Jump to content

[Poll] Surfgedrag op (Chinese) dampwebshops


Leo Bak

Surfgedrag op (Chinese) dampwebshops  

154 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ik heb hem nu ingevuld over mn afgelopen gedrag, dat is dus veel, want ik moest echt nieuwe setjes hebben omdat mn oude setjes stuk waren of anders niet meer te gebruiken. 

Nu kijk ik nog wel, maar koop niets, behalve coils enzo dusssss :bloos

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, marcel59 said:

Zal wel vreemd zijn, maar koop alles in stenen shops

Zou ik ook doen als er 1 op de hoek zou zijn. Maar via internet net zo makkelijk(coils en liquid). Vandaag besteld en morgen in huis. Gratis.....

alleen de zelos+naut wel uit China laten komen. €35 tegen €75 vind ik net iets teveel verschil?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik kijk vaak wel rond, maar wil de komende tijd ff niks meer kopen (of ik moet al een mooie niet te dure regulated squonker zien) aangezien ik qua RDA's, RTA's, RDTA's en mods voorlopig wel ff voorzien ben. Ik hoef niet constant t nieuwste van t nieuwste, maar als ik iets zie waarvan ik denk dat het echt iets toevoegt aan m'n collectie (en t is niet te duur), dan is t moeilijk om de portemonnee op zak te houden :P

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Moppersmurf said:

Ik las smurfgedrag :bloos

 

Ik in eerste instantie ook.

"Zit tie daar nou ook te kloetn?"

Meteen daarna zag ik een grote diplomatieke rel zou ontstaan gevolgd door het uitvaren van de Chinese vloot richting Decima (weten die Chinezen veel).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik kijk ook veel rond en bestel ook wel regelmatig iets,

maar anderzijds,

we zijn allemaal rokers geweest en als we vroeger 30 à 35 euro/week aan tabak/sigaretten uitgaven daar dacht je nog niet eens over na,

als je dan nu ook af en toe eens wat dampspulletjes koopt,daar maak ik mij niet zo druk om.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ik kijk alleen op de china sites als ik naar iets op zoek ben. Soms moet je effe de boel qua prijsontwikkeling in de gaten houden, maar anders kan het zo weer een maandje duren voordat ik inlog op een van die sites en dan meestal om te kijken waarom iets er na een maand nog niet is. :e33

 

Funshoppen, iets kopen puur om weer een nieuw dingetje te hebben, heb ik nog nooit gedaan, zelfs niet toen ik barstte van 't geld. Nu is dat inmiddels ook geen potentiele hobby meer, helaas. Dus ja, hoeveel geef je uit aan dampen per maand, dat is heeel veel lager dan 50 euro.

 

Na wat ego-t's, wat AIO's waarvan eentje nog in bezit, heb ik twee identieke mods, drietal identieke tankjes met glaasjes, ringetjes, RBA's, batterijen, lader en een la vol met coils. Dat zijn m'n werkpaardjes waar ik het al weer een jaar mee doe en 't einde is nog lang niet in zicht. Dan nog een tweedehands Cubis tankje om de voorraad AIO coils op te kunnen stoken, tweedehands drippertje uit de veiling hier en eentje onderweg uit China voor het smaakjes testen.

 

Maar, ook hier is het vlees zwak en dus zwaar uit de band gesprongen met een bijna nieuwe smok alien met tfv8 baby tankje vanuit de tweedehands sectie hier. Tja, daar moest ook weer een dubbele set batterijtjes plus doosje bij, dus ging er nog een 25 euro naar nkon.

 

Tja, niet verwonderlijk dat de economische prognose voor de tweede helft van 2017 er een stuk somberder uit ziet daar in de Oriënt,  mijn budget voor de rest van 't jaar is op. :hallo

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik kijk wel af en toe rond, maar meestal voor iets anders of voor een ander. Vaak blijft het bij kijken ; als ik iets nodig heb, zoek ik heel gericht en koop het dan ook eigenlijk meteen. Tot nu toe alleen kleine prutteltjes ; groot spul koop ik liever in de winkel, of zelfs nog liever spul met ervaring van een eerdere eigenaar. Ik robeer op dot moment niet teveel geld uit te geven tot ik wat meer bespaard heb en mijn eerste investering - toch al snel om en nabij de 300 euro - een beetje heb terugverdiend. 

