.jpg

Ja, ik bijt nagels (slechte gewoonte, ik weet het). Dit is de kunststof cap, de RVS heeft hetzelfde.

De body en 510 + Button zien er degelijk uit.

Nr0GhTT.jpg

Ook de verbinding naar het flesje zit lekker strak en degelijk

O8n8u9Y.jpg

Het flesje heeft een inhoud van 10ml. Voor mij is dit lekker groot (maar ik heb nog geen ervaring uiteraard).

Even wat liquid er in en de mod assembleren...

En zo gaat de batterij er in. Plus omhoog.

b0Yu6ya.jpg

Mijn favoriete batterij, de Sony VCT5 (dus zou makkelijk op 0.3Ω kunnen dampen).

4WECFDc.jpg

Zo zie je ook meteen de sterke magneten welke de top van de mod vasthouden.

En aan de onderzijde...

Dr2Ry8B.jpg

Ruime gaten om eventuele warmte kwijt te kunnen.

Het is een schroefdeksel, dus je batterij wordt goed op de plaats gehouden.

En compleet met de RDA er op.

OhstV0P.jpg

Ziet er niet slecht uit, al zeg ik het zelf...

En als je goed kijkt, zie je de liquid uit de 510 pin komen.

4UxqHDn.jpg

En dan de caps er op en testen!!!!!

Mijn conclusie:

Ik ben newb op het gebied van squonken, maar was al bekend met RDA (thanks to @Jim). Over smaak valt zeker wel te twisten, maar ook deze RDA doet precies waarvoor hij bedoelt is: top smaak!!!

Wat me meteen opvalt is dat de firebutton niet geweldig geplaatst is zo bovenop de mod. Dit maakt het lastig vuren... 

Wel moet ik zeggen dat de lock prima werkt en ik heb nog niet meegemaakt dat deze er per ongeluk af gaat.

Nadat de lock eraf is gehaald, merkte ik vrijwel direct dat de firebutton niet bij elke druk werkte. Dit bleek te komen doordat de batterij niet goed in de mod geschroefd was. Hierdoor maakte het drukken geen goed contact met de batterij. Het klepje aandraaien lostte dit op.

Knijpen in het nog nieuwe flesje voelt wat " taai" maar is na 2 dagen echt een stuk soepeler geworden. Waar ik eerst minimaal 2 vingers nodig had om goed te kunnen knijpen (en ik speel piano+gitaar) kon ik dit na 2 dagen makkelijk met mijn pink.

Wellicht is dit omdat het materiaal van het flesje niet geweldig is en daarom een extra flesje bijgeleverd wordt, maar het is nog te vroeg om daarover te oordelen.

De bijgeleverde RDA geeft enorm veel lucht, welke door het verdraaien van de cap en eventueel top cap erg nauwkeurig aangepast kan worden. Dit is in mijn ogen echt super gedaan door CopperVape.

Zoals ik vooraan in het topic al zei was er een spoiler. Deze mod gaat dus mooi niet in de verkoop. Ik ben verliefd!!!!

Ondanks mijn onervarenheid was het makkelijk deze mod in gebruik te nemen. Sterker nog, ik heb deze eerst echt helemaal uit elkaar geschroefd voordat ik de foto's ging maken voor de review. Het werkt allemaal zo simpel... Ook vind ik alles lekker degelijk in elkaar gezet met gebruik van goede materialen.

Meteen maar even wat reserve onderdelen besteld bij FT gewoon voor de zekerheid (en omdat ik deze mod echt niet kwijt wil).

Ik zou deze mech zeker adviseren voor de gevorderden onder ons. Waarom voor de gevorderden? Het blijft natuurlijk een mech...

Mochten jullie alle foto's willen zien, hier het album.

Deze review newb sluit af! Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Edited by SubVapeLeon
  • Like 6

Leuke review:duim

Het bovenste gedeelte waar je button en RDA zijn, zit dit er stevig op of voel je dit soms bewegen?

Edited by Jim
Just now, Jim said:

Leuke review:duim

Het bovenste gedeelte waar je button en RDA, zit dit er stevig op of voel je dit soms bewegen?

Bedoel je de top van de mod?

Omdat je batterij, flesje en magneetjes een klein beetje speling hebben, zou je deze ten opzichte van de rest van de mod kunnen draaien (minimaal). Ook is het mogelijk deze omhoog te laten komen door de batterij te ver aan te draaien.

Vooralsnog heb ik tijdens gebruik nog geen beweging gehad in de top, deze zit stevig genoeg.

20 minutes ago, SubVapeLeon said:

...

Ik had de CopperVape BF al in het verkoophoekje gezet, maar daar staat nu een slotje op!

...

Oftewel ik houd de mod zelf (dus bevalt hij goed)...

Tekst inmiddels aangepast.

• Like 1

Mooie review man! Top dat je de mech toch gaat gebruiken. Als je weet wat je doet is er niks aan de hand. Ik heb mij nooit echt ingelezen op hoe mech's nou echt werken, maar er is altijd één vraag geweest dat ik niet snap. En dat is de wattage. Omdat je een mech niet in wattage kan instellen geeft deze een volle boost stroom door de coil of zo? Hoe komt het dan met dryhits ect. Ik heb dit nooit begrepen eerlijk gezegd. 

Je krijgt een dryhit @Jayjay als er onvoldoende liquid rondom je coil aanwezig is. Dat heeft niks met mech of gereguleerd te maken, maar is puur logistiek :)

En het wattage wat door je coil gaat, ligt aan de lading van je batterij en het ohmage van je coil

Evenals het amperage

Bij 0,2 ohm en een redelijk volle batterij van 4 V krijg je dan 80W en 20A

zomaar een voorbeeldje

• Like 2

@Jayjay Wanneer je de wet van ohm doorleest, snap je wat @Madman geschreven heeft.

Wanneer je dan je batterijen kent weet je wat deze kunnen leveren.

Zolang je het vermogen van de batterij kent en daar rekening mee houdt, is er helemaal niets aan de hand.

• Like 1

Nou, mede door dit topic heb ik er ook eentje besteld. Lijkt me een erg leuk apparaat!
Ik zal me nu maar eens ff echt goed inlezen vwb de wet van ohm etc.
Ik zal tzt verslag doen.

• 4 weeks later...