Jump to content
Het FBT heeft versterking - Geef ze een warm welkom! Read more... ×
Raycoupe

Wat heb jij vandaag gemixt?

Recommended Posts

Vandaag weer eens een aantal e-liquids gebrouwen, om over een maandje a twee maandjes ook nog wat te dampen te hebben.

Nu houdt ik alles bij in een klein tekst documentje voor eventuele latere referentie en dat ziet er zo uit:

13-07-2017
Nicbase 48mgr/ml 50/50 PG/VG Freedom Smokes USA

- 2 x 100 ml Djeby High End by Revolute, 10%, 83,75 VG 16,25 PG, 6mgr
12,5 ml base van 48mg/ml, 10 ml aroma, 77,5ml VG
- 100ml Pueblo half zware sjag, 6 mgr, 12,5%,  81,25 VG/ 18,75 PG
12,5 ml aroma, 12,5 ml base, 75 ml VG
- 100 ml Flavor Monks Devine Custard, 10%, 6 mgr/ml, 22,5 PG/77,5VG
10 ml aroma, 12,5 ml nicbase, 77,5 ml VG
- 100 ml Flavor Monks Vanilla, 10%, 6mgr/ml, 22,5PG/77,5VG
10 ml aroma, 12,5 nicbase, 77,5 ml VG
- 72 ml Capella Cola 10%, 6mgr, 10%A, 12,5%PG, 77,5VG (zonder zoetstof maltol!)  ---- 10% A staat voor 10% alcohol, het aroma is op alcohol basis.
7,3 ml aroma, 9,125 ml nicbase, 56,6 ml VG
- 100 ml Whisky 12 mgr 40/60 verdund met VG tot 6mgr, 80 VG, 20PG
50 ml whisky e-liquid, 50 ml VG

(edit, PG/VG verhoudingen kloppen nog niet in deze tabel, 't is nog iets meer VG  omdat deze base 50/50 PG/VG is en ik normaal 100% PG nicbase gebruik.)

Bij de Pueblo (eigen tabaksextractie) hou ik nog een lijstje bij over de extractietijd van het aroma, verhouding tabak op gebruikte PG en/of VG, methode en natuurlijk de datum.

Van de fabrieksaroma's hou ik verder niets bij, maar plak het etiket met batchnummer van het kleine 10ml aroma flesje over op de 100ml e-liquid flessen.

Daarnaast weer twee potjes gemaakt met Pueblo halfzware tabak 30 gram met 300ml PG en American Spirit, Blue Original 30 gram op 300ml PG. Dat zit nu in gewone jampotten met een stuiter erbij voor het dagelijks schudmomentje.

Het grappige is dat alle bovenstaande e-liquids bij het dampen gemengd worden in de tank. Soms wil ik wel een vleugje cola tick bij de Djeby, soms niet. Hetzelfde geldt voor de whisky en de vanille en custard smaak zijn dan weer om bij de eigen tabaksextracties te mengen. Het voordeel van mengen in je tankje zelf van bepaalde smaakcomponenten is dat je een gevoel krijgt voor de verhoudingen. Soms lijkt een smaak een hele leuke toevoeging, maar blijkt het na 10ml opgedampt te hebben het toch teveel overheersen en dat gaat vervelen.

De smaken van Flavor Monks zijn nieuw voor me, dus puur voor 't experiment. De Capella Cola heb ik dit keer zonder enige zoetstof gemaakt omdat het altijd gemixed wordt met de Revolute Djeby en whisky, die beide al naar de zoete kant neigen, helemaal met zo'n hoog VG gehalte.

Alle flesjes gaan in de yoghurt machine om ze 'beschaafd' op te warmen wat het mengen en schudden veel makkelijker maakt. Daarna gaan alle flesjes nog een nachtje met de dop eraf in de YM, behalve de Capella Cola en verdunde Whisky.

