Jump to content

Mad Dog RDA (clone/authentic) review

Recommended Posts

Soms heb je in China clones die echt slecht gemaakt zijn en je hebt er die eigenlijk verrassend goed zijn.

En deze clone is zo een goede.

Het is een clone van de Desire Mad Dog RDA, gekocht bij Fasttech voor een belachelijk lage prijs.

Link naar de RDA van deze review:

https://www.fasttech.com/p/6676903

Zoals je ziet echt geen geld voor dit product.

Wat krijg je:

- De RDA

- Befaamde blauwe schroevendraaier en een inbussleutel

- Reserve build deck schroefjes, komt met inbus en kruis schroefjes

- Reserve o-ringen

- 2 pre-made coils

- Reserve 510 pin (normale pin, geen squonk pin)

z0iikW5.jpg

De verpakking is goed nagemaakt, de logo's op de topcap/bodem/driptip zijn aanwezig net zoals bij de originele.

Build deck ziet er netjes uit, mooi afgewerkt en stevig gebouwd.

AJFgm8u.jpg

Schroefjes zijn van degelijke kwaliteit

CYcMRsd.jpg

Build deck is diep, hier kan wel wat liquid in.

Onder het build deck is een ultem plaatje voorzien, dat schroef je gewoon via de 510 connectie onder de RDA.

Je kan de RDA ook zonder gebruiken, maar is zinloos want dan krijg je een grote spleet tussen RDA en mod.

Gewicked en klaar voor gebruik:

bVNCvrL.jpg

Zoals je misschien al gezien hebt kan je de coils niet gelijk met de airflow opening monteren.

De airflow bij deze RDA werkt net iets anders dan normaal, en naar mijn mening ook beter.

Airflow komt door de opening in de topcap en gaat dan via de soort ramp/helling naar boven en komt recht onder je coils terecht.

Dit zorgt voor een "smooth" airflow, aangenaam en niet turbulent.

Voor slechts +- 2€ kan je bij Fasttech ook een authentic reserve topcap kopen in verschillende kleuren.

Ik heb de stainless steel versie genomen, link naar het product:

https://www.fasttech.com/p/7310600

Ziet er in het echt zo uit:

KUc2yKu.jpg

Past perfect op deze clone, en zo kan ik afwisselen tussen de zwarte en deze.

Hier zie je nogmaals hoe de airflow werkt, gaat dus naar binnen langs de afgeschuinde kanten in de topcap en dan naar boven recht onder je coils.

UE81QpB.jpg

De RDA op een Lost Vape Therion

RnmECPJ.jpg

De ultem bescherming onder de RDA  zorgt ervoor dat de hitte van je build deck niet naar je mod wordt overgebracht.

Dit vind ik een zeer leuke extra, het is altijd beter voor je mod als je board en batterijen niet te warm worden.

Mijn conclusie:

- Een zeer geslaagde clone, het blijft altijd een risico natuurlijk met clones.

- Afwerking is goed, werking is goed, kortom niks te klagen.

- Smaak en airflow is zeer goed vanwege het speciale airflow design.

- O-ringen zijn soepel, topcap gaat er zeer vlot op en af.

- Goon driptips passen probleemloos

Als ik de prijs van de clone en de authentic topcap samentel, kom ik nog onder de 10€ uit.

Een absoluut koopje in mijn ogen :shock

• Like 7

Mooie review! :clap

En wat een schattig showvoetje onder de atty (eerste vier foto's), zat die er ook bij, of had je die al? *nieuwsgierig / hebbuh*

Dit zijn stands van EZ cloud company, zelfde makers als de EZ dripper die je via zuignap tegen het raam van je wagen kan plakken.

In mijn lokale vapeshop (Belgacig) kan ik deze in sets van 5 stuks kopen, in alle mogelijke kleuren. (1€/stuk, 5 stuks voor 4€)

Is zonder schroefdraad.

