Jump to content

TFV8 Baby Beast coils review + watts

Recommended Posts

Ik heb ondertussen al een tijdje de baby beast en daar zijn veel coils voor verkrijgbaar . Nu lees je hier dit en daar dat , daarom ga ik mijn idee eens neerschrijven en ik geef ook op op welk wattage ik ze gebruik , want hierover vind je ook veel de tests , met meer is beter en voor mij telt eigenlijk het omgekeerde , minder is beter want is goed voor mijn batterij . Ik maak ook mijn wattages zo dat de smaak goed is ( niet veel verbeterd met te verhogen ) maar toch zo laag dat minder wel onmiddellijk invloed daarop heeft .

Q2 0.4 , bijgeleverde coil en een veelgebruikte standaard . Enorme airflow mogelijk , een echte direct lung , ofte gewoon ademen . Gebruikt tevens wel wat vloeistof maar das bij de meeste van baby beast coils het geval . Smaakmatig , zeer goed . Heeft graag vermogen , ik damp mijn Q2 0.4's op 42watt .

Q2 0.6 , juist ja , die bestaan ook nog . Vind je dus zeker niet overal maar wel via China  . Zit er nu sinds gisteren 1ste maal in . Leuke coil , uitstekend zelfs voor smaakzoekers . Smaak is duidelijk aanwezig maar je levert in op airflow ( meer op niveau van de x4 en octacore ) . Een duidelijke winnaar op vlak van benodigd vermogen en vloeistofverbruik . Ik damp mijn coil op 28 watt en das dus voor single battery toestellen echt een uitstekend haalbare kaart . Dampontwikkeling is natuurlijk lager , maar duidelijk meer smaak en damp dan bijv mijn Melo 3 . Onderschatte coil in mijn ogen , maar tis niet voor cloudchasers .

X4 0.15 , Meeste mensen schijnen deze als winnaar te kiezen en niet onterecht . Cloudchasen : check , smaak : check , laag vermogen : check . Je kan er zowat alle kanten mee uit . Tis een gulden middenweg tussen de bijgeleverde q2 0.4 en octacoil . Lekker wegvapen op 38 watt bij mij, maar tis al een cloudchaser , dus verwacht ook niet anoniem in hoekje te dampen zonder op te vallen . Je verbruikt dan ook al wel wat vloeistof .

Octacoil 0.15 , dikke clouds zijn zijn leefwereld . Veel smaak ook  maar hier is niks aan te onderschatten . Veel vloeistof , veel damp , hoog vermogen . Dampt lekker bij 52 watt .

Je hebt daarnaast nog de X6 maar hierover kan ik niks zeggen aangezien deze nog niet getest zijn . Schijnen ook niet zoveel gebruikt te worden .

Naast deze coils besproken heb je ook M coils , maar deze zijn eigenlijk specifiek bedoeld om ongereguleerd te dampen . Ik heb al wel een youtube filmpje gezien die ze goed vond om in VW mod te gebruiken als laag wattage damper , maar hierover kan ik dus niet spreken .

Mijjn ervaring over levensduur van de coils is eigenlijk het slechtste . Deze zijn wisselvallig tot slecht . Naast dat ze niet goedkoop zijn , is de levensduur uiteenlopend van 3 dagen tot 3 weken met als gemiddelde 1 week . Nu heb ik wel ergens iets gelezen en test wordt kortelings uitgevoerd en dat ik dat de Smok coils slecht wicken waardoor je verbranding begint te krijgen . De boel verstopt dus snel en das ook het idee dat ik heb want de coils gaan niet achteruit zoals andere coils die ik ken( eerder lijkt het inderdaad dat de vloeistof precies niet meer goed aan coils kan en dat dan de coil snel achteruit gaat ) . Een hint was om ze te prikken met naald alvorens te gebruiken om zo de vloeistofdoorstroming te verbeteren .

• Like 2

Bedankt voor de info! ik wilde net op de fiets springen om een doosje coils te halen voor de smok cloud beast, DUUR! er zit dan wel een rba met voorgemonteerde clapton coils bijgeleverd die ik steeds gebruik.(véél geknetter en te heet),de drie bijgeleverde coils lekten alledrie. Ik damp ook altijd op lager vermogen dan geadviseerd.Vergeleken met andere tanks vind ik dit de minst goede.Mijn eerste miskoop   valt wel mee dus.

Edited by richard-V

Goede review sezze, wat ik nog als kleine aanvulling kan geven is dat de T6 tussen de X4 en de T8 inzit voor zowel smaak als draw.

Imo loopt de reeks coils van Q2 met de minste draw, smaak en wolken op naar de X4, T6 en tenslotte de T8 met de meeste draw, smaak en wolken.

10 hours ago, sezze said:

<knip> Je hebt daarnaast nog de X6 <knip>

Denk dat je hier de T6 bedoeld.

10 hours ago, sezze said:

Naast deze coils besproken heb je ook M coils , maar deze zijn eigenlijk specifiek bedoeld om ongereguleerd te dampen.