Edited by Raycoupe
PG/VG verhoudingen + titel typo

@RaycoupeIk heb vandaag -eindelijk even tijd - een zootje tabakssmaken gemixed om te steepen, allemaal van German Flavours, overgenomen van......oh, van jou :lol:  (Ik moet inmiddels echt mijn mail checken om te zien wat ik van wie heb gekocht of gekregen). 

Ze roken allemaal heerlijk, en ik heb ze keurig volgens het percentage op het flesje gemixed op 50 ml, maar de nicotine er nog niet doorgedaan. Afhankelijk van het percentage dus rond de 42 ml basis (70/30) en dan de 1,5 tot 2 cc aroma er door en schudden maar. Als ze lekker zijn, kan ik later de nicotine toevoegen (nog 6,25 cc) . Bevallen ze niet, dan kan ik altijd nog proberen ze op smaak te brengen met de gebruikelijke "saus-aroma's", en zien of er dan nog wat van de bakken is. Jammer dat je altijd zo lang moet wachten met dat steepen......

Ik heb dus volgende maand als alles meezit : 

- Burley

- Maximum Flavour

- Seven leaves

- Halfzware Shag

Het zijn allemaal smaken van German Flavours. Er was ook een flesje Lakritz bij van het zelfde merk dat een zware, tabakachtige ondertoon had, dus daar heb ik in eerste instantie maar even 20 cc van gemixed ; eerst zien hoe het er na een week bijstaat. Is sowieso geschikt om te "sauzen", maar of het puur lekker is, moet ik even afwachten. 

En dan zat er nog een flesje Pueblo bij dat ik op Internet niet terug kan vinden - logisch zie ik nu want eigen brouwsel ; respect ! - dat op maar liefst 12,5 % gemixed moest worden. Heftig......was precies genoeg voor één flesje van 50 ml. Ook die mag even steepen voor ik de nicotine er door kieper. Was wel eng om er zoveel doorheen te gooien na al die 3-4 %-dingetjes. En het was ook instant roestbruin. Maar nu ik lees dat het een eigen extract is, maakt dat zin, en is het des te spannender. Ga straks stiekem een drupje proeven. ;-) 

Ik doe overigens ook een beetje het zelfde als jij - een overblijfsel uit de tijd dat je alleen kant en klare liquids had : basis maken, en die eventueel per tank op smaak brengen met iets anders (een druppel aroma of een andere pure smaak). Werkt uitstekend, en gooi je steeds dezelfde dingen door elkaar, dan kun je alsnog besluiten een batch te maken.  En als ik twijfel of iets wel gaat werken,  doe ik ze in verschillende tankjes en proef ik ze tegelijkertijd (dat moet je ECHT niet in het openbaar doen : twee dampers in je mond :lol: . Maar het is een prima testmethode om geen liquid te verspillen. 

Ha, en maar zoeken op het internet! :clap

Het Pueblo aroma is van 4 februari dit jaar en ik heb gemerkt dat ook zo'n aroma nog rijpt met de tijd. Deze is dus best goed rijp inmiddels. :lach

Nachtje in de YM of op de CV ketel of andere warme plek zal het steepen van de complete liquid aardig versnellen, dan hoef je geen maand te wachten. Dat is hier het minimum, maar na twee maanden smaakt hij nog beter. Zelf mag ik er graag een vleugje vanille aan toe voegen en binnenkort ga ik er eens wat custard bij proberen.

Twee dampers (of meer in de mond) ken ik nog wel van de ego-t tijd. Glaasje wijn en dan een dampertje met kersen en eentje met vanille erbij. :gek

Ik mag graag met smaakjes experimenteren. Helaas nog geen mooie verzameling van 100 flesjes aroma in een rek, lijkt me zo mooi he, zoals die parfumeurs hebben.

c7ea0c497a6289dfef9bd40207_cmUgMCA1MDADN

Ik zag wel steeds het topic "Wat heb je gekocht vandaag", maar geen topic voor wat men gemixed en geëxperimenteerd heeft met smaakjes. Misschien over het hoofd gezien op dit grote forum, anders schuift u maar @Sub-Ωhm Mocht zo'n topic nog niet bestaan, maak hem dan sticky aub (als goedmakertje voor mijn gekaapte Offtopic topic :e33)

