Jump to content
Sub-Ωhm

[Poll] Gebruik jij een Mechmod, Gereguleerde mod of beide ?

[Poll] Mechmod, Gereguleerd of allebei ?  

190 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vroeger werden er veel mechanische mods gebruikt, de afgelopen jaren juist weer veel meer gereguleerde mods...

Het lijkt erop dat de mech langzaam weer zijn terugkeer maakt.

Ben erg benieuwd naar de keuze van onze leden.

Begonnen met een mechs maar omdat je niets kunt aflezen (batterij,watt of ohmage) en het potentieele gevaar wil ik niets meer met mechs te maken hebben.

Dus voor mij alleen gereguleerde mods.

5 minutes ago, SanSiro said:

Het potentiële gevaar komt van de gebruiker en niet van de mech.

Precies, daarom voor een gereguleerde mod gekozen .. :gek (Ken mezelf maar al te goed ...)

Ik gebruik mechanische mods vanwege de betrouwbaarheid, duurzaamheid en omdat ze simpel werken: ik hou niet van schermpjes, knopjes en keuzemogelijkheden :-)

Gereguleerd. 

Veilig en vooral aan te passen aan het moment omdat ik door de dag wel eens van variatie houd. Ook omdat het beter om gaat met de dhz coil en wick. 1 ampere omhoog of omlaag kan een enorm verschil maken.

Net zoals @Chasepoes gebruik ik m'n mechs alleen thuis. De gereguleerde mods gebruik ik zowel thuis als op pad.

Mechs zijn betrouwbaar, gaan moeilijk stuk, en geven gewoon een andere ervaring. Gereguleerde mods (vooral met TC) geven een andere smaakervaring, en maken het makkelijker om op andere wattages te dampen.

Ik gebruik alleen gereguleerde mods enkel en alleen omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb dat m'n vape veranderd daar

de batterij spanning omlaag gaat. hoe constanter hoe beter.... voor DL Stainless temp control en voor MTL ouwerwetse kanthal

superohm op laag wattage kayfun style met een tabak smaakje (immers een tabak smaak MTL je gewoon). Prima zo...

Mechanisch heeft mijn absolute voorkeur.

De paar gereguleerde mods die ik heb zijn speciaal en alleen voor Genesis verdampers (met mesh lont). Het is lastiger (maar niet onmogelijk) om mesh goed gewikkeld te krijgen voor een specifieke Ohm waarde (cq wattage). Gereguleerd geeft dan net iets meer speelruimte.

Alleen gereguleerd. Ik gebruik voornamelijk een dani tube mod en een 120w raptor box, die voor mij de beste eigenschappen van mechs en gereguleerd combineren: solide, strak, eenvoudig EN regelbaar & beveiligd. 

Ik gebruik mechanische mods vanwege de betrouwbaarheid, duurzaamheid en omdat ze simpel werken: ik hou niet van schermpjes, knopjes en keuzemogelijkheden :-)

En ze zijn mooier ?

Net mijn Geekvape Tsunami kit besteld.

Ik heb dus al maar beide geantwoord voor in de toekomst.

Edited by OvergeefDave
Kit

22 minutes ago, Stevens said:

En ze zijn mooier ?

Dat is een ding wat zeker is.

Had al gestemd, maar nog niet verduidelijkt:

Vooralsnog geen-gedoe-gewoon-gereguleerd, maar overweeg een achter-de-hand-mech voor je-weet-maar-nooit. Voor het dagelijks gebruik zal het denk ik niet snel m'n ding worden; veilig, handzaam en lichtgewicht zijn nu mijn vereisten voor een mod (de pico voldoet daar prima aan).

Voor een "my first mechtubbie" zit ik al een tijdje te loeren naar een broadside (clone), met veilige 510 pin en kunstof hulsje in de tube en niet te lelijk (al neig ik dan uit doe-eens-gek bijna naar die clowneske regenboogversie) :meisje

Wisselend, de laatste tijd voornamelijk mech. 

Daarnaast nooit po vakantie zonder minimaal 1 mech (tube) als reserve mee. 

Alle electronica kan het begeven, en apparaten hebben de eigenschap dat juist te doen op de momenten dat het slecht uit komt :p 

Een mech kan vies worden, verbuigen, krassen, maar eigenlijk nooit defect raken aan wat niet met een zwitsers zakmes te verhelpen is :duim 

51 minutes ago, Dnns84 said:

Ik vond dit wel een aardig artikel en het weerspiegelt ook mijn eigen mening wel aardig: http://www.fergusmason.com/great-mech-mods-time-say-goodbye/

De meeste voortbeelden die ik ken van exploderende mods zijn gereguleerde mods.

Tijdens gebruik (exploderende snowwolf ->

Tijdens opladen ->

Tijdens autovuren ->

Omdat er losse batterijen in de zak zatten ->

Maar wat me nog het meest opviel was dat het bijna altijd gebruikersfouten waren die de echte oorzaak waren (goedkope batterijen kopen bijvoorbeeld). Dat, en ontwerpfouten in laadcircuits (veelal exclusief voor gereguleerde mods, een van de eerste modellen iStick is een notoire voorbeeld) en dan heb je toch een probleem als je ingebouwde batterijen hebt.