Jump to content

Tweedehands Prijzen


Recommended Posts

1 hour ago, Shure said:

Erop rekenen dat je een koper vindt die de Chinese prijzen niet kent, en dan boos worden als iemand roet in het eten gooit door die te vermelden, vind ik gewoon stom. Wil je iets verkopen op het forum, dan neem je de andere forumgebruikers er maar bij. Als je je daaraan ergert, zijn er toch genoeg zoekertjes sites waar er enkel via pb gesproken kan worden? Verkoop dan lekker daar als dat is wat je wil.

En dit gebeurd dus ook, waardoor we hier op het forum minder te koop aangeboden krijgen. Zijn we daar als forum mee gebaat?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Shure said:

Als jij die hier op het forum aan €75 + verzendkosten aanbiedt, en in China kun je die nieuw kopen voor €50 inclusief verzenden, mag ik dat toch schrijven? Daar dient een forum toch voor? Als jij dat niet leuk vindt, dan heb je toch gewoon pech. Maar dan weet een koper tenminste dat die €82 neertelt voor een tweedehands modje, dat die nieuw ook voor €50 kan kopen.

 

 

Dat zou je best mogen vinden en schrijven, maar niet in het topic waar "ik" het te koop aanbied. Die koper die kan de informatie ook wel vinden op een andere plek hier op het forum of elders op Internet. Je gaat toch niet zomaar een mod of tank of wat dan ook van iemand kopen, zonder dat je je op de hoogte stelt van de specs ervan inclusief de prijzen? Doe je dat niet dan ben je naïef. Maar goed, daarvoor hoef jij dan niet mijn topic te kapen en mij de loef af te steken met je opmerking over China, zodat ik wel moet zakken met de prijs. Op dat moment ga jij bepalen wat ik ervoor mag vragen. Dat is de wereld op zijn kop. Als je dan zo graag daarover wilt schrijven dan begin je maar je eigen topic, of maak gebruik van het frustratietopic...

 

2 hours ago, Shure said:

Erop rekenen dat je een koper vindt die de Chinese prijzen niet kent, en dan boos worden als iemand roet in het eten gooit door die te vermelden, vind ik gewoon stom. Wil je iets verkopen op het forum, dan neem je de andere forumgebruikers er maar bij. Als je je daaraan ergert, zijn er toch genoeg zoekertjes sites waar er enkel via pb gesproken kan worden? Verkoop dan lekker daar als dat is wat je wil.

 

Jij gaat er blijkbaar vanuit dat verkopers hopen op een domme koper die zich niet informeert. Geen idee waarom je dat zou vinden. Ik denk dat de meeste ervaren dampers die hier iets te koop aanbieden juist van goede wil zijn. Dat staat verder los van de prijs die men vraagt. Dat staat verder ook los van de prijs die iemand bereid is te betalen. Waarom dan nog de behoefte voelen om een opmerking over de prijs te maken in iemands verkooptopic? Nogmaals, gebruik dan het frustratietopic of zo, of maak zelf iets aan om  het van je af te schrijven. Of gebruik dit topic. Maar niet "mijn" verkooptopic.

 

 

 

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Shure said:

 

Ik heb het topic van dat tankje niet gezien, maar als iets in China, inclusief verzenden, maar €25 kost, dan wéét je toch dat je daar 2ehands, inclusief verzenden, niet meer voor gaat krijgen? Als je er dan toch 41,95 voor wil betalen, moet je dat vooral gewoon doen, maar verwacht niet dat iemand anders er daarna 30+7 aan verzendkosten voor gaat geven op het forum. Want dan ...

 

 

... ben je dus inderdaad artikelen nog duurder 2ehands aan het verkopen dan wat ze nieuw kosten.

 

 

Over winst maken is dus wel gesproken, moet je anders ff het hele draadje lezen.

 

 

Als jij die hier op het forum aan €75 + verzendkosten aanbiedt, en in China kun je die nieuw kopen voor €50 inclusief verzenden, mag ik dat toch schrijven? Daar dient een forum toch voor? Als jij dat niet leuk vindt, dan heb je toch gewoon pech. Maar dan weet een koper tenminste dat die €82 neertelt voor een tweedehands modje, dat die nieuw ook voor €50 kan kopen.

