Jump to content

Tips voor een RDTA


MrSmiley

Recommended Posts

3 hours ago, Zefanja said:

Doe jezelf een lol en neem de Gaia RDTA. Dual coil, maar mijn God; wat een smaak kanon. ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

I double that. Letterlijk ook trouwens: sinds de twee Gaia RTDA hier arriveerde staat de Aromamizer Supreme stof te vangen, in goed gezelschap van de rest van de verzameling tanks, drippers en R(D)TA's.

 

- Airflow en smaak: superieur

- 100% Moeder's Mooiste

- Vulsysteem van de toekomst

- Nul komma nul lekken

- Niet fout te wicken, werkt altijd. Dat was bij de supreme een ander verhaal potdomme

- Goeie grub screws die je goed strak kan aandraaien zonder angst voor uithollen 

 

Nadelen:

- Side airflow niet zonder bottom airflow te gebruiken (niemand die ik erover heb gehoord loopt hier in de praktijk werkelijk tegenaan: je gebruikt bottom alleen, of bottom + side

- Drip tip: nog geen los verkrijgbaar exemplaar van gezien

- 2ml juice capacity. In de praktijk echter wordt dit behoorlijk mooi gecompenseerd door een too easy refillsysteem

Edited by monotom
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Dutch0hms
18 hours ago, MrSmiley said:

Heeft iemand ervaring met de IJOY Limitless Plus RDTA in single coil modus?

Dus met dat rubberen stoppertje?

 

Is de smaak(beleving) met die RDTA überhaupt goed? 

 

En inderdaad, hoewel ik zeker niets tegen RTA's heb (natuurlijk niet), ik vroeg specifiek om RDTA's.. inmiddels zeker een aantal opties gekregen..

 

Mocht je nog steeds opzoek wezen naar een postless rdta is de Limitless plus een goede keuze.

Heb persoonlijk geen ervaring met dual coil rda/rta/rdta's i.c.m een singlecoil plug helaas.

 

IJOY COMBO / LIMITLESS "CLASSIC" GOLD-PLATED POSTLESS BUILD DECK

Hierboven even een link als voorbeeld naar een australische site, zal vast ergens dichterbij verkrijgbaar wezen.

 

Bij een postless deck is een singlecoil plug naar mijn mening overbodig.

Link to comment
Share on other sites

Ik lees de reacties met belangstelling ja.

 

Op dit moment twijfel ik tussen deze:

 

Alpine Styled RDTA Rebuildable Dripping Tank Atomizer

Authentic Cthulhu Mods Gaia RDTA Rebuildable Dripping Tank Atomizer

Authentic IJOY Limitless Plus RDTA Rebuildable Dripping Tank Atomizer

En minder D (RTA):

Authentic OBS Engine NANO RTA Rebuildable Tank Atomizer

 

Heeft iemand wellicht die eerste? Of het origineel?

 

Vond wel een aardige review van de kloon:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pindad: Wel wat duurder, maar geroemd om z'n smaak in zowel single als dual coil. Als je ook nog een keer wil gaan Squonken, kan dat ook hiermee. (kan met de Gaia ook trouwens). Zwart/Ultem is errug mooi!

 

Exploded-View.jpg

image_8694e1db-f8a5-455c-9a6d-eb7bd49846

PINDAD-BLACK-ULTEM.394.jpg

Edited by TheRich
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, TheRich said:

Pindad: Wel wat duurder, maar geroemd om z'n smaak in zowel single als dual coil. Als je ook nog een keer wil gaan Squonken, kan dat ook hiermee. (kan met de Gaia ook trouwens). Zwart/Ultem is errug mooi!

 

Dat is ook een mooie suggestie! Dank je :).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Vapestar

Wellicht maak ik het je alleen maar moeilijker, maar ik ben enorme fan van de KOF rdta (King Of Flavor) van Hop N Vape. Voldoet volgens mij aan al je eisen/wensen @MrSmiley

 

IMG_1038.JPG

Edited by Vapestar
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Vapestar said:

Wellicht maak ik het je alleen maar moeilijker, maar ik ben enorme fan van de KOF rdta (King Of Flavor) van Hop N Vape. Voldoet volgens mij aan al je eisen/wensen @MrSmiley

 

Ach haha, ik vroeg er zelf om nietwaar :bliss.

