Jump to content
Krackkid

Vraagje over vapen

Recommended Posts

Ondertussen drie weken verder na dag 1.  Ondanks de (moeilijke) periode ben ik er de afgelopen week in geslaagd om het dampen tot één keer per dag te beperken.  Wel eh... tussen een half uurtje en een uurtje...  Ik verlang wel naar het moment elke dag, geniet er ook wel van.  De gewoonte(verslaving) (misschien), I know...

Ik heb niet de indruk dat ik of mijn lichaam het echt nodig heb (3 mg) maar ik kijk er wel naar uit.  Geniet er ook van.  Vreemd genoeg gaat het wat stroef in het begin maar na een kwartiertje lukt het zoals ik het zelf wil.

Of ik verslaafd ben (nu) of niet, dat laat ik in het midden.  Ik heb wel geen zin om te dampen 's morgens of op andere momenten, kan het gerust uitstellen tot dat ene moment/dat uur dat ik in gedachten heb.

Maar dan is het wel fijn, dat wel...

En ik weet ook wel als ik de frequentie opdrijf dat het dan wat moeilijker wordt de dag daarna.  Voor je het weet hang je twee keer, drie keer per dag aan de damper...

Posted (edited)
On 7/5/2019 at 7:35 PM, sxt said:

De handeling gaf haar een soort rust. 

En het gaat een heel stuk beter met haar. 

Nog steeds mtl maar zonder nicotine.

Oke, een verslaving.

Nou, ik zou eerder zeggen dat het, in dit geval, geen verslaving, maar een coping mechanism is (ik ben niet goed bekend met het Nederlandse psychiatrisch jargon). Maar in principe is het puur een fysieke handeling om uit je hoofd en in het moment te komen.

Mooi als het als steun/kruk kan werken. Alhoewel het natuurlijk geen vervanging is voor om echt naar de oorzaak te kijken. 

Edited by Crow

@Crow De oorzaak word behandeld door een psycholoog... Dus dat komt wel goed.

En die was trouwens ook wel te spreken over de evolutie. 

Het is in ieder geval stukken beter dan drinken. 

@sxtJa, top. Was verder ook geen oordeel, maar ik ben blij om te horen dat er hulp is. En het is ook heel fijn als er een hulpmiddel is. 

Oh, ik voelde me niet aangevallen hoor 😄

maar vond het wel belangrijk dat je wist dat ik niet zomaar iemand dampen aanraad zonder die persoon te verwijzen naar degelijke hulp. 

2 hours ago, Crow said:

Nou, ik zou eerder zeggen dat het, in dit geval, geen verslaving, maar een coping mechanism is (ik ben niet goed bekend met het Nederlandse psychiatrisch jargon). Maar in principe is het puur een fysieke handeling om uit je hoofd en in het moment te komen.

Dat heet gewoon kopieergedrag. Als je iemand in een film een sigaret op ziet steken doe je dan geheid mee.

Had ik zelf heel erg.

Maar niet in alles gelukkig.

47 minutes ago, Moppersmurf said:

kopieergedrag

Coping, niet copying. 🤦🏻‍♂️ 

27 minutes ago, Crow said:

Coping 

Tja, hoe ga je daar nou mee om?