 

 

Iedereen is het er toch wel mee eens dat de verkoper zelf zijn vraagprijs mag bepalen. Wat ter discussie staat, zijn de commentaren van anderen. Of je mag verwijzen naar de Chinese prijs in iemands verkoopstopic. En of er bewijs moet geleverd worden als je beweert iets hier gekocht te hebben.

 

Erop rekenen dat je een koper vindt die de Chinese prijzen niet kent, en dan boos worden als iemand roet in het eten gooit door die te vermelden, vind ik gewoon stom. Wil je iets verkopen op het forum, dan neem je de andere forumgebruikers er maar bij. Als je je daaraan ergert, zijn er toch genoeg zoekertjes sites waar er enkel via pb gesproken kan worden? Verkoop dan lekker daar als dat is wat je wil.

 

 

Het enige wat ik er maar uit blijf vissen, is de ongevraagde bemoeizucht waar een verkoop topic mee naar de kl...ten word geholpen.
Of ik nou winst wil maken of niet, dat staat er los van.
Dat er ook regels zijn prima, maar daar is ook te ver in doorgeslagen.
En mensen moeten maar opzouten als ze zich ergens aan ergeren?
Naar mijn bescheiden mening is een verkoop topic geen discussie topic, en indien iets je niet bevalt, ga je zelf maar weg.
Bij extreme uitzonderingen is er nog een moderatie team wat in de gaten kan houden, dat het niet uit de hand loopt.
 

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Cyber_Huub said:

Dat er ook regels zijn prima, maar daar is ook te ver in doorgeslagen.

 

Dat laat je in dit topic al eerder doorschemeren. Maar welke regels vind jij dan om welke reden doorgeslagen?

 

29 minutes ago, Cyber_Huub said:

En mensen moeten maar opzouten als ze zich ergens aan ergeren?
Naar mijn bescheiden mening is een verkoop topic geen discussie topic, en indien iets je niet bevalt, ga je zelf maar weg.

Geldt die mening wat jou betreft voor Groupbuy-topics ook? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Sledge said:

Geldt die mening wat jou betreft voor Groupbuy-topics ook? 

 

Hoe Sledge er over denkt weet ik niet, maar ik vond het niet prettig dat er gediscussieerd werd. Het was bedoeld, en dat stond ook in de beginpost, als draadje waar men zich kon inschrijven. Qua overzicht werd ik er niet blij van zullen we maar zeggen.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Zappa said:

 

Dat zou je best mogen vinden en schrijven, maar niet in het topic waar "ik" het te koop aanbied. ... daarvoor hoef jij dan niet mijn topic te kapen en mij de loef af te steken met je opmerking over China, zodat ik wel moet zakken met de prijs. Op dat moment ga jij bepalen wat ik ervoor mag vragen. Dat is de wereld op zijn kop. Als je dan zo graag daarover wilt schrijven dan begin je maar je eigen topic, of maak gebruik van het frustratietopic...Maar niet "mijn" verkooptopic.

 

Misschien moet jij nu maar gewoon een beetje in het frustratietopic gaan klagen dat anderen op 'jouw' forum informatie zetten. Het is een gunst dat we zaken op het forum te koop mogen zetten, jij ziet het als jouw recht, en sterker nog, dat is 'jouw' topic waar ik geen info zou mogen plaatsen die een beginner geld kan besparen.

 

Je zegt, in dezelfde post dan nog, eerst:

 

57 minutes ago, Zappa said:

mij de loef af te steken met je opmerking over China, zodat ik wel moet zakken met de prijs. Op dat moment ga jij bepalen wat ik ervoor mag vragen.

 

en dan

 

57 minutes ago, Zappa said:

Jij gaat er blijkbaar vanuit dat verkopers hopen op een domme koper die zich niet informeert. Geen idee waarom je dat zou vinden. Ik denk dat de meeste ervaren dampers die hier iets te koop aanbieden juist van goede wil zijn.

