Jump to content

Pharaoh RTA lekt...


Recommended Posts

Wie o wie helpt mij uit de brand?

 

Mijn Pharaoh blijft continu lekken. Heb deze op allerlei manieren geprobeerd te wicken. Rip Trippers style en nog een aantal andere manieren. Er zijn op de één of andere manier wel 800 mogelijkheden blijkbaar. Maar na iedere keer loopt die tank gewoon compleet leeg via de bottom airflow. Iemand een goede tip? Anders gaat deze lekker de verkoophoek in en mag een ander ermee aan de slag :)

Edited by Chefferson
Link to comment
Share on other sites

@Chefferson, kijken of we er samen uit komen...:bloos

 

Wanneer jij absoluut zeker weet dat je dik genoeg gewickt hebt, blijft er nog maar één veroorzaker over :  

 

     -     Het ontbreken van onderdruk boven je liquid spiegel.

 

Controleer de O-ringen in het bovenste gedeelte van de tank en dan met name de O-ring die zorgt voor de afdichting van de topcap.

Je zult niet de eerste zijn, bij wie deze ring weg is........

Een goede test methode om te kijken of je tank luchtlekkage heeft is, de base verwijderen, dan de base opening strak met de hand

afdichten en zuigen aan je driptip. Deze moet dan absoluut vacuüm trekken.

 

 

 

Edited by Steamboy
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik heb sinds vorige week mijn Pharaoh in gebruik genomen. Een (pre-coiled) 6mm clapton coil van 0.32 ohm (met 1 halve extra wikkeling kom ik op 0.48Ohm) met VEEL katoen --> Geen enkele lekkage, nauwelijks zweten.

 

Volgens mij is het geheim bij deze tank echt: VEEL katoen gebruiken

 

@Steamboy is expert, die gaat je vast kunnen helpen!

 

 

Link to comment
Share on other sites

De wick gaat redelijk strak door de coil heen (fused clapton op 0.3 ohm, 3.5 mm). Dus lijkt mij dik genoeg. Vervolgens knip ik hem af tot op de bodem van de juicehole en stop deze er in zodat de opening afgedicht is. Primen, dichtschroeven, vullen met alles dicht (airflow, juicehole) en dampen. Na 5 minuten gaat het al mis en loopt de airflow vol. Ga ervan uit dat als ik de damper even een 10-15 minuten wegzet ik niet elke keer de airflow en juicehole dicht moet draaien. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, jim said:

Nog meer katoen is volgens mij de enige oplossing.

Wat voor liquid gebruik je? 50/50, 70/30, ...

Zo rond de 70/30. En nog meer katoen is geen optie. Tenzij ik het dubbel ga vouwen zoals bijvoorbeeld Mike Vapes hier doet: 

 

 

Edited by Chefferson
Link to comment
Share on other sites

Check idd eens je o-ringen zoals Steamboy zegt.

Want ik heb er hier twee in gebruik en dubbel wicken is echt niet nodig, er is iets anders aan de hand.

Jij zit zelfs op 3.5MM ik maar op 3. Dus je hebt normaal meer katoen dan ik.

Wat ik wel niet doe is 'fluffen'.

Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

Ik heb er ook wel last van. Nochtans vind ik deze echt wel een toppertje. 

 

In begin had ik echt geen last van lekken, maar laatste week dus wel. Hij lekt dus als ik hem lang laat staan en dan terug gebruik. Loopt er niet echt uit maar wel zeer storend... Katoen altijd een beetje zelf gewicked tus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Chefferson said:

Wie o wie helpt mij uit de brand?

 

Mijn Pharaoh blijft continu lekken. Heb deze op allerlei manieren geprobeerd te wicken. Rip Trippers style en nog een aantal andere manieren. Er zijn op de één of andere manier wel 800 mogelijkheden blijkbaar. Maar na iedere keer loopt die tank gewoon compleet leeg via de bottom airflow. Iemand een goede tip? Anders gaat deze lekker de verkoophoek in en mag een ander ermee aan de slag :)

Ik heb in mijn Pharaoh een Flapton-Coil = ribbon 0.8x0.3 omwikkeld met 0.08 geheel in SS 316L

ID 3mm 7 wikkelingen  0.34 ohm. Bonedry !!

