Jump to content

Steam Bully squonker review

Recommended Posts

Ik wist niet goed of ik een review zou maken van deze mod, maar ach waarom niet.

Het is een toestel dat zeer moeilijk verkrijgbaar is en al helemaal geen massaproductie.

Je moet je aanmelden bij Facebook groepen, hopen dat je aanvaard zal worden

En dan wanneer zij beslissen van een release te doen van een 10tal toestellen, moet je bij de eerste 10 zijn die een X1 post op dat release bericht.

Zijn misschien 50 tot 100+ mensen ingeschreven dus het is een kleine kans die je maakt.

Ik ben waarschijnlijk één van de laatste mensen op aarde die totaal niet met social media bezig is, zegt me niks en voel er niks voor.

Gelukkig heb ik een vapeshop (Belgacig) vlak bij de deur, die al die dingen voor me kan regelen (goede connecties waarschijnlijk met fabrikanten).

Het is een mooi 3D geprint toestel, met een tekening dat me erg aansprak.

De tekening deed me wat denken aan het echte "monster" dat hier in huis rondloopt (Franse bulldog).

Wat krijg je:

- Komt in een gewatteerde envelop zoals ik vaak gebruik om pakjes te versturen

- De mod

- Enkele reserve onderdelen

- Een silk squonk bottle

- Wat merchandising (stickers), en een geprinte sleutelhanger.

Hu82mX8.jpg

Als je dit soort toestellen nieuw hebt, voelen ze soms nog wat "ruw" aan en je kan wat vlekjes zien.

Is sterk afhankelijk van de printer en gebruikte materiaal.

Dit is echter binnen enkele dagen gebruik verdwenen.

Zoals je ziet is de afwerking goed, deurtje zit er perfect in en afwerking van het squonkgat is mooi.

Ook de tekening is mooi afgewerkt.

r6ggvbW.jpg

Bully tekening onderaan de zijkant.

Een vierkante vuurknop met een pootje in, of je krijgt er ook een gewone blanke vuurknop bij als je dat mooier vind.

HrMvZWI.jpg

Achteraan is er een botje uitgehaald, waar dat voor dient zie je verderop.

1 zijkant is afgerond, dit ligt veel beter in de hand.

T1FEpqS.jpg

Het is een Davinci 510 connectie, een zeer goede 510 wat mij betreft.

Moet je wel manueel afstellen naargelang je RDA, dat is het enige minpuntje.

miqEwcG.jpg

gIT2ejD.jpg

Het flesje is een silk flesje, zeer zeer zacht dus.

Een heel klein zachte duw op dit flesje is genoeg om liquid in je RDA te krijgen.

Een plezier om te gebruiken, echter wel niet simpel om te vullen en terug in de mod te krijgen zonder te morsen.

Het minste dat je het flesje aanraakt komt er liquid uit.

Gelukkig bestaan er tegenwoordig speciale flesjes om je squonk bottle te vullen via je 510, zoals dit:

http://www.modmaker.co.uk/Squonk-Parts/MM-Squonker-Refill-System

Internals zijn uit koper, goed afgewerkt.

Zeer simpel zoals bij elke mechanical squonker.

zclPjtM.jpg

Je krijgt dit kleine geprinte plaatje met een heel kleine magneet in geplakt.

k9CMpfC.jpg

Dit dient om tussen je vuurknop en 510 connectie te plaatsen, met de magneet blijft het zitten op het koper.

8rCwawe.jpg

Zo kan je de mod veiliger opbergen in je broekzak of tas, zonder bang te zijn dat het zal vuren zonder je het weet.

Het bot aan de achterkant is voorzien van magneten, en dient er eigenlijk voor om je batterij langs achter uit de mod te duwen.

VbOCnVv.jpg

Bij vele van dit soort mods is het altijd wat prullen om je batterij uit het toestel te krijgen zonder hulpmiddelen of het flesje uit te halen.

Zelf gebruik ik altijd een simpel stukje tape rond de batterij, zo trek ik deze er zeer simpel uit.

WRi6Paf.jpg

Ik gebruik bij deze mod een zwarte batterij wrap, het stoort me enorm om door het squonkgat een gekleurde batterij te zien.

De Goon 22 RDA met een build tussen 0.2 - 0.3ohm is perfect voor deze mod, en staat er ook goed bij.

rXHIgtw.jpg

lSlpRxH.jpg

Een vergelijk met enkele soortgelijke squonkers

nNWO2W6.jpg

Ze zijn bijna allemaal hetzelfde in formaat.