 

:clap

 

Als je van goede wil bent, dan is je prijs toch gewoon meteen correct? Dan hoef je die toch niet te laten zakken door iets wat ik zeg? Ik kom toch niet met iets nieuw voor je, als ik een link naar FT of GB plaats? Maar ik kom misschien WEL met iets nieuws voor een mogelijke koper die dat niet wist. En daarvan ga jij over de rooie. Maar we mogen niet zeggen dat je hoopt op een onwetende koper he? :mmm

 

Als jij ervan uit gaat dat een koper zichzelf wel zal informeren, en de prijzen in China zelf wel weet, dan verandert mijn linkje toch helemaal niks? Hoe kom je er dan bij 'dat jij wel moet zaken met de prijs door mijn opmerking over China'?? You can't have it both ways, ofwel ga je er inderdaad van uit dat de koper dit wel zal weten, en dan moet jij je prijs dus helemaal niet verlagen door mij. Ofwel hoop je dus inderdaad op een onwetende koper, en moet jij nu je prijs gaan verlagen omdat ik over China begon.

 

Er zijn mensen die hier komen om anderen te helpen, en dan zijn er die hier komen om zichzelf te helpen.

 

56 minutes ago, Cyber_Huub said:

Het enige wat ik er maar uit blijf vissen, is de ongevraagde bemoeizucht waar een verkoop topic mee naar de kl...ten word geholpen.
Of ik nou winst wil maken of niet, dat staat er los van.
Dat er ook regels zijn prima, maar daar is ook te ver in doorgeslagen.
En mensen moeten maar opzouten als ze zich ergens aan ergeren?
Naar mijn bescheiden mening is een verkoop topic geen discussie topic, en indien iets je niet bevalt, ga je zelf maar weg.
Bij extreme uitzonderingen is er nog een moderatie team wat in de gaten kan houden, dat het niet uit de hand loopt.
 

 

Ik vind het ook vervelend dat verkoopstopics soms om zeep worden geholpen, maar het zijn evenzeer de felle reacties tegen iemand die een linkje naar China plaatsen die daarvoor zorgen.

 

Voor de duidelijkheid, ik heb volgens mij nog nooit naar lagere prijzen in China gelinkt in het verkoopstopic, maar ik vind wel dat het moet kunnen, en dat er soms veel te heftig gereageerd wordt wanneer iemand anders het doet. Er zijn zeker onbeleefde en ongepaste reacties op vraagprijzen, maar er zijn er ook die er enkel even op willen wijzen dat iets nieuw €20 minder kost dan een 2ehands vraagprijs. Zo lang niemand dààr dan over gaat liggen miepen, is er ook niks aan de hand. Degene die daar niet tegen kunnen helpen de topics even vrolijk mee naar de kl..ten.

 

Ik zou er niks op tegen hebben, maar ik zou bij mijn prijsstelling ook gewoon rekening houden met de gangbare prijzen, en dat zijn nu eenmaal de Chinese.

Edited by Shure
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Even snel dit topic doorgenomen en krijg de indruk dat bijna iedereen denkt dat alle andere forumleden uit China zouden willen of kunnen bestellen...
Welnu, er bestaan aardig veel forumleden die niet via internet kunnen betalen, omdat ze geen credit cards noch PayPal hebben, en er bestaan eveneens forumleden die sowieso alles uit China wantrouwen.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sledge said:

Dat laat je in dit topic al eerder doorschemeren. Maar welke regels vind jij dan om welke reden doorgeslagen?

 

Geldt die mening wat jou betreft voor Groupbuy-topics ook? Ja, dus gum er op los, en trap onder mijn reet :gek

Wat ik van de regels vind is persoonlijk, maar wel een reden om uit de verkoop te blijven.
Een opsomming, inclusief mening.
Product

Gekocht bij/van  Waarom zou dat iemand boeien als de verkoopprijs goed is?

Datum van aankoop Is dat van belang indien een product in goede staat is?

Staat (gebruikt / igs / zgan / nieuw)

Compleet ja/nee

Origineel/Clone

Nieuwprijs

Vraagprijs / Te ruilen tegen

Verzending of ophalen

in- of exclusief portokosten 

Locatie verkoper (B, NL of anders)
Bij zo goed als nieuwe en nieuwe producten dient een link naar de shop waar het product gekocht is geplaatst te worden. Wederom, wat boeit dat bij een goede prijs?
3.5 Bumpen

Het omhooghalen van een advertentie door een reactie in het topic te plaatsen, ook wel BUMPen genoemd (bring up my post) is 1 maal per 24 uur toegestaan.
Jaja, het negeren ervan word bij uitzondering zelfs toegejuicht door het FBT, oftewel meten met 2 maten.
4.1 Reageren op advertenties is toegestaan zolang dat on topic gebeurt. De topic starter is vrij om zelf te bepalen welke berichten hij of zij verwijderd of gemodereerd wil hebben en kan het FBT daartoe verzoeken via DM. Discussie over dergelijke moderaties is niet mogelijk.
Laat hier nou met schering en inslag de regel met voeten getreden worden. Daar gaat dit hele draadje zo'n beetje over.
Tot zover het doorschemeren :wink

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Marianna said:

Even snel dit topic doorgenomen en krijg de indruk dat bijna iedereen denkt dat alle andere forumleden uit China zouden willen of kunnen bestellen...
Welnu, er bestaan aardig veel forumleden die niet via internet kunnen betalen, omdat ze geen credit cards noch PayPal hebben, en er bestaan eveneens forumleden die sowieso alles uit China wantrouwen.

 

Volledig mee eens.

Ik heb al een 20tal items verkocht via het forum hier, en 80% aan mensen die niet in China willen/durven kopen.

Zelf let ik ook wel op mijn vraagprijs, dat het niet duurder is dan in China.

Maar zelf research gaan doen, links posten en whatever ga ik me niet mee bezighouden hoor.

Je kan me via PB altijd een voorstel doen, ik zal dat bekijken en dan zien we wel.

Zelf koop ik zeer zeer veel in China, maar ik heb ook goede banden met enkele lokale damp winkels en kom daar ook bijna wekelijks.

Dus ik koop lokaal ook producten, goed wetende dat ik hetzelfde product in China goedkoper kan krijgen.

Met het geld wat ik uitspaar door in China te kopen, kan ik regelmatig wel eens lokaal iets duurder betalen.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Shure said:

Ik zou er niks op tegen hebben, maar ik zou bij mijn prijsstelling ook gewoon rekening houden met de gangbare prijzen, en dat zijn nu eenmaal de Chinese.

 

Hoe kom je er toch bij dat men China als maatstaf moet nemen als gangbare prijs? Op die manier dwing je iedereen dan maar niet meer in NL te kopen, want het is altijd goedkoper in China. Wat een onzinredenatie! En kortzichtige kijk op zaken.

 

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Volgens mij is er een aantal punten uit deze discussie te halen:

  1. irritatie over 'te hoge' prijzen
  2. irritatie over bemoeienis daarmee
  3. afweging of commentaar op prijzen is toegestaan
  4. afweging of prijzen moeten worden gecontroleerd
  5. eventueel sticky om dit alles te ondervangen

Misschien een poll ertegenaan gooien met dit soort punten? Wellicht dat we het verkooptopic daarmee voor iedereen (weer) bruikbaar kunnen maken.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest beardass
4 hours ago, Zappa said:

 

Hoe kom je er toch bij dat men China als maatstaf moet nemen als gangbare prijs? Op die manier dwing je iedereen dan maar niet meer in NL te kopen, want het is altijd goedkoper in China. Wat een onzinredenatie! En kortzichtige kijk op zaken.

 

 

Zo gek is dat toch niet? Als een tweedehands product duurder is dan een nieuw product uit China dan zou er voor mij een hele goede reden moeten zijn om tweedehands te kopen. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorn1974

Dus als ik het goed begrijp willen sommige leden hier een verkoop topic kapen en de evt. koper erop gaan wijzen dat het in China goedkoper kan, compleet met link naar het product? (of gebeurt dit al?)

Dus als iemand dit in een NL shop heeft gekocht er niet een normale prijs voor moet/mag vragen maar dit moet aanpassen aan de Chinese prijzen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorn1974
6 hours ago, Zappa said:

 

Hoe kom je er toch bij dat men China als maatstaf moet nemen als gangbare prijs? Op die manier dwing je iedereen dan maar niet meer in NL te kopen, want het is altijd goedkoper in China. Wat een onzinredenatie! En kortzichtige kijk op zaken.

 

 

Nou en of!

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Marianna said:

Even snel dit topic doorgenomen en krijg de indruk dat bijna iedereen denkt dat alle andere forumleden uit China zouden willen of kunnen bestellen...
Welnu, er bestaan aardig veel forumleden die niet via internet kunnen betalen, omdat ze geen credit cards noch PayPal hebben, en er bestaan eveneens forumleden die sowieso alles uit China wantrouwen.

 

Ik heb geen credit card en geen PayPal, maar zowel bij AliExpress als bij GearBest kun je gewoon met iDeal betalen.

Link to comment
Share on other sites

Guest beardass
45 minutes ago, Jorn1974 said:

Dus als ik het goed begrijp willen sommige leden hier een verkoop topic kapen en de evt. koper erop gaan wijzen dat het in China goedkoper kan, compleet met link naar het product? (of gebeurt dit al?)

Dus als iemand dit in een NL shop heeft gekocht er niet een normale prijs voor moet/mag vragen maar dit moet aanpassen aan de Chinese prijzen?

 

 

Ik weet niet of je het een topickaap mag noemen. Het kan ook een tip zijn naar de verkoper om te laten zien dat zijn tweedehands product nieuw goedkoper is maar wel uit China moet komen. Het zou dan wat netter kunnen door het in een PM te stoppen maar goed.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorn1974
12 minutes ago, beardass said:

Ik weet niet of je het een topickaap mag noemen. Het kan ook een tip zijn naar de verkoper om te laten zien dat zijn tweedehands product nieuw goedkoper is maar wel uit China moet komen. Het zou dan wat netter kunnen door het in een PM te stoppen maar goed.

 

Dat zal de verkoper zich toch wel beseffen? Ik denk dat die PM ook niet nodig is. (en eerlijk gezegd nogal vervelend, maar dat is mijn mening)

Ook zal de koper zich toch wel in hebben gelezen? 

Link to comment
Share on other sites

Guest beardass
36 minutes ago, Jorn1974 said:

Dat zal de verkoper zich toch wel beseffen? Ik denk dat die PM ook niet nodig is. (en eerlijk gezegd nogal vervelend, maar dat is mijn mening)

Ook zal de koper zich toch wel in hebben gelezen? 

Maw: niet over prijzen uit China beginnen?

 

Heb je er ook eens bij stil gestaan dat het een advies naar de verkoper kan zijn. Als in van: jou vraagprijs is te hoog want anderen halen het voor minder uit China. Dat gebeurd op meerdere fora gewoon hoor. 

Link to comment
Share on other sites

Wat mij wel een beetje steekt is dat de reacties in verkoop topics vrijwel altijd er op neer komen dat de prijs te hoog is en dat het elders goedkoper te krijgen valt.

 

Toen ik net op dit forum zat waren de reacties vaak precies het tegenovergestelde. Dus: "Goedkoop!", "Geweldige prijs voor een mooie set!" en zo.

Ergens is er dus iets mis gegaan: óf de kopers, óf de verkopers zijn opeens hebberiger geworden (of de waarde van het gemiddelde dampding is inmiddels zo sterk gedevalueerd dat je het aan de straatstenen niet meer kwijt kan).

 

Volgens mij kun je in ieder geval onmogelijk van een verkoper eisen dat deze alle websites af gaat speuren om te kijken waar je het ding het goedkoopste kunt halen. Ik vind dat het 'template' met de in te vullen informatie over het product meer dan voldoende informatie biedt aan de koper.

 

Bij reacties over de prijs is het voor de verkoper moeilijk in te schatten of het nu om een vriendelijke aanwijzing gaat of om een bod van een geïnteresseerde. Ook is het mogelijk dat  de reactie een waarschuwing is voor mogelijke kopers.

 

Misschien zou er eens nagedacht moeten worden over de manier waarop de koper deze verschillende reacties op zijn/haar topic van elkaar zou kunnen onderscheiden?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik heb al eerder geschreven, maar zoals wij allen het "not done" vinden om in een topic van een shop een aanbieding of wat dan ook van een andere shop te melden, moeten we het ook "not done" vinden om in een verkooptopic te gaan reageren over een prijs. Hiermee trekken we 1 lijn.

Sterker nog: ik wil best meer betalen als ik het de volgende dag in de brievenbus heb, maar dat bepaal ik wel zelf en heb ik anderen niet bij nodig.

 

We gaan toch ook niet op zaterdag keihard in de AH roepen dat het bij de Lidl allemaal veel goedkoper is :tong

Edited by Clouds
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, beardass said:

Maw: niet over prijzen uit China beginnen?