@Raycoupe De eerste indruk van de Pueblo is een zeer aangename. Ik proef eigenlijk , voor zover dat mogelijk is, vrijwel alleen maar tabak, een blonde Virgina of Kentucky, iets lichts shaggerigs in elk geval  (geen pijp, geen sigaar), wat kruidig/ en een heel klein bittertje (Gemixed met op dit moment ruim 80 % PG, en dat wordt nog iets hoger met de nic er in). De ondertoon die ik proef is die van mijn koffie :lol: - had er eigenlijk netjes water bij moeten drinken - maar daar combineert hij heerlijk mee, en zou dus ook eventuele met wat moccha of chocola afgesmaakt kunnen worden als je daar van houdt. (Ikke wel). An sich is dit een smaak die ik de hele dag zou kunnen dampen denk ik, maar hij mag ook gerust nog wat aansterken, maar niet overdrijven ; juist dat hele zachte maakt er een all day vape van die JUIST door zijn zachtheid niet gaat vervelen. 

Hij doet wel denken aan virgina / kentucky-blends maar voelt zachter, warmer en wat minder zoet. Een goede basis-tabaksmaak die je heel voorzichtig wat een bepaalde smaakhoek in zou kunnen sturen, maar wel oppassen dat je hem niet verpest. Jammer van het gebrek aan gier (gooi morgen maar vast de nicotine er door want dit wordt hem wel), verder ga ik hier de rest van de avond even lekker van genieten. 

Ik vrees dat je binnenkort even moet gaan vertellen hoe je dit gedaan hebt......Ik combineer hem nu bewust met wat hartige hapjes, en ook DAT gaat geweldig ; net als met de koffie en de chocola eerder vanavond. Uitgesproken maken combineren maar zelden met beiden.....

12 hours ago, Raycoupe said:

Mocht zo'n topic nog niet bestaan, maak hem dan sticky aub (als goedmakertje voor mijn gekaapte Offtopic topic :e33)

Ik heb je topic naar "DIY e-liquids" verplaatst, inclusief goedmakertje.

15 hours ago, L33ntje said:

@Raycoupe De eerste indruk van de Pueblo is een zeer aangename. Ik proef eigenlijk , voor zover dat mogelijk is, vrijwel alleen maar tabak, een blonde Virgina of Kentucky, iets lichts shaggerigs in elk geval  (geen pijp, geen sigaar), wat kruidig/ en een heel klein bittertje (Gemixed met op dit moment ruim 80 % PG, en dat wordt nog iets hoger met de nic er in). De ondertoon die ik proef is die van mijn koffie :lol: - had er eigenlijk netjes water bij moeten drinken - maar daar combineert hij heerlijk mee, en zou dus ook eventuele met wat moccha of chocola afgesmaakt kunnen worden als je daar van houdt. (Ikke wel). An sich is dit een smaak die ik de hele dag zou kunnen dampen denk ik, maar hij mag ook gerust nog wat aansterken, maar niet overdrijven ; juist dat hele zachte maakt er een all day vape van die JUIST door zijn zachtheid niet gaat vervelen. 

Hij doet wel denken aan virgina / kentucky-blends maar voelt zachter, warmer en wat minder zoet. Een goede basis-tabaksmaak die je heel voorzichtig wat een bepaalde smaakhoek in zou kunnen sturen, maar wel oppassen dat je hem niet verpest. Jammer van het gebrek aan gier (gooi morgen maar vast de nicotine er door want dit wordt hem wel), verder ga ik hier de rest van de avond even lekker van genieten. 

Ik vrees dat je binnenkort even moet gaan vertellen hoe je dit gedaan hebt......Ik combineer hem nu bewust met wat hartige hapjes, en ook DAT gaat geweldig ; net als met de koffie en de chocola eerder vanavond. Uitgesproken maken combineren maar zelden met beiden.....