Een handcheck

IAKpON1.jpg?1

Mijn bevindingen:

Voor mij persoonlijk een zeer leuk en mooi toestel.

Design zal niet iedereen aanspreken, gelukkig maar zou ik denken.

Ligt en voelt goed aan in de hand.

Werking is perfect en materialen zijn zeer goed.

Zeer veel valt er niet te zeggen over mechanical squonkers, die dingen zitten zo simpel in elkaar en ze werken allemaal op dezelfde manier.

• Like 9

Dat komt omdat er in de achterkant van de vuurknop magneten zijn verwerkt, en zo blijft dat kleine plaatje op zijn plaats zitten. 

h0ECO0b.jpg

Edited by jim

Ik kon het niet laten, en heb de 510 vervangen.

De Davinci 510 werkte wel goed, maar telkens de 510 manueel afstellen als je een andere RDA gebruikt vond ik echt niet leuk.

Heb de Davinci vervangen door een Modmaker.co.uk 510 pin.

Dat is een zeer goede en een geveerde 510 dus nu kan ik zonder probleem elke RDA monteren die ik wil en zal altijd flush zitten.

Een upgrade van onder de 10€ die een groot verschil maakt.

Alles gedemonteerd

GwXyP4e.jpg

Links de Davinci, rechts de Modmaker

WvFuEqc.jpg

Modmaker geplaatst

RVGzaOn.jpg

obtsSc6.jpg

Zit mooi flush met het toestel

MidWOwF.jpg

8EElsba.jpg

Edited by jim
  • Like 6

En wederom een mooie review van @jim.

Ik heb nu de Coppervape BF mod in het verkoop hoekje gegooid, maar wellicht dat ik deze vandaag (zondag) nog even ga uitpakken en proberen. Gelijk ook een review van schrijven

Geinig dingetje! Hoe noemen ze die kleur?

Mocht ik in de toekomst aan de squonker gaan, geeft dit wel inspiratie voor een eigen ontwerpje; de Steam Bobby Squonker :bloos

9 minutes ago, Bobby said:

Geinig dingetje! Hoe noemen ze die kleur?

Mocht ik in de toekomst aan de squonker gaan, geeft dit wel inspiratie voor een eigen ontwerpje; de Steam Bobby Squonker :bloos

En na 5 prototypes word het natuurlijk de SBS6 :gek

• Like 1
4 minutes ago, Dr.Smoke said:

En na 5 prototypes word het natuurlijk de SBS6 :gek

:grins

Ach, voor minder dan €0,50 cent aan materiaal kunnen er wel wat trials vanaf. Dus van SBS6 lig ik niet wakker zolang het maar geen 'fake news' wordt.donmoji-angry.png

Wat ik eigenlijk niet snap is dat die dingen zo gewild zijn, en van wat ik heb begrepen door verkopers 3x over de kop worden verkocht.

Dat gezegd hebbende het zijn toch maar simpele 3d printjes, en met wat knutselwerk in elkander gezet?

Ikzelf wil al een tijdje een 3d printer en nu heb ik nog meer reden ;-)

Er komt toch wel wat bij kijken als je een origineel design wil.

Je moet die dingen kunnen ontwerpen via verschillende 3D software, dit op zich lijkt me al een hele klus zonder een geschoolde opleiding.

En met een printer van enkele 100den euros ga je nooit de kwaliteit afleveren die verwacht word.

Maar als je de investering kan maken, mag je er wel zeker van zijn dat je een tijdje goede zaken kan doen.

Die dingen verkopen vlotjes tussen de 120 en 200€.

Als je 100 van deze boxen kan produceren, heb je ze gegarandeerd binnen de 2-3 dagen verkocht.

In de vapeshop waar ik deze gekocht heb staan minstens 10 verschillende 3D geprinte boxen, allemaal van verschillende makers en er zit veel verschil in afwerking tussen al die boxen.

@SubVapeLeon: zeker een review maken van die coppervape.

Heb dat toestel ook al eens bekeken op Youtube filmpjes.

@Bobby: volgens de makers is deze kleur carbon black.

Ken zelf niet veel van al de verschillende soorten 3D print materialen, weet enkel dat deze box zachter aanvoelt dan vele andere 3D geprinte boxen die ik in mijn handen gehad heb.

• Like 2
23 minutes ago, jim said:

Ken zelf niet veel van al de verschillende soorten 3D print materialen, weet enkel dat deze box zachter aanvoelt dan vele andere 3D geprinte boxen die ik in mijn handen gehad heb.

