Jump to content

Wotofo Serpent SMM review

Recommended Posts

Ik ga eind van de maand op vakantie en buiten een squonker had ik nog graag een tank meegenomen.

Omdat ik geen single coil RTA meer had want heb die allemaal verkocht, leek deze SMM RTA wel een leuke tank.

Deze kan ik dan bouwen met een coil van +-0.5ohm, zo is het geen grote zuiper en gaan de batterijen even mee.

Deze Wotofo Serpent SMM is een samenwerking tussen Wotofo en Matt van Suck My Mod (Youtube reviewer)

Geen echte innovatie bij deze tank, wie een Wotofo Troll bezit ziet enorm veel gelijkenis.

Het is een single coil RTA, 24mm en inhoud van 4ml.

In China te koop van 20 tot 22€, in mijn lokale vapeshop voor 34.95€

Wat krijg je:

- De RTA

- 2 reserve glaasjes

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Katoen

- 3 Ni80 flat clapton coils

- De gekende kruis schroevendraaier

- Handleiding en giveaway kaartje

aT7nzPD.jpg

Op 1 zijde van de chamber staat Serpent SMM gestanst, op de andere kant een Wotofo logo

FwZEW4o.jpg

vO6lqna.jpg

Info onderaan

OnEoSRQ.jpg

Een normale 510 driptip, de dag van vandaag begint dit een zeldzaamheid te worden.

Voor mij perfect voor deze tank, zo is de tank ook geschikt voor builds hoger dan 0.5ohm.

Driptip zelf is uit ultem, dit lijkt wel een standaard geworden voor nieuwe producten.

47qXIZc.jpg

Het is een makkelijk te vullen tank via de topfill, inhoud van 4ml.

MmTEqFF.jpg

De chamber is netjes een heeft een licht conisch design.

qGh4DDw.jpg

Het build deck is goed en makkelijk om op te builden.

Door de 4 schroefjes maakt het niet uit hoe je de coils draait, met je hand mee of tegen je hand in speelt geen rol.

TRWcSeZ.jpg

In het midden van het build deck zie je 2 ovale gaten, daar komt je airflow uit.

Beetje zelfde airflow design als je vaak in flavor chaser RDA's ziet.

KqHFc6s.jpg

De gaten voor het katoen is zoals je tegenwoordig bij vele RTA's hebt, de Wotofo troll, OBS engine enz...

Zeer makkelijk te wicken dus en kans op lekkage is zeer klein, heb zelf nog nooit lekkage gehad bij dit soort build deck.

kiX1qgr.jpg

Voor deze review heb ik gebruik gemaakt van de standaard meegeleverde spullen.

De bijgeleverde coil is een flat clapton Ni80 coil.

Het is goed te merken dat het een Ni80 coil is, deze verkleuren bijna allemaal naar de blauwe kant na het pulsen van de coil.

l5Ln7vs.jpg

Ik zou deze coil persoonlijk gebruiken in een RDA op een mechanical squonker.

Voor deze tank vind ik een 0.26ohm coil wat aan de lage kant.

Maar je krijgt het er standaard bij, dus waarom zou ik het niet gebruiken...

Volgende kaar bouw ik gewoon een flat kanthal of flat Ni80 coil rond de 0.5ohm.

Gewickt met het bijgeleverde katoen, zoals steeds afgeknipt net onder het deck.

Het heeft geen nut om het katoen tot op de bodem te laten hangen.

ftQNRAs.jpg

Bijgeleverde katoen is niet mijn favoriete katoen, structuur ligt me niet.

Tankje op een Lost Vape Therion DNA133.

6ifOCSy.jpg

AfX7D3h.jpg

Staat er wel mooi op, de standaard ultem driptip heb ik wel vervangen door iets aantrekkelijker.

Ben die ultem driptips nu ondertussen wel beu gezien.

Mijn bevindingen:

- Goede bouwkwaliteit, Wotofo stelt zelden teleur op dat gebied.

- O-ringen, schroefdraad, build deck schroefjes zijn meer dan behoorlijk.

- Smaak is zeer goed, de zijdelingse airflow heeft hier veel mee te maken.

- 4ml inhoud is genoeg, en zo blijft het formaat van de tank aangenaam en compact.

- 2 reserve glaasjes is ook zeer leuk.

- Airflow is goed maar wel aan de luidruchtige kant, fluit niet maar wel luidruchtig.

- De airflow is open en ruim aanwezig, MTL liefhebbers gaan weinig hebben aan deze RTA.

- Standaard bijgeleverde coils vind ik wat aan de lage kant, zijn leuke coils en werken goed maar 0.26ohm is wat laag denk ik persoonlijk voor deze tank.

Damp deze slechts op 36W, wat eigenlijk nog underpowered is voor een 0.26ohm coil.

