Jump to content

Recommended Posts

Sinds een dikke maand ben ik met squonken begonnen, en het is echt iets wat ik al die tijd gemist had.

Gedaan met flesje liquid mee te dragen en om de 5 puffs te drippen.

Daarom wou ik deze bescheiden review maken van dit bescheiden toestel: Eleaf Pico Squeeze.

Ik ben er zeker van dat er nog mensen een stapje willen zetten in het squonking gebeuren, maar het niet zien zitten om direct een "duur" toestel aan te schaffen.

Daarom is dit toestel een zeer goed instaptoestel, ik heb dit toestel via Fasttech gekocht voor 19.49€.

Is toch echt geen geld voor een volledige kit :duim

Wat krijg je bij de set:

- Toestel uiteraard met bijhorende Coral RDA

- USB kabel

- De befaamde schroevendraaier

- Extra flesje

- 2 clapton coils, katoen en O-ringen voor de RDA (niet afgebeeld op foto)

- Verwaarloosbare user manual, staat weinig tot niks nuttig in.

oPZC4cT.jpg

Toestel is identiek van formaat als de gewone Pico, micro usb slot om eventueel batterij op te laden in het toestel (wat ik persoonlijk nooit aanraad)

Het lampje (wit van kleur)  gaat sneller pulsen naarmate je batterij leeg raakt, Lampje is rood indien je de usb gebruikt.

qnkbzkp.jpg

In de 510 aansluiting zie je gaatje voor de liquid, batterij gaat er met de + kant naar beneden in.

v3vVZ6m.jpg

Onderaan heb je een magnetisch klepje, dit haal je weg om aan je flesje te kunnen.

Klepje zit er vrij stevig op, degelijke magneet.

5rylr9b.jpg

Flesje zit er stevig in, gewoon naar beneden trekken en het komt los.

Flesje heeft een inhoud van 6,5ml.

TMmcPJq.jpg

Dan de Coral RDA die bij de set zit, deze vind ik persoonlijk niet om naar huis te schrijven.

Hij dampt en werkt goed, maar ik ben wel wat beters gewoon.

XC1tmkS.jpg

De 2 bijgeleverde clapton coils heb ik na 1 dag direct in de vuilbak gegooid, deze knetteren zo fel dat het niet leuk meer was.

Een simpele kanthal coil is veel beter, deze build komt op 0,5ohm wat ruim voldoende is voor deze kit.

(niet letten op de coils, deze zijn reeds een paar dagen in gebruik)

SyftDHr.jpg

Wat wel goed is aan deze RDA, is dat er aan elke kant 3 gaatjes zijn voorzien waar de liquid uitkomt.

Bij andere RDA's komt de liquid gewoon via de center 510 pin.

Gewicked en klaar voor gebruik, van zodra je op het flesje drukt zie je de liquid verschijnen uit de bodem.

j7I36B1.jpg

YmR2Zdf.jpg

Nu heb ik de squeeze in gebruik met een Hadaly RDA, deze doet het veeeeeel beter dan de standaard Coral RDA.

Een 0.5ohm kanthal microcoil, ruim voldoende voor een goede vape.

44OgYQj.jpg

pC8b1w0.jpg

De setup is met deze RDA nog kleiner geworden, de mod verdwijnt gewoon in mijn redelijk grote handen.

De squeeze met een Goon 22 RDA, dit is ook een zeer goede RDA en geeft een goede vape.

Squonk pin voor de Goon moet je wel apart aankopen, komt niet standaard.

Z21xtFL.jpg

Dit toestel word wel eens omschreven als een mechanisch toestel, maar dat klopt niet volledig.

Er zit bedrading in, een usb poort, een lampje dat je batterijduur aangeeft, en de knop is niet mechanisch.

Conclusie:

- Perfect toestel voor iemand die voor het eerst gaat squonken.

- Batterijduur is afhankelijk van je build natuurlijk, hoe lager je build hoe korter je batterijduur.

- Klein en compact.

- 6,5ml liquid inhoud in een zacht flesje.

- RDA is redelijk, makkelijk te bouwen en werkt goed.

- Extra flesjes en het magnetisch klepje aan de onderkant kan je als reserve kopen indien nodig.

Persoonlijk zou ik als je dit toestel gaat kopen, er nog een Hadaly of Narda clone van 8 tot 10€ bijkopen.

Dit is toch een beter alternatief voor de standaard Eleaf Coral RDA, en voor dit klein toestel is een single coil setup beter denk ik.

