Jump to content

Coil 0.5 ohm en 1.0 ohm


Guest UGL201130

Recommended Posts

Guest UGL201130

Help! 

 

Vandaag mijn Joyetech ego one V2 (2200mah) binnengekregen en zit te twijfelen of ik het nou terug moet sturen of niet. 

 

Het probleem ligt (denk ik) bij de coil. Zoals (sommige van) jullie al weten, zitten er in de verpakking 2 coils. Een van 0.5 ohm en de ander 1.0 ohm. 

 

Eerst heb ik de 1.0 erop gezet. Het smaakt zoooo ontzettend vies.. Alsof het hele ding in brand staat. Bah! Ik dacht dat het nieuw is, dus dat het na een paar keer dampen over zou gaan. Maar nee, t werd nog erger. 

 

Met de 0.5 ohm is de smaak perfect, maaaaar... het brand aan mijn lippen. Het wordt erg warm, zelfs heet, zou ik kunnen zeggen. Na 3 keer dampen leg ik dat ding weg want mijn hele lippen zijn al verbrandt. :| 

 

Hadden jullie ook dat probleem? Kan ik er misschien iets aan doen of moet ik dat ding gelijk terugsturen of in de vuilnisbak gooien? Wat is er eigenlijk mis mee? Bij mijn vorige e-sigs had ik dat nooit ?

 

Thanks! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik moest bij de nautilus ook erg wennen aan de warmte ( en nog af en toe als ik te veel chain vape), wat je zou kunnen proberen is er een andere driptip opzetten.

Ik had het ook al bij de basic ( was echt niets gewend) en daar zet ik ondertussen ook de metalen nautilus 2 driptip op en dat blijft heerlijk koel. 

Als het , met dezelfde driptip, te heet is op de naut, heb ik te lang lopen lurken haha.

 

Ik kom van de evods en boosters af en die nieuwe manier van dampen was voor mij echt wennen in het begin

Edited by a3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL201130
Just now, Moppersmurf said:

Heb je de coil wel even voorzien van vloeistof (geprimed) voor je hem in gebruik nam?

Ander heb je nu de moeder van de dry hits te pakken!

 

Heb er vloeistof ingedaan, 5 minuutjes afgewacht zodat het lekker intrekt.. "geprimed"? Wat bedoel je ermee? 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL201130
Just now, Moppersmurf said:

Met primen druppel je vloeistof direct op de coil zodat het wickje (de katoensliert) vast goed nat is. Als je dat niet doet dan...  blehhhhhhhh  dat dus.

Daarna vul je het tankje.

 

Aha! Ik ga het proberen. Hoop ook dat het positief resultaat geeft, anders weet ik het niet meer... Thanks! 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL201130
9 minutes ago, Moppersmurf said:

Wel met nieuwe coil proberen want deze is verbrand en blijft goor.

 

Heb een nieuwe coil besteld. Ik kijk morgen wel even of het goedkomt. Bedankt voor je hulp! 

Link to comment
Share on other sites

Guest Vapestar
52 minutes ago, Sandra Karazniewicz said:

Eerst heb ik de 1.0 erop gezet. Het smaakt zoooo ontzettend vies..

 

Met het toestel is hoogstwaarschijnlijk niks mis. Het zou kunnen dat je een slechte coil had, maar ik vermoed dat het aan iets anders ligt. 

 

Wat is de PG/VG verhouding van je liquid? Zowel de 1.0 als de 0.5 coils zijn niet geschikt voor high vg-liquids. 

Wat is jouw manier van dampen? Inhaleer je zoals je met een sigaret doet/deed (mtl), of inhaleer je de damp in 1x je longen in (dl)?

 

54 minutes ago, Sandra Karazniewicz said:

Met de 0.5 ohm is de smaak perfect, maaaaar... het brand aan mijn lippen. Het wordt erg warm, zelfs heet, zou ik kunnen zeggen. Na 3 keer dampen leg ik dat ding weg want mijn hele lippen zijn al verbrandt. :| 

 

Deze coil is alleen geschikt voor DL dampen. De batterij jaagt namelijk veel meer energie, oftewel warmte door de coil. Als je te zacht inhaleert, dan wordt de coil niet voldoende afgekoeld, met als gevolg verbrande lippen en, op korte termijn, een verbrande coil. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL201130
18 minutes ago, Vapestar said:

 

Met het toestel is hoogstwaarschijnlijk niks mis. Het zou kunnen dat je een slechte coil had, maar ik vermoed dat het aan iets anders ligt. 

 

Wat is de PG/VG verhouding van je liquid? Zowel de 1.0 als de 0.5 coils zijn niet geschikt voor high vg-liquids. 

Wat is jouw manier van dampen? Inhaleer je zoals je met een sigaret doet/deed (mtl), of inhaleer je de damp in 1x je longen in (dl)?

 

 

Deze coil is alleen geschikt voor DL dampen. De batterij jaagt namelijk veel meer energie, oftewel warmte door de coil. Als je te zacht inhaleert, dan wordt de coil niet voldoende afgekoeld, met als gevolg verbrande lippen en, op korte termijn, een verbrande coil. 

 

 

 

De PG/VG verhouding is 50/50. Maaar... heb al ontdekt hoe dat ding werkt. Had vroeger zo'n gewone e-sigaret, die was dus veel anders dan deze die ik nu heb. Je hebt gelijk. Als ik te zacht inhaleer dan brandt het heel erg. Nu doe ik het harder en niks mis mee. En ik inhaleer DL :) 

 

Heel erg bedankt x 

1 hour ago, Moppersmurf said:

Heel veel succes en ik hoop en vertrouw er op dat het je goed zal bevallen.

Bij vragen gewoon het forum vol gooien he, is nooit teveel! 

 

Ik hoop het ook. Heel erg bedankt. Ik onthoud het! 

Link to comment
Share on other sites

Te warm ligt meestal aan een van deze 3 dingen:

- te zacht inhaleren, dus te weinig lucht om je coil te koelen

- te hoog vermogen

- te grote coils voor de gebruikte tank

 

Als je deze dingen optimaal krijgt, dan zal je merken dat je een prima vape krijgt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...