Maar zelfs op 36W heb ik binnen welgeteld 20 DL puffs de tank kurkdroog gedampt.

- Een klein persoonlijk puntje van kritiek is dat Wotofo nu toch echt wel eens nieuwe namen moet verzinnen voor hun atomizers.

Je kan niet elke nieuwe atomizer de naam serpent blijven geven, het lijkt me wel genoeg geweest...

Zeker een te overwegen tank als je graag single coil dampt!

Edited by jim
  • Like 7
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ga eind van de maand op vakantie en buiten een squonker had ik nog graag een tank meegenomen. Omdat ik geen single coil RTA meer had want heb die allemaal verkocht, leek deze SMM RTA wel een l

Heb een andere build gemaakt.. Die 0.26ohm was te laag, ik kon de topcap beter van de tanks houden om steeds liquid bij te vullen. Nu met de nieuwe build is het veeeeel beter. 0.54ohm,

Nieuwe coil erin gedaan. Cotton bacon geprobeerd. Losjes erin, niet uit kammen en strak naar beneden tot net iets onder het deck. Na al even aan het chain vapen. Gaat goed! Wat heb ik anders gedaan? C

Posted Images

18 minutes ago, jim said:

Maar zelfs op 36W heb ik binnen welgeteld 20 DL puffs de tank kurkdroog gedampt.

20 hijsen en de tank is leeg?!?

4ml/20=0,2ml per hijs..... 

Ja hoor, zonder probleem zelfs.

Gebruik de laatste tijd enkel drippers met vrij lage builds, dan gaat er best wel wat liquid door.

Heb een grote longinhoud, je ziet heb liquid niveau mooi zakken na elke hijs.

Deze tank is niet gemaakt voor de bijgeleverde coils.

Edited by jim
  • Like 1

@jim, mooie review, goed beschreven bevindingen en goede foto's,  chapeau :duim

Ik zie dat je de wick in de liquidgaten hebt geduwd. Zelf leg ik de wick uiteinden altijd OP de gaten.

Hiermee voorkom ik dry hits bij chaing vapen.....:ja

Wat is reden dat jij ze in de gaten duwt ?

Na aanleiding van jou review, ben ik zelf nu ook de SMM aan het bewonderen. Hij gaat in m'n winkelmandje.....:haas

27 minutes ago, Steamboy said:

@jim, mooie review, goed beschreven bevindingen en goede foto's,  chapeau :duim

Ik zie dat je de wick in de liquidgaten hebt geduwd. Zelf leg ik de wick uiteinden altijd OP de gaten.

Hiermee voorkom ik dry hits bij chaing vapen.....:ja

Wat is reden dat jij ze in de gaten duwt ?

Na aanleiding van jou review, ben ik zelf nu ook de SMM aan het bewonderen. Hij gaat in m'n winkelmandje.....:haas

De gleuf is niet niks voor niks gemaakt dus vandaar dat hij het waarschijnlijk in stopt. Daarnaast als je goed kijkt zit er niet veel wick in dus een dryhit zou hij wel niet krijgen. Ik denk als je de wick erop legt en je slaat je mod een keer om (op tafel bijv) je wick dus van zijn plek komt met als gevolg lekkage. Je hebt immers totaal geen houvast als je wick erop legt. Ik lees dat vaak ook bij obs engines dat mensen het wick erop leggen echter snap ik niet waarom je dit riskeert. Ik stop de wick altijd in de gaten en heb nog nooit een dryhit gehad zelfs niet bij chain vapen.

Edited by Jayjay
  • Like 1

@Jayjay, het is geen gleuf. Het zijn twee ronde gaten. Als je goed kijkt, zie je ook dat waar de wick de gaten in gaat, deze samen gedrukt wordt.

Wanneer ik dit doe, heb ik 100% kans op een dry hit. Op normaal laag vermogen, zal het niet veel uitmaken. Maar op hoog vermogen, wordt het kritiek.

Op hoog vermogen wordt elke imperfectie onmiddellijk afgestraft met een dry hit. 

Mijn setting :  2 coils van 8 wikkelingen 0,81mm Kanthal, met een ID van 3,5mm, op 0,17 Ohm, op 125 Watt, is een hoog vermogen build te noemen.

De manier van de wick op de gaten leggen, pas ik al jaren toe op verschillende tankjes en heb daardoor nimmer lekkages gehad. Ook niet na een val.

Ondanks dat dit een klein tankje is, is het hoog vermogen vapen met deze soort tank, over heerlijk !!

Moet je echt, een keer proberen..........

Edited by Steamboy
  • Like 2

@Steamboy Niet om een wickingdiscussie te starten (lekker blijven doen wat je doet) maar vraagje: De gaten lijken me groter dan de diameter van de coil. Als bij de gaten een flowrestrictie zou zijn, zou er toch ook een probleem ontstaan met de flow van de buitenkant naar het midden van de coil, waar de grootste hitte (lees: verdamping) plaatsvindt? 