Fijn dat hij in de smaak valt, hier pak ik hem ook altijd bij de koffie, dat combineert idd zalig. Ook na het eten is 'ie lekker, als je nog de hartige en wat vettige smaak in de mond hebt. Dat bittertje is dan precies goed.

Bij deze NET was het de bedoeling om hem vrij zacht te houden, daarvoor al teveel smaakjes gemaakt die wel lekker waren, maar ontzettend snel gaan vervelen. Na eerst 15% van dit aroma gebruikt te hebben, mix ik hem nu op 12,5%. Met extra smaakjes bij de Pueblo moet je idd voorzichtig zijn, al snel gaat zo'n toevoeging overheersen.

6mg

50ml 50/50 Lubrisolve 5% Cookies&cream

30ml 50/50 Lubrisolve 5% Vlierbloesem

30ml 50/50 Lubrisolve 5% Maple

20ml 50/50 Lubrisolve 5% Custard

70ml 50/50 Lubrisolve 5% Mix met Coockies&cream -Maple- Vlierbloesem- 10druppels chocolade-10druppels Capella whiped cream- 10druppels Maltol.

De afzonderlijke smaken heb ik al geproefd voordien. De mix is op basis van mijn vorige proefsessie met afzonderlijk gemaakte flesjes die ik eens gemixt heb. Dat beviel, dus nu eens in één flesje aangemaakt en afwachten naar het resultaat.

500 ml 70/30 VG/PG 3mg nic met 2% Clubaroma Chocolade, 1% Inawera Ahornsiroop, 1% Inawera Toasted Almond en 0,5% EisenAroma Capucino

500 ml 70/30 VG/PG 3mg nic met 2% ClubAroma Appel en 1% ClubAroma Zure appel

Voorraadje voor ons beide voor 2,5 a 3 maanden

Ik heb vandaag is een kant en klaar aroma gemixed, lang geleden dat ik zo nog eens iets gekocht heb.

Big Mouth: pear/peach/kiwi.

Gemixed op 10% zoals voorgeschreven, en toegevoegd aan een base van 90vg/10pg 3mg.

Niet slecht, fris en zomers maar ga er volgende keer toch wat marshmallow aan toevoegen.

10 hours ago, Jim said:

Ik heb vandaag is een kant en klaar aroma gemixed, lang geleden dat ik zo nog eens iets gekocht heb.

Big Mouth: pear/peach/kiwi.

Gemixed op 10% zoals voorgeschreven, en toegevoegd aan een base van 90vg/10pg 3mg.

Niet slecht, fris en zomers maar ga er volgende keer toch wat marshmallow aan toevoegen.

Dat kun je er toch alsnog bijvoegen? Desnoods paar drupjes in je tank met het liquid erin. Ik meende keer gehoord te hebben dat Marshmallow voor dikke dichte wolken zou zorgen. Ik heb hier 2 liquids staan met marshmallow maar niet één die echt hele dikke dichte wolken creëert. 

2 hours ago, Jayjay said:

Ik meende keer gehoord te hebben dat Marshmallow voor dikke dichte wolken zou zorgen. Ik heb hier 2 liquids staan met marshmallow maar niet één die echt hele dikke dichte wolken creëert. 

Dan heb je dat verkeerd gehoord ;)

Marshmellow is een sweetener, die wel voor een wat voller 'mondgevoel' kan zorgen, maar het is toch echt de VG die zorgt voor dikkere wolken hoor. Hoe die wolken smaken, zit in t aroma :)

Vandaag 1shots gemaakt.

2x 100ml Berries (Vampire Vape)

2x 100ml Tropical Island (Vampire Vape)

En nog maar een nieuwe versie try-out van de Tropika clone...

S&V is nog niet goed.

Ik probeer deze over een aantal dagen nogmaals...