Dus bedankt ook voor deze optie. Enige waar ik bij deze RDTA mee zit is de afwijkende vorm van de coil. 

Ik gebruik meestal premade coils (voorgedraaid) en het gros ervan is met de pootjes aan dezelfde kant.. bij dit deck wijzen ze beide naar buiten..

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, MrSmiley said:

 

Ach haha, ik vroeg er zelf om nietwaar :bliss.

Dus bedankt ook voor deze optie. Enige waar ik bij deze RDTA mee zit is de afwijkende vorm van de coil. 

Ik gebruik meestal premade coils (voorgedraaid) en het gros ervan is met de pootjes aan dezelfde kant.. bij dit deck wijzen ze beide naar buiten..

Gewoon de coil een ''pootje uitdraaien'' :ja

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Dutch0hms said:

Mocht je nog steeds opzoek wezen naar een postless rdta is de Limitless plus een goede keuze.

Helaas, de Limitless plus heeft geen postless deck, veel van de bestaande RDTA's hebben een mogelijkheid tot single coil, d.m.v. een flexibele stop, welke de airflow en wick gaten aan een zijde afstoppen...

Het kan, maar waarom moeilijk als het makkelijk kan...

B.v. de Limitless classic en de Ijoy Combo maken gebruik van dezelfde IMC serie verwisselbare decks.

 

De Limitless Classic wordt standaard geleverd met het IMC-7 postless deck.

Hieronder een foto van de classic met dit deck, heb er snel even een prutscoiltje opgezet ter info.

43f2f93729.jpg

Zoals je ziet is het op deze manier erg makkelijk om centraal een single coil te plaatsen, coil plaatsen en gewoon naar het midden buigen, doordat het IMC-7 deck maar twee wick doorvoeren heeft, is het dus appeltje eitje.

 

Een andere interessante single coil RDTA is de Wotofo Serpent RDTA

Geen stopjes en dat soort kwakzalverij, gewoon twee posts, de coil in het midden en gaan...

Eigenlijk de zelfde opzet als de KOF RDTA welke @Vapestar je al liet zien, ook bij deze zul je je pre made coils wel een poot moeten uitdraaien.

 
Zelf zou ik gaan voor de Combo of Limitless Classic i.c.m. het ICM-7 deck, met het voordeel dat je wanneer je wilt ook een dual setup kunt maken.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Dutch0hms
1 minute ago, Sub-Ωhm said:

Helaas, de Limitless plus heeft geen postless deck.

Ooops typo... hehe ;), bedoelde uitterraad de Classic

Link to comment
Share on other sites

1 probleem dat je met zowat alle 'genesis style' RDTA's hebt, is dat de topcap gewoon los komt door eraan te trekken, dus zonder schroefdraad, enkel door O-ringetjes op zijn plaats gehouden. Neem je die mee in je broek/jas/tas, dan is de kans groot dat de topcap er af en toe vanaf komt. 

 

Dat is voor mij dan ook de reden dat ik de Aromamizers meer gebruik dan mijn rdta's met het tankje onderaan. Ik heb geen ervaring met de Uwell D2 en Engine, maar de Aromamizer dampt echt als een rdta, niet te vergelijken met rta's.

 

De Aromamizer supreme limited edition komt met zowel postless als velocity style deck en 2 single coil plugs, is lekvrij, en draait overal ineen met schroefdraad. Bijkomend voordeel is dat je de verschillende decks zo kan omwisselen met een volle tank, en je krijgt er dus 2 bij de limited edition. Bij mij ligt er altijd een dekje gewikt klaar, het vervangen duurt 10 seconden.

 

Als je toch liever genesis style wil, voldoen de Limitless Plus en Avocado 24 aan al je eisen (velocity, single coil, lekvrij, eenvoudig te wicken). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Shure said:

1 probleem dat je met zowat alle 'genesis style' RDTA's hebt, is dat de topcap gewoon los komt door eraan te trekken, dus zonder schroefdraad, enkel door O-ringetjes op zijