Jump to content
Raycoupe

Wat heb jij vandaag gemixt?

Recommended Posts

Vandaag mijn adv gemengd, Hudson tobacco van Vincent dans les vapes. Lekkerrrr. Had laatst dark passenger gemengd, klopt het dat die iets troebeler is dan andere liquids? 

100 ml heisenberg , 100 ml pinkman 30/70 pg /vg, 4 mg nic. En nog 14 ml Bisquit om het restje base wat ik over had op te maken. Trouwens voor het eerst dat ik 30/70 base gebruik normaal heb ik 50/50. Dit is toch wel wat zachter voor mijn keel en bevalt me eigenlijk iets beter. Was bang dat de 1.6 nautilus coils het er niet goed mee zouden werken  maar ze doen het prima. 

50ml white vanilla, 50 ml zure appel , 50 ml tangerine , 30 ml fantasia van Big Mouth, 50 ml banana creme. Alles 30pg/70vg 4mg nic . Ben  benieuwd op de tangerine na ken ik ze nog niet.

30 ml Graham's RY4 volgens : https://www.99juices.com/recipes/4031/

Ik had van de week al een proeflesje van 10 ml gemaakt..... en ja deze is wel lekker. Dus nu een groter flesje. :)

Mango de Pango voor m'n lief (eigen receptje op de vraag van m'n schatje)

En 1 liter 60/40 base op 12 mg voor iemand die op de armoedegrens leeft en persé gestopt wil blijven met roken.. Hiermee kan ze wel ff vooruit voor een habbekrats en aangezien ze toch alleen maar base dampt..

Laat dat dan maar weten ,ik ben benieuwd.

Is dat niet wat je in een ultrasoon óók krijgt?

Vandaag weer aan de slag om e-liquid te maken en mijn NET aroma's.

Ik hoef eigenlijk nog maar twee a drie keer per jaar aan 't werk, het begint standaard te worden. Zodra het tijd wordt om nieuwe e-liquid aan te maken (doe dat graag maanden voor gebruik ivm steepen), ga ik ook met de NET aroma's aan de slag.

Logische volgorde voor het maken van NET aroma hier is:

1 - Sjag (ongesausde!) te week zetten, 30 gram op 300ml PG

2 - Na een paar maandjes trekken, wordt dit uitgeperst door een 100 micron filterdoek met een persje.

3 - Dat gaat in een hoge, dunne glazen cylinder, nu kan het een paar maandjes bezinken, scheelt verontreiniging en de zware componenten als suikers zakken naar ook naar beneden.

4 - Na het bezinken, tap ik het af middels een slangetje, de laatste +/- twee centimeter blijft achter en gooi ik weg. Hierbij loopt het, tergend langzaam, door een 1,2 micron filter (moet ik nog eens wat anders voor verzinnen, een druppel per 10 seconden schiet niet echt op).

5 - Nu heb je een kant en klaar aroma waarmee je e-liquid kunt maken, ik meng het op 12,5%.

Omdat ik twee a drie keer per jaar wat sjag op week moet zetten, aroma's verwerken en nieuwe e-liquid moet maken, werk ik in omgekeerde volgorde.

- Ik maak dus eerst e-liquid aan met het aroma wat gereed in de kast staat (stap 5) Vandaag dus 1470 ml Pueblo/American Spirit Blue 50/50 mix, 6 mgr/ml nic, 20PG/80VG, afzonderlijke componenten: 210 ml aroma (laatste van 16-09-2017), 88,2 ml nicbase100, 1171,8 ml VG

- Dan filter ik het aroma wat reeds is bezonken in de glazen cylinders en bottel dat in een glazen flesje (stap 4). Vandaag was het aroma van 29-01-2018 aan de beurt.

- De potjes die op week stonden, worden uitgeperst, gefilterd (stap 2) en gaan in de bezinkkolommen (stap 3). Vandaag de sjag die op 15-06-2018 te week was gezet.

- Nieuwe sjag wordt op week gezet (stap 1)

Opmerkingen:

- Als je een RTA of RDA gebruikt, is dat filteren tot op 1,2 micron niet noodzakelijk, je kan makkelijk je wick/watje vervangen elke dag. 100 micron filterdoek verkrijg je bij de Chineze webshops, of winkel in brouwerij artikelen. Koffiefilters werken beroerd in de praktijk, slibben snel dicht, blijft veel in achter en loopt slecht door.

- Aroma maken van echte tabak gaat alleen met ongesausde, 100% pure tabak. Doe je het met een standaard pakje Drum, Brandaris of andere gesausde tabak, dan blijft het aroma (en de e-liquid) niet goed. Eerst lijkt het prima, maar al na een paar weken wordt het aroma of de e-liquid vies, krijgt het een zeep/afgewerkte olie geur/smaak. Ik gebruik Pueblo sjag en American Spirit Blue sjag, beide 100% tabak zonder toevoegingen.

Vorige week 500ml 50/50 nicbase aangemaakt op 7mg.

Gisteren mijn lading aroma's binnen gekregen, vandaag  de eerste mixen zoals mijn testaroma's die enkele weken geleden aangemaakt werden . Vorige week geproefd en goed bevonden, de twee samen in het tankje gemengd is best voor herhaling vatbaar. Vast ook bruikbaar in combinatie met andere smaken.

Tpa Malted Milk 7% aroma 130 ml.

Tpa coconut candy ( een vrij zoet en door smakend aroma) 4% aroma 130 ml.

300ml cool red slush 3mg

100ml red storm/jungle wave 3mg

100ml green tempest 3mg

60ml primo verde 10mg

60ml gold n brown 10mg

februari is weer gedekt 👍

On 19-11-2018 at 09:54, PieterStorm said:

Mooi, daar ben ik blij om. Die 10 % aroma, is dat ook genoeg? Op de site van Vampire Vape staat van wel.

Hallo mededampers. Ik ben een tijdje heel druk geweest. Feestdagen, drukte op mijn werk, jullie kennen dat ongetwijfeld. Vorige week mijn zelf gemixte Heisenberg gaan dampen. Heerlijk. Ik had een paar flesjes kant en klaar gekocht en daarna deze liquid zelf gaan mixen. Lekker spul! Goed gelukt ook!

@Sebas

Bedoel je dat dat voor een maand is? Lijkt mij wel erg veel.

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Best te doen,  ik maak ook elke maand 500ml red astair aan.

Plus nog een paar kleine flesjes om af te wisselen.

3 hours ago, PieterStorm said:

Bedoel je dat dat voor een maand is? Lijkt mij wel erg veel.

Ehm ja. 

Oh ok. De tabakssmaakjes misschien een maandje langer want die damp ik mtl. 

Cool red is adv. En dan is 300ml net aan omdat ik af en toe een tankje(squonk,6,5ml) met een ander smaakje vul. 

Ik damp op een werkdag ergens tussen de 20 en 30ml en op een vrije dag ongeveer tussen de 10 en 20ml. 

4 daagde werkweek= 80ml(uitgaan van het minste)x4= 320ml. En dan de vrije dagen nog. 

Het is zelfs krap gemixt voor een maand 😉

Ik gebruik minstens 120ml per week.

Aan vier weken per maand is dat 480 ml .

De rest is voor afwisseling.

Sommige maanden is het maar 380 andere is het meer.

Ik ben van een pakje 50gram tabak (zwaar ) per dag naar vapen gegaan.

Nu drie jaar geleden ben ik van de ene op de andere dag overgestapt .

Hoeveel ik gebruik is onbelangrijk voor mij het voornaamste is dat ik niet meer rook.

Mijn eerste shake and vape was de Apple toffee van Cirkus. Ik was hier helemaal gek van, maar vond 'm net te duur. 

Nu zag ik bij zwoofs het aroma. 

Gemixt op 50-50 met 1 mg nicotine. 

Nog een weekje rijpen en dan proberen in de berserker rta

Ruikt nu al lekker 😋 

God allemachtig. Wie had dat ooit gedacht, dat Jay zijn favoriete dampje zou maken. En dat per toeval, en ook nog eens niet een one shot aroma. Tjonge jonge ik sta soms versteld van mijzelf wat ik allemaal bereik. Nou daar gaan we. 

Aller eerst ga je naar een hindoeïstische bakkerij. Daar haal je wat specerijen om je mond te neutraliseren. Een zakje Salie om je damplab te reinigen. Doet een aankoop bij de chef. Koopt een vleugje golden pineapple, New yorkse cheesecake en een beetje super sweet

Vervolgens klop je aan bij ome Inawera voor een beetje Shisha in je pistacha met een vleugje aardbei. 

Daarna ga je terug in de tijd, met je zelf gemaakte tijdmachine bij ome Cloudhuisje waar je vervolgens thuis komt met een potje OOO pop pastry (Blueberry). 

Afijn, je gaat mixen

1.9% shisha strawberry 

2.4% golden pineapple 

2.0% FA new York cheesecake 

0.6% super sweet

0.2% OOO pop pastry (Blueberry) 

Ergens zegt mijn zesde zintuigen dat er nog een klein vleugje honing bij zou kunnen. Wie weet wat het universum me brengt. 

Bij het typen van mijn meditatie realiseer ik mij ineens dat mijn 30ml goudmijn alweer op is. 

Kejje dat? Heel veel te lang uitgesteld, nu moest het dan maar eens:

VLNR

Code Red

No Fear

Scooby Snacks

Calipitter Chow

Tobacco No9

Nice Custard Cream

The Prickly One

Mojito

Raspberry

White Monk

Bosbevruchting

Cuberdon

2019-01-20_10-52-47

Edited by TheRich

2 hours ago, TheRich said:

Bosbevruchting

Is dat middels KI of via de natuurlijke weg tot stand gekomen :weetnie

Dat moest natuurlijk iemand opvallen.. 😜 U gaat door voor de koelkast, Dr. smoke! 🙂

Laten we het op natuurlijk houden.. 😗

3 hours ago, Tamara said:

atakia (de laatste met dank aan @PetraO) te mixen.

Ik ben benieuwd hoe die Latakia jou bevalt. Ik vond het niet lekker.