Coconated Passionfruit
Super simpel receptje en mixje deze keer. FlavourArt Passionfruit is werkelijk voortreffelijk, heeft een friszoete exotische smaaak met een zuurscherp randje. De ultieme tropical wat mij betreft. Als single flavour al kompleet. Behoeft eigenlijk geen ondersteuning of extra's. Toch iets extra gedaan; wat extra FA Coconut en FA Fresh Cream (en weinig extra sweetener) voor iets romige en voltropische dampwolken:     
                                                                                              in 10/11 ml
FlavourArt Passionfruit 3,5%                                                14 minidr.
FlavourArt Coconut 1,5%                                                       6 minidr.
FlavourArt Fresh Cream 1%                                                   4 minidr.
Sweetener                                                                             weinig, ik doe 2 dr.

Na schudden dampklaar en erg lekker.
Oh,oh, wat kan het mixen en dampen soms heerlijk simpel en een feestje zijn. 

Edited by Glycerine
verbetering

TPA Root Beer 10%, vind ik niet zo lekker.

Vampire Vape Raspberry Sorbet 10% niet slecht maar zeker geen waw.

Van de 2 flesjes één tankje gevuld ongeveer de helft op de helft.

Die 2 samen gemixt zijn best te dampen, beter dan elk afzonderlijk van smaak wat mij betreft.

994255bc0514ba831ffc4a7abe550402.jpg

Glazed donut kloon. Errug lekker. Net maar even 300 ml extra gemaakt, krijgt anders geen tijd om te steepen.

Van welke merken zijn die aroma's?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn favoriet  en heel simpel

Van T-Juice  Black 'N' Brown ( tabak )

600 ml :-)   2x 300 ml fles. 15% Aroma, 30pg 70vg, 3mg nic.

Na 2 weken dampen gisteren voor het eerst mijn eerste eigen liquids gecreëerd. 25 ml 60VG/40PG 6mg Forest berry Fusion van Mount baker vapors en 25 ml Lemon merinque pie, ook van Mount baker vapors. Ze moeten eigenlijk nog een tijdje steepen uiteraard en dat doe ik ook, maar toch al wel aan het genieten van de Berry fusion, die smaakt me nu al heerlijk. Lekkere sugarlips ook. Ik hou er wel van, die andere ruikt niet heel lekker maar ben toch ook wel benieuwd naar die dus die zal ook snel gevapet worden. 

Gisterenavond een zooitje eppy's gemixt, ik had er nog een hoop liggen waar ik nog niks mee gedaan had.

Een aantal oudere favorieten opnieuw gemaakt, cdd cola, cdd ananas en fm vanille. 

En een aantal nieuwe, fm aardbei, fm peer, fm cream, fm biscuit, cdd koffie, cdd cherry cola, cdd advocaat likeur en cdd waldmeisterin. 

Er zal vast iets lekkers tussen zitten ;-)

Hoi,

Ik dacht ik vermeld ook wat ik gemixed heb vandaag. Ik krijg altijd inspiratie als ik zie wat anderen maken.

Ben aardig nieuw in deze wereld. Maar ik heb nu al 55 batches gemaakt en de meeste zijn echt wel gelukt. Ik vind nu tabak smaak heel smerig dus ik ga meestal voor fruit, zoete smaakjes.  Heb bij Chef Choice heel veel aromas gekocht en ben bezig alles te proberen/mixen en te combineren.  Probleem is echter dat ik niet alles op kan vapen dus ik hoop dat alles heeel lang goed blijft. 

Alles op 70/30 3 mg nicotine.

Batch nr. 51  Chef Choice Glazed Donut - 5 perc, Joy, 0.5, French Vanilla Cream 2, white Chocolate 0,75, Vienna Cream 2 perc. 

Bnr. 52. Real Flavor Sugar Cookie  - 12 Perc Real Cookie, 2 perc Meringue TPA

Bnr 53 : TPA Keylime Pie 9 perc, TPA Caramel 1 perc,  TPA Bavarian Cream 3, TPA Cheese cake Graham crust 5, TPA Meringue 1.5

Bnr 54. Chefs Choice Millionairs Shortbread - 15 perc

Bnr 55. TPA cinnamon Sugar Cookie - 15 per.

