Jump to content

Hoe lang moet je doen met een batterij ?

Recommended Posts

Hier zakt toch werkelijk je broek van af.

Ik heb een Aspire Zelos (met standaard Nautilus 2 tank) en een 1.8 Ohm coil er in. Om zo zuinig mogelijk met mijn batterij te doen, damp ik op een zo minimaal mogelijk wattage (tussen de 10 en de 12 gemiddeld). 

Volgens de verkoper zou een dergelijke batterij ( 2500 mAh) zeker een dag mee moeten kunnen gaan. De eerte dag echter had ik hem halverwege de middag weer leeg. Dacht dat hij wellicht niet goed geladen was, maar ging wel rondneuzen voor een "back-upje". En sindsdien rook ik steeds hele perioden aan de lader, als de dood dat hij op het moment supreme weer leeg is. Dat is me inmiddels twee keer gebeurd.

Vandaag ben ik om 8 uur gestart met een propvolle batterij. Om kwart voor drie moest ik mijn dochter en wat vriendinnen naar de stad brengen, wat helaas met een flinke omweg is tegenwoordig, maar mijn batterij was volgens de indicator nog half vol. Moest lukken. 

En je raadt het al : om klokslag drie was de batterij LEEG. Met nog een 3 kwartier tot een uur rijden (zeg maar kruipen) voor de boeg, zat ik he-le-maal zonder. Zonder shag ook uiteraard want niks meegenomen. 

Nu liggen er nog wel wát rookspulletjes in de auto, dus tijdens het eindeloze wachten op stoplichten (3 x groen voor je door kunt rijden) en het frustrerende gehannes achter allerlei tractors - die ook bij Keulen en Aken ommoeten nu (nouja, bij Buurse en Glanerbrug dan) ben ik er in geslaagd een pakje vloei uit het handschoenenvakje te frummelen, en van een paar peuken uit de asbak (.....) iets te rollen wat op een shaggie rijdt. Met nog meer levensgevaarlijk kunst- en vliegwerk vond ik een aansteker...maar die deed het niet. Auto langs de kant gezet (ja, echt waar) op zoek naar een andere aansteker (gevonden), en daarbij vond ik ook nog een oude eGo die niet helemaa leeg was (yeah !) en..een half leeggelopen pot handcreme (not yeah...). Met papieren zakdoekjes alles cremevrij gemaakt, de auto weer gestart, en verder gegaan met de - nogal zwakke - eGo, maar beter dan niks. Dat heb ik precies 2 minuten volgehouden, toen was hij leeg. En ja, eerlijk is eerlijk, ik heb die bukshag aangestoken. Had ik niks aan gemist als ik dat niet gedaan had, maar dat terzijde. Nu eindelijk thuis en verder met de - inmiddels volle - nieuwe EGO, want de Zelos moet eerst een paar uur aan de tiet. 

Maar nu mijn vraag : 

Is het ergens enigszins normaal dat op die voorwaarden een batterij van 2500 mAh na ZEVEN uur van helemaal vol naar helemaal leeg gaat ? Ik lurk wel de héle tijd, maar dan nog.....een milliliter of 4 a 4,5, meer heb ik er niet doorgetrokken. Of heb ik een maandagmorgenmodel en mag ik WEER terug naar de winkel ? Moeten ze wellicht toch langer laden dan tot status "vol" ? 

Ik heb nu 7 ego-batterijen waarmee ik een poosje vooruit kan vanaf nu - zeker op dat soort paniekmomenten - maar moet er dus ECHT een bakbeest bij hebben wil ik de dag ver van huis door kunnen komen. Klopt dat wel ??

(Ik ben overigens wel blij te kunnen constateren dat mijn Nautilus-tankje het gewoon doet op de eGo - batterijen, al ziet het er niet uit met dat waterhoofd ;-) 

• Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

voor @L33ntje in handig rolmodel

Dan ben je nooit echt verslaafd geweest ;-) Wees blij. Ik heb in periodes dat ik het niet of nauwelijks kon betalen, máánden van bukshag geleefd. Elk pakje gereduceerd tot een klein handjevol peuken..

