Jump to content

FrankenSkull style BF review

Recommended Posts

TheVapingRaven heeft van dit toestel ook een mooie review geschreven, maar er kan er denk ik nog wel ééntje bij.

Ik ga zijn standpunten niet overnemen, ik geef gewoon mijn ongezouten mening over het toestel.

Heb nog nooit een echte FrankenSkull van dichtbij gezien of in de handen gehad, kan dan ook geen vergelijk maken met het echte toestel.

Heb het toestel hier gekocht:

https://www.fasttech.com/p/7104607

Er zijn zowel goede als slechte reviews te vinden, maar voor deze prijs wou ik zelf toch de gok wagen.

Wat krijg je:

Tja niet veel, een grote doos met een kleine mod in.

Er ontbreekt nog juist een kaartje waar opstaat "trek voor de rest lekker je plan"

Veel uitleg is er natuurlijk niet nodig bij deze toestellen, het is allemaal heel basic en zit zeer simpel in elkaar.

IPZw09d.jpg

Het toestel ziet er in het echt veel beter uit dan de foto's van Fasttech.

Is geen 3D geprint toestel, gewoon plastic dat zacht aanvoelt.

Het moet er uiterlijk uitzien alsof het een box is die gemaakt is uit "resin".

lGtoTQQ.jpg

mZfUPwx.jpg

fwpTU32.jpg

Aluminium knopje denk ik, zit er goed in en geen gerammel.

RZqaoza.jpg

De 510 pin is geen hoogwaardige 510 connectie, maar werkt wel met de 3 verschillende RDA's (Hadaly,NarDa,Zion RDA) die ik getest heb.

Is niet verstelbaar, en zal dus niet werken met RDA's met zeer korte schroefdraad en met lange schroefdraad zal het een spleet laten tussen RDA en 510.

DqVK743.jpg

Binnenkant ziet er netjes uit, geen slordige afwerking.

Deurtje is voorzien van 3 magneetjes die zich vasthechten op je batterij.

RoFruG2.jpg

Uit welk materiaal de connecties gemaakt zijn weet ik niet, ben geen grote metaalkenner.

Maar echt zilver zal het zeker niet zijn, kan onmogelijk voor deze prijs.

0LmvW3C.jpg

Wat ik steeds doe bij nieuwe toestellen is de contacten eens afkuisen met een Isopropanol doekje, ik gebruik deze maar er zijn natuurlijk nog vele andere manieren om dit te doen.

ytLc1QB.jpg

De grootste ergernis bij deze clone toestellen is de afschuwelijke kwaliteit van de standaard bijgeleverde flesjes.

Mijn enige raad is dan ook van gebruik deze niet en gooi ze zo ver als ze vliegen willen...

Dit standaard flesje verpest heel je ervaring met het toestel, echt ongelooflijk slecht :protest

Zeer zeer hard en sluit slecht af.

Hier was ik dankzij mijn andere squonkmods al op voorbereid, en heb me overlaatst voorzien van een partij goede flesjes.

Links het standaard flesje, rechts het supersoft flesje dat ik ga gebruiken:

hvdN32I.jpg

Dat supersoft flesje heb ik hier gekocht:

http://www.modmaker.co.uk/Squonk-Parts/MM-Squonker-Bottle-Kit

Hier met flesje en batterij (Samsung 25R) geplaatst.

Mod zit goed volgepropt, een stukje plakband rond de batterij kan wonderen om deze te verwijderen.

Lees reviews van mensen die steeds hun batterijwraps beschadigen in dit toestel, na een 10tal keer batterij verwijderen heb ik hier alsnog geen last van.

Beetje voorzichtig wezen en dat stukje plakband rond de batterij doet ook al zeer veel om de batterij er in één ruk uit te halen.

U4Pzwv4.jpg

Deze flesjes mag je niet kopen, want je kan ze niet gebruiken:

https://www.fasttech.com/p/7762301

A21fTUe.jpg

884G5Uz.jpg

Zoals je ziet is er geen ruimte meer tussen de vuurknop en het flesje.

Het siliconen flesje is wat hoger, breder en vooral de schroefkop is te breed voor deze mod.

Spijtig maar helaas, want de flesjes zijn echt wel zeer goed.

Dat het toestel een lichtgewicht is lijkt me logisch, hieronder het gewicht met batterij, vol 8.5ml flesje en Hadaly RDA gemonteerd.

VmuCWHk.jpg

Staat netjes met een Hadaly RDA:

XDv7ROx.jpg

kVMKjUw.jpg

KtLTqYw.jpg

Een hand check:

DF3BjEe.jpg

En voor wie zich afvraagt wat het formaat is, wel het is identiek als een Eleaf Pico

2B6TcEC.jpg

Mijn conclusie:

- De verwachtingen bij de aankoop waren niet zo hoog, maar toen ik het in handen kreeg viel het allemaal veel beter mee dan ik dacht.

Nog maar is een bewijs dat je u niet mag blind staren op een negatieve review die ergens te vinden is.

- Toestel werkt naar behoren, heb nog geen problemen ondervonden.

Wellicht zal er wel wat voltage drop aanwezig zijn omdat er geen gebruik is gemaakt van hoogwaardige connecties (koper/zilver)

- Het blijft een mechanical toestel, dus mensen die hier geen ervaring mee hebben moeten eerst hun kennis wat bijschaven voor ze zomaar een coiltje draaien en een batterij gebruiken.

- Toestel voelt goed in de hand, deurtje sluit netjes aan.

- Nog even doorhameren op het flesje, dit is echt waardeloos.

Stel dat je dit toestel koopt en het je eerste ervaring is met squonking, dan ga je omwille van dat standaard flesje zeer ontgoocheld zijn en misschien zeggen squonking is niet leuk.