Plus CBD E- liquid gemaakt 50 mg CBD in 10 ml flesje met TPA Orange Mandarine.

De CBD E-liquid is prima. Heerlijke smaak. Ik ben van plan volgende (heb basis gemaakt met 500 mg CBD kristallen in 100 ml (80 pg/20 VG)) te mengen met de key lime pie of Lemon Tart van Chefs Choice.

Ben benieuwd hoe de koekjes zich zullen ontwikkelen in de loop der tijd.

Voorlopig maak ik even niets meer totdat ik door deze enorme voorraad heen ben :)

On 8/5/2017 at 1:51 PM, Keep Vaping said:

Na 2 weken dampen gisteren voor het eerst mijn eerste eigen liquids gecreëerd. 25 ml 60VG/40PG 6mg Forest berry Fusion van Mount baker vapors en 25 ml Lemon merinque pie, ook van Mount baker vapors. Ze moeten eigenlijk nog een tijdje steepen uiteraard en dat doe ik ook, maar toch al wel aan het genieten van de Berry fusion, die smaakt me nu al heerlijk. Lekkere sugarlips ook. Ik hou er wel van, die andere ruikt niet heel lekker maar ben toch ook wel benieuwd naar die dus die zal ook snel gevapet worden. 

Ik heb de Lemon Meringue pie van Mount Baker vapor ook geprobeerd.  Deze is heerlijk na 2 weken.. Dan pas komt de lemon smaak naar voren. 10 perc gemixed. Deze liquid moet echt steepen. Anders is ie niet lekker.

Ik meng het met de Lemon Tart van Chef Choice. Dan krijg je echt een sterke Lemon tart!  Echt een aanrader.

4 hours ago, Rosalia said:

Ik heb de Lemon Meringue pie van Mount Baker vapor ook geprobeerd.  Deze is heerlijk na 2 weken.. Dan pas komt de lemon smaak naar voren. 10 perc gemixed. Deze liquid moet echt steepen. Anders is ie niet lekker.

Ik meng het met de Lemon Tart van Chef Choice. Dan krijg je echt een sterke Lemon tart!  Echt een aanrader.

Nu maak je me wel erg nieuwsgierig, ik vind die namelijk nu al wel lekker maar proef er 0,0% lemon in inderdaad.  (M'n laatste batch was iets te hoog qua nicotine dus heb afgelopen zaterdag weer een nieuwe gemaakt) maar ondanks dat ie nog moet steepen en niet naar lemon smaakt vind ik hem nu al best lekker, prima te vapen in ieder geval. Dus ben erg benieuwd naar hoe het sapje me over 1,5 week smaakt. 

Als die lemonsmaak dan uiteindelijk aanwezig is en het bevalt me dan zal ik die mix zeker ook eens proberen.

Net 100ml mothers milk (eigen variant) gemixt. Want die is bijna op <tapatalk smileys worden niet ondersteund>849]<tapatalk smileys worden niet ondersteund>16]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vandaag 300 ml van m'n eigen NET Pueblo dampsap aangemaakt. Voordeel van wat grotere hoeveelheid ineens aanmaken is dat je gewoon de staafmixer kunt gebruiken voor 't mengen. De eerste keer is dat schrikken, want je klopt meteen een partij luchtbelletjes er doorheen waardoor de vloeistof compleet ondoorzichtig wordt. Wordt uiteraard vanzelf weer helder als je het even laat staan.

Ander verschijnsel bij gebruik van de staafmixer is dat 300ml vloeistof ineens niet meer in drie flesjes van 100ml past. Ik hield zo'n 25 ml over en dat geeft meteen een idee van hoeveel zeer fijne luchtbelletjes in de vloeistof zitten. je kunt natuurlijk ook een paar uurtjes wachten voor het bottelen.

Het zit nu in de yoghurtmachine op temperatuur te komen. Straks gaan de dopjes eraf en laat ik het nog een nachtje op temperatuur staan. Benieuwd of de staafmixer (en door geklopte lucht) de rijping nog wat doet versnellen.