@L33ntje, Ik heb als je wilt een eenvoudige lelijke zware mod te leen. Met dubbele batterij dr in en kan laden met usb stekker. Eleaf Istick 100W Kan alleen wattage instellen, temeratuur con

Nee, alleen de ego's dus. Ik poep helaas geen geld.....Helaas met die ego's wel weer onmiddellijk het orobleem van lekken.....maar hij moet nog steeds een poos aan de lader...zucht. 

ik zou zeggen kijk eens voor een powerbank dat is een soort van extra batery die je mee kan nemen en is te gebruiken op andere e-sigs is gewoon een usb lader maar zonder stopcontact, dan heb je altijd de zekerheid als je batery leeg is om hem onderweg bij te laden.

Ik heb wel een powerbank, en kan het probleem natuurlijk ook omzeilen als ik eenmaal weet hoe lang ik er mee doe en wanneer hij dus aan de lader moet. Wat me mateloos stoort is dat de indicator gewoon op 1/2-vol staat, je er van uitgaat dat hij het dus zeker nog wel een uur moet doen (zes zelfs....)  en dan toch na tien minuten ineens leeg is. Terwijl ik ruim zes uur over van vol naar halfvol doe. 

Verder is me verteld dat ik er de hele dag mee kan - maar ik denk dat de verkoper mijn dampgedrag wellicht ernstig heeft onderschat. We praten wel over vrijwel non-stop. 

Ik heb hem nu thuis aan de lader (wel aan de laptop, anders moet ik zo raar in de kast gaan hangen als ik een hijs wil) en nog steeds maar 3 van de 5 blokjes geladen. Ik probbeer nu de middag door te komen met wat van die eGo's, maar laten we wel wezen, dat is géén vergelijk, Prima om in de auto mee te nemen om te voorkomen dat je shag uit de asbak gaat recyclen, maar meer ook ECHT niet. 

• Like 1

Ik heb nu een pico met ook de nautilus 2 er op, en 4 losse batterijen erbij, is toch wel erg handig want als de batterij leeg is, kun je die gelijk vervangen en 

de lege batterije los laden, Picootjes zijn op ali express echt niet duur , 20 euro voor alleen de mod. 

Ik heb daarnaast dus de istick basics, had er 2 en net weer 2 binnen, 3 in gebruik met verschillende smaakjes , die ik daar lekkerder in vind, maar dus ook 1 setje 

op reserve omdat die ook een ingebouwde batterij heeft en ik zo snel kan wisselen.

Voor je egootjes en noodgevallen, zou ik een simpel evod tankje kopen, ( zeg ik als iemand die nog steeds dagelijks met de evodjes dampt) tankjes zijn 6 euro en 5 nieuwe coils ( ik zou gaan voor de 1.8) zijn 7 euro. Ik denk dat je dan meer smaak hebt, dan als je je naut op een egootje zet. Ga er tenminste maar zo van uit dat je dat doet... 

• Like 1

Mod met een losse batterij wordt steeds aantrekkelijker he, zodat je kunt wisselen als ie leeg is :clap

Verkoper had beter een indicatie kunnen geven van een aantal ml per batterij, dan een aantal uur per batterij. 

Ik weet dat ik op 1 batterij geen 2 tankjes kan leegdampen in ieder geval.

• Like 1

Ik durf helaas ECHT niet in China te bestellen, hooguit kleine prulletjes. :-( Heb daar echt HEEL slechte ervaringen mee helaas. Uiteindelijk wil ik wel aan de losse batterijen, maar die dingen zijn OOK al niet standaard, en ik heb in het verleden echt zo een eindeloze stroom batterijtjes en laders gehad....daar zie ik HEEL erg tegenop. Op dit moment leg ik echt liever nog het apparaat zelf aan de lader, hoe slecht dat misschien ook is. 