Koop een degelijk flesje en er gaat een nieuwe wereld voor je open!

Edited by jim
  • Like 8

Als mensen voor een FrankenSkull kloon gaan zou ik deze versie aanraden. 

Diegene die ik gereviewed heb (https://www.dampforum.nu/topic/36789-foto-review-frankenskull-kloon-fasttech-sku-6492102-plus-squonk-bottle-hack/) is van PC (Polycarbonaat, gaat dat goed met bepaalde liquids (tank crackers)?? Tot nu toe wel).

De mod in de review hierboven is van ABS (Acrylonitril-butadieen-styreen cq Lego plastic). ABS is steviger. De versie van mij is "zwart" geverfd (of van een soort coating voorzien zoals bepaalde versies van het origineel ook zijn), verf (coating) houdt het tot nu toe goed bij mij, maar ...... .

Bij deze hoef je niet bang te zijn dat de verf er ooit af gaat. ABS is naar ik begrepen heb ook meer bestand tegen de tank crackers.

Ik heb inmiddels deze flesjes besteld als vervanging van mijn zelf gefabriceerde super softs (hack staat mijn review omschreven, werkt ook nog. Alleen onhandig met vullen) -> https://www.fasttech.com/p/7762301 . Zijn silk bottles (van siliconen gemaakt, dus nog zachter dan dan de super softs).

Silk bottles hoop ik volgende week binnen te hebben om te testen of het wat is.

Mooi review.

Edited by TheVapingRaven
  • Like 1

Ik moet je teleurstellen, maar de flesjes die je besteld hebben passen niet.

Heb die hier ook liggen en dat was natuurlijk mijn eerste keuze om te gebruiken, maar als het flesje tussen de batterij en knop zit kan je de knop niet meer indrukken.

De schroefdop is veel te breed.

Spijtig, want zijn echt geweldige flesjes.

Zal straks na het werk een foto maken van het probleem.

@TheVapingRaven:

Hier een foto van de situatie met de siliconen flesjes:

A21fTUe.jpg

884G5Uz.jpg

Het siliconen flesje is wat hoger, breder en vooral de schroefkop is te breed voor deze mod.

57 minutes ago, jim said:

@TheVapingRaven:

A21fTUe.jpg

884G5Uz.jpg

Ik zie nog mogelijkheden. Mooie van mechs, werkt het in eerste instantie niet kun je het met een beetje aanpassen werkend krijgen zoals je wilt.

On 2017-6-17 at 07:23, jim said:

@TheVapingRaven:

A21fTUe.jpg

884G5Uz.jpg

Werkend gekregen met kleine aanpassingen. 

Grijze plastic knop iets terug gevijld (ongeveer, 1mm misschien niet nodig, maar gaf een iets fijner "drukpunt gevoel"). De contactplaat rechter gebogen waar het het flesje dopje raakt , en iets meer in de richting van de 510 aan de bovenkant. Hoop dat de foto's mensen zouden kunnen helpen.

In de foto's zie je mijn gehackte button, maar ik heb het ook met de originele button getest, werkt.

t3qzFQa.jpg

snTZgd0.jpg

AtTnrKd.jpg

• Like 4
1 hour ago, jim said:

Mooi gedaan! 

Zijn goede flesjes he?

Maakt je squonking ervaring echt veel beter vind ik.

Moet er even aan wennen, je hoeft er maar tegen aan te blazen en er zit weer genoeg vloeistof in de atty. Grootste voordeel voor mij tot nu toe is geen "lekkages" (vochtig worden) meer rondom het slangetje en de bovenkant van de fles en de connectie van het slangetje en de 510 pin is ook "lekkage" vrij.

Maar moet echt even wennen hoe hard je moet drukken. Vooral met mijn kleine Origen Little Atty. Squonk toch regelmatig iets te veel vloeistof geloof ik.

• 2 weeks later...

Zo kan het eventueel ook ;

Foto 1 ,Wat we al hebben en de benodigheden , soft flesje FT , kniptang , coilstaafje 4 mm en leeg flesje aroma .

Foto 2 Soft flesje van FT

Foto 4 We nemen het top-cap van het aroma flesje en knippen de tepel gelijk bovenkant top-cap af .

foto 3 Het coilstaafje 4 mm verwarmen we en smelten een gaatje in het center v/d top-cap .

Foto 5 De meegeleverde tube steken we door het gaatje en knippen het af op de gewenste lengte  

We ontdoen het soft flesje FT van klem en draaddop 

Foto 6  We steken top-cap + tube in het softflesje van Ft (  had toevallig nog een flesjes liggen van 814 en dirty diesel van rude oil , deze top-caps passen perfect in de opening van het soft flesje , er zullen er waarschijnlijk wel meerdere zijn die passen .

Foto 7  Dit is dan het geheel .

!cid__6173956FC470604FA80A9AE9DB43375C@sct-15-1-1199-6-msonline-outlook-20107.jpg

7762301-3.jpg

!cid__B0A72B274B14E04094824177EBF26374@sct-15-1-1199-6-msonline-outlook-20107.jpg

!cid__58E3EF79CE326A4E890C32C626661AAF@sct-15-1-1199-6-msonline-outlook-20107.jpg

!cid__5926DE7BF85F9F4DBDC33CD6963DF705@sct-15-1-1199-6-msonline-outlook-20107.jpg

!cid__B316E34DED21D84EB7AEBA4AA2BC9F5E@sct-15-1-1199-6-msonline-outlook-20107.jpg

!cid__5C28DE574B7550499AC25C6377FCB0B2@sct-15-1-1199-6-msonline-outlook-20107.jpg

Edited by defonz
  • Like 2