Jump to content
Betty

Internetconsultaties

Recommended Posts

Ik weet het. Het slaat zo gigantisch helemaal nergens op , dat je eigenlijk alleen maar verdrietig of boos kunt worden. Al is dat mijn aard niet en zie ik liever lichtpuntjes. Ook waar ze niet zijn. Maar ook die definitie klopt niet, want het apparaat is ook uitstkend geschikt voor NIET-nicotinehoudende damp.....en nicotinehoudende damp kan ik ook inhaleren zonder apparaat. Of vallen mistmachines vanaf nu ook onder de definitie "elektronische sigaret" ? Ik heb het nooit geprobeerd en denk ook niet dat het ooit gedaan is, maar het KAN gebruikt worden......

Een olielampje misschien ook wel. 

Ja, ook een rookmachine voldoet aan de definitie, en een fluitketel....maar zo lang de NVWA fluitketelverkopers niet lastigvalt is er niks aan de hand zo lijkt het. 

En dat is dus naar mijn mening in strijd met het Gelijkheidsbeginsel. Zoals ik al eerder schreef:  http://acvoda.nl/2017/06/29/leeftijdsgrens-reclameverbod-per-1-juli-ook-nicotinevrij/

Edited by Marcel

Misschien al eerder gevraagd. Maar waarom zie ik maar 4 vragen die ik kan beantwoorden? En acvoda blijkbaar veel meer.

18 minutes ago, Cyber_Huub said:

4 bij de ene en 6 bij de andere.

Welke andere? Oh, zie het al. gatsie,  nog niet gedaan.

Edited by elja

Ik kan het er alleen maar roerend mee eens zijn.

Goede teskt ,goede onderbouwing, Snijdt hout. Nou nog  een paar politici die op school begrijpend lezen hebben gehad......

1 hour ago, Betty said:

Waarom hebben jullie de afzonderlijke vragen niet beantwoord, als ik vragen mag? Nu wordt jullie reactie waarschijnlijk gezien als onvolledig en zou op grond daarvan aan de kant geschoven kunnen worden (kan, ik zeg niet dat het gebeurt)

Naar wat wij hebben begrepen is dat niet perse noodzakelijk.

Edited by Betty

12 minutes ago, Betty said:

Naar wat wij hebben begrepen is dat niet perse noodzakelijk.

Het is i.d.d. niet perse noodzakelijk, maar in essentie zijn die vragen wel DE speerpunten voor de consultatie. Daar wil de staatssecretaris graag antwoord op.

Tenslotte is reageren op de consultatie zelf ook niet perse noodzakelijk. Het is overigens niet bedoeld als kritiek. Ik ben slechts nieuwsgierig naar jullie beweegredenen om juist de vragen niet te beantwoorden.

Dat kwam voort uit het feit dat we vonden dat we zaken breder moesten trekken, en hebben in overleg met mensen die vaker met dit bijltje hakken, onze reactie op deze manier ingediend.

1 hour ago, L33ntje said:

Ik kan het er alleen maar roerend mee eens zijn.

Goede teskt ,goede onderbouwing, Snijdt hout. Nou nog  een paar politici die op school begrijpend lezen hebben gehad......

Nou....omdat ik tegen de stroom inzwemmen hartstikke geinig vind heb ik een dwarse submissie op persoonlijke titel ingezonden. Voor straf (wegens dwars en een kwartier voor sluiten van de consultatie daar nog gevolg aan willen geven) zag ik net dat ik echt niets, maar dan ook niets heb met vervoegingen en daardoor dus in mijn laatste zin een pijnlijke fout heb staan.

* zucht*

https://www.internetconsultatie.nl/regeling_houdende_wijziging_van_de_tabaks_en_rookwarenregeling/reactie/f91f8de9-447e-4907-a6ca-1d3416160f9d

Die submissie is bedoeld voor een Van Rijn die ook moeite met begrijpend lezen heeft. 

Wehehe, hij zal hem vermoedelijk niet eens onder ogen krijgen. Misschien maar beter, want in mijn haast is het gewoon niet zo'n sterke brief geworden. 

11 minutes ago, Betty said:

Nou, brace yourselves:

Het verslag inzake de internetconsultatie Tabaks- en rookwarenregeling is op hoofdlijnen hier terug te vinden:
https://www.internetconsultatie.nl/regeling_houdende_wijziging_van_de_tabaks_en_rookwarenregeling/document/3324

Even globaal doorgelezen. Uit de hoek van de zorg zou je juist steun mogen verwachten. Helaas. Ook de inmiddels ontzenuwde misvatting dat dampen, ook zonder nicotine, een opstap kan zijn naar roken, heeft standgehouden. 

Ik zeg het nogmaals: dampen wordt met uitsterven bedreigd. 

Kan nou niemand dat iets schelen?? Komop!

Edited by Maarten

Ik weet ook niet wat te doen, mijn eenpersoons email bombardement heeft ook geen enkele reactie opgeleverd. Maar ik bespeur op het forum een soort gelatenheid. Of mis ik iets of zie ik het niet scherp? Ik ben zo boos!

35 minutes ago, Maarten said:

Ik weet ook niet wat te doen, mijn eenpersoons email bombardement heeft ook geen enkele reactie opgeleverd. Maar ik bespeur op het forum een soort gelatenheid. Of mis ik iets of zie ik het niet scherp? Ik ben zo boos!