3 minutes ago, a3 said:

Ga er tenminste maar zo van uit dat je dat doet... 

Ja dat klopt. Ik heb er nu wel even een gewone clearomizer op, maar dat is toch niet echt wat. Het leidt me af, maar meer ook niet. Aspire ligt nu aan de lader in de stekkerdoos, niet meer in de laptop, met nog één blokje te gaan. Dan red ik het hopelijk net tot bedtijd en morgen nog een uurtje.....pffff

Ik wil ook niet tevéél spullen gaan hamsteren, want dat is voor mij echt een g rote, grote valkuil. 

• Like 1

Ik zou zeggen koop je een pico of voor een paar euro meer een pico mega,of dual.

Met een goede lader en een  extra batterij kom je niet meer in de problemen.

Nu kan je in je wagen ook een Aansluiting in je sigarenaansteker gebruiken.

• Like 1
2 minutes ago, Madman said:

Mod met een losse batterij wordt steeds aantrekkelijker he, zodat je kunt wisselen als ie leeg is :clap

Verkoper had beter een indicatie kunnen geven van een aantal ml per batterij, dan een aantal uur per batterij. 

Ik weet dat ik op 1 batterij geen 2 tankjes kan leegdampen in ieder geval.

Ligt er wellicht aan hoe groot je tankjes zijn. Ik vind 4 a 4,5 ml (bijna 3 tankjes op 3/4 vol)  niet echt een heel indrukwekkende hoeveelheid...of wel ? MTL....\

Hij heeft ook geen uren genoemd, maar gewoon dat bij een zware roker die batterij een hele dag mee moet kunnen gaan, Ik denk, nogmaals, dat hij nog nooit ECHT een zware roker heeft ontmoet......

En ik denk ook dat hoeveel ML per batterij afhangt van met hoeveel watt je dampt en wat voor coil. An sich moet de hoge weerstand, laag wattage de zuinigste methode zijn had ik begrepen....

Mod met een losse batterij (of een batterij batterijen) wordt aan de ene kant wel aantrekkelijk, aan de andere kant zie ik dan steeds weer die hutkoffer met 20 soorten batterijen voor me die ik vroeger had...voor de cigarillo, de sigaar, de Bulli, de Screwdriver, gestóórd werd ik er van. Dat wil ik echt NOOIT meer. Als het nou standaard was.....

Just now, The Unknown said:

Serious, sigaretten peuken uit elkaar halen en dan?............... Bleh, dat heb ik nooit gedaan en zal ik nooit doen, gatverrr

Dan ben je nooit echt verslaafd geweest ;-) Wees blij. Ik heb in periodes dat ik het niet of nauwelijks kon betalen, máánden van bukshag geleefd. Elk pakje gereduceerd tot een klein handjevol peuken.....lekker is het niet, maar hee, het brandt ;-) 

• Like 6

Oh, jongens, als ik geld scheet.....wat komen er een mooie dingen voorbij. 

Eerst maar eens zien dat ik weer een báán krijg. Met stoppen met roken kom ik er duidelijk nog niet....

1 minute ago, The Unknown said:

Btw, de fabrikant gaat van een gemiddelde damper uit en dan zou die accu een dag mee moeten gaan, maar een kettingdamper is een ander verhaal.

Een ketting heeft nog schakeltjes ; dit is meer een touw of een tuinslang ;-) 

Maar.......dat stelt me gerust. Betekent dat er met mijn apparaat vermoedelijk niks mis is, alleen met mijn dampgedrag :lol: 

Edited by L33ntje
  • Like 1
Just now, L33ntje said:

Dan ben je nooit echt verslaafd geweest ;-) Wees blij. Ik heb in periodes dat ik het niet of nauwelijks kon betalen, máánden van bukshag geleefd. Elk pakje gereduceerd tot een klein handjevol peuken.....lekker is het niet, maar hee, het brandt ;-) 

Nou, verslaafd aan de shag wel maar ik heb ook nog een trots en moraal, het is mij best wel voorgekomen dat ik mijn shag vergeten was, tja dan maar even zonder en dat werkte ik thuis wel weer bij.

