Jump to content

Wat heb jij vandaag gemixt?


Raycoupe

Recommended Posts

@richard-V Dat is inderdaad raar, ik denk toch dat er een emulgerende werking ontstaat, net zoiets als je Pastis of Ricard mengt met water, dan ontstaat er een melkachtige vloeistof.

Het Mint aroma is daar de oorzaak van, ik zou eens contact opnemen met Geert van Flavormonks en dit verschijnsel melden en vragen of dit normaal is en of het kwaad kan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marcel loves E6 said:

@Daisy63Ikzelf vind de RY-Whore wel lekkerder. Ik heb hem vanwege de prijs in eerste instantie ook op 15% gemengd maar dat zorgde toch voor een fletse smaak. Later ben ik naar 18% gegaan, dat was al een stuk beter maar toch meng ik hem nu op de aanbevolen 20% (50/50) wat toch wel veel lekkerder is.

Ik denk dat je met 15% toch een verkeerde indruk krijgt.

Misschien wel, we zullen zien.

R4 Double mix ik op 8 % ook niet op z'n hoogst.

Ik hou niet zo van uitgesproken smaken

 

Edited by Daisy63
Link to comment
Share on other sites

Ja vond ik ook, lekker goedkoop als je een single mint wil mixen. Heb de drie duppels of minder nog niet geprobeerd. Ben zelf nog al een zoet liefhebber en proefde bij deze 60ml 1% mint alleen maar de mint terug.

Vond de mint daarintegen wel lekker, dus 40 ml achter de kiezen. Ben toen maar weer een zoete kanzi clone gaan dampen. Dit weekend denk de andere 20ml er doorheen dampen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, richard-V said:

Ik heb het geproefd en het is heel sterk. Ik moet het misschien op 2 % mixen ipv 10%. Het is toch als toevoeging aan andere smaken bedoeld.

Menthol mix je inderdad in de regel op 1 tot maximaal 3 %. Ook als het de enige smaak is, en niet alleen een toevoeging. Wat je nu hebt kun je echter nog wel gebruiken als ' ijsbase' , de volgende liquid(s) die je wilt aanmixen met menthol, 1/5 tot 1/4 van de benodigde base vervangen door je `ijsbase' . 

Het troebel worden van (vg)base met menthol is overigens heel normaal. Als je het verwarmd, wordt het weer helder, en als het weer afkoelt gaat het weer vlokken. Zegt echter niks over de smaak of de kwaliteit. 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@L33ntje  Ik heb het in de magnetron tot 70graden verwarmd en toen werd het inderdaad helderder.Maar het is mint dus ik dacht ik doe het op10% net zoals de rest. Menthol wist ik,maar van mint niet en ik heb er niet bij stil gestaan om het eventjes gewoon  te vragen of op te zoeken.ijsbase is het zeker. ik nam een flinke DL hijs uit een Goon dripper en dat kwam lekker hard aan!  Je wilde toch mint,hier heb je mint.Beng!

  • Haha 6
Link to comment
Share on other sites

@LeXuZ

Ik heb nu net de black and blue in mijn tankje zitten. De afrodizziac heb ik alleen via een druppeltje geproefd. Maar volgens mij is hij heel erg heftig qua anijs als ik dat een beetje in kan schatten. Ik kan het over een paar dagen wel laten weten, heb ze beide nog niet eerder gehad. Bij de black en blue is het ook de anijs die de boventoon speelt, ik kan hem wel waarderen. Als je red astaire lekker vind zou je ook eens de clara-t kunnen proberen. Deze vind ik ook goed en heisenberg van vampire vape. Die 3 zijn op dit moment mijn favorietjes.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@LeXuZ

Heb zojuist een wick gemaakt met daarop de afrodizziac en dit spul is heftig joh, niet normaal. Ik begin normaal altijd op 40w maar ik kon er geen hijs van nemen?. Uiteindelijk heb ik de wattage naar beneden gedaan tot een recordbrekende 20w om normaal te kunnen hijsen. Daarna kon ik hem langzaam omhoog doen en zit nu op 30w maar god allemachtig, wat een heftig spul dit. Normaal gesproken damp ik rond de 50w maar grote jongen die dat hier mee voor elkaar weet te krijgen?. Waar het me het meest aan doet herinneren is een shot sambuca, ouzo of raki. Ik ben dus fan van smaakjes met anijs maar dit is voor mij wel echt een brug te ver. Misschien dat ik deze kan gebruiken om slappe hap sapjes een beetje op te pimpen maar dit gewoon zo dampen is echt niet te doen voor mij. Geen aanrader dus

Link to comment
Share on other sites

Ja ik snap precies wat je bedoeld.
Ik heb er zo ontzttend veel geprobeerd maar ik kom altijd weer bij dezelfde 3 uit, Lava Flow, Grack Juice en Red Astaire.

Liquid waar een vorm van taart in zit vind ik ook helemaal niks, net als tabak smaken.

Het lijkt wel een eeuwige zoektocht te zijn.

Valt niet mee soms....

 

Vandaag maar weer aan het mixen geweest.

 

200 ML Lava Flow

200 ML Red Astaire 

50 ML Grack Juice

 

We kunnen weer even vooruit.

Mocht iemand nog een goede tip hebben voor een fruitige liquid houd ik mij graag aanbevolen.

Edited by LeXuZ
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er staan nu een mix van Tobacco Bastards No.9 en No.33, 30/70%, 50/50 PG/VG, op de magneetroerder.

Over een uurtje of 6 gaat er nicotine 6mg/ml bij en dan een uurtje later in de fles.

Is overmorgen al goed te dampen, daarna wordt het steeds beter.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...