Jump to content
krokdundee

box mod stab wood

Recommended Posts

Wow, dit is echt zo gruwelijk vet gemaakt.

Ik ben dan heel erg benieuwd waar dit vandaan komt, die technische achtergrond?

Zeker ook in combinatie met dat zakmes en pen, ik heb nog nooit zo'n vette mod gezien.

Ik ga m'n vader verleiden met een freesbank.

Gewoon rustig aan stille hintjes geven.

'Toch wel handig zo'n ding hé pa?'

Edited by Thommylue

16 minutes ago, Thommylue said:

Ik ga m'n vader verleiden met een vreesbank.

ik vrees het ergste! :gek

maar een freesbank lijkt me beter hoor :tong

Just now, BusdriverTheo said:

ik vrees het ergste! :gek

maar een freesbank lijkt me beter hoor :tong

Echt belachelijk dat ik die fout maakte hahaha.

Even aanpassen.

18 minutes ago, Thommylue said:

Ik ga m'n vader verleiden met een vreesbank.

Een vreesbank hadden ze in de Middeleeuwen (en nog veel klater).

Je kon erop worden gevierendeeld.

Just now, Thommylue said:

Echt belachelijk dat ik die fout maakte hahaha.

Even aanpassen.

Te laat!

17 hours ago, Thommylue said:

Ik ben dan heel erg benieuwd waar dit vandaan komt, die technische achtergrond?

In het verre verleden een omscholing draaien gedaan, deze heb ik afgebroken maar is natuurlijk wel de basis geweest.

Het frezen had ik 0 % ervaring in, bezit wel al 25 jaar een draaibank ( emco 8 )

De messen zijn kits uit de US waar je dus alleen het houtwerk zelf moet doen, idem met de pen, dit zijn ook kits waarvan je alleen het hout  zelf moet doen.

Met een frees erbij, gaat een wereld open wat betreft de mogelijkheden. De kosten van de frees moet je dubbel rekenen aan de onderdelen en hulpstukken die je nodig hebt.

Heb zelf een hbm 25 met digitale uitlezing, dit is het minste model wat je nodig hebt ivm met de hoogte die je nodig hebt om diepe gaten te kunnen boren of frezen.

12 minutes ago, krokdundee said:

In het verre verleden een omscholing draaien gedaan, deze heb ik afgebroken maar is natuurlijk wel de basis geweest.

Het frezen had ik 0 % ervaring in, bezit wel al 25 jaar een draaibank ( emco 8 )

De messen zijn kits uit de US waar je dus alleen het houtwerk zelf moet doen, idem met de pen, dit zijn ook kits waarvan je alleen het hout  zelf moet doen.

Met een frees erbij, gaat een wereld open wat betreft de mogelijkheden. De kosten van de frees moet je dubbel rekenen aan de onderdelen en hulpstukken die je nodig hebt.

Heb zelf een hbm 25 met digitale uitlezing, dit is het minste model wat je nodig hebt ivm met de hoogte die je nodig hebt om diepe gaten te kunnen boren of frezen.

Ooh vandaar ja. Erg knap gedaan, lijkt mij ook echt heel mooi om te doen. Maar ik kan beter beginnen met een mod kitje ofzo zonder het houtwerk, gewoon een metalen box.

Hoewel dat meer dingen zijn voor na mijn studie aangezien ik daar nu druk zat mee ben, kan me maar op 1 ding tegelijk focussen natuurlijk hehe.

Heb je nog nieuwe plannen? Iets met een DNA chip bijvoorbeeld?

Was aan een mech squonker aan het denken van stab wood en een 20700 batterij, misschien binnenkort eens aan beginnen. Verwacht eind october nieuw materiaal voor 2 mods van te maken. Als chip wil ik het bij de dicodes houden omdat het toch altijd 1 batterij mods zijn.

Heel mooi vakwerk  @krokdundee

Ik wil op korte termijn ook zelf iets gaan bouwen en denk daarbij aan een houten (squonk) box, maar ik heb nog geen duidelijk idee over waar ik hier, online en bij voorkeur in Nederland, een goede en complete 510 aansluiting en mechanische vuurknop kan vinden en dat voor een redelijke prijs allemaal... Iemand tips?

On 30-9-2017 at 13:39, krokdundee said:

Was aan een mech squonker aan het denken van stab wood en een 20700 batterij, misschien binnenkort eens aan beginnen. Verwacht eind october nieuw materiaal voor 2 mods van te maken. Als chip wil ik het bij de dicodes houden omdat het toch altijd 1 batterij mods zijn.

Cool, ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Blijven je mods trouwens een beetje mooi? Hout lijkt me aardig kwetsbaar voor liquid en andere dingen etc..

22 hours ago, Thommylue said:

Cool, ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Blijven je mods trouwens een beetje mooi? Hout lijkt me aardig kwetsbaar voor liquid en andere dingen etc..

Gaat prima ook met normaal hout hoor. Ik heb verschillende houten mods, en die worden met de tijd alleen maar mooier. Ze worden namelijk op een natuurlijke manier "geolied" door het vet van je handen. En de liquid die eventueel gemorst wordt, helpt daarbij alleen maar mee! :clap

On 15-10-2017 at 14:09, Vaper69 said:

Gaat prima ook met normaal hout hoor. Ik heb verschillende houten mods, en die worden met de tijd alleen maar mooier. Ze worden namelijk op een natuurlijke manier "geolied" door het vet van je handen. En de liquid die eventueel gemorst wordt, helpt daarbij alleen maar mee! :clap

Foto

7 hours ago, Jayjay said:

Foto

Ik wil niet onnodig het topic van @krokdundee vervuilen. Maar als je op "Woodpecker" en "Abaddon" zoekt in het Handchecks topic vind je er wat foto's van.

Vakwerk Gerrit, vakwerk. Inmiddels de squonk al klaar?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Inderdaad al een poos niks meer gehoord / gezien van @krokdundee. Ben ook wel benieuwd of die squonker er nog gekomen is. Al kan ik me voorstellen dat met een hobby die zoveel aandacht vraagt er soms gewoon even geen tijd voor is vanwege alle andere beslommeringen die in een mensenleven de revue passeren 🙂