Je kan dit toestel ook kopen voor +-17€ zonder de Coral RDA.

Edited by jim
  • Like 14

:duim

Staat op m'n wensenlijstje, samen met een ieniemienie strike rda'tje :lach

Lees "mechanical" in deze misschien eerder als "niet-gereguleerd" (zoals een mech). FT is soms wat enthousiast overcompleet in haar beschrijvingen de laatste tijd.

Dus het flesje gaat makkelijk uit de behuizing?

Ik zit te twijfelen om een squonker te kopen, ik heb een paar Hadaly clones en die nieuwe wotofo Serpent BF lijkt me een erg fijne atty. Maar ik geef toch de voorkeur aan een mod waar ik zelf t wattage kan kiezen en daar zijn er nog niet zo heel veel van die ook nog eens betaalbaar zijn.

@tsiis: ja flesje gaat er makkelijk uit.

@Dnns84: de prijzen van een squonk toestel liggen inderdaad meestal wel hoger dan gewone toestellen.

Als alle grote fabrikanten gaan experimenteren met dit soort toestellen, zullen de prijzen wel aanzienlijk naar beneden gaan.

Denk dat eind dit jaar, begin volgend jaar de meeste fabrikanten op deze trein gaan springen.

1 minute ago, jim said:

@Dnns84: de prijzen van een squonk toestel liggen inderdaad meestal wel hoger dan gewone toestellen.

Als alle grote fabrikanten gaan experimenteren met dit soort toestellen, zullen de prijzen wel aanzienlijk naar beneden gaan.

Denk dat eind dit jaar, begin volgend jaar de meeste fabrikanten op deze trein gaan springen.

https://www.fasttech.com/products/0/10014058/6337802-authentic-kangertech-dripbox-2-80w-tc-vw-apv-box

Deze spreekt me eigenlijk wel aan en is ook niet te duur, eens even wat reviews van checken.

wat is nog meer het voordeel van deze manier van dampen?

geeft het meer smaak?

heb je geen last van spitbacks, gezien wicks die eigenlijk direct onder de driptip liggen? moet je bij dit ding eerst in het flesje knijpen, en daarna op de vuurknop? en als ik perrongelijk te hard in het flesje knijp verzuip ik dan mijn coils niet?

ik heb dit apparaat al vaak gezien, en altijd gedacht goh "is dat nou juist handig of niet", maar ik vraag me af wat de voordelen zijn tegenover een rta

daar gezien ik nooit gedript heb, omdat het me heel lastig leek, en je voor drippen echt moet gaan zitten met een flesje in je ene hand en mod in andere hand.

zou je mij enthousiast kunnen maken zodat ik denk jaaa zo'n ding moet ik ook hebben?

ps: dit is geen kritiek want ik vind het super als mensen de tijd nemen om een review te schrijven, maar als mijn nieuwsgierigheid is aangewakkerd dan wil ik altijd zo graag mee weten. vandaar mijn vragen.

oo en het woord squonk is voor mij helemaal nieuw:bloos

ik had eigenlijk mijn naam moeten veranderen in aagje

1 minute ago, Quidam said:

@tsiis Ik zag net de hele set voor € 17,19 via Aliexpress

Ben niet geïnteresseerd in de Coral RDA die bij de set mee komt, dus zal evt. tzt gewoon de mod en mijn gewenste RDA'tje los bestellen, maar toch bedankt dat je aan me dacht :lach

• Like 1
1 minute ago, tsiis said:

Ben niet geïnteresseerd in de Coral RDA die bij de set mee komt, dus zal evt. tzt gewoon de mod en mijn gewenste RDA'tje los bestellen, maar toch bedankt dat je aan me dacht :lach

Die Coral RDA is ook niet mijn ding maar die raak ik wel weer kwijt..... Ik had gisteren een SXK Hadaly RDA via Fasttech besteld en daar wilde ik nog iets leuks onder hebben..... en deze Pico daar had ik al eens naar gekeken..... maar ja dat was al weer zoooooooooooooo lang geleden.... Ik ben hier nog maar net maar okay:shock

• Like 1
10 minutes ago, nonnes said:

wat is nog meer het voordeel van deze manier van dampen?

geeft het meer smaak?

Ik vind persoonlijk dat RDA's een veel betere smaakbeleving geven, het brengt bij mij smaken naar boven uit liquids die ik bij RTA's/subohm tanks niet heb.