 

Heb je er ook eens bij stil gestaan dat het een advies naar de verkoper kan zijn. Als in van: jou vraagprijs is te hoog want anderen halen het voor minder uit China. Dat gebeurd op meerdere fora gewoon hoor. 

Het is de manier waarop.. Het zijn altijd dezelfde prijsnazi.. Dan nog is het niet aan diegene. Stuur ff een pb, want het kan nogal betweterig overkomen. Ik irriteer me er mateloos aan en laat dat soort reacties meteen weghalen. Gezeik en onnodig bemoeiziek gedrag..  Maar dat had ik al in mijn reactie hierboven duidelijk gemaakt.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje

Even mijn eigen situatie schetsen als koper van tweedehands vaping gear hier op dit forum om de andere kant te schetsen. Toen ik pas was begonnen met vapen kocht ik in eerste instantie mijn spullen in NL shops. Ten eerste wist ik niet beter, wist ik ook van toeten nog blazen en was ik maar uit op één ding: ik wilde stoppem met roken. En ja ik moest wel over een drempel heen gezien de prijs die ik moest betalen voor een simpel apparaatje maar de adviezen in de winkel mogen wat mij betreft ook worden betaald.

 

Vervolgens las ik hier op t forum over de mogelijkheden om in China te kopen wat ik dan ook heb gedaan. Maar.... nooit en te nimmer dat ik de spanning aankan om op producten ga zitten wachten die boven die 22 euro gaan wetende dat ik daar dan wellicht veel meer over moet gaan betalen. Voor mij gaat het dan niet als belangrijkste om het geld maar de krankzinnige spanning die onzekerheid met zich meebrengt. Ik ben dus absoluut niet stressbestendig en speel daarom liever alles op zekerheid, wetende waar ik aan toe ben om spanning in de hand te kunnen houden en dat ik gewoon rustig kan blijven als er ergens iets fout gaat.

 

In het begin wilde ik wel graag een voorraad van alles aan kunnen leggen en uitproberen. Ook hier speelt de genoemde benodigde zekerheid weer een rol. En ik zag een donkere wolk hangen die er voor zou kunnen zorgen dat mijn vastbesloten doel om te stoppen met roken door de TPD en alle regels die ze er wellicht nog omheen gaan verzinnen gedwarsboomd zouden worden.

 

Om die reden heb ik hier een aantal maal op het forum tweedehands gekocht. Zonder enige discussie van te voren op het forum zelf in plaats daarvan via DM. Ik was bereid de prijs te betalen die werd gevraagd om de simpele reden dat het mij ook een stuk rust zou geven als ik eenmaal een voorraad in huis had en me in elk geval voorlopig geen zorgen hoefde te maken.

 

Echter wat niemand meekreeg is dat ik zonder vragen nog werd gematched door de verkoper, dwz uiteindelijk minder hoefde te betalen dan in eerste instantie werd gevraagd. En ja in vergelijking met China heb ik dan volgens sommigen hier teveel betaald maar maakt dat uit als je daartegenover stelt dat ik nu rustig achter over kan leunen en weer rust in mn lijf ervaar nu wetende dat ik door kan zetten wat ik van plan was en dat is nog steeds: het gebruik van analoge sigaretten voorgoed uit mijn leven schrappen. En het commentaar wat soms geleverd wordt en de vergelijking met China richting de verkoper in het verkooptopic: ronduit ergerlijk! En dit zeg ik als koper! Het is naar mijn mening een zaak tussen koper en verkoper.

 

my 2 cnts!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorn1974
11 minutes ago, beardass said:

Maw: niet over prijzen uit China beginnen?

 

Heb je er ook eens bij stil gestaan dat het een advies naar de verkoper kan zijn. Als in van: jou vraagprijs is te hoog want anderen halen het voor minder uit China. Dat gebeurd op meerdere fora gewoon hoor. 

Ik bedoel alleen dat het niet nodig is dit te melden en als je de prijs te hoog vind kijk je toch gewoon verder? Ik zie het niet als advies, want dat snapt de verkoper ook wel, ik vind het bemoeizucht en de verkoper belazerd toch niemand? 

 

12 minutes ago, Clouds said:

Ik heb al eerder geschreven, maar zoals wij allen het "not done" vinden om in een topic van een shop een aanbieding of wat dan ook van een andere shop te melden, moeten we het ook "not done" vinden om in een verkooptopic te gaan reageren over een prijs. Hiermee trekken we 1 lijn.