Ik ben van mening dat de Pharaoh met een Lange Coil het beste presteert :ja 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Dr.Smoke said:

Ik heb in mijn Pharaoh een Flapton-Coil = ribbon 0.8x0.3 omwikkeld met 0.08 geheel in SS 316L

ID 3mm 7 wikkelingen  0.34 ohm. Bonedry !!

Ik ben van mening dat de Pharaoh met een Lange Coil het beste presteert :ja 

 

ribbon 0.8x0.3? Die snap ik even niet. Dat is 40 awg om 20 AWG x 28 AWG?  Om bedoel je een 3x stapled 20 AWG omwikkeld met 40 AWG?

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Chefferson said:

 

ribbon 0.8x0.3? Die snap ik even niet. Dat is 40 awg om 20 AWG x 28 AWG?  Om bedoel je een 3x stapled 20 AWG omwikkeld met 40 AWG?

Gewoon ribbon draad van 0.8mm. breed en 0.3mm. dik en daar omheen 0.08mm.

Link to comment
Share on other sites

 

9 minutes ago, Dr.Smoke said:

Gewoon ribbon draad van 0.8mm. breed en 0.3mm. dik en daar omheen 0.08mm

 

Djeez... flattened wire... Sky is echt the limit in damp land :) Probeer nu eerst 3x fused clapton te maken met die Daedalus. Heb me al een partij draad weg kunnen mikken niet normaal. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Chefferson said:

 

 

Djeez... flattened wire... Sky is echt the limit in damp land :) Probeer nu eerst 3x fused clapton te maken met die Daedalus. Heb me al een partij draad weg kunnen mikken niet normaal. 

Nee flattened wire is veeeeels te duur, gewoon ribbon 0.8x 0.3

I told you so :gek:gek:gek het heet niet voor niks CRAZY WIRE

Link to comment
Share on other sites

Je moet inderdaad veel meer katoen gebruiken. Ik doe het op de scotch manier 1 lapje katoen. Bovenste en onderste laagje eraf halen en het katoen zo ver mogelijk uitelkaar trekken. Als je dit zo goed mogelijk doet heb je bijna 3 keer de breedte van het lapje. Hiervan knip ik net iets minder dan de helft af en dit gebruik ik al wick. Ik kan me haast niet voorstellen dat het lekt. En anders moet je de Rip Trippers manier geproberen dus dubbel de wick erin. Je moet er wel om denken dat de wick in de gaten zit. Dus als je van boven kijkt dat er geen gat zit. Het is niet eens zo belangrijk dat de wick goed te zien is in de juiceholes aan de zijkant. Maar de bovenkant is belangrijk. Ik heb in mijn review wel foto's misschien kun je daar wat mee. Het enige nadeel van de Pharaoh vind ik zelf dat hij ontzettend zweet. En dan zo erg dat je bijna een zwembad hebt. Maar goed anderen hebben hier weer niet last van. Ik hoop dat je eruit komt hij blijft bij mij nog steeds nummer 1

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Steamboy said:

@Chefferson, kijken of we er samen uit komen...:bloos

 

Wanneer jij absoluut zeker weet dat je dik genoeg gewickt hebt, blijft er nog maar één veroorzaker over :  

 

     -     Het ontbreken van onderdruk boven je liquid spiegel.

 

Controleer de O-ringen in het bovenste gedeelte van de tank en dan met name de O-ring die zorgt voor de afdichting van de topcap.

Je zult niet de eerste zijn, bij wie deze ring weg is........

Een goede test methode om te kijken of je tank luchtlekkage heeft is, de base verwijderen, dan de base opening strak met de hand

afdichten en zuigen aan je driptip. Deze moet dan absoluut vacuüm trekken.

 

 

 

Dat doet die dus absoluut niet. Krijg hem ook niet verder uit elkaar dan dit. 