Het lijkt me niet maar zou het kunnen dat er een dunne spraycoat op zit waardoor het zachter aanvoelt? Er zijn idd een veelvoud aan filament materialen (zelfs flexibele en stroom geleidende).

Afgezien voor de tijd en moeite die het kost om tot een goed, mooi en functioneel ontwerp te komen, kost het 6 á 7 uur om 1 enkele mod te printen en dan nog tijd voor de handmatige afwerking. Voor mij niet vreemd dat die dingen meer dan €100 kosten .

• Like 1
2 hours ago, Daniel Smit said:

Ikzelf wil al een tijdje een 3d printer en nu heb ik nog meer reden ;-)

Straks voor minder dan €100 ex. porto (neem wel de dingen die @jim zei, ter harte. Anders claim ik bij deze het eerste kooprecht in je toekomstig bericht in het verkooptopic :grins):

Edited by Bobby
  • Like 2
7 hours ago, Bobby said:

Straks voor minder dan €100 ex. porto (neem wel de dingen die @jim zei, ter harte. Anders claim ik bij deze het eerste kooprecht in je toekomstig bericht in het verkooptopic :grins):

Leuk ding. Ik heb wel eens overwogen om zoiets te kopen om een mod of het liefst een squonker te maken. Echter heb ik niks met mods en vroeg me af of je één of andere paneel kunt plaatsten waardoor je een gereguleerde mod maakt. Een dna chipset zou uitstekend zijn. Echter nooit een topic of iets gevonden waar ze van een geprinte mod/squonker een gereguleerde maakten. 

19 minutes ago, Jayjay said:

Echter nooit een topic of iets gevonden waar ze van een geprinte mod/squonker een gereguleerde maakten.

Dat komt omdat dat niet mogelijk is. Er is namelijk geen ruimte in een mech squonker voor een printplaat.

Op Thingiverse zijn er wel een paar ontwerpen te vinden voor geprinte gereguleerde squonk mods dus er zullen vast ook modders zijn die ze geprint aanbieden.

https://www.thingiverse.com/thing:2405807

https://www.thingiverse.com/thing:2281216

https://www.thingiverse.com/thing:1879746

Edited by Bobby
y -> i
6 minutes ago, Bobby said:

Dat komt omdat dat niet mogelijk is. Er is namelijk geen ruimte in een mech squonker voor een printplaat.

Op Thingiverse zijn er wel een paar ontwerpen te vinden voor geprinte gereguleerde squonk mods dus er zullen vast ook modders zijn die ze geprint aanbieden.

https://www.thingiverse.com/thing:2405807

https://www.thingiverse.com/thing:2281216

https://www.thingiverse.com/thing:1879746

Nice! Maar als er geen ruimte is dan maak je toch ruimte? Ik neem aan dat je met zo'n printer alles zelf kunt instellen ect. Ik weet ook nog niet waar je die printplaten kunt bestellen maar leek me wel een leuk project. Of weliswaar iemand vinden die het wil printen en dat ik het zelf in elkaar zet. Toch erg bedankt voor de links, de 2de link van de squonker is echt prachtig. 

25 minutes ago, Jayjay said:

en vroeg me af of je één of andere paneel kunt plaatsten waardoor je een gereguleerde mod maakt. Een dna chipset zou uitstekend zijn. Echter nooit een topic of iets gevonden waar ze van een geprinte mod/squonker een gereguleerde maakten.

@Jayjay Niet zo'n mooie als de Bully, maar wel 3D en customizable box mods incl DNA chip, check: http://www.svapiamo.com/index.php?id_category=68&controller=category (misschien moet je even door een Captcha heen om op de site te belanden), mocht je hier meer over/van willen weten of een discussie over willen starten, begin dan even een nieuw draadje  :ja

• Like 1
8 minutes ago, tsiis said:

Mocht je hier meer over/van willen weten of een discussie over willen starten, begin dan even een nieuw draadje  :ja

Nee dit is alles wat ik nodig had. Dit is perfect! Zo'n printer (goeie) kost ook aardig wat. Nu heb je een kant en klare squonker met een 75 dna chip voor 160 euries en ook nog eens een model dat ik erg gaaf vind (de eerste in het wit??). Thanks @tsiis. En sorry voor de vervuiling hier maar ben echt slecht met zoeken op google ivm juiste benaming ect vinden.

• Like 1