Jump to content
Leo Bak

Voopoo Alpha One

Recommended Posts

De laatste tijd betrap ik mezelf erop dat ik een voorkeur voor mods heb ontwikkeld met een afwijkend uiterlijk, pittig prijskaartje en dat ik ze eigenlijk nooit koop, maar ergens over fantaseren is minstens net zo leuk. Na de Smoant Rabox, die ik ook nooit heb gekocht, en de goedkopere Smoant Charon waar ik er 'per ongeluk' wel twee van heb gekocht, heb ik nu weer mijn zinnen gezet op deze Voopoo Alpha One. Even wat plaatjes:

a1-2.jpg

a1-4.jpg

a1-9.jpg

En omdat 3D renders er altijd goed uitzien hier wat real life plaatje:

voopoo-alpha-i-6.jpg

voopoo-alpha-i-1.jpg

voopoo-alpha-i-4.jpg

voopoo-alpha-i-8.jpg

Wow, ja heel dik, retro seventies hifi, fascinerend! Sja de specs boeien me niet heel erg, hij schijnt retesnel te vuren, heeft tc, en een love mode waarvan ik geen idee heb wat het doet. Ik las ergens dat ie 400 gr is, zou me niet verbazen. Ik kwam hier en daar prijzen tegen van rond de $89,99. Veel belangrijker: welke tank zou hier goed bij staan? Iemand een tip?

• Power: 5-222W
  • Battery: 2 x 18650 (Support balance charging
  • whatever brand batteries)
  • Size: 89.5 x 54 x 25mm
  • Color: Black / Gray
  • Output Voltage Range: 0-7.5V
  • Lowest Resistance in Power mode: 0.05Ω
  • Lowest Resistance in TC mode: 0.05Ω
  • New function: LOVE Mode
  • TC MODE: SS, NI, TI,NC

Edit: linkje http://en.voopootech.com/product/alpha-one/?age-verified=a978090f94

Edited by Leo Bak

Erg leuk, doet me denken aan de stereo componenten  en videorecorders van eind jaren 80

25 minutes ago, the martin said:

Qua tank.. Iets met rechte lijnen

F.O.V.

Taifun GT3

Of Kayfun lite achtig iets, met doorzichtige tank

MIsschien op die donkere een gunmetal Supreme V2:

7729502-2.jpga20d96ab9441114b4be55977e21dc64d.png

en op die grijze een Boreas:
4744200-7.jpg

da01a43d89ba83948ed5bc91f4f70cc0.png
Dream on...

Ik heb m in een review gezien met een vierkante RDA/RTA. Weet alleen niet meer welke. Sloot perfect aan

Wellicht de Twisted Messes

On 27-6-2017 at 10:20, Leo Bak said:

Wow, ja heel dik, retro seventies hifi, fascinerend! Sja de specs boeien me niet heel erg, hij schijnt retesnel te vuren, heeft tc, en een love mode waarvan ik geen idee heb wat het doet.

Lijkt mij wel een hele goede mod ..mooi is 'ie al vind ik! beide kleuren. mocht ik 'm kopen?! dan denk ik toch de old-school grijze!?

- En de love mode hier mee lijkt mij aangenaam , wat dat is (de love mode) zie het plaatje hier onder:

Screen%20Shot%2011-18-17%20at%2001.51%20

En hier het filmpje:

Edited by Morice

Ik heb er zelf eentje, zeer leuk ding 🙂

De GENE chip helpt hier natuurlijk ook bij.

Een nadeel vind ik wel dat als je de knoppen locked, dat je dan ook de vuurknop locked 😕 

Die gene chip is wel echt een beest. Heb er een in m'n Voopoo Drag en ik ben er erg van onder de indruk!

On 9/8/2018 at 5:44 PM, Vicee said:

Die gene chip is wel echt een beest. Heb er een in m'n Voopoo Drag en ik ben er erg van onder de indruk!

Ik merk zelf niet veel verschil tussen de chip in de Wismec P80, VandyVape Pulse BF 80W en de GENE chip in mijn Alpha One.

15 hours ago, FinlayDaG33k said:

Ik merk zelf niet veel verschil tussen de chip in de Wismec P80, VandyVape Pulse BF 80W en de GENE chip in mijn Alpha One.

Ik heb geen andere mod dan de Drag, dus kan er helaas niet verder over meepraten. Maar als die mods net zo lekker werken als de Drag moet ik me daar maar eens in verdiepen 

20 hours ago, FinlayDaG33k said:

Dat jij geen verschil merkt is heel goed mogelijk maar betekent niet dat er geen verschil zit tussen deze control boards.

Metingen door reviewers hebben laten zien dat de Gene chip zich qua reponse tijd, nauwkeurigheid van ingesteld vermogen en temperatuur, weerstandbereik en maximale spanning, in de buurt van de high end DNA en YiHi chips bevinden, voor een lagere prijs. De Gene chip heeft on top, ook nog een gratis software program (minder uitgebreid dan de high end mods) waar je bv. startscherm aan kan passen, bepaalde menuopties in/uit kan schakelen, vermogen en temperatuurcurves kan configureren.

De control boards van de genoemde mods zijn allemaal goed maar de keuze van een damper voor een mod is natuurlijk een afweging tussen prijs, kwaliteit, opties en instel/upgrademogelijkheden en, zeker een zwaar wegende factor; de vorm en het uiterlijk van de mod.

Edited by Bobby

On 27-6-2017 at 10:20, Leo Bak said:

Ik las ergens dat ie 400 gr is, zou me niet verbazen.

:shock   .......... daar zou ik een lamme arm van krijgen.

Een Pico 75W + gevulde tank weegt nog niet eens 200 gram.