Jump to content

Hcigar VT inbox DNA75 review


Jim

Recommended Posts

Deze squonker heb ik niet nieuw gekocht, maar laatst overgenomen van forumlid The Rich.

Je kan deze kit wel kopen bij Gearbest bv, het toestel staat al heel lang in flashsale:

http://www.gearbest.com/mod-kits/pp_488106.html

 

Het is een single battery toestel met een DNA75 chip.

Een leuk een "customizable" chipset, geheel naar wens ik te stellen via Escribe software.

Ik ga niet in detail over de chip, ik kan al die technische uitleg niet neerpennen.

 

Wat krijg je bij deze kit:

- het toestel uiteraard

- user manual en garantie kaartje

- usb kabel

- Maze V2 RDA met reserve parts

- extra squonk bottle

Inq505P.jpg

 

Dit toestel kwam volgens de doos met de panelen in kleur "blue", zit blauw-zilver-zwart in en effect veranderd naargelang de lichtinval.

YHUlwit.jpg

 

Voor- en achterpaneel zit met 4 magneetjes vast op de mod.

Achterpaneel heeft een gat voorzien om je batterij er langs achter uit te duwen.

oDISuY1.jpg

Maar omdat ik niet steeds dat achterpaneel wil afhalen, kies ik de makkelijke oplossing.

Gewoon een stukje plakband rond de batterij en je kan die er zo makkelijk uittrekken.

zjQU5Li.jpg

Zoals je ziet in de binnenkant van het toestel netjes afgewerkt, geen zichtbare bekabeling enz...

 

Het flesje schuif je rechtstreeks op de 510 connectie, op die connectie zit een buisje gemonteerd dat de liquid aanzuigt.

2VEQORu.jpg

Het flesje is geen super soft silk flesje, maar toch zacht genoeg.

Ik heb er geen probleem mee.

Inhoud is 8ml, kom je dus wel een werkdag mee rond.

 

De 510 connectie is van zeer goede kwaliteit.

3FGme1s.jpg

 

De kant met de bediening en display is een beetje standaard zoals bij de meeste DNA75 toestellen.

M67vfCf.jpg

Het scherm is standaard DNA75, wat op het scherm komt van info is naar wens in te stellen via Escribe.

Bij mij zoals steeds zeer basic info:

ish6Ati.jpg

Het frame is volgens mij gewoon zilver gelakt, geen poederlak en dus wel wat meer krasgevoelig.

Het is wel een aluminium frame, dus erg licht.

 

Standaard komt de kit met deze Maze V2 RDA.

22mm, dual coil only, velocity style build deck en kennedy style airflow.

Heeft een scharnierende topcap, wel een leuk idee.

mVZftT2.jpg

LAWmBqI.jpg

Voor sommige mensen zal deze RDA zeker voldoen, maar voor mij persoonlijk is het niet wat ik zou gebruiken.

Heb de RDA wel een dag getest, werkt wel goed maar toch netjes terug in de doos opgeborgen.

 

Voor dit toestel zijn er extra parts verkrijgbaar, The Rich had er al een deel gekocht dus dat hoefde ik al niet meer te doen.

Extra panelen in andere kleuren en vele extra flesjes, er zijn nog andere kleuren zijpanelen te koop bij Gearbest bv.

BeDW3iI.jpg

Ikzelf zie graag toestellen die er een beetje klassevol uitzien, dus die bruine leder panelen is mijn eerste keus.

 

Hier het toestel met een Hadaly RDA:

ULHzpLx.jpg

Geef toe, dit ziet er toch echt sexy en high-end uit!? :wub

Een Goon24 past ook probleemloos op het toestel, net zoals elke andere 24mm RDA.

25mm RDA's dan ga je overhang krijgen.

vSEbiGE.jpg

 

Ik gebruik het voorlopig met een NarDa RDA, staat ook zeer mooi op het toestel.

fBr1jrD.jpg

Zeer goede single coil RDA en echt een "flavor chaser".

Zoals je ziet is weer bijna tijd om de coil te cleanen en katoen te vervangen.

aEe41Pb.jpg

 

Het gewicht van het toestel is zeer aanvaardbaar:

Inclusief batterij en RDA.

lIxmhsq.jpg

 

Een foto met toestel in de hand, ik heb een normale grootte van hand.

ghwfhwU.jpg

Ligt comfortabel in de hand.

 

Hier een vergelijk met 2 andere squonk mods waar ik een review van gemaakt heb op het forum:

r2zRg8B.jpg

 

Mijn conclusie:

+ punten:

- Erg leuk toestel, een pocket mod dus niet te groot en zwaar.

- DNA75 chip, zeer betrouwbaar en aanpasbaar.

- Komt standaard met een RDA en extra's, enkel nog builden, vullen en een batterij en dan kan je beginnen.

- Het uiterlijk kan je veranderen met andere panelen, dat is een pluspunt.

- Je kan 24mm RDA's gebruiken, maar persoonlijk kies ik voor 22mm RDA's op deze mod.

Een single coil build, 0.5 tot 0.7ohm ongeveer geeft me een goede vape en ook een goede battery life.

Temperature control gebruik ik niet.

 

- punten:

- De magneten op de zijpanelen mochten iets straffer, ze blijven er goed op maar kon iets beter.

- Ik had liever een poederlak of andere finish gezien, een gewoon gelakt frame gaat minder lang mooi blijven.

 

 

Edited by jim
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Ik heb toevallig ook net een weekje de inbox in gebruik. Fijne squonker! Magneten hadden inderdaad wat sterker mogen zijn. Maar zijn voldoende sterk om alles netjes op zen plaats te houden. 

Problemen met de lak heb ik echter niet, maar wellicht komt dat nog. Ik heb er nu zelf ook de narda op zitten. Beste vape ervaring voor mij tot nu toe! 

 

Mag ik vragen welke driptip dat is op de narda? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aangezien er blijkbaar enkele mensen sinds kort dit toestel hebben aangekocht of op het punt staan te kopen, heb ik nog 2 zeer nuttige tips.

De deurtjes van deze mod hebben soms de neiging om wat speling te hebben, wel dit is zeer simpel op te lossen met volgende truck.

Plak je 2 stukjes tape (iets ducktape achtig) op identiek dezelfde 2 plaatsen als ik gedaan heb, dan bewegen die deurtjes niet meer.

5a4dfjH.jpg

 

En om het toestel bij te vullen haal ik het flesje niet meer uit de mod, geen gemors meer.

Met deze handige refil bottle van modmaker.co.uk:

http://www.modmaker.co.uk/Squonk-Parts/MM-Squonker-Refill-System

Schroef je gewoon op je 510 connectie en zo vul je elk flesje in eender welk squonk toestel.

m21iYp8.jpg

 

 

Edited by Jim
  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Jim weet je toevallig ook flesjes die ultra zacht zijn die in de Hcigar passen? Heb 20 originele squonk flesjes gekocht voor de Hcigar maar vind ze veel ste hard. Je drukt nogal vaak in zo'n flesje waarvan vooral mijn nagel er tegen aan komt (duim past niet zo goed door de opening) waardoor je gauw last van je nagels krijgt. Ik in ieder geval wel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest defonz
16 minutes ago, Pac said:

Fasttech heeft deze flessen https://m.fasttech.com/product/7988100

ik weet niet wat ze waard zijn. Ik zal er eentje bestellen als mijn vt inbox binnen is 

 

 Deze van Fasttech heeft geen insulator ( rode dopje bovenstaande foto ) en bij deze  is enige voorzichtigheid geboden zeker met mech squonkers 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, defonz said:

 

 Deze van Fasttech heeft geen insulator ( rode dopje bovenstaande foto ) en bij deze  is enige voorzichtigheid geboden zeker met mech squonkers 

Klopt, maar voor de vt inbox kan die zeker volstaan. Maar het is zeker een terechte opmerking.

Link to comment
Share on other sites

@Pac: Dat FT flesje zal voldoen op dit toestel, maar toch zal het niet zo praktisch zijn als die van modmaker.

Die van modmaker heeft een buisje dat in het flesje zit, het grote voordeel hiervan is dat je gewoon in de modmaker fles knijpt en het vult je squonk bottle.

Bij die van FT moet je constant drukken op beide flesjes om zo de lucht te verplaatsen, anders zal het squonk flesje niet vollopen.

Een klein detail, maar o zo veel verschil in gebruiksgemak.

 

@Jayjay: Heb nu een hele reeks verschillende after market squonk flesjes hier liggen, maar niks dat past in de VT inbox.

Had zelf ook liever een silk/siliconen flesje gehad,maar helaas.

Persoonlijk vind ik de standaard flesjes van de VT inbox niet zo slecht, kon iets zachter zijn maar toch squonken ze erg makkelijk.

In tegenstelling met alle squonk flesjes dat je in clone squonkers hebt, is het flesje van de VT inbox zeer goed.

Ze zijn ook zeer goedkoop.

Je nagels iets korter knippen he:ja

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk domste opmerking ooit. Maar ik heb nu de Hcigar zo'n 3 dagen in gebruik en het valt me op dat de batterij echt snel op is zonder gekheid. Kan me haast niet indenken dat het door de mod komt maar toch de vraag of jij dit ook ervaart @Jim. Ik damp makkelijk 1.5 dag met een vtc6 batterij. De Hcigar haalt nog net geen hele dag. Ik damp op zelfde wattage en ook niet meer dan anders. Het valt me nu de 3de dag al op weet jij wat dit zijn kan?

Link to comment
Share on other sites

Ik verbruik elke dag 2 Samsung R25 batterijen als ik uitsluitend de VT inbox gebruik.:ja

Op een mechanical squonker 3 tot 4 batterijen, maar dat ligt dan aan de lagere builds.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jim said:

Ik verbruik elke dag 2 Samsung R25 batterijen als ik uitsluitend de VT inbox gebruik.:ja

Op een mechanical squonker 3 tot 4 batterijen, maar dat ligt dan aan de lagere builds.

Hmm dat is best veel althans voor mijn gebruik wel. Maar jij hebt dan dus geen idee of dit bij de Hcigar meer is?

Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk domste opmerking ooit. Maar ik heb nu de Hcigar zo'n 3 dagen in gebruik en het valt me op dat de batterij echt snel op is zonder gekheid. Kan me haast niet indenken dat het door de mod komt maar toch de vraag of jij dit ook ervaart [mention=7780]Jim[/mention]. Ik damp makkelijk 1.5 dag met een vtc6 batterij. De Hcigar haalt nog net geen hele dag. Ik damp op zelfde wattage en ook niet meer dan anders. Het valt me nu de 3de dag al op weet jij wat dit zijn kan?

Heb je al een keer een update gedaan via escribe? Ik heb dat na een halve dag gedaan en ik meende wat verschil in batterijverbruik te merken.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Gast said:


En?

Gister avond geüpdate. Wat ik al snel kon merken is dat hij extreem snel vuurt. Als je het apparaat op slot zet (5x snel vuren) dan heb ik bij elke keer dat ik het indruk wel dat de mod vuurt. Maar nu ben ik tegen een ander probleem gekomen. Sinds de update herkend de Hcigar de metaal soort. Althans hij vraag heb je er een nieuwe coil in nadat ik een andere rda op schroef. Nu had ik in de Hadlay Inowire microcoil gemaakt. Bij het aanzetten stond er Ni en het dampen ging op wattage echter stond nu ook de gradens bij wat er nooit heeft gestaan. Ik had 7 wikkelingen en kwam uit op 0.28 ohm. Ik begon op 28w en wilde uiteindelijk richting 35w. Bij 28 w nam ik een dikke hijs waarbij de longen werden gevuld met verbrand damp (zelfde als bij een dry-hit). Ik heb 2 uren last gehad van mijn longen brandend gevoel. Toch maar op een gewone mod getest op 28w en dat ging perfect. Snap niet dat de dna chip Inowire als Ni herkend. Misschien @Redchilly het weet?

Edited by Jayjay
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

Gister avond geüpdate. Wat ik al snel kon merken is dat hij extreem snel vuurt. Als je het apparaat op slot zet (5x snel vuren) dan heb ik bij elke keer dat ik het indruk wel dat de mod vuurt. Maar nu ben ik tegen een ander probleem gekomen. Sinds de update herkend de Hcigar de metaal soort. Althans hij vraag heb je er een nieuwe coil in nadat ik een andere rda op schroef. Nu had ik in de Hadlay Inowire microcoil gemaakt. Bij het aanzetten stond er Ni en het dampen ging op wattage echter stond nu ook de gradens bij wat er nooit heeft gestaan. Ik had 7 wikkelingen en kwam uit op 0.28 ohm. Ik begon op 28w en wilde uiteindelijk richting 35w. Bij 28 w nam ik een dikke hijs waarbij de longen werden gevuld met verbrand damp (zelfde als bij een dry-hit). Ik heb 2 uren last gehad van mijn longen brandend gevoel. Toch maar op een gewone mod getest op 28w en dat ging perfect. Snap niet dat de dna chip Inowire als Ni herkend. Misschien @Redchilly het weet?

De DNA firmware herkent de materiaalsoort niet. Die moet je echt zelf instellen.

 

Innowire is SS304L en heeft een TCR van 0,00105. Ni bijna 6x zo veel; 0,00620.

Ik denk te begrijpen dat je de instelling NI, die er bij aanzetten stond, niet verandert hebt? Als je Ni als profiel hebt met een SS304 coil, betekent dat dat de DNA voor elke graad in temperatuurstijging, een weerstand wil zien die 6x hoger is dan de Inowire levert. Vandaar dat de inowire coil veel te warm gestookt wordt en je een 'dry-hit' krijgt. (edit: waarschijnlijk omdat je preheat veel hoger staat dan 28W en de mod dus met dit vermogen vuurt)

 

In de standaard profielen van de DNA75 is SS304 niet als materiaal opgenomen. Als je HCigar de profielen niet aangepast heeft (en je dus geen SS304 profiel op je mod hebt), moet je dus middels Escribe een temperatuurprofiel maken met SS304 en uploaden naar je mod. TFR file is hier te halen: http://dna200.de/kurven_draht/edelstahl-304-v2a/

Daarna kun je, op je mod, met plus/min vasthouden en daarna 2x plus (of min) het SS304 profiel kiezen.

 

Edited by Bobby
toevoeging
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Bobby said:

De DNA firmware herkent de materiaalsoort niet. Die moet je echt zelf instellen.

 

Innowire is SS304L en heeft een TCR van 0,00105. Ni bijna 6x zo veel; 0,00620.

Ik denk te begrijpen dat je de instelling NI, die er bij aanzetten stond, niet verandert hebt? Als je Ni als profiel hebt met een SS304 coil, betekent dat dat de DNA voor elke graad in temperatuurstijging, een weerstand wil zien die 6x hoger is dan de Inowire levert. Vandaar dat de inowire coil veel te warm gestookt wordt en je een 'dry-hit' krijgt.

 

In de standaard profielen van de DNA75 is SS304 niet als materiaal opgenomen. Als je HCigar de profielen niet aangepast heeft (en je dus geen SS304 profiel op je mod hebt), moet je dus middels Escribe een temperatuurprofiel maken met SS304 en uploaden naar je mod. TFR file is hier te halen: http://dna200.de/kurven_draht/edelstahl-304-v2a/

Daarna kun je, op je mod, met plus/min vasthouden en daarna 2x plus (of min) het SS304 profiel kiezen.

 

Ik wist niet dat je kon wisselen tussen de profielen althans niet hoe. Maar dat moet dus zo

7 minutes ago, Bobby said:

Daarna kun je, op je mod, met plus/min vasthouden en daarna 2x plus (of min) het SS304 profiel kiezen.

 

Ik had de Hadlay stopgezet en toen veranderde hij het dus in Ni. Ik zal in een van de profielen dat bestandje van jou toevoegen. Thanks voor de uitleg!

 

Edit: het is btw SS 304L draad de inowire.

Edited by Jayjay
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

Als je het apparaat op slot zet (5x snel vuren) dan heb ik bij elke keer dat ik het indruk wel dat de mod vuurt.

Dit is trouwens ook niet normaal: 5x vuurknop en je zou alleen de mededeling 'Locked clik 5x' moeten zien. Welke knop je ook indrukt.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Bobby said:

Dit is trouwens ook niet normaal: 5x vuurknop en je zou alleen de mededeling 'Locked clik 5x' moeten zien. Welke knop je ook indrukt.

Hoe bedoel je? Als ik 5x snel achterelkaar aanklik gaat hij ook op locked clik. Maar bij elke keer de knop in te drukken vuurt hij nu. Dat deed hij voor de update niet, het is alsof het apparaat veller is geworden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...