Jump to content
SCi

Cosmic fog - milk & honey

Recommended Posts

Ik verbaasde me er over dat er nog geen review van dit sapje te vinden was hier ;)

Ik had her en der al de nodige geluiden opgevangen over deze liquid en tijdens de recnte meet in Zeist kon ik het niet laten om er een flesje van mee te nemen

Cosmic fog - milk & honey

Smaakprofiel : melk met honing ;)

Versie met 6mg nic.

De lucht van deze liquid is vrij vaag ; in de verte zit iets romigs / cremigs met een zoetje er bij maar echt duidelijk is dit niet.

Gedampt op m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 1 ohm op ca. 33 watt.

De smaak verrast me nogal ; zwaar en vol.

De ondergrond is absoluut romig maar ik kan hier niet een melk idee halen zoals ik dat eerder wél bemerkte in het dairy milk aroma van tfa.

Dit komt op mij eerder over als een hele zware room maar dan zonder een echt uitgesproken smaak.

Er hangt hier ook een zoetje aan vast maar ook dit herken ik niet als honing , het zou ook iets suikerigs kunnen zijn.

Vreemd is een idee van een constante hint van caramel danwel granen.

Het geheel doet me vreemd genoeg denken aan de honey circles cereal van tfa maar dan met een minder zware nadruk op granen.

Met wat meer vermogen komt er wel een verandering in smaak op gang.

De room zakt wat verder weg maar het zoetje word stukken meer uitgesproken en word nu ook echt herkenbaar als honing.

Toch blijft er nog altijd een raar soort bittertje in zitten op de achtergrond die me doet denken aan caramel die gaat aanbranden.

Voor de zekerheid nog eens opnieuw gewickt en 'm dit keer nog luchtiger gehouden maar de vreemde bijsmaak blijft...

Omdat ik dit niet kon matchen met de smaak die ik uit m'n proefervaring op de meet haalde heb ik 'm ook nog even in m'n stumpy

dripper verwerkt ( clapton van 0,9 ohm op 33 watt )

Er lijkt nu iets meer 'balans' in de smaak te zitten en de opmerkelijke bijsmaak is nu minder naar m'n idee maar nog altijd niet weg... :nee

Raar , heel erg raar.. 

Ik had hier zoveel meer van verwacht maar dat is er toch niet uitgekomen , het idee dat een clone dit qua smaak een stuk beter

zou kunnen spookt maar door m'n hoofd heen.. 

Ik heb deze ook al een aantal keer gehad, het is niet wat je verwacht bij melk & honing.

Ik stel me dan een zachte zoete en romige liquid voor maar het heeft inderdaad meer weg van een cereal/koekje.

Toch vind ik Milk & Honey best goed en ik bestel hem nog regelmatig.

Hustle e-juice heeft ook een Milk & Honey (Payday), deze smaakt bijna identiek naar speculaas-koekjes.

Lekker maar niet voor een hele dag.

De Cosmic Fog damp ik dan weer wel gerust de dag door.

Ben zo benieuwd naar deze smaak, weet iemand of deze in het rijtje past waar Honey Hornet van Flavourtech (Ameriacan Stars) ook tussen staat?

Is hij net zo lekker, net zoiets?

Ik heb in dat rijtje ook Calipitter Chew van Mom&Pop staan bijvoorbeeld.

Ik weet het dit is een oude post, maar ik probeer het toch maar.

Mmmm. Die ben ik momenteel aan het dampen, ook op 6mg. 2 jaar oud,sterk verkleurd maar nog perfect te dampen. Morgen kryptonite van cosmic & later de dag baie creme. 

Edited by Frammekewies