Jump to content

Zion style RDA review

Recommended Posts

Een clone review van de Armageddon Zion RDA.

De echte versie had ik in mijn lokale vapeshop kunnen uitproberen, en deze beviel me heel goed.

Maar de echte versie kost 65€, en omdat ik niet steeds zoveel geld kan spenderen aan alweer een nieuwe RDA uit deze prijsklasse is het dus een clone geworden.

Er zijn verschillende clones van deze RDA in omloop en ik heb voor deze gekozen:

http://www.3fvape.com/rebuildable-atomizer-supply/15477-zion-style-rda-rebuildable-dripping-atomizer-w-bf-pin-black-stainless-steel-22mm-diameter.html?search_query=15477&results=1#.WUGoymiLTIU

Deze RDA sprak me aan omwille van het leuke build deck, het een 22mm is en komt voorzien van een squonk pin.

Ik wist dat ik van deze zowiezo de zwarte en SS versie wou, dus heb ik ze maar gelijk besteld.

Wat krijg je: 

- de RDA

- extra zwarte 510 driptip

- 2 extra o-ringen

- 2 extra build deck schroefjes

- inbussleutel

- squonk 510 pin

wWWV3Kb.jpg

Armageddon gebruikt steeds doodskoppen enz. op hun RDA's, dat is bij deze niet anders.

Gravures van dit logo zijn netjes.

kp5fMiV.jpg

Op de andere kant staat Zion gegraveerd tussen de 2 airflow openingen.

De gravures zijn hier wel veel ruwer en slordiger dan de originele RDA.

WAfUDmb.jpg

Je ziet hier dus ook de airflow openingen, de airflow komt langs 2 kanten zijdelings naar de coil.

Airflow kan uiteraard ook bijgeregeld worden door de topcap.

De onderkant, is zo goed mogelijk nagemaakt van de originele versie.

us8Bu3B.jpg

Wie aandachtig kijkt naar deze foto ziet enkele typische clone fouten.

- het letterformaat van Armageddon is niet hetzelfde op beide RDA's.

- bij 1 RDA heeft het gat van de squonkpin een grotere diameter dan de andere.

De binnenzijde van de topcap is lichtjes conisch, dit is bij de echte versie ook zo.

eCaDgOJ.jpg

Het build deck ziet er wel netjes afgewerkt uit.

2FKaQpW.jpg

lAeC4BJ.jpg

Een grote waarschuwing zijn wel de schroefjes van het build deck, hier kan je de waarschuwing "handle with care" gebruiken.

De schroefjes zijn van slechte kwaliteit, een beetje te hard aandraaien en je hebt ze gestript.

Een probleem dat wel vaker terugkomt bij clones, tja voor die prijs mag je geen hoge eisen hebben natuurlijk.

Ik vind beslist thuis nog wel schroefjes van betere kwaliteit, voor alles is een oplossing te vinden...

In de SS versie heb ik een fused clapton coil gebouwd.

dGmH9tr.jpg

In de zwarte versie een simpele kanthal microcoil.

L3lwXH8.jpg

Wicked en ready to go.

3FwKcLX.jpg

De zwarte heeft in afwachting tot mijn mechanical squonker toekomt een plaats gevonden op de Pico squeeze, de SS versie staat op de Hcigar VT inbox.

KViJzvQ.jpg

Mijn conclusie:

- voorheen gebruikte ik een NarDa en Hadaly op bovenstaande squonkers, die zijn ook zeer goed maar toch verlang ik meestal naar iets meer airflow dan de Hadaly en NarDa aankunnen.

- deze Zion RDA heeft aanzienlijk meer airflow en ook meer ruimte in het build deck.

- je zou denken dat je bij dit build deck grote coils kan bouwen, maar dan ga je de uiteinden van de coil goed moeten bewerken want de positieve en negatieve post staan vlak naast elkaar.

- kwaliteit van de o-ringen zijn zeer goed, niet te los of te strak.

- kwaliteit build deck is goed, enkel de schroefjes zijn erg slecht

- smaakbeleving is goed, vergelijkbaar met de Goon 22 in single coil modus.

- zowel gewone als squonk 510 pin inbegrepen, is steeds een pluspunt.

Al bij al een leuke en goede clone, op een mechanical squonker met een build van minder dan 0.5ohm gaat deze RDA echt het beste presteren volgens mij.

Edited by jim
  • Like 7

Leuke review @jim had deze nog nirt eerder gezien. Ik had ondertussen van een kennis de narda en de hadaly geprobeerd, super rda's alleen ook ik vind de airflow te nauw net als bij de gaia rdta. Wellicht is dit dan een betere oplossing aangezien hij aardig in de buurt van de Goon komt qua smaak beleving volgens jou. Plus hij is te gebruiken op een squonker. Heeft jou plaatselijke shop ook een webshop? Zo ja kun je die mij pben weet niet of dat hier vermeld mag worden. Alvast bedankt!

Nee een webshop hebben ze niet, maar wel een Facebook pagina waar ze al hun nieuwe spullen laten zien.

Als je via google naar Belgacig Tienen zoekt kom je er terecht., weet ook niet of je hier die rechtstreekse links mag plaatsen.

• Like 1
2 hours ago, jim said:

Nee een webshop hebben ze niet, maar wel een Facebook pagina waar ze al hun nieuwe spullen laten zien.

Als je via google naar Belgacig Tienen zoekt kom je er terecht., weet ook niet of je hier die rechtstreekse links mag plaatsen.

Dankje ik weet genoeg????. Ze hebben echt super veel leuke spullen, althans ik zie leuk spul in je topics voorbij komen. Ik wou dat ik zo'n shop naast de deur had, maar beter ook niet dan was ik nu bankroet.

Edited by Jayjay
4 hours ago, jim said:

Tuurlijk mag jij hier die link plaatsen, zolang jij niet de eigenaar van die shop bent tenminste, want die mag geen reclame maken :)

• Like 1

Vandaag al redelijk snel die fused clapton coil verwijderd, die ronde fused clapton draad van Demon Killer bevalt me niet.

Trage ramp-up, en veel watt nodig voor weinig prestatie.

Dan maar eens een spaced 3,5mm kanthal coil gedraaid.

HhhwL5F.jpg

Veel beter zo.