Jump to content

[Poll] Ben je een "Longenroker" of een "Wangenroker"


L33ntje

Ben je een "Wangenroker" (MTL) of een "Longenroker" (DL)   

138 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Het kan, maar met maar weinig modellen. Daarbij is overigens niet de mod bepalend maar de tank. En ja, 90 % van wat er op de markt is, richt zich primair op DL dampen. 

Ik heb zelf een Nautilus 2 die uitstekend geschikt is voor MTL, en een Vaporesso Guardian die dat ook prima aan kan - met ietsje lichtere trek - die echter ook prima functioneert voor DL "ligt". Met mijn zelfbouwtank (Ammit) moet ik nog een beetje oefenen, maar de luchttoevoer kan volledig dicht (zodat je zelf tevéél trek kan krijgen), en de liquid gaten zijn zelfs voor DL wat aan de kleine kant. 

 

Ze zijn er dus echt, maar je moet een beetje zoeken. En ja, doordat met minder lucht de boel wat minder kan koelen, is het verstandig MTL op hogere weerstand te dampen. Dat smaakt ook beter. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, L33ntje said:

Het kan, maar met maar weinig modellen. Daarbij is overigens niet de mod bepalend maar de tank. En ja, 90 % van wat er op de markt is, richt zich primair op DL dampen. 

Ik heb zelf een Nautilus 2 die uitstekend geschikt is voor MTL, en een Vaporesso Guardian die dat ook prima aan kan - met ietsje lichtere trek - die echter ook prima functioneert voor DL "ligt". Met mijn zelfbouwtank (Ammit) moet ik nog een beetje oefenen, maar de luchttoevoer kan volledig dicht (zodat je zelf tevéél trek kan krijgen), en de liquid gaten zijn zelfs voor DL wat aan de kleine kant. 

 

Ze zijn er dus echt, maar je moet een beetje zoeken. En ja, doordat met minder lucht de boel wat minder kan koelen, is het verstandig MTL op hogere weerstand te dampen. Dat smaakt ook beter. 

Er zijn ook (best wat) modellen waarbij een MTL coil en een DL coil wordt geleverd. Bij alle drie de modellen welke ik heb wasdit zo. I.e. joyetech AIO, Justfog Q16 en nu dan de Penguin. Hou zelf ook van MTL

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Klopt ,er zijn er meer. Ik beperkt me echter voor de zekerheid even tot de tanks waarmee ik zelf ervaring heb , voor ik rare dingen ga roepen die weer gecorrigeerd moeten worden ;-). Alle aanvulling uit andere ervaringen is goed natuurlijk. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een lange dag gewerkt in de hitte ( binnen bijna 28 graden en op een kinder dagverblijf dus ff gaar) dus ik snap je pol even niet zo goed haha. 

Maar ik damp zoals ik rookte mtl dus.

 

@Moppersmurf deze dame damt overal en altijd en niet stiekum hoor. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook even moeten zoeken naar mtl tankjes, maar ben super tevreden met m'n nautilus 2 op de pico en m'n istick basics, heb nu 4 van de laatste.

Enorm simpel dingetje, maar oooooh wat dampt hij fijn.

Binnenkort ga ik op kayfun coil les voor de v3 mini versie en ben ik benieuwd wat die gaat doen :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
On 22-6-2017 at 14:31, Zaerin said:

Kun je nog makkelijk MTL roken  dampen met moderne tankjes dan? Ik rook damp sinds ik m'n Wismex Reuleaux RX2/3 heb alleen nog maar DL. 'Vroeger' (zeg 5 of 6 jaar geleden) met die simpele pennetjes (justfog of ego of vergelijkbare instapmodelletjes van 20/30 euro) rookte dampte ik MTL, maar met die tanks van tegenwoordig met grote, brede driptips en een airflow waar je u tegen zegt, "lukt" MTL niet meer, zeg maar.

 

Voor MTL heb je wat weerstand nodig. Ik kan de airflow op m'n tankjes natuurlijk bijna dichtdraaien zodat je dezelfde weerstand hebt als bij het trekken aan een filtersigaret, maar komt er dan niet veel te weinig lucht bij de coil om die te koelen? Ook wordt de rook damp dan veel te warm, en is de smaak naar mijn mening minder lekker.

 

Ben overigens gewoon tevreden met DL roken dampen. Onlangs een Smok TFV8 baby aangeschaft, heb ook nog een Sense Herakles V2 en nog een Amor Mini die ik destijds bij m'n mod had gekregen. Bevalt goed! Al een half jaar van de peuken af...

 

 

 

Niet om 't een of ander maar toch................................

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

On 8-6-2017 at 20:40, L33ntje said:

Eeeh...ik ga hier eerst maar eens een uurtje op studeren met een flinke bak koffie om te proberen er chocola van te maken :lol: 

 

Hahaha, ik kan soms ook zo letterlijk lezen. Heb even tijdje zetten mijmeren hoe jij nou chocola van koffie zou maken ....

Pas na forse tijd viel kwartje.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Moppersmurf said:

Wil je meer? Net kerstdiner gehad dussehhh 

Ga je dat eten???  K was blij dat ik het kwijt was gek!  Pfffff

 

 

Je hebt een snelle spijsvertering zo te lezen.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, hans said:

Backe betekent eigenlijk kaak. Je hebt dus kaakdampers en longdampers. De terminologie wordt er niet mooier op.

Net als in het Nederlands heb je in het Duits ook homoniemen en synoniemen. En in dit verband is Backe toch echt de wang ;-). (Weicher Teil des Gesichts neben Nase und Mund)  Voor kaak gebruik je in de regel het woord Kiefer. 

Link to comment
Share on other sites

MTL ga ik pas doen als ik wil stoppen met dampen, wat is dat een onprettige manier van dampen en zelfs onsmakelijk te noemen zoals ik het ervaren heb. Ik begon ooit met MTL en hield altijd mijn bedenkingen met op die manier te dampen.

Ik ben naar DL dampen gegaan en dat was precies voor mij zoals ik het zou willen, later nog eens MTL geprobeerd en kreeg gelijk de neiging om die MTL ergens op het dak te flikkeren, bleeehh

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, The Unknown said:

MTL ga ik pas doen als ik wil stoppen met dampen, wat is dat een onprettige manier van dampen en zelfs onsmakelijk te noemen zoals ik het ervaren heb.

Onsmakelijk?  Dat kan 't naar mijn ervaring alleen worden als je het gebruikte Ohmage op een veel te hoog wattage gaat dampen... of als je een hele smerige liquid gebruikt (met eventueel ook nog een veel te hoog nicotinegehalte).

 

Bij DL dampen proef ik niets, want de smaakpapillen zitten bij mij op de tong.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...