3 minutes ago, L33ntje said:

Ik durf helaas ECHT niet in China te bestellen, hooguit kleine prulletjes. :-( Heb daar echt HEEL slechte ervaringen mee helaas. Uiteindelijk wil ik wel aan de losse batterijen, maar die dingen zijn OOK al niet standaard, en ik heb in het verleden echt zo een eindeloze stroom batterijtjes en laders gehad....daar zie ik HEEL erg tegenop. Op dit moment leg ik echt liever nog het apparaat zelf aan de lader, hoe slecht dat misschien ook is. 

Ja dat klopt. Ik heb er nu wel even een gewone clearomizer op, maar dat is toch niet echt wat. Het leidt me af, maar meer ook niet. Aspire ligt nu aan de lader in de stekkerdoos, niet meer in de laptop, met nog één blokje te gaan. Dan red ik het hopelijk net tot bedtijd en morgen nog een uurtje.....pffff

Ik wil ook niet tevéél spullen gaan hamsteren, want dat is voor mij echt een g rote, grote valkuil. 

Ik bestel heel veel bij ali en heb nog nooit problemen gehad en het meeste is met 10-14 dagen binnen en soms duurt het 3 weken. Het is ook origineel, als het erbij staat, heb de kras check gedaan op al mijn aankopen. De batterijen die er in gaan heb ik van nkon en die waren 3,99 per stuk en 3000mah. 

Ik hamster zelf ook geen verschillende dingen, wil alleen altijd extra exemplaren van wat me wel enorm goed bevalt haha. 

De evodjes met mn simpele tabaksvape zijn trouwens nog echt mijn rookvervanging, al die andere dingen is puur voor de smaakjes, maar om echt even bij te tanken, pak ik nog steeds de evods gek genoeg :-)

Just now, a3 said:

Ik bestel heel veel bij ali en heb nog nooit problemen gehad en het meeste is met 10-14 dagen binnen en soms duurt het 3 weken. Het is ook origineel, als het erbij staat, heb de kras check gedaan op al mijn aankopen. De batterijen die er in gaan heb ik van nkon en die waren 3,99 per stuk en 3000mah. 

Ik hamster zelf ook geen verschillende dingen, wil alleen altijd extra exemplaren van wat me wel enorm goed bevalt haha. 

De evodjes met mn simpele tabaksvape zijn trouwens nog echt mijn rookvervanging, al die andere dingen is puur voor de smaakjes, maar om echt even bij te tanken, pak ik nog steeds de evods gek genoeg :-)

Het punt is dat ze in Duitsland véél en veel strenger zijn, en als het fout gaat je niet alleen moet dokken (dat is nog te doen) maar je spul ook bij de douane in Coesfeld op moet halen. En dan maar hopen dat ze het door willen laten.....

Ik heb wel Nederlandse verzendadressen, maar mijn Nederlandse vrienden wil ik al helemáál niet met ellende opzadelen. 

2 minutes ago, Luc rafc said:

Ik kan wel begrijpen dat je prikjes gaat verbruiken , maar ik schooide liever sigaretten.

Ja, dat kon vroeger.....helaas ken ik tegenwoordig weinig mensen meer die roken, en zijn ze ook wat te duur geworden om ongelimiteerd te schooien ;-) 

• Like 2
7 minutes ago, L33ntje said:

Het punt is dat ze in Duitsland véél en veel strenger zijn, en als het fout gaat je niet alleen moet dokken (dat is nog te doen) maar je spul ook bij de douane in Coesfeld op moet halen. En dan maar hopen dat ze het door willen laten.....

Ik heb wel Nederlandse verzendadressen, maar mijn Nederlandse vrienden wil ik al helemáál niet met ellende opzadelen. 

Oh ja, ik vergeet steeds dat je in duitsland woont ;)