Jump to content
Sub-Ωhm

[Poll] Gebruik jij een Mechmod, Gereguleerde mod of beide ?

[Poll] Mechmod, Gereguleerd of allebei ?  

190 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

1 hour ago, PetraO said:

Ik waag me niet aan gereguleerde mods, want daar ben ik veel te slordig voor. En je moet ook op zoveel letten. 

Waarschijnlijk bedoel je mechanische? 🙂

On 15-5-2017 at 11:06, Storm said:

Een soort van blindelings vertrouwen in een stukje elektronica terwijl daar zelfs meer kans is op verstoringen/fouten dan bij een mech mod. Wanneer je bijvoorbeeld dampt met een "supersubohm" setup en je gebruikt niet een geschikte accu....enz.

Ik vertrouw blindelings op de batterijtesten van Mooch + de vakkennis van nkon.nl / dampaccu.nl

Voor het gebruiken van mech's ben ik echter 's morgens niet wakker genoeg en 's avonds laat ook niet.

Edited by Marianna

Ik gebruik altijd mijn mech (Coilmaster Groot + Profile RDA @ 0.19 Ohm) als ik achter mn PC zit te programmeren of te gamen en ik heb ff zin in een paar trekjes.

Onderweg (naar het werk of bij vrienden of w/e) heb ik een regulated (VooPoo Alpha One met een VandyVape Triple2 RTA @ 0.08 Ohm) mod bij me.

Ik heb nog een regulated (VandyVape Pulse 80w + DigiFlavor Drop @ 0.17 Ohm) op mn bureau staan voor als ik yt zit te kijken en helemaal niks doe verder (kan ik heerlijk mee chain vapen).

Posted (edited)

Snap helemaal niets van de Wet van Ohm en al die andere natuurkundige/technische dingen. Dus voor mij een simpel modje waar ik alleen op Watt damp en goede batterijen natuurlijk. Overigens zuig ik de batterij die in mijn Pico 25 zover leeg tot de beveiliging hem stopt, gaat onbewust.....al dampend ben ik vaak in gedachte en dan komt er opeens geen damp meer uit 😚

Edited by Bert69

Ik begin niet aan een mech, mij te link. Ook al zou ik precies weten wat ik doe, dan nog, een foutje is snel gemaakt. Ze zien er misschien wel cool uit maar verder zie ik alleen maar nadelen. Je kunt niks instellen, je krijgt altijd het volle vermogen vd batterij terwijl ik van een koele vape hou. Je batterij zal dan ook wel snel leeg gaan. Plus het gevaar als je een foutje maakt of ff niet goed oplet.... Nee, die boomsticks zijn niet aan mij besteed. 

Heb alleen nog de Valkyrie als mech, de rest is inmiddels gereguleerde boxmods. Kom trouwens nooit onder de 3,3 volt met de Valkyrie, dan merk je echt dat het allemaal wat minder word en gaat er een verse in.

Van de bijna 3,5 jaar die ik nu damp, heb ik maar een half jaartje gereguleerd gedampt. Ik werd helemaal tuureluurs van dat gedoe met instellingen. Ligt niet aan de mods, maar aan mij. Als er maar iets in te stellen valt zit ik de god ganse dag met die knopjes te pielen. Temp Control vond ik in dat opzicht helemaal een ramp.

Tot op een dag ik hier op het forum een Atto mod van iemand overnam (semi mech) en toen was ik helemaal verkocht. Naast mijn atto gebruikte ik steeds vaker echte mechs, en uiteindelijk ben ik op volledig mechanische mods over gegaan. Ik gebruik nog wel eens semi mechs, zoals mijn Colibri, maar geef toch de voorkeur aan volledig mechanisch.

De fijnste set up vind ik een tube mech met een RTA en dan liefst in zo kort mogelijke combinatie. Voor mij zijn er eigenlijk alleen maar voordelen:

• Het is lekker klein, dus je steekt het makkelijk in je zakken,
  • doet het altijd,
  • is altijd met basic gereedschap te repareren, mocht ie het eens in het zeldzame geval niet doen,
  • En, waar ik kortgeleden nog achter kwam, je batterijen gaan veel langer mee. Ik heb een nunchaku tube mod die ik voornamelijk gebruik om op te bouwen maar als ik daar eens een dagje mee damp is de batterij echt veel sneller leeg vergeleken met mijn mechs.
  • Veel mooier als (de meeste) gereguleerde mods. Sommige mechs zijn echt juweeltjes.

Hier ook alleen maar gereguleerde mod's. Ik wil gewoon weten wat ik doe en kom er achter dat ik tijdens het experimenteren met het maken van builds het zeer prettig vind dat ik kan spelen met het vermogen.