Dat gaat an sich best snel (8-1 = 7 pakjes shag a 4,50 in de week, vloei gemakshalve niet meegerekend = 31,50 in de week, inmiddels op de kop af 4 weken , de eerste 126 euro is terugverdiend. Nog een week of zes, dan mag ik weer wat geks kopen. 

Op het "hard nodig-lijstje" staat in elk geval iets van batterijen plus lader, en ik denk een mod waar losse batterijen in gaan. Als ik die heb, kan één van de oplaadbare mods naar mijn vriendin nu hij nog relatief nieuw is en een poosje meegaat. Die wil eigenlijk ook binnenkort , al alle stress rondom het overlijden van beide ouders binnen een jaar en het verkopen van het -volledig doorgerookte en niet makkelijk te verkopen - huis achter de rug is, stoppen met roken, en ziet het dampen eigenlijk wel zitten nu ik haar heb laten proeven hoe ver het dampengekomen is. (En waarschijnlijk kan ik bij haar mijn onrookbare zoete liquids wel kwijt ;-) 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik heb in het begin wel een aantal dingetjes uit het verre oosten besteld maar had daarmee geen geluk. Sommige clones waren zo slecht dat ze gewoon onbruikbaar waren terwijl de andere me om de één of andere reden me na verloop begonnen te irriteren omdat er iets te los zat (of juist te vast), te onbetrouwbaar waren om te gebruiken op een mechanische mod of gewoon omdat ik er gewoon genoeg van had (en eerlijk is eerlijk: een ding van een tientje of twee doe je makkelijker weg dan iets wat een veelvoud daarvan kost).

 

Ik heb na een jaar voor zo ver dit mogelijk al mijn accounts laten sluiten en besloten niets meer daar te kopen. In plaats daar van heb ik spulletjes aangeschaft in Europese landen: omdat ik ze mooier vond of omdat ze op de één of andere reden zó leuk vond dat ik er blij van werd.

 

Hoewel ik (volgens mij) af en toe voor gek wordt versleten dat ik meer betaal voor mijn spulletjes dan noodzakelijk is om te kunnen dampen heb ik denk ik geen slechte keuze gemaakt: toen ik nog rookte had ik ook een voorkeur voor parafernalia waarmee ik een bepaalde 'band' kon hebben (zoals de afgeragde eerste generatie Zippo die ik ooit van mijn vader had ontfutselt en die ik 35 jaar heb gebruikt en de gebutste zilveren sigarettenkoker die ik ooit van mijn oma had gekregen).

 

Mijn dampspul verzameling is echt niet zo groot, maar wát ik heb maakt me blij (-: en speciaal voor @tsiis hou ik me in en noem ik niet het bedrijf van deze spulletjes :-)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Eelco said:

(-: en speciaal voor @tsiis hou ik me in en noem ik niet het bedrijf van deze spulletjes :-)

 

Welja! Mij er aan de haren bijslepen, tssss :shock

Niet doen hoor, inhouden, ik vermoed dat Atmizoo gewoon een gezond zakelijke zoekmachine search heeft gedaan, en dat jouw uitgebreide ervaringen automatisch op de eerste resultatenpagina boven kwamen drijven (dankzij natuurlijk onze goede reputatie als dampforum, wederom mede dankzij jouw -en vele andere met jou- bijdragen). Zó, steek die (ook) maar lekker in je zak :clap

 

On topic: ik ben zo'n dagelijkse FT aanbodstruiner, puur dampforumwerkgerelateerd natuurlijk, vooral voor anderen ff checke... :e33

Maar ja, toen was opeens mijn verlanglijstje erg aan de lange kant, en met die korting van gisteren zag ik gelegenheid om dat wat in te korten. Allemaal voor de budgetdampwetenschap natuurlijk, om te testen of het wat is/zou kunnen zijn.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, marcel59 said:

Zal wel vreemd zijn, maar koop alles in stenen shops

Ik weet niet eens of er eigenlijk wel een stenen shop bij mij in de buurt is, maar ik ben er ook nooit daadwerkelijk naar op zoek gegaan, omdat ze daar toch nooit zoveel keuze en informatie kunnen geven als online via de reviews op de sites van de leveranciers en via de vele dampfora.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Toen ik weer ben begonnen met dampen begin mei, eerst bij Nederlandse webshops besteld. Ik was opnieuw begonnen en zag al gauw dat er dingen drastisch waren veranderd t.o.v. twee jaar geleden. Nu ik weer compleet ben kijk ik wel uit om in Nederland te bestellen. Voor een fractie ben ik in China, (GB, FT of Ali) klaar... Ik heb nu geen haast meer. En ja, ik koop soms ondoordacht. Heb ik dat of dat wel echt nodig? Ja, ik vind van wel. Of ik nou 240 euro per maand aan shag uitgeef, of aan dampwaar, het gaat toch wel op op de 1 of andere manier. Alles beter dan roken denk ik dan bij mezelf, en ik leef maar 1 keer, ik werk er hard zat voor en verder doe ik geen gekke dingen... Ik ben ook nog eens milieubewust en gezond bezig!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Helemaal in het begin begonnen bij NL winkels, online, maar toen het dampen echt in begon te zetten (echt stoppen met roken) over gegaan op GB en FT. Nu is FT niet de snelste, dus GB is mijn 100% leverancier geworden. Ik kan best 10 dagen wachten. Ik ben er helemaal voor om de NL winkels te steunen, maar het scheelt absurd veel, dus bij mijn thuis is het GB voor vape gear, eigenlijk alles. Juice haal ik uit UK of mix het zelf.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

GB geeft echter veel te weinig informatie, terwijl FT uitvoeriger is en daar ook veel meer reviews te lezen zijn en vaak ook filmpjes van reviewers.

GB is ook tergend traag, behalve als je betaalt voor snellere levering... en dan wordt 't dus duurder.  

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Als ik heel objectief terugkijk, en alles wat ik kapot heb gemaakt of ben verloren even niet meetel, had ik na mijn eerste justfog of vivinova alleen maar een Subtank mini (eventueel een Hadaly) en een Merlin hoeven kopen. Alle andere tanks waren waardeloos, wel aardig of prima maar zeker niet nodig.

 

Ook zou ik het prima met alleen mijn eerste Sigelei of iStick 60 hebben gered. Een heel scala aan mods staat hier, die ik niet echt nodig heb. Zelfs die 12 batterijen die ik in roulatie heb zouden er ook 4 kunnen zijn. Ik heb er in de afgelopen jaren nog maar 6 versleten ook al is een aantal wel aan vervanging toe.

 

Zou alles gewoon in stenen winkels te koop zijn gebleven in NL dan had ik het gewoon daar gekocht. Helaas dreef EU regelgeving me richting die chinese webshops en toen ik de prijzen daar zag werd de drempel om overbodigheden te kopen erg laag en kreeg ik er zowaar een hobby bij. Bij elk nieuw tankje denk ik 'ach dat waren vroeger drie pakjes sigaretten in drie dagen'.

 

De laatste tijd merk ik bij mezelf wel een verzadiging, 4 tanks per week recoilen wordt al bijna een sleur, liquid maak ik in liters per 4 maanden. Ik probeer nog eens per maand een nieuw tankje, maar de drang wordt minder, het is meer gewoonte, of ik kan weer rebate points inwisselen of er is een independence day actie ergens.

 

Nu even mijn nieuwe OT22 een laatste kans geven, voordat ik mijn Skyline binnenkrijg.

Edit: de Moradin wordt voorlopig echt de laatste die ik bestel, oh wacht na het bekijken van de derde review over de Serpent SMM (om er zeker van te zijn dat ik die vooral niet moet kopen) ben ik om: dat wordt voorlopig echt de laatste!

Edited by Leo Bak
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Leo Bak said:

Als ik heel objectief terugkijk, en alles wat ik kapot heb gemaakt of ben verloren even niet meetel, had ik na mijn eerste justfog of vivinova alleen maar een Subtank mini (eventueel een Hadaly) en een Merlin hoeven kopen. Alle andere tanks waren waardeloos, wel aardig of prima maar zeker niet nodig.

 

Ook zou ik het prima met alleen mijn eerste Sigelei of iStick 60 hebben gered. Een heel scala aan mods staat hier, die ik niet echt nodig heb. Zelfs die 12 batterijen die ik in roulatie heb zouden er ook 4 kunnen zijn. Ik heb er in de afgelopen jaren nog maar 6 versleten ook al is een aantal wel aan vervanging toe.

 

Zou alles gewoon in stenen winkels te koop zijn gebleven in NL dan had ik het gewoon daar gekocht. Helaas dreef EU regelgeving me richting die chinese webshops en toen ik de prijzen daar zag werd de drempel om overbodigheden te kopen erg laag en kreeg ik er zowaar een hobby bij. Bij elk nieuw tankje denk ik 'ach dat waren vroeger drie pakjes sigaretten in drie dagen'.

 

De laatste tijd merk ik bij mezelf wel een verzadiging, 4 tanks per week recoilen wordt al bijna een sleur, liquid maak ik in liters per 4 maanden. Ik probeer nog eens per maand een nieuw tankje, maar de drang wordt minder, het is meer gewoonte, of ik kan weer rebate points inwisselen of er is een independence day actie ergens.

 

Nu even mijn nieuwe OT22 een laatste kans geven, voordat ik mijn Skyline binnenkrijg.

Edit: de Moradin wordt voorlopig echt de laatste die ik bestel, oh wacht na het bekijken van de derde review over de Serpent SMM (om er zeker van te zijn dat ik die vooral niet moet kopen) ben ik om: dat wordt voorlopig echt de laatste!

 

Ik denk dat het ons allemaal zo vergaat, hahahahaaaaa. Wanneer ik aan al die pakjes shag denk die ik rookte, maakt het me geen zak meer uit om af en toe iets leuks/nieuws/onnodigs te bestellen. Ik betrap mezelf er soms op wanneer ik een pakje krijg uit China, ik geeneens meer weet wat ik ook alweer heb besteld. Erg hè? Ik mix zelf, draai mijn eigen coils. Vind het zelfs leuk om te doen en bespaar op jaarbasis duizenden euro's! Reken maar uit: €8,32 per dag maal 365= € 3036,80. Daar kan ik heel wat bestellingen voor doen :ponpon:ponpon:ponpon

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een goeie winkel om de hoek,Zal ik wat meer betalen.Ik heb instant hulp als er iets stukgaat al vanaf de eerste lekkende ego c kitjes die ik er kocht.vg/pg/ en aroma's hebben ze nu ook.Die bestel ik liever wel op internet.Er is hier straks geen winkel meer over,behalve de Nutella winkels dan.en de Stroopwavel eXpirience .En uiteraard de equos shop van Philip. M. natuurlijk.

Edited by richard-V
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marianna said:

50 sjekkies per dag?!  Of drukte je ze al uit als ze maar voor de helft opgerookt waren?

Ik zat tussen de 35 en 40 sigaretten per dag. Kan best hoor. 

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Sebas said:

Ik zat tussen de 35 en 40 sigaretten per dag. Kan best hoor. 

Ja, maar ik vroeg of 't  50 sjekkies per dag waren.  50 Van Nelle Zware per dag heb ik nooit gerookt.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...