Jump to content

Recommended Posts

Mankeer ik iets aan m'n ogen, ben ik te ongeconcentreerd of zie ik het goed en blijkt er op het forum geen weggeefhoek/-topic te zijn?

Jammer is dat wel. Er zijn denk ik genoeg mensen die dampgerelateerde spullen hebben staan waar ze niets meer mee doen. Het mooiste is natuurlijk als ze gedoneerd worden aan de Dampbank, maar om nou voor 5 plastic flesjes, 2 flesjes liquid, een paar coils of wat ander klein spul € 6,95 aan verzendkosten te betalen is ook zonde.

Ook de liever lui dan moe forumleden komen hier aan hun trekken. ''Ik heb dat oude tankje hier nog liggen. Wat moet ik er mee. Verkopen? Nah, schoonmaken, inpakken, wegbrengen..., pfffff. Ik moet iets verzinnen waar ik m'n stoel niet voor uit hoef te komen. Mmmmmh, wacht ik heb het! De Weggeefhoek op het dampforum! Ha."  :grins

De eenzame damper maak je gelukkig. "Ik moet nodig weer eens met een met een echt mens praten i.p.v tegen Humberto Tan. Weet je wat, ik heb hier nog een lekkere liquid staan, die zet ik in de Weggeefhoek op het forum. Leuk, praatje aan de deur, lekker wat ouwehoeren over dampen. En ik heb deze week weer iemand gezien." :aai

Wie nog blijer wordt van de Weggeefhoek is de altruïstische damper. "Tien liquids in m'n winkelmandje. Mm, Ik doe er ook nog maar 1 om weg te geven :). Zo fijn om iemand blij te maken. Blijblijblijblijblijblijblijblijblijblij!!! Dan krijgt hij/zij er ook nog een flesje home-brewed bij. Nog blijerblijerblijerblijerblijerblijer!!! Fantastisch die weggeefhoek!'  :sorry

Maar de doelgroep is groter; de opruimdamper, de milieuvriendelijke damper, de fietsende damper, de deeldamper etc..

De meeste reacties zullen van mede-dampers zijn die niet van al te ver komen (tenminste, het lijkt mij niet logisch om 65 km. te gaan rijden voor 2 coils of een flesje juice), altijd prettig meer dampers in je stad of dorp te leren kennen.

Ik zou zelfs een pleidooi willen houden over hoe het vormen van lokale dampgemeenschappen bijdraagt aan het leefklimaat, een belangrijk onderdeel kan zijn bij het oplossen van de fileproblematiek en daarmee een ongekend aandeel heeft in terugdringen van schadelijke gassen. Kyoto, eat yor heart out, meat de Weggeefhoek.

Is het een idee, de Weggeefhoek?

Of bestaat ie al?

Edited by Chika
  • Like 15
  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bij berichten zoals deze krijg ik het blije gevoel dat ik van een compleet andere bloedlijn afstam. Ik lees vooral veel aannames, (voor)oordelen, minachting en onbegrip.   Je doet het v

Mankeer ik iets aan m'n ogen, ben ik te ongeconcentreerd of zie ik het goed en blijkt er op het forum geen weggeefhoek/-topic te zijn?   Jammer is dat wel. Er zijn denk ik genoeg mensen die

…maar dit draadje is niet opgestart om hulp te bieden aan mensen die minder te besteden hebben :-)   Dit draadje is juist opgestart voor mensen die te veel te besteden hebben en zo veel damp

Just now, Leo Bak said:

Ja die hoek bestaat al jaren maar kun je pas zien als je 667 posts of meer hebt.

En bedankt, heb ik dat hele verhaal voor niets geschreven.

• Like 2
  • Haha 1
1 minute ago, Chika said:

Misschien moet je het ff lezen.

Yep, te snel gereageerd. En daar zal je de ExcuseerBeer hebben die mij een draai om de o... <BLATS!>...auw. Sorry mevrouw Chika het zal niet meer gebeuren mevrouw Chika.

• Like 1

Vind het een fantastisch plan. Ook voor noodgevallen: wie heeft er even wat liquid op een zondagavond; kan mijn clapton nergens vinden; sta hier op camping de berekuil met lege batterijen; ben met de trein op weg naar den Helder, wie kan mij op A'dam CS om 13.47 uur op perron 2 even wat wick aangeven door het raampje; heb hier nog een chinatank die is weggehoond in het tekoop topic; ik zoek een ouwe mod voor naar een festival...

• Like 10
  • Haha 1
8 minutes ago, monotom said:

Yep, te snel gereageerd. En daar zal je de ExcuseerBeer hebben die mij een draai om de o... <BLATS!>...auw. Sorry mevrouw Chika het zal niet meer gebeuren mevrouw Chika.

De ExcuseerBeer, hoe verzin je het  :nee Alterego?

Sorry voor de klap die je van ExcuusBeer kreeg.

Fijn dat je me mevrouw noemt, het is je daarom alleen al vergeven.

5 minutes ago, Leo Bak said:

Vind het een fantastisch plan. Ook voor noodgevallen: wie heeft er even wat liquid op een zondagavond; kan mijn clapton nergens vinden; sta hier op camping de berekuil met lege batterijen; ben met de trein op weg naar den Helder, wie kan mij op A'dam CS om 13.47 uur op perron 2 even wat wick aangeven door het raampje; heb hier nog een chinatank die is weggehoond in het tekoop topic; ik zoek een ouwe mod voor naar een festival...

Je snapt het :ja

Edited by Chika
  • Like 2

Ja, nog effe. Moet ik als professionele Xenofoob ook nog sociaal gaan zitten keuvelen als ik van mijn onverkoopbare rotzooi af wil?! :grins

Serieus: dit kan toch gewoon in het verkoop topic. Aanbieden als gratis af te halen of tegen verzendkosten?

• Like 2
Just now, Bobby said:

Ja, nog effe. Moet ik als professionele Xenofoob ook nog sociaal gaan zitten keuvelen als ik van mijn onverkoopbare rotzooi af wil?! :grins

Serieus: dit kan toch gewoon in het verkoop topic. Aanbieden als gratis af te halen of tegen verzendkosten?

Bij de mediamarkt staat er toch ook geen stofzuiger tussen de wasmachines?

• Like 2
Just now, Chika said:

Bij de mediamarkt staat er toch ook geen stofzuiger tussen de wasmachines?

Je metafoor is niet een erg sterk argument. Bij de Buurtsuper staat soms na de kassa een stelling met gratis mee te nemen (incourante) producten, zoals kindervuurwerk, goedbedoelde paasshit, etc.

Het is een lofwaardig sociaal idee dus goed dat je een proefballonnetje oplaat. Ik heb er niets op tegen om dit in een apart topic onder te brengen maar ik neig naar de conclusie: er is nauwelijks animo voor in het topic waar dit al kan dus een eigen topic is niet nodig. De tegenconclusie zou zijn: omdat er geen eigen topic is, is er nauwelijks animo om dit in het verkooptopic te doen.

ik vind het een goed initiatief, er zijn veel dampers met spullen die ze gewoon niet meer gebruiken.

Veel van die spullen worden ouder en ouder, en zijn prima geschikt voor een startende damper :)

Maar gezien de naam, moet het wel gratis zijn, geen handel site

• Like 2
31 minutes ago, Bobby said:

Je metafoor is niet een erg sterk argument. Bij de Buurtsuper staat soms na de kassa een stelling met gratis mee te nemen (incourante) producten, zoals kindervuurwerk, goedbedoelde paasshit, etc.

EDIT: ik heb hier een printscreen van het onderste gedeelte van de homepage staan, maar hij toont hem niet.

Ik wil iets weggeven van waarde: Dampbank

Ik wil iets verkopen: Te koop aangeboden

Ik wil iets ruilen: Te ruil aangeboden

Ik heb iets nodig: Gevraagd

Ik wil iets weggeven: Uhhhhh, die past mooi onder Te koop  :weetnie

Je gaat teveel uit van de mensen die aanbieden denk ik. Er zijn ook zoekers onder ons. Die moeten de rubriek toch kunnen vinden zonder allerlei niet ter zake doende forumonderdelen te hoeven openen lijkt me.

Het is een lofwaardig sociaal idee dus goed dat je een proefballonnetje oplaat. Ik heb er niets op tegen om dit in een apart topic onder te brengen maar ik neig naar de conclusie: er is nauwelijks animo voor in het topic waar dit al kan dus een eigen topic is niet nodig. De tegenconclusie zou zijn: omdat er geen eigen topic is, is er nauwelijks animo om dit in het verkooptopic te doen.

Je constateert zelf dat er geen animo is. Je kunt er maar op 1 manier achter komen waarom dat er niet is en dat is door een apart item creëren. Pas daarna valt er een conclusie te trekken.

Edited by Chika
  • Like 5

Ik ben bang dat dit ten koste gaat van Dootjes damphulp.

De openingspost is wel iets om in te lijsten..  Mens wat ben jij knetter! Ja wel lief knetter hoor maar toch..  volledig knetter :lol

• Like 1

Ik denk niet dat de Dampbank van @dootje47 er onder hoeft te leiden. Aangebroken flesjes liquid, aroma's, 'geavanceerde' tankjes, drippers en mods zijn niet direct spulletjes waar de Dampbank wat aan heeft (dacht ik). 

Zelf heb ik wel een aantal spulletjes aan forum leden gegeven die ik niet meer gebruikte. Ik ben er zo ook achter gekomen dat er een Engelstalige term voor bestaat: 'Pay It Forward'. Veel andere forums hebben al een PIF draadje. 

• Like 4

:weetnie   snap er niks van... want als die mensen niet genoeg geld hebben om sigaretten of shag te kopen, zijn het geen rokers en hebben dus eigenlijk geen behoefte aan dampspullen, maar willen gaan dampen voor de lol ?

• Like 1

Geen idee of de dampbank of iemand anders er wat aan heeft, maar ik heb nog wel 6 flesjes aangebroken aroma waar ik niets mee doe. German Flavours: Burley Tobacca, Aardbeien, Seven Leaves, Maxium Flavour, Half zware sjag en Lakritz (drop). Ook nog piepschuimpje met 12 eppies van diverse soort. Past wel in brievenbuspakje.

2 hours ago, Marianna said:

:weetnie   snap er niks van... want als die mensen niet genoeg geld hebben om sigaretten of shag te kopen, zijn het geen rokers en hebben dus eigenlijk geen behoefte aan dampspullen, maar willen gaan dampen voor de lol ?

Volgens mij praten we hier langs elkaar heen. Waar reageer je nu precies op?

6 hours ago, Moppersmurf said:

Ik ben bang dat dit ten koste gaat van Dootjes damphulp.

De openingspost is wel iets om in te lijsten..  Mens wat ben jij knetter! Ja wel lief knetter hoor maar toch..  volledig knetter :lol

Dat is juist niet de bedoeling. Ik ben een groot fan van Dootjes Dampbank en wil die op geen enkele manier benadelen.

Eelco heeft het goed verwoord.

5 hours ago, Eelco said:

Ik denk niet dat de Dampbank van @dootje47 er onder hoeft te leiden. Aangebroken flesjes liquid, aroma's, 'geavanceerde' tankjes, drippers en mods zijn niet direct spulletjes waar de Dampbank wat aan heeft (dacht ik). 

Zelf heb ik wel een aantal spulletjes aan forum leden gegeven die ik niet meer gebruikte. Ik ben er zo ook achter gekomen dat er een Engelstalige term voor bestaat: 'Pay It Forward'. Veel andere forums hebben al een PIF draadje. 

• Like 3

@Moppersmurf

Overigens, de Dampbank is een middel om dampers in nood te helpen en geen doel op zich.

Je zegt toch ook niet: "Goh, mijn buurman heeft weinig te eten en ik heb elke dag wat over. Maar ik gooi het wel weg, want anders zit ik de Voedselbank in de weg.''?

Ik sluit niet uit dat er in de praktijk een overlap kan zijn, maar wie doen we er kwaad mee. Hoe meer we elkaar als dampers kunnen helpen, hoe beter denk ik zo.

• Like 6
7 hours ago, Eelco said:

Ik ben er zo ook achter gekomen dat er een Engelstalige term voor bestaat: 'Pay It Forward'. Veel andere forums hebben al een PIF draadje. 

Offtopic

Dat is toch het concept waar je, als je ergens een bakje koffie koopt, een bakkie extra afrekent, voor iemand die het niet kan betalen. 

Schijnt vooral in de jetset tentjes een doorslaand succes te zijn. Soort status symbool om te laten zien hoeveel geld jij hebt en hoeveel je bereid bent daar vrijwillig van af te staan. Los van het feit of alle pifjes wel worden uitgekeerd of in de zak van de ondernemer komen, vind ik het een misselijkmakende ontwikkeling van een initieel heel mooi concept. Bweugh, pochers met wisselgeld, kijk ze eens weldadig zijn *kots*. 

• Like 4
1 hour ago, Sledge said:

Offtopic

Dat is toch het concept waar je, als je ergens een bakje koffie koopt, een bakkie extra afrekent, voor iemand die het niet kan betalen. 

Schijnt vooral in de jetset tentjes een doorslaand succes te zijn. Soort status symbool om te laten zien hoeveel geld jij hebt en hoeveel je bereid bent daar vrijwillig van af te staan. Los van het feit of alle pifjes wel worden uitgekeerd of in de zak van de ondernemer komen, vind ik het een misselijkmakende ontwikkeling van een initieel heel mooi concept. Bweugh, pochers met wisselgeld, kijk ze eens weldadig zijn *kots*. 

Nu je het zo aanhaalt @Sledge: Ik krijg er acuut een erg misselijk gevoel van in m'n onderbuik. Vreselijk, al die deugmensen. En dan nog het liefst met het geld van anderen.

Ik zou er een boek over kunnen volschrijven maar dat doen we dus maar niet.

• Like 5
22 minutes ago, balling said:

Nu je het zo aanhaalt @Sledge: Ik krijg er acuut een erg misselijk gevoel van in m'n onderbuik. Vreselijk, al die deugmensen. En dan nog het liefst met het geld van anderen.

Ik zou er een boek over kunnen volschrijven maar dat doen we dus maar niet.

Je bent vergeten om de gebruikelijke eindconclusie te trekken. Het is allemaal de schuld van het communisme; het grootste gevaar voor onze samenleving. Ben ik niet van je gewend @balling. Wel alert blijven hè? :wink

@Sledge, niet een beetje m'n draadje vervuilen hoor, anders moet je er straks zelf weer met de bezem doorheen. :mep

Maarre, kunnen we nu weer even on topic? Want ondanks dat ik de beginpost met een knipoog heb geschreven, is het voorstel wel degelijk serieus.

• Like 1
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...