20170522_192207.jpg

Edited by Chefferson
Link to comment
Share on other sites

Heb net even opnieuw moeten wicken omdat mijn coils binnen waren gekomen en heb gelijk fotos voor je gemaakt. Btw de wick op je foto is goed dus daar ligt het niet aan. Zoals Achjee al zegt zou het alleen de base nog kunnen zijn. Hier wat foto's hoop dat je er wat aan hebt.

 

uf2g0devqeqfw.jpg

Hier een foto van de uiteen getrokken katoen lapje. Ik trek dus 1 uitelkaar totdat je ongeveer 2 hebt qua lengte. Originele lapje dient voor jou als voorbeeld hoeveel ik gebruik. En dat opgerolde.

 

g3sr6xdhc3p5y.jpg

Hier het rolletje in de coil. Dit is nog minder dan wat ik normaal in heb zitten en ding dampt als een malle en lekt niet. Ook niet als ik de juice controle open laat staan.

 

ktxnkd4kkemre.jpg

Hier foto met de wick in de juice hole 

 

zgfrucdc1ogvj.jpg

En hier met de juice erop

 

Al met al denk ik niet dat het met je onkunde qua wicken te maken heeft. Ik denk zoals hierboven genoemd of de o-ringen wat me trouwens heel stuk lijkt. Of de base die niet goed wast gedraaid zit. En vooral dat laatste lijkt me wat het zijn kan. Vergis je niet. Als je de schroefjes los draait zet je zoveel kracht dat dat je de base los draait (bij mij tenminste) kan zijn dat die van jou ook los zit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Jayjay said:

Heb net even opnieuw moeten wicken omdat mijn coils binnen waren gekomen en heb gelijk fotos voor je gemaakt. Btw de wick op je foto is goed dus daar ligt het niet aan. Zoals Achjee al zegt zou het alleen de base nog kunnen zijn. Hier wat foto's hoop dat je er wat aan hebt.

 

uf2g0devqeqfw.jpg

Hier een foto van de uiteen getrokken katoen lapje. Ik trek dus 1 uitelkaar totdat je ongeveer 2 hebt qua lengte. Originele lapje dient voor jou als voorbeeld hoeveel ik gebruik. En dat opgerolde.

 

g3sr6xdhc3p5y.jpg

Hier het rolletje in de coil. Dit is nog minder dan wat ik normaal in heb zitten en ding dampt als een malle en lekt niet. Ook niet als ik de juice controle open laat staan.

 

ktxnkd4kkemre.jpg

Hier foto met de wick in de juice hole 

 

zgfrucdc1ogvj.jpg

En hier met de juice erop

 

Al met al denk ik niet dat het met je onkunde qua wicken te maken heeft. Ik denk zoals hierboven genoemd of de o-ringen wat me trouwens heel stuk lijkt. Of de base die niet goed wast gedraaid zit. En vooral dat laatste lijkt me wat het zijn kan. Vergis je niet. Als je de schroefjes los draait zet je zoveel kracht dat dat je de base los draait (bij mij tenminste) kan zijn dat die van jou ook los zit.

Eerst even coiltje draaien :) 

20170522_211149.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Jayjay said:

Maar vertel mij eens waarom je die tank niet verder uitelkaar kunt halen? Ik lees namelijk hierboven dat je deze niet verder kunt halen waarom niet?

Dat is me inmiddels gelukt. Keuken onder het bloed, super scherpe rand op die schoorsteen. En bedankt voor de foto's man! 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Chefferson said:

Dat is me inmiddels gelukt. Keuken onder het bloed, super scherpe rand op die schoorsteen. En bedankt voor de foto's man! 

Oeh ja ik heb me ook paar keer aan gesneden maar nooit bloedend. Dat is ook tevens de enige tank die zo scherm is je kunt je er bijna mee scheren. Mocht het niet meer lukken zou ik een andere driptip op zetten. En dan wel deze. Dit is namelijk een limited edition wat tegen lekken helpt. 

hizzsqw60enrr.png

Als dit niet meer werkt gooi hem dan door het raam

Ps. Graag gedaan voor de foto's hoop dat je er wat aan hebt

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...