Jump to content

Wat heb jij vandaag gemixt?


Raycoupe

Recommended Posts

Vandaag maar eens een sapje gemixt 30 ml

Butter cookie  flavormonks 0,60 ML 2%

Gold ducat  inawera 0,30ml ML 1%

Hazelnoot  V2 Capella 0,30ML 1%

nicotine <Edit FBT>

14,93ml VG 

12,38 PG

mixje 50/50  15 seconden in de magnetron smaakt nu al goed

 

Edited by Tamara
High nic
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Voorverwarmen doe ik ook in de magnetron maar alleen de PG/VG mix. Die maak ik zo'n 50℃, dan op de roerder zodat dit goed gemengd is.

Vervolgens de aroma's en als laatste de nicotine. De restwarmte is voldoende om het op de roerder te zetten en het verwarmingsplaatje houd de boel op een constante 38℃.

Na 8 uur is de mix stukken donkerder, net zoals natuurlijk steepen. Het is dan goed te proeven en te dampen. Grotere hoeveelheden steepen dan door in de fles.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gisteren m'n eerste DIY pakketje binnen gekregen van savevape. Meteen wat geprobeerd natuurlijk. 

 

100ml pinkman

100ml bananoffee cookie dough

100ml blueberry cheesecake

 

Even laten steepen en dan eens kijken of het een beetje gelukt is. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

ik heb gisteren de pineberry boss gemixt op 18% maar wat ruikt deze sterk. Op hoeveel % mengen jullie flavour boss?

nu heb ik uit de uk ook de capella besteld en gemengd tussen de 10-13% de één die ruikt echt naar de smaak die het moet zijn, maar de menthol heb ik op 8%gemixt en deze ruikt totaal niet naar menthol. 

Vraag me ook af of dit de originele zijn want er zit namelijk wel een andere sticker op.

ga het vandaag maar eens proberen sommige smaken en de rest laat ik nog even steepen.

 

Link to comment
Share on other sites

@Judith Ik ben toevallig nu Pineberry aan het dampen. Conform advies gemixt op 20% en ik vind hem zo prima. Niet te sterk. Geur zegt niet alles, eerst maar eens dampen ?

 

Ik hou trouwens altijd de geadviseerde percentages van Flavour Boss aan. Gaat tot nu toe prima en heb er al heel wat geprobeerd.

Edited by Tamara
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Gisteren gemixt, vandaag een beetje aan het proeven.

Oishi, http://tjek.nu/r/wtd9, geïnspireerd door een zeer innemend drankje wat ik Thailand altijd dronk en nu ook beschikbaar is in de Aziatische supermarkt.

Green tea met honing en lemon. Tijdens het mixen al een beetje in mijn proef drippertje gedaan en het kwam al in de buurt.

Honing was te sterk en de lemon te ver weg, vanochtend een 0,5% Sour toegevoegd. Net weer even wat geproefd en het begint er al op te lijken.

Nu maar eens een paar dagen geduld, ben benieuwd.

IMG_0445.JPG

Edited by Hansy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 26-7-2019 at 11:38, Hansy said:

Ben ongeduldig, weer wat in m'n drippertje geplempt, gisteren toch nog wat aanpassingen gedaan, zie de link.

Dit is al goed te doen en komt nu echt in de buurt, alle smaakjes zijn nu aanwezig, nu maar weer verder steepen als ik er vanaf kan blijven. ?

Ik hoop dat de lemon wat milder wordt en de green tea en honing zich wat meer ontwikkelen dan is het spot-on.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Smooth Morning Kick (3,3%)

FA Cream Fresh 1,5%

FA Espresso 0,4%

FA Tiramisu 0,4%

FA Vanilla Tahity 0,5%

FA Vienne Cream 0,5%

 

Met de nodige PG/VG/Nic al met al nu een 30ml sapje op 3mg/ml 60/40 (PG/VG)
Direct een dripper opnieuw van een (kappers)lont voorzien en het squonkflesje van de Dovpo Topside gevuld en nu heerlijk dampen. Op 3mg/ml omdat mocht mijn buurman zich vandaag ook nog laten zien, hij deze dan ook op zijn gewenste sterkte in een DL tank kan proberen. Want ja zo doen wij dat hier al jaren. ? Normaal damp ik namelijk op 6mg/ml MTL.

Edited by Quidam
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hahaha, ik kan er niet vanaf blijven, dit is gewoon al lekker. Een Q16 atomizertje schoongemaakt nieuwe coil er in, (stonden toch maar stof te happen) en gevuld met mijn Oishi.

Zelfs in dat Q16 dingetje smaakt het fantastisch, zit er continu aan te lurken. Dit gaat uit de klauwen lopen, 5 ADV's, als ik voor de buis hang staat de hele tafel vol.

Oishi: http://tjek.nu/r/wtd9

RY4 Haze: http://tjek.nu/r/tb7K

RY4 Cool Haze: http://tjek.nu/r/tqKG

Hansy's Deadly Sin (kloon): http://tjek.nu/r/tkCz

Cocobar: http://tjek.nu/r/t7JD

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Vandaag een nieuwe in het smaak assortiment, Apple Thriller, 30ml.

Cranberry (TPA)

0.60ml

0.62gr

2.00%

Pomegranate Deluxe (TPA)

0.60ml

0.62gr

2.00%

Sour Apple (CdD)

0.75ml

0.78gr

2.50%

Nic.

1.5ml

1.55gr

5.00%
PG/VG 50/50

Men zegt dat de fruitsmaken vaak Shake&Vape zijn, nou dit sapje in ieder geval niet.

Na een half uurtje op de roerder even geproefd en ik kan geen van de smaken indentificeren, dus we zullen geduld moeten hebben.:duimen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 26-7-2019 at 11:38, Hansy said:

Nu maar eens een paar dagen geduld, ben benieuwd.

De Oishi heeft nu lang genoeg gesteept en het is tijd om het serieus te proeven.

De Caiman V.4 schoongemaakt coil schoon gegloeid en voorzien van de enorme pluk watten die er in gaat, hier verdwijnt 1,5ml sap in de wick en juice well.

Hier kan ik zowel MTL en RDL op dampen met een KA1, 26GA, 4ID, 6 wikkelingen, 0,7Ω coil, 50W 0,5s preheat, 30W.

Mmmmmm, dit is lekker. Het mondgevoel is natuurlijk niet na te bootsen, van een ijskoude drank naar een warme damp.

Maar de smaak is spot-on, de Lemon is voldoende aanwezig, de Honing en Green Tea zijn op de achtergrond voldoende ontwikkeld en de Koolada en Sour vullen dit perfect aan.

Wat mij betreft is dit experiment geslaagd en heb ik er een lekkere ADV voor de warme dagen bij.

IMG_0448.JPG

P.S. Nooit geweten dat Lemon een prettige throat-hit geeft.

Edited by Hansy
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...