Jump to content
Quidam

English Trifle - Chefs Choice

Recommended Posts

Na 6 uur in de Yoghurtmaker in een ongedopte fles en 1 dag rust was het de tijd om deze VG Aroma te gaan proeven. Ik heb 'm op 25/75 gemaakt en 4mg/ml en op 20% gemixt. Aanbevolen wordt tussen de 10 en 20% maar omdat ik toch vrij hoog in de VG zit heb ik 'm gelijk maar op 20% gezet.

Ik proef 'm in een Kayfun 3.1. ES met daarin een 1.3 ohm Kantal coil op een CF Mod met daarin een 18650 losse batterij.

Aardbei, lange vinger/cake, custard, slagroom met stevia als zoetje, althans dat is wat ik proef waarbij de Aardbei duidelijk de boventoon voert. Het is gelukkig niet zo'n hele zoete smaakcombinatie. Zo heb ik laatst een keer via via een aardbei/suikerspin geproefd en die was zo mierzoet dat bij wijze van het glazuur van je tanden bij gebruik kon gaan afbreken. Deze combi is duidelijk van geheel andere orde, over deze smaakcombinatie is wat langer nagedacht. Voor mij zal het zeker niet een ADV worden maar voor af en toe en erbij is het zeker een goede smaak. Maar ja zo is de English trifle voor mij ook niet een toetje die ik elke dag wil nuttigen.

De smaken wisselen elkaar bij elke teug zo'n beetje af en om dit zo op deze manier voor elkaar te krijgen vind ik heel knap. Het zijn dan ook niet voor niets Chefs van ChefsFlavours die dit gemaakt hebben.

Aan deze review wil ik nog toevoegen dat de aardbei niet mijn favo fruit is maar de trifle voor mij een soort van nostalgie vertegenwoordigd en dat ik daarom deze smaak heb gekocht.

En dan kom je tijden later er achter dat dit aroma feitelijk van Cup Cake World is en dus helemaal niet door de chefs zelf zijn gemaakt. Wat ik daarbij ook wil opmerken is dat deze dus onder chefs choice concentrates staat en niet onder de one shots. In mijn ogen had deze daar veel beter onder kunnen staan, juist omdat het toch een zeer complex geheel is en niet een singel aroma.
English Trifle wordt hier nog steeds heel erg gewaardeerd.