Edited by Bobby
  • Like 1

Inderdaad, geen verdere wick discussie.

Wel een kleine tip : De hoeveelheid liquid die verdampt wordt ter hoogte van de coil, is vele malen groter dan dat de diameter van de wick doet vermoeden.

Met andere woorden, de wick buiten de coil moet in staat zijn zeer veel liquid te transporteren, als het kan, zonder restricties.

Maar zoals je al aangaf, ieder z'n ding...........

• Like 1

Ik denk zo ver niet na over die dingen hoor, ik draai een coil, trek er katoen door en stop dat katoen lichtjes in de voorziene gaten.

Werkt elke keer, geen problemen :ja

Als uw manier voor u perfect werkt, keep it going. :duim

• Like 1

Heb een andere build gemaakt..

Die 0.26ohm was te laag, ik kon de topcap beter van de tanks houden om steeds liquid bij te vullen.

Nu met de nieuwe build is het veeeeel beter.

0.54ohm, 24awg flat kanthal draad.

C8qEoKo.jpg

Lekker fluffy katoen.

M3dnL80.jpg

JoMk9Re.jpg

• Like 3
  • 4 weeks later...

Zou het een verbetering zijn t.o.v. de Serpent Mini? Dat zijn de laatste maanden mijn standaardtankjes, op een Watt of 25, met getwiste SS316 coil.

Maar ik begin door de destijds extra bestelde reserveglaasjes heen te raken en ze zijn voort wat gebutst.

mooie duidelijke review... Jim...

deze SMM stond vanaf dat ie uitkwam al op mijn verlanglijstje...

en ik kan em in china bestellen natuurlijk, maar dan blijft t niet alleen bij dit tankje... er staat nog een aantal andere dingen op mn verlanglijstje

heb je een linkje naar jouw lokale vapestore ??

Ik heb em in nederland nog niet gespot namelijk....

edit: ik zie zojuist dat e-wolk em verkoopt a 42,50 - en uitverkocht natuurlijk.....

Edited by Camikease
  • 4 weeks later...

Deze vandaag binnengekomen, en blijf maar dryhits houden! 0.35 ohm op 45watt. Inmiddels al 4 keer opnieuw gewicked. Normaal, Scottish, veel wick, weinig wick niets lijkt te helpen. Fluff de malle uit het katoen, stop het licht in de gaten, niet tot op het deck. Op lager wattage proef ik niets. Nu proef ik alleen nog maar een leeggegeten BBQ. En dan heb ik het niet over een lekkere dry aged rib eye. Maar de kolen. 

Edited by Chefferson
Deze vandaag binnengekomen, en blijf maar dryhits houden! 0.35 ohm op 45watt. Inmiddels al 4 keer opnieuw gewicked. Normaal, Scottish, veel wick, weinig wick niets lijkt te helpen. Fluff de malle uit het katoen, stop het licht in de gaten, niet tot op het deck. Op lager wattage proef ik niets. Nu proef ik alleen nog maar een leeggegeten BBQ. En dan heb ik het over een lekkere dry aged rib eye. Maar de kolen. 

Ik moet mijn eerste dryhit nog ervaren op de SMM. Not... 6] Damp dan ook wel in TC mode op mijn DNA mod met 40W en 230C. 6 wraps 3mm 26/32 clapton ss316l coil 0,53Ohm. Zoveel muji wick door de coil zodat deze net niet vervormd bij het wicken. De wick goed uitgekamd heb ik tot onderin de tank hangen. Niet nodig, maar werkt prima voor mij. Ik kan m zo helemaal droog dampen.

Daarnaast heb ik ook een paar keer op wattage mode 40W gedampt en ook geen dryhit gehad.

Blijven oefenen met het wicken, het kan ook geen andere oorzaak hebben want 45w op 0.35ohm is voldoende.

Heb je als eens getest om met je pincet een gaatje te maken tussen je katoen en het build deck?

welke merk wicks gebruik je? heb je ook bij ander tankjes last of enkel hier?

On 10-7-2017 at 2:58 AM, Jim said:

Heb een andere build gemaakt..

Die 0.26ohm was te laag, ik kon de topcap beter van de tanks houden om steeds liquid bij te vullen.

Nu met de nieuwe build is het veeeeel beter.

0.54ohm, 24awg flat kanthal draad.

C8qEoKo.jpg

Lekker fluffy katoen.

effe muggenziften: is geen kanthal maar nichrome 60(vandaar de naam flat sixty ;) )heb deze zelf ook en wist niet wat het was dus ben toen aan het googlen gegaan :)