Jump to content

Recommended Posts

De Aspire CF Mod is een niet gereguleerde beveiligde buis mod waarover je heel veel tegenstrijdige meningen kunt lezen en horen. Ondanks die tegenstrijdigheid waarbij de één na de andere info en specificaties er aan toeschrijft die door Aspire zelf niet worden genoemd besloot ik op een dag in 2016 dat het voor mij een goede oplossing zou zijn voor hetgeen waar ik tegen aan liep.

http://www.aspirecig.com/aspire-mods/tube-mods/tube-mods418.html

Ik wilde namelijk heel graag een tube waarin ik een losse 18650 batterij kon doen. Niet vanwege de looks maar vooral vanwege het feit dat de batterijdoppen op de Eleaf I stick Pico 75 watt en ook op de Eleaf Istick Pico Mega mij danig in de weg zaten. Het luchtgat van de tanks zat namelijk steevast zo gepositioneerd dat het leek alsof de tank lekte, maar bij nadere inspectie ontdekte ik dat het een soort van wasem was die tegen die tankdop in de verdrukking kwam.

Als beginnende damper vond ik het not done om gelijk met een mechanische mod te beginnen, alhoewel ik daar ook zeker naar gekeken heb maar dan wel in combinatie met een Dovpo savelink mech mod protectie die ik bij Zwoofs had gezien : https://www.zwoofs.nl/dovpo-safelink/

Na heel veel reviews gelezen en gezien te hebben heb ik uiteindelijk de knoop door gehakt en ben dus gegaan voor de genoemde Aspire CF Mod, juist omdat het min of meer alles in zich heeft wat die Dovpo savelink in combinatie met een mechmod mij ook kon geven. Behalve dan een display. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat een mech mod niet had gekund, maar wat mij betreft niet in de handen van een beginneling.

In die tijd dampte ik veelal met de Nautilus 5ml met daarin een coil van 1.6 ohm of 1.8 ohm. Met de vaste output van 4.2 volt kom je dan dus uit op respectievelijk 11 en 9.8 watt. Voor mij met een Nautilus meer dan genoeg.

Inmiddels heb ik er 5 en heb daar nu voornamelijk mijn 5 Kayfuns op staan die allemaal net zo breed als deze tube mod zijn oftewel 22 mm. De coils die ik nu zelf bouw zitten voor de grote Kayfuns allemaal tussen de 1.2 en 1.4 ohm in en omgerekend damp ik nu dan dus tussen de 14,7 en 12,6 watt in.

Inmiddels heb ik er dus 5 en heb ik in elke CF Mod een Sony Konion US18650 VTC5 2600mAh – 30A batterij welke ik gekocht heb bij NKON. Ik zeg dat heel bewust zo omdat er net boven de carbon fibre, naast de vuurknop dit ingegraveerd staat : Compatible with Save chemistry 18650.

Wat het prijskaartje betreft die is net zo uiteenlopend als wat er over deze CF Mod op het web te vinden is. Ik heb voor die van mij tussen de € 17 en € 11 via AE betaald. Voor mij is het mijn geld meer dan waard. De Mod doet wat het doen moet en het ziet er wat mij betreft helemaal geweldig uit.

image-2017-05-28.thumb.jpg.8cc8e4428090cdd5814a4714136167a3.jpg

• Like 4