Jump to content

Goon 24 RDA by 528 Customs


Zefanja

Recommended Posts

De Goon 24 RDA.

 

De Goon is de eerste dripper van 528 Custom Vapes, en is ontworpen door een (schijnbaar, had nog nooit van hem gehoord) legendarische coil builder die met de naam blueeyedgoon83 op Instagram te vinden is. Als je, niet bekend bent met zijn werk; deze kerel heeft de alien coil, de tsuka coil, de arched clapton en nog een paar andere exotische builds bedacht die tegenwoordig veel op sociale media te vinden zijn. Hij is samen met 528 Custom Vapes aan de slag gegaan om een atomizer te maken waar vele coil builders van dromen. Op dit gigantische build deck kan je zonder twijfel de meeste builds die je maar kunt bedenken zonder problemen kwijt. Maar hoe vaped het? Maakt het de hype waar of is deze RDA een van de zoveelste RDA's waar een hoop poeha over te doen is op het wereld wijde interwebs? Hmm. Let's vape and see!

 

Om heel eerlijk te zijn, dacht ik in den beginne van het vapen op dit ding dat de hype een hele hoop stinkende bullshit was. Ik had een lekker flesje Lava Flow gekocht (Naked 100), en na het installeren van de coils (dual triple core caterpillar clapton coils, 0.25 ohm) ben ik gaan vapen. Smaak? Niks, noppes, helemaal nada. :mmm

 

...Blijkt dat dat spul (ruikt in ieder geval heerlijk) nog even moet steepen, want met mijn eigen brouwsel (Mad Hatter 120 Cream Pop) is het een full flavor smaak kanon. Holy shit.

Echt; áls je al van plan bent om een RDA te kopen, is dit zeker geen slechte om in je vape arsenaal te hebben. Normaal gesproken vape ik de hele dag door op de Gaia RDTA, maar nu ik deze goed werkend heb gekregen ben ik bang dat de Gaia eentje is geworden die exclusief buitenshuis gebruikt gaat worden. Heb beide even gevuld met exact dezelfde liquid, en de Goon steekt daar (qua smaak) met kop en schouders boven uit. Airflow is ruim voldoende (understatement; ik heb aan een gaatje écht genoeg), en je kunt er naast de gebruikelijke dual coils, ook gewoon eentje in kwijt doordat je een helft van de airflow holes kunt afsluiten.

 

PRO

  • Groot build deck
  • Simpele kanthal coils passen hier natuurlijk ook prima in, en geven dan ook fantastische smaak (wel boven de 3 mm coilen)
  • Clamps om je coil(s) vast te zetten; pleur ze er in, schroef ze vast op de juiste hoogte en gaan met die banaan
  • Gold-plated bridge post
  • Gold-plated steel clamps
  • Diepe base waar je een hoop eliquid in kwijt kunt
  • Aanpasbare airflow gaatjes aan de zijkant, gaatjes zijn elk 3 mm.
  • Conische topcap (aan de binnenkant)
  • PEEK insulatoren
  • Hybride-mod compatibel koperen 510
  • 24mm diameter
  • 5mm hoogte zonder drip tip
  • 34mm hoogte met drip tip
  • 3mm air holes
  • 75mm x 3mm clamp slots
  • 25mm deep juice well
  • 5mm bore meegeleverde drip tip

 

CON

  • Chuff cap wordt alleen bij de zwarte editie meegeleverd
  • Bij grotere builds (zoals mijn huidige, foto #2) is het aan te raden om ten minste een mod waar twee 18650 batterijen in kunnen, want het vreet wel batterij.
  • Er gaat behoorlijk wat eliquid doorheen. (Maar is niet zo erg als je zoals ik aan het diy-en bent, want :shockde smaak, mensen! Daaaaaaaamn..!)
  • Bij teveel drippen kan de eliquid makkelijk via de airflow weer naar buiten sijpelen. Kwestie van doorhebben hoeveel je erin kwijt kan
  • Topcap kan heet worden bij chain vapen. (Driptip wordt niet heet, bij de weg.)

 

Dus. Ik was in het begin even bang dat dit een weg zettertje was, maar wat ben ík blij dat dat niet het geval is. Ten eerste omdat ik nu eindelijk een RDA heb die heel handig is bij het flavor samplen van mijn diy creaties (en de smaak niet te vergeten!!!), en ten tweede omdat dit er eentje is die er zo robuust uit ziet en voelt, dat deze over een jaar of tien naar mijn verwachting nog steeds hetzelfde resultaat geeft als nu. ..Tenzij ik 'm onder een auto gooi natuurlijk. Dat zal het arme dingetje dan waarschijnlijk niet overleven. :nee

 

Goon-RDA-24mm-By-528-Custom-Vapes-1.jpg

Goon 24 RDA for review.jpg

582-Customs-Goon-RDA-Post.jpg

Edited by Zefanja
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Hey zefanja.. leuke review. Heb enkele dagen geleden ook mijn eerste rda gekocht de Goon v1.5 en omdat dit nieuw is voor mij zit k met en paar vraagjes.. kweet niet of je me daarmee kan helpen (of iemand anders).. 1, hoe hoog of laag zet k de coil tegenover de airholes? 2, plaats je een coil dichter bij de clamps of dichter bij de airholes? 3, hoe geraak k aan die coil die jij opnoemt( dual triple core caterpillar)? Alvast bedankt 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...