• Like 2

@jim Goeie review. En vooral heel leuk om een review te lezen over één van de goedkoopste clones die er momenteel te krijgen zijn (van het nieuwe spul dan). Vapen hoeft echt niet duur te zijn. Er is genoeg onder een tientje te krijgen van goede kwaliteit.

Ik zat al een poosje te dubben of ik deze eens zou bestellen en jouw review heeft me over de streep getrokken. Vandaag de zwarte besteld en ook een stalen topcap erbij. Thanks! 

• Like 2

Ja soms zijn er clones die echt goed zijn.

Ik bestel van de meeste dure RDA's die uitkomen eerst een clone, en als die goed bevallen kwa smaak en build deck dan koop ik meestal een originele.

Nieuw is de originele versie ook niet overdreven duur, onder de 30€ heb je hem al.

Meestal scheelt er altijd wel iets bij een clone, ofwel gaan de o-ringen veel te straf of is het build deck slechte kwaliteit.

Bij deze Mad Dog is er geen enkel probleem, alles werkt even soepel als een originele RDA.

• Like 3

Dat is inderdaad hoe ik het ook doe, maar dan met tanks. Drippers ben ik maar mondjesmaat me bezig geweest en tot nu toe maar één echte in bezit en dat is ook nog een 2e handsje :). Maar met al de clones van tanks en mods ben ik toch maar weinig echt slecht spul tegen gekomen. Ben me nu een beetje aan het orienteren en wil als ik de juiste voor mij heb gevonden één of twee echt goede drippers kopen.

14 hours ago, jim said:

Ja soms zijn er clones die echt goed zijn.

Ik bestel van de meeste dure RDA's die uitkomen eerst een clone, en als die goed bevallen kwa smaak en build deck dan koop ik meestal een originele.

Nieuw is de originele versie ook niet overdreven duur, onder de 30€ heb je hem al.

Meestal scheelt er altijd wel iets bij een clone, ofwel gaan de o-ringen veel te straf of is het build deck slechte kwaliteit.

Bij deze Mad Dog is er geen enkel probleem, alles werkt even soepel als een originele RDA.

Ben ook zo nu en dan naar clones (drippers) aan het kijken,gewoon zoals je zelf al zegt omdat ze bijna niks kosten.

En er zijn er zoveel dat het toch ook wel ff zoeken is om er op het 1ste zicht een goede uit te kiezen.

Heb er nu ook 1tje die onderweg is,ben er wel benieuwd naar

https://www.fasttech.com/products/0/10021429/7096500-lost-art-goon-styled-rda-rebuildable-dripping

• 2 weeks later...

Heb hem deze week binnen gekregen, en vanavond eens opgebouwd. Hij is echt netjes afgewerkt, de gold plating ziet er degelijk uit en de lak op de cap ziet er uit alsof het niet snel zal slijten.

De vape of draw is inderdaad lekker "smooth", een lekker zachte trek met goede smaak en maakt ook geen lawaai. 

• Like 1
  • 2 months later...

Ik had 'm naar aanleiding van je review gekocht en ik blijf steeds maar weer naar hem grijpen als ik een avond wil genieten van het drippen.

Kwalitatief zeer goede clone voor een absoluut belachelijke prijs!

• 3 weeks later...
12 minutes ago, YvM said:

Mooie review.

Ik ben aan het kijken naar mijn eerste RDA en wilde deze gaan bestellen maar helaas hij is er niet meer.

koop je toch een originele, voor de prijs hoef je het niet te laten lijkt mij

https://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_606828.html

https://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_606829.html

2 minutes ago, BusdriverTheo said:

koop je toch een originele, voor de prijs hoef je het niet te laten lijkt mij

https://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_606828.html

https://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_606829.html

Thanks.

Ik zie nu ook dat hier geen verzend kosten gerekend worden.

De ICON VandyVape hebben zo ook niet meer bij Fasttech en ik dacht dat Gearbest excl. verzend kosten was.