Het wachten is op wat er in Groot-Brittannië gebeurd de komende tijd (jaren!) en wat het onderzoek daar en wereldwijd oplevert.

Per slot is dat een dampexperiment onder 85 miljoen inwoners waarvan er zo'n slordige 20 miljoen roken.

Nederland maakt z'n naam weer eens waar dat als de wereld vergaat je altijd nog naar hier kunt emigreren want alles gebeurt hier 50 jaar later.

De EU-commissie schijnt toch in het proces naar de nieuwe TPD3 een iet wat andere invalshoek te kiezen dan louter het consolideren van de positie van de multinationals.

@The Modder weet daar meer van...........................

Dat politici niet reageren op de burger hebben we de afgelopen week weer uitgebreid mogen aanschouwen: Ze reageren niet eens meer op het Parlement.

3 hours ago, Maarten said:

Is het gelatenheid, of eerder een soort machteloosheid. Men mist die aanzet, die juiste ruggesteun, want aan alle zijden wordt je rond de oren geslagen met rapporten, media over het nicotinegebruik wat erg slecht zou zijn. Mensen kijken je verstomd en ongeloofwaardig aan als je dan zelfs maar opvoert dat er naast nicotine duizenden slechtere stoffen in dat a-tje van hen zit.

Af en toe krijg je iemand die dan heel even stil word en een beetje glazig kijkt, een teken dat er iets van je opsomming bij hen doordringt.  

Daarna hoor je: Inderdaad er wordt lijm gebruikt om de filter samen te houden, misschien het papiertje die toch van houtpulp gemaakt word..... maar daar blijft het bij, voor hen is de tabak zuiver en bevat geen verdere additieven..... het is enkel de nicotine.....

3 hours ago, Maarten said:

Tsja, we leven in een tijd met knopjesdrukkers, navelstaarders en bibszitters.
Niemand wil nog van zijn r..t komen om aktie te voeren.
Diverse kansen zijn blijven liggen, doordat men liever tegen elkaar in de aanval ging.
Veel geblaat en toezeggingen voor de akties, en dan schitteren door afwezigheid.
Het schijnt zeer moeilijk te zijn om de neuzen in dezelfde richting te krijgen.

Bij mij  kookt het bij kreten als:
"De regels voor de elektronische dampwaar zonder nicotine zijn opgesteld omdat het gebruik van deze producten wel degelijk schadelijk is voor de volksgezondheid."

7 minutes ago, Cyber_Huub said:

Tsja, we leven in een tijd met knopjesdrukkers, navelstaarders en bibszitters.
Niemand wil nog van zijn r..t komen om aktie te voeren.

Heel juist, en dan kan je de vraag stellen: hoe is het ooit zover kunnen komen.

Word er in een kleine tijdspanne wat teveel gestaakt bij ons, dan roept men al van hoge torens om vakbonden te verbieden en niemand maakt enig verweer hierop.

Ons vaders hebben destijds bloed, zweet en tranen hiervoor gelaten.

Hoe dan ook, de atjes zijn nog steeds overal vrij verkrijgbaar. PME Legend is vrij verkrijgbaar (reclame, is Pall Mall). Alcohol kan nog steeds in grootverpakking, net als sigaretten. Mrn heeft zich van overheids- en gezondheidswege wel degelijk verdiept in de effecten van dampen. Maar er is geen volksopstand. Er zijn niet zoveel dampers. Dan kun je beter struisvogeltje spelen als overheid, want (tabaks- en nicotinepleister) geld makes the world go round. Normaal ben ik niet van de complottheorie, maar anders is dit niet te verklaren. En ondertussen net doen of je de tabaksindustrie aan banden wilt leggen. Waar blijkt dat dan uit.

Edited by Maarten

13 minutes ago, Maarten said:

Hoe dan ook, de atjes zijn nog steeds overal vrij verkrijgbaar. PME Legend is vrij verkrijgbaar (reclame, is Pall Mall). Alcohol kan nog steeds in grootverpakking, net als sigaretten. Mrn heeft zich van overheids- en gezondheidswege wel degelijk verdiept in de effecten van dampen. Maar er is geen volksopstand. Er zijn niet zoveel dampers. Dan kun je beter struisvogeltje spelen als overheid, want (tabaks- en nicotinepleister) geld makes the world go round. Normaal ben ik niet van de complottheorie, maar anders is dit niet te verklaren. En ondertussen net doen of je de tabaksindustrie aan banden wilt leggen. Waar blijkt dat dan uit.

Welkom in de hedendaagse realiteit.
Zogenaamde regelingen zijn er niet voor het gepeupel, maar voor de machthebbers.

12 hours ago, timmermc said:

Heel juist, en dan kan je de vraag stellen: hoe is het ooit zover kunnen komen.

Word er in een kleine tijdspanne wat teveel gestaakt bij ons, dan roept men al van hoge torens om vakbonden te verbieden en niemand maakt enig verweer hierop.

Ons vaders hebben destijds bloed, zweet en tranen hiervoor gelaten.

Omdat die gelukkig geen knopjes hadden om op te drukken.
De regeringen zijn dolgelukkig met social media, die amper een deuk in een pakje boter slaat.