Sterker nog: ik wil best meer betalen als ik het de volgende dag in de brievenbus heb, maar dat bepaal ik wel zelf en heb ik anderen niet bij nodig.

 

We gaan toch ook niet op zaterdag keihard in de AH roepen dat het bij de Lidl allemaal veel goedkoper is :tong

Kijk, dit bedoel ik. Ik verkoop wat (voor een normale prijs zonder rekening te houden met FT en GB) en dan komt er iemand (die niet van plan is het te kopen) roepen dat het daar goedkoper te krijgen is, ik vind het belachelijk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorn1974
10 minutes ago, vpChoultje said:

Even mijn eigen situatie schetsen als koper van tweedehands vaping gear hier op dit forum om de andere kant te schetsen. Toen ik pas was begonnen met vapen kocht ik in eerste instantie mijn spullen in NL shops. Ten eerste wist ik niet beter, wist ik ook van toeten nog blazen en was ik maar uit op één ding: ik wilde stoppem met roken. En ja ik moest wel over een drempel heen gezien de prijs die ik moest betalen voor een simpel apparaatje maar de adviezen in de winkel mogen wat mij betreft ook worden betaald.

 

Vervolgens las ik hier op t forum over de mogelijkheden om in China te kopen wat ik dan ook heb gedaan. Maar.... nooit en te nimmer dat ik de spanning aankan om op producten ga zitten wachten die boven die 22 euro gaan wetende dat ik daar dan wellicht veel meer over moet gaan betalen. Voor mij gaat het dan niet als belangrijkste om het geld maar de krankzinnige spanning die onzekerheid met zich meebrengt. Ik ben dus absoluut niet stressbestendig en speel daarom liever alles op zekerheid, wetende waar ik aan toe ben om spanning in de hand te kunnen houden en dat ik gewoon rustig kan blijven als er ergens iets fout gaat.

 

In het begin wilde ik wel graag een voorraad van alles aan kunnen leggen en uitproberen. Ook hier speelt de genoemde benodigde zekerheid weer een rol. En ik zag een donkere wolk hangen die er voor zou kunnen zorgen dat mijn vastbesloten doel om te stoppen met roken door de TPD en alle regels die ze er wellicht nog omheen gaan verzinnen gedwarsboomd zouden worden.

 

Om die reden heb ik hier een aantal maal op het forum tweedehands gekocht. Zonder enige discussie van te voren op het forum zelf in plaats daarvan via DM. Ik was bereid de prijs te betalen die werd gevraagd om de simpele reden dat het mij ook een stuk rust zou geven als ik eenmaal een voorraad in huis had en me in elk geval voorlopig geen zorgen hoefde te maken.

 

Echter wat niemand meekreeg is dat ik zonder vragen nog werd gematched door de verkoper, dwz uiteindelijk minder hoefde te betalen dan in eerste instantie werd gevraagd. En ja in vergelijking met China heb ik dan volgens sommigen hier teveel betaald maar maakt dat uit als je daartegenover stelt dat ik nu rustig achter over kan leunen en weer rust in mn lijf ervaar nu wetende dat ik door kan zetten wat ik van plan was en dat is nog steeds: het gebruik van analoge sigaretten voorgoed uit mijn leven schrappen. En het commentaar wat soms geleverd wordt en de vergelijking met China richting de verkoper in het verkooptopic: ronduit ergerlijk! En dit zeg ik als koper! Het is naar mijn mening een zaak tussen koper en verkoper.

 

my 2 cnts!

Helemaal waar. Het gaat hier om volwassen mensen die dat best onderling (verkoper - koper) kunnen bespreken en niet door derden hoeft te worden aangehaald. zeer ergelijk

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Eelco said:

 

 

Toen ik net op dit forum zat waren de reacties vaak precies het tegenovergestelde. Dus: "Goedkoop!", "Geweldige prijs voor een mooie set!" en zo.

Ergens is er dus iets mis gegaan: óf de kopers, óf de verkopers zijn opeens hebberiger geworden (of de waarde van het gemiddelde dampding is inmiddels zo sterk gedevalueerd dat je het aan de straatstenen niet meer kwijt kan).

 

 

Wat je morgen koopt , is gisteren Old fashioned :holy 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...