Deze zijn speciaal ontwikkeld voor de Smok Stick V8 en zijn er in 2 varianten, de 0.15 en 0.25Ohm.

Ik heb de mijne nog niet binnen gekregen maar ben in verwachting van de postbode.??

Met het pakje

Als ik hem getest heb zal ik mijn bevindingen ook even hier delen.

Ik ben nu de ammit dual aan het testen en die bevalt me prima.

3 hours ago, richard-V said:

er zit dan wel een rba met voorgemonteerde clapton coils bijgeleverd die ik steeds gebruik.(véél geknetter en te heet)

Misschien eens een Scotisch Roll wick proberen en deze dan redelijk strak in de coils plaatsen, en wbt het te heet worden, je wattage naar beneden schroeven en/of door andere coils te kiezen met een hogere weerstand, of voor meer airflow zorgen door er bv harder aan te zuigen...

Voor wbt het lekken kan ik je misschien naar deze post doorverwijzen, met als aanvulling om na het vullen van je tank er ff een paar keer aan te lurken icm je vuurknop.

Edited by DUUK

Nu nog effe wachten op Vaporesso met de NRG GT coils . Vooral de Ccell hiervan zou ik graag in huis halen om te testen in de baby beast .

Qua smaak vind ik de Q2 0.6 de beste , en de Q2 0.4 de minste . Draw , is de Q2  0.4 de grootste want hierbij knijp ik steeds de luchttoevoer om toch beetje weerstand te krijgen  en de anderen liggen min of meer op gelijk niveau .

de X6 moet inderdaad T6 zijn .

Scottisch roll erin, en het knetteren is weg!

On 10-7-2017 at 20:27, DUUK said:

Misschien eens een Scotisch Roll wick proberen en deze dan redelijk strak in de coils plaatsen, en wbt het te heet worden, je wattage naar beneden schroeven en/of door andere coils te kiezen met een hogere weerstand, of voor meer airflow zorgen door er bv harder aan te zuigen...

Voor wbt het lekken kan ik je misschien naar deze post doorverwijzen, met als aanvulling om na het vullen van je tank er ff een paar keer aan te lurken icm je vuurknop.

Scottisch roll gedaan en weg is het knetteren, bedankt voor de tip!

• Like 1

Om het effe terug over standaard coils te hebben . ik had al eens een geslaagde test gehad met "verbrande" coil ( 1 week extra enkel door beetje te reinigen en daarna te prikken ) , nu een test run bezig met een coil die na 2/3 dagen eerste verschijnselen kreeg van verbranding . Onmiddellijk was de coil zoals nieuw , en dan bedoel ik dat lekkerlijk , met eerste paar teugen katoensmaak . ondertussen 2/3 dagen verder en still going strong , ofte geen enkel verbrande smaak meer of dry hits . Smaakt perfect zoals het zou moeten zijn . Mensen die dus BB hebben en af en toe last hebben van voortijdig dode coils , ikzelf heb nooit anders geweten , prikken met een naald is de boodschap , vooraleer je hem plaatst . Ik begrijp wel hoe het komt , maar snap niet helemaal waarom sommigen er last van hebben en anderen niet . Ik maak gebruik van diverse vloeistoffen en heb dit reeds gedaan in diverse verhoudingen en met en zonder sweeteners etc en kan mij dus niet voorstellen van mensen die zeggen dat ze 1 maand en langer met BB coils doen standvastig ( en niet als uitzondering ) . In elk geval , dit werkt , en dus voor mij is de hint , prikken die handel , je krijgt geen lekken en de coil geeft het kennelijk niet op voortijdig .

• 1 month later...
Om het effe terug over standaard coils te hebben . ik had al eens een geslaagde test gehad met "verbrande" coil ( 1 week extra enkel door beetje te reinigen en daarna te prikken ) , nu een test run bezig met een coil die na 2/3 dagen eerste verschijnselen kreeg van verbranding . Onmiddellijk was de coil zoals nieuw , en dan bedoel ik dat lekkerlijk , met eerste paar teugen katoensmaak . ondertussen 2/3 dagen verder en still going strong , ofte geen enkel verbrande smaak meer of dry hits . Smaakt perfect zoals het zou moeten zijn . Mensen die dus BB hebben en af en toe last hebben van voortijdig dode coils , ikzelf heb nooit anders geweten , prikken met een naald is de boodschap , vooraleer je hem plaatst . Ik begrijp wel hoe het komt , maar snap niet helemaal waarom sommigen er last van hebben en anderen niet . Ik maak gebruik van diverse vloeistoffen en heb dit reeds gedaan in diverse verhoudingen en met en zonder sweeteners etc en kan mij dus niet voorstellen van mensen die zeggen dat ze 1 maand en langer met BB coils doen standvastig ( en niet als uitzondering ) . In elk geval , dit werkt , en dus voor mij is de hint , prikken die handel , je krijgt geen lekken en de coil geeft het kennelijk niet op voortijdig .
Ik gebruik ook de baby beast. Op mn smok stik en de g-priv. Gebruik voornamelijk de T8. Dikke wolken en veel smaak! Probleem met aanbranden heb ik niet heel vaak gehad. Maar als je het hebt over doorprikken, waar moet dit dan gebeuren?
3 hours ago, Hies said:
On 14-7-2017 at 02:17, sezze said:

Ik gebruik ook de baby beast. Op mn smok stik en de g-priv. Gebruik voornamelijk de T8. Dikke wolken en veel smaak! Probleem met aanbranden heb ik niet heel vaak gehad. Maar als je het hebt over doorprikken, waar moet dit dan gebeuren?

Ondertussen meer dan 1 maand met 1 en dezelfde coil aan het doen waarbij ik het gedaan heb vooraleer hem de eerste maal in gebruik te nemen .  Je neemt dus nieuwe coil , en voor je hem natmaakt effe gewoon overal waar je katoen ziet een beetje prikken , bovenkant van de coil doe ik ook 2 /3 maal ( opletten voor coils zelf , niet doen als je denkt draden te raken ) , langs de buitenkant zeker doen . Gewoon enkele malen prikken , niet doorduwen , gewoon zien dat je een beetje door buitenlaag van katoen heenkomt . Ik zal eens effe zien dat ik er een filmpje van vind , want heb het ook via die weg zelf vernomen . Op die manier vermoed ik dat je de katoen beetje "breekt" , zoals bij zelfbouw het loskammen van de uiteindes . In elk geval bij mij werkt het perfect , want sinds ik dit gedaan heb heb ik nog geen nieuwe coil moeten steken , en nog geen enkel spoor van verbranding te merken .

• Like 1

https://www.youtube.com/watch?v=ikf2YlJgQXQ

hier is filmpje , en ik kan beamen dat je kleine gaatjes ziet waarlangs je luchtbelletjes ziet ontsnappen als je vaped . De gaatjes worden groter als je vaped , dus geen gaten maken in je coil , enkel doorprikken . Ik heb geen enkel nadelig effect ondervonden , buiten dat het 5 seconden langer duurt om nieuwe coil te steken , omdat ik eerst effe moet prikken . Er komt dus geen lekkende coil .

• Like 2

Normaal moet je zeker gaatjes zien , als je vaped langswaar je luchtbellen ziet ontsnappen als je vaped . Ik zei vorige post niet doordrukken , maar daarmee bedoelde ik , niet duwen om te duwen , af en toe schiet je naald erdoor , maar das dus niet slecht . Het gaat erover zoals in het filmpje dat de binnenkant van de katoen onmiddellijk dezelfde hoeveelheid vloeistof krijgt . Geen angst dus hebben om te prikken , maar gewone kracht uitoefenen waarbij je denkt dat te bereiken en waarbij je er zeker van bent dat je geen kwaad doet aan de coildraad opzich .

Goed topic.

Heb ook sinds kort een baby beast. Mooie tank. Heerlijke smaak en goede damp maar damn dat ding is wel killing voor mijn liquid verbruik.

Echt een factor 3 tov mijn Subtank nano.

Tis dat ik mijn sapjes zelf maak anders zouden de euro's echt tegen de plinten op klotsen :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 1 month later...

Heb in ‘n baby beast hier op een pico de m2 dual coil 0.25 ohm zitten en heb hem op 50 watt zonder problemen. Op de coil staat 30-50 watt. Maar veel lager als 50w komt ie slecht tot leven merk.

ik gebruik liever de Q2 0.4 ohm coils die zet ik op 55-60 watt meestal. Maar deze m2 coils kocht ik voor de smok v8 kit. Maar aangezien ik batterij daarvan niet meer gebruik had ik nog wat m2 coils liggen, zonde om ze weg te gooien als je ze nog kan gebruiken.

41 minutes ago, Mach2k said:

Nee juist niet. DIY brouwen is zoveel goedkoper dan kant en klaar kopen. En dat is maar goed ook, gelet op het verbruik :)

Dan gebruikte je die uitdrukking verkeerd om :)

• Like 1
  • 1 month later...

Ik heb deze tank sinds gisteren in gebruik. In 1 woord GEWELDIG!

Het vulsysteem is helemaal super! Geen kans op liquid in de luchtpijp, makkelijkste mechanisme wat bijvullen betreft.

Qua prestaties ook in 1 woord geweldig. Ik heb m op dit moment op mijn Pico 75W en damp 'm op 55 Watt met de 0,4 ohm coil.

Dit is mijn 3e tank. Gebruikte eigenlijk alleen de Melo III maar dit vind ik een enorme verbetering ten opzichte van de melo.

Deze heeft in mijn inziens snel last van spitback en wil ook nog weleens lekken bij de airflow.

Bij mijn Smok babybeast heb ik nog geen druppeltje lekkage gehad!