Jump to content

Kylin RTA by Vandy Vape

Recommended Posts

Na dikke 1.5 maand nu dinsdag eindelijk de Kylin binnen gekregen. Deze had ik besteld bij ft maar de leveringstermijn werd steeds verlengd. Ik damp nu sinds dinsdag met dit tankje en wil hierbij mijn bevindingen tot nu toe met jullie delen. 

Waarom?

Ik kocht dit tankje om 3 redenen. 

1. De airflow (zowel van onderen als de zijkanten)

2. Veel onderdelen voor weinig geld (3 driptips en 2 verschillende tank hoeveelheden)

3. Omdat het een juice controle heeft (open en dicht zetten)

Verpakking 

Ik ga dit keer niet specifiek op in wat er allemaal in de verpakking zit en de maatvoeringen. Hiervoor verwijs ik jullie door naar de site. 

http://www.vandyvape.com/detail/Atomizer/22

Wist niet dat een tankje nicotine bevat ? snap ook niet waarvoor de tekst hiervan op de verpakking moest.

eqqvlcpbvwuzk.jpg

vbocwtsymfgdd.jpg

Build deck

Zoals je kunt zien heeft het builddeck geen post. Dit is voor mij even wennen omdat ik hier niet eerder mee heb gewerkt, maar het stelt eigenlijk niks voor en is gemakkelijk te doen. Het enige waar je hierbij om moet denken is dat je de coil niet gelijk te kort knipt want dan kan je een nieuwe maken. Naast de post loze builddeck is de airflow wel erg interessant. Deze komt niet alleen van onderen zoals bij de meeste tanks maar ook van de zijkanten. Dit was ook de reden dat ik dit tankje aanschafte omdat ik dacht dat de smaak hierdoor veel beter zou zijn, hierop kom ik later op terug.

Door de extreme airflow toevoer is het bijna onmogelijk om "relaxt" te dampen. Je krijgt zo'n lading lucht binnen waardoor je je opgejaagd voelt. De airflow is op 3 standen te regelen waarbij voor mij het beste was dat er nog een stand tussen de 1 en de 2 zat. Stand 1 is te dicht waardoor je warmere damp binnen krijgt. En stand 2 is alweer teveel, en laat ik stand 3 niet eens noemen. Wat deze Kylin wel bijzonder maakt met de luchttoevoer is dat het niet fluit bij het inhaleren wat mijn meeste tanks wel doen. Het viel mij op dat er een muurtje tussen de beide airhole openingen zit ik denk dat dit ervoor zorgt dat het geen geluid produceert. 

bq26zvbnrh7dd.jpg

Hier kun je dus zien dat je niet door de airhole kunt kijken

En hier nog wat foto's van het builddeck. 

8vxizyimljvkg.jpg

Heb hiervoor dual fused Clapton gebruikt

avfcovgjapsex.jpg

pwi6qgjwduqzm.jpg

pmxccvucyfnbi.jpg

tskld8kvkdiao.jpg

Single en dual-coil 

Tsja je kunt met dit tankje zowel single als dual-coil dampen. Ik moet zeggen bij single vind ik de smaak wat minder. En ook is het wicken moeilijker. Ik heb met mijn 3mm diameter coil niet voldoende wick gehad om de huge wick holes te kunnen vullen. De wick holes zijn echt absurd groot. Uiteindelijk heb ik toch een 4mm diameter single coil moeten maken om alles op te kunnen vullen om lekkage te voorkomen. Dus ja is het single coil te dampen, ja. Is het waard? Niet echt nee. 

Twee verschillende inhoud tankjes

Je hebt zowel de 2ml als de 6ml tank gebruiken door de bijgeleverde 2 maatvoeringen glas en de verleng stuk van de schoorsteen. Ik had hierover al veel gezien op YouTube waarbij vandy vape op dit gebied erg gefaald zou hebben.

Als eerst zou het 6ml glas niet op zijn plek blijven bij het vullen van de tank, dit heb ik nog niet mee gemaakt.

Ook zou de verleng stuk van de schoorsteen los draai bij het losdraaien van de topcap. Ook hier heb ik geen enkel last. Wel heb ik frustratie ondervonden bij het vullen. Als je tot aan het glas vult en de topcap erop draait, dan komt er liquide naar buiten hier hebben ze niet echt over nagedacht. Maar is makkelijk op te lossen door iets minder liquide te gebruiken natuurlijk. 

Smaak

Smaak is goed maar niet dat je zegt geweldig. Ik dacht persoonlijk dat de Kylin mijn Pharaoh zou overtreffen qua smaak maar dat is niet zo. Ik dacht dat de airflow ervoor zou zorgen dat de smaak geweldig zou zijn echter voegt dit naar mijn mening weinig toe. Het zorgt juist alleen voor ellende. 

Pluspunten

- meerdere onderdelen 

- geen fluitende tank

- smaak (redelijk goed)

- 6ml tank inhoud 

- erg stevig gebouwd, de airflow-ring lijkt van metaal waardoor het niet gammel aan voelt

Minpunten

- Airflow is naar mijn mening echt overdreven 

- absurd grote wick holes

Conclusie 

Ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Ik had een grote verwachting van dit tankje wat het niet helemaal heeft kunnen waar maken. Zoals ik al zei is de smaak goed te doen. De airflow is echt teveel waardoor dit tankje niet lekker dampt. Zou ik dit tankje weer kopen? Nee!