Ook onderhoud van katoen en coils is zeer makkelijk bij een RDA.

heb je geen last van spitbacks, gezien wicks die eigenlijk direct onder de driptip liggen? moet je bij dit ding eerst in het flesje knijpen, en daarna op de vuurknop? en als ik perrongelijk te hard in het flesje knijp verzuip ik dan mijn coils niet?

Sptiback heb je enkel als je een slechte coil gebruikt of je katoen te los in je coil zit.

Je moet enkel in het flesje knijpen als je katoen wat droog word, meestal is dit na +-5 a 8 puffs.

ik heb dit apparaat al vaak gezien, en altijd gedacht goh "is dat nou juist handig of niet", maar ik vraag me af wat de voordelen zijn tegenover een rta

daar gezien ik nooit gedript heb, omdat het me heel lastig leek, en je voor drippen echt moet gaan zitten met een flesje in je ene hand en mod in andere hand.

zou je mij enthousiast kunnen maken zodat ik denk jaaa zo'n ding moet ik ook hebben?

Ik denk dat je eerst eens een RDA moet testen.

Veel mensen vinden drippen niks, ikzelf ben fan.

Het is een keuze die je voor jezelf moet maken.

Maar je kan steeds eens een RDA bestellen in China, een clone voor minder dan 10€ en dan bekijken of drippen je ligt of niet.

ps: dit is geen kritiek want ik vind het super als mensen de tijd nemen om een review te schrijven, maar als mijn nieuwsgierigheid is aangewakkerd dan wil ik altijd zo graag mee weten. vandaar mijn vragen.

oo en het woord squonk is voor mij helemaal nieuw:bloos

ik had eigenlijk mijn naam moeten veranderen in aagje

• Like 3

:bedanktvoor je antwoorden. oo oo ik had net mijn modjes, tankjes en smaakjes op orde, nu weer nieuwsgierig lol

op naar het volgende avontuur zeg maar. echt waar dampen word nooit saai. buiten dat het lekker is valt het nu onder de noemer hobby bij mij.:ponpon

• Like 1

ik ben een beetje huiverig voor FT geworden eerlijk gezegt, ik had een tank besteld, kwam keurig in plastic geseald binnen.

je zou denk die is nieuw, wat denk je.. ik maak hem open zat er een coil met wick aardig bruin gebrand in. dus er had al iemand anders aan dat ding zitten lurken:kwijl. schijnbaar niet bevallen terug gestuurd.  en FT seald hem zonder na te kijken gewoon weer. maar goed op het forum van FT staat wel veel handige info.

maar ik hou het maar op GB 

Edited by nonnes

Sinds vandaag heb ik de squeeze in gebruik met een Hadaly RDA, deze doet het veeeeeel beter dan de standaard Coral RDA.

Een 0.5ohm kanthal microcoil, ruim voldoende voor een goede vape.

44OgYQj.jpg

pC8b1w0.jpg

De setup is met deze RDA nog kleiner geworden, de mod verdwijnt gewoon in mijn redelijk grote handen.

• Like 4

De squeeze met een Goon 22 RDA, dit is ook een zeer goede RDA en geeft een goede vape.

Squonk pin voor de Goon moet je wel apart aankopen, komt niet standaard.

Kan je zowel single als dual coil gebruiken.

Z21xtFL.jpg

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nog even terugkomen op dit toestel.

Ik ben een klein weekje op vakantie geweest (Monaco,Nice,Cannes), en het enige toestel dat ik heb meegenomen was deze Pico squeeze.

Neem nooit mijn duurdere mods mee op reis.

Ik had de Pico met 3 RDA's mee (Mulicber,Hadaly,Zion), 3 VTC5A batterijen en 40ml liquid.

Wel dit toestel was perfect voor deze trip en heeft me geen seconde teleurgesteld.

Op reis en bij temperaturen van +30 graden ga ik niet slepen met een grote/zware of dual battery mod.

Deze Pico in de broekzak, volgetank en kleine RDA op was een plezier voor de ganse dag rond te trekken door de steden.

Het geheel is niet zwaarder dan mijn Iphone, dus heb je geen last van in je broek.

De 5 kliks voor aan en uit zijn ook een groot pluspunt voor deze "mechanical squonker".

Voor mensen die ooit op verlof gaan in die streek, er zijn 6 vapeshops in centrum van Nice en heb ze allemaal bezocht.

De vape scene loopt daar nog zeker 1,5 achter, triestige bedoening daar in dat deel van Frankrijk.

Edited by Jim
  • Like 5