Jump to content
Dnns84

[Poll] Waar koop jij je damp dingen ?

Waar koop jij je dampspullen?   

152 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid ;) Je kan trouwens meerdere antwoorden geven.

Edited by Dnns84
[Poll]

2 minutes ago, tsiis said:

Wat... geen "dampforum" keuzemogelijkheid? :shock

hoe bedoel je? Staat er toch bij in de poll :tong

heb t als extra optie toegevoegd :)

1 minute ago, Dnns84 said:

heb t als extra optie toegevoegd :)

Pfff, had ik 'm net ingevuld.

Just now, Sub-Ωhm said:

Pfff, had ik 'm net ingevuld.

Account verwijderen en een nieuwe aanmaken. Zit helaas niets anders op :gek

Zet dan maar bij punt 4 de optie m.b.t. gereedschap en stands de mogelijkheid "maak ik zelf" .

10 minutes ago, Cyber_Huub said:

Zet dan maar bij punt 4 de optie m.b.t. gereedschap en stands de mogelijkheid "maak ik zelf" .

Als je zelf een stand maakt, of een ohmmeter inelkaar knutselt, dan kan je invullen waar je de benodigdheden daarvoor hebt gehaald :P

Als beginnende dampen haal ik alles bij een stenenwinkel,ben wel duurder uit maar wil graag zien wat ik koop.

26 minutes ago, marcel59 said:

Als beginnende dampen haal ik alles bij een stenenwinkel,ben wel duurder uit maar wil graag zien wat ik koop.

En dat is ook zeker aan te raden voor de beginners, een beetje fatsoenlijke winkel geeft je vaak graag goed advies en laat je verschillende dingen uitproberen (ten minste bij mij go-to winkel), precies wat een beginner nodig heeft.

tja, ik ben een internet junk 🙂

google alles,,, koop gewoon bij de goedkoopste..., mocht ik goedkopere opties vinden en de service is ok, dan koop ik daar.

Handel is handel, poen is poen, en je kan het maar 1 keer plat slaan 😛

Eerst uitspitten door reviews en ervaringen daar komen ook de pros en cons naar voren, dan shoppen in China om daar voordelig te scoren en soms scheelt dat behoorlijk wat euro's, voor liquid base en aroma blijf ik in Nederland.

Hier hetzelfde, mods en tanks in china en de liquids , katoen en batterijen in nederland. 

Ik koop alleen enkele flavours in eigen land.
Het overige komt overal vandaan, waar men een goede service, kwaliteit levert en een nette prijs berekend.

Weer een oud topic boven water dat ik gemist had. Leuk. Ik heb 'Nederland/België' maar even geïnterpreteerd als ' je eigen land', want het gros koop ik natuurlijk in Duitsland in stenen winkels en webshops. Alleen kleine gruttel en onderdelen haal ik graag uit China ;-). Vooral als die hier niet lastig of heel duur te krijgen is. Flesjes bijvoorbeeld.

Edited by L33ntje

Mods, RDA's. RTA's, katoen, draad en flesjes => China

PG, VG en aroma's => Save Vape en Chefs

Batterijen => Nkon

Hier ook zoiets

Hardware: China en 1x Roemenië (Mark Bugs-Amulet).

Base en aroma's: China, Italië en Duitsland (SaveVape).

Batterijen: China en Eindhoven (Nkon).

Coiltjes: China.

Katoen: Nederland (Kruidvat).

Ik zit dit allemaal wat te lezen en zie dat er nogal wat over de grens besteld word.

Ik wat zat in de import in met Azië, maar ik voeg me wat dingen af.

Dat word natuurlijk "Door tot Door" geleverd, hoe gaat het dan met de verzendkosten?

Komt het legaal of illegaal aan?

In het geval van optie 2, maak je het dan vaak mee dat het misgaat?

Als je besteld?

waar bij wie? Meestal....

Hoe, en waarmee betaal je?

Als je betaald, is dat dan gelijk het eindbedrag? Of word het door je bank omgerekend in bijvoorbeeld dollars, en betaal je daar ook weer kosten over?

Kortom welke opties gebruik, je vaak, en hoe zijn de resultaten en de snelheid van levering?

Illegaal is een groot woord, maar boven de 22 euro ben je BTW schuldig aan de belastingdienst. Betaal je die niet, pleeg je in principe fraude.. Nu hebben weinig mensen daar boodschap aan en als je pakketje er tussenuit wordt gehaald en de waarde is boven de 22 euro, krijg je een rekening thuis. Na betaling mag je je pakketje gewoon ophalen. E.e.a. is natuurlijk gewoon te vinden op de website van de belastingdienst.. Voor mij geldt dat ik er 1 keer ben uitgepikt op 150 bestellingen, waarvan 1/3 boven de 22 euro zat. Kans is erg klein

http://vapingunderground.com/threads/list-of-chinese-vape-websites-fasttech-alternatives.255106/

Wat betalen betreft: PayPal is het veiligst, maar dan betaal je kosten in de vorm van een gunstige koers voor PP zelf. Direct met creditcard ook. Voordeel van PP is dat je gelijk beschermd bent, met een geschillencommissie, mocht het misgaan. Je betaalt dus het eindbedrag, meestal in euro's. Dat is het geval met Paypal.

Voor de rest, google is your friend, er is zoveel hier te vinden op het www en het forum dat het mij niet waard is dat allemaal weer op te lepelen. Volgens mij kan je dat prima zelf.. 😉

Edited by TheRich

Bij Ali zet ik de bedragen op euros en betaal met ideal, idd onder de 22 euro blijven maar mijn pico kwam zonder enige douane actie binnen.

De kosten in het mandje is wat je betaald en verder wil ik geen dief van mijn portemonnee zijn natuurlijk.

Kijk daar heb ik even wat aan om me op te richten tzt.. ben er verder totaal ( nog) niet in thuis, maar komt vast wel.

Vroeger importeerde ik wel veel uit de tropen, maar daar heb ik in die 20 jaar heel wat leergeld betaald 🙂

Ivb met de Roverheid, en al dan of niet aankomende maatregelen, bouw ik toch maar een netwerkje op in het buitenland, hier en daar maar eens wat uitproberen tzt

Ik ga het allemaal eens doorlezen,,, thanks folks.

Na 4 maanden dampen, en nu de nieuwe mod ben ik er allang achter, ik stop niet meer met dampen, en vaarwel tabak ik mis het totaal niet 😛

36 minutes ago, Train a vapeur said:

Antwoorden die vooraf bepaald zijn ?

Dat is meestal zo met een poll 😉

Het laatste wat ik besteld heb:

On 12-8-2017 at 14:00, JoshuaB said:

DN7k6nEl.png

:yeah

Daarna niets meer. Geen katoen, geen draad, geen aroma, geen base, niets. Wat nu?