Edited by Jayjay
  • Like 9

Grotendeels wel ja, enkel verkies ik deze wel boven de Pharaoh.

Maarja ieder heeft zijn stijl van vapen natuurlijk.

- Deze RTA heeft grote coils en veel power nodig om maximaal te presteren, 0,2ohm build en 80 a 100W

- Het 2ml glas is wat absurd, heb ik na 7-8 korte puffs leeg getrokken.

- De airflow is soms wel wat overweldigend.

- Coils meer richting de side airflow buigen helpt de smaak iets te verbeteren.

Ik kijk vooral uit naar de Reload RTA die onderweg is, mijn lokale vapeshop eigenaar heeft deze.

Heb die kunnen testen en dat is wel van een andere klasse, helaas ook andere prijsklasse (+-80€)

• Like 1
On 20-5-2017 at 21:35, jim said:

Grotendeels wel ja, enkel verkies ik deze wel boven de Pharaoh.

Maarja ieder heeft zijn stijl van vapen natuurlijk.

- Deze RTA heeft grote coils en veel power nodig om maximaal te presteren, 0,2ohm build en 80 a 100W

- Het 2ml glas is wat absurd, heb ik na 7-8 korte puffs leeg getrokken.

- De airflow is soms wel wat overweldigend.

- Coils meer richting de side airflow buigen helpt de smaak iets te verbeteren.

Ik kijk vooral uit naar de Reload RTA die onderweg is, mijn lokale vapeshop eigenaar heeft deze.

Heb die kunnen testen en dat is wel van een andere klasse, helaas ook andere prijsklasse (+-80€)

Waar heb je die Reload RTA gekocht als ik vragen mag ? 

Ah jij hebt al een review over de Kylin geschreven, was anders mijn plan om dit binnenkort te doen, scheelt weer :P.

Grotendeels ben ik t met je eens, maar ik vind de smaak echt top. Ik heb de coils opzij gebogen richting de side airflow en het zijn 2 simpele spaced SS316L coils, 26 of 28AWG, aardig wat wraps om per coil op 1 ohm uit te komen en ik vape em dus op 0.5ohm. Ik damp em nu in TC en met de airflow 2/3 open vind ik em heerlijk dampen, kan qua smaak makkelijk op tegen de rest van mijn atty's. 

Mijn grootste nadeel is dat hij nogal dorstig is. Mijn volgende build wordt een grote enkele coil, eens zien hoe die dan dampt.

• Like 1
10 minutes ago, Dnns84 said:

Ah jij hebt al een review over de Kylin geschreven, was anders mijn plan om dit binnenkort te doen, scheelt weer :P.

Grotendeels ben ik t met je eens, maar ik vind de smaak echt top. Ik heb de coils opzij gebogen richting de side airflow en het zijn 2 simpele spaced SS316L coils, 26 of 28AWG, aardig wat wraps om per coil op 1 ohm uit te komen en ik vape em dus op 0.5ohm. Ik damp em nu in TC en met de airflow 2/3 open vind ik em heerlijk dampen, kan qua smaak makkelijk op tegen de rest van mijn atty's. 

Mijn grootste nadeel is dat hij nogal dorstig is. Mijn volgende build wordt een grote enkele coil, eens zien hoe die dan dampt.

De smaak is ook voor mij redelijk goed maar de Pharaoh vind ik daarin beter. Ook het dampen is vele malen beter. De airflow is zo absurd van de kylin dat die van mij al 2 weken stil ligt. Binnenkort maar weer eens een kans geven. Zo niet dan gaat hij de verkoop in. 

• Like 1

@Jayjay tjah, dingen als smaak en airflow zijn natuurlijk nogal subjectief. De ene houdt van meer en een ander houdt van minder of andere airflow. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan tanks/drippers met top airflow (die niet via een kanaal naar beneden gaat), terwijl anderen het super vinden, al dan niet in combinatie met bottom airflow.

• Like 1
Just now, Dnns84 said:

@Jayjay tjah, dingen als smaak en airflow zijn natuurlijk nogal subjectief. De ene houdt van meer en een ander houdt van minder of andere airflow. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan tanks/drippers met top airflow (die niet via een kanaal naar beneden gaat), terwijl anderen het super vinden, al dan niet in combinatie met bottom airflow.

Dan ben je geen fan van de obs engine. Dit is sinds kort mijn favoriete en wordt dagelijks gebruikt. Zit zelfs over na te denken alles weg te doen alleen de Pharaoh te houden. En dan nog een nano en nog een engine erbij en daarbij laten. Maar ja de reload is ook best leuk?

Just now, Jayjay said:

Dan ben je geen fan van de obs engine. Dit is sinds kort mijn favoriete en wordt dagelijks gebruikt. Zit zelfs over na te denken alles weg te doen alleen de Pharaoh te houden. En dan nog een nano en nog een engine erbij en daarbij laten. Maar ja de reload is ook best leuk?

In de OBS wordt de lucht toch wel van bovenaf via een kanaal naar beneden geleid waarna het van onder de coil naar boven gaat? Dat vindt ik juist nog wel oké. Ik doelde meer op atty's met een losse airflow boven in en vaak hebben die ook bottom airflow.

• Like 1
9 hours ago, Dnns84 said:

In de OBS wordt de lucht toch wel van bovenaf via een kanaal naar beneden geleid waarna het van onder de coil naar boven gaat?

Idd :-)

Afbeeldingsresultaat voor OBS engine nano

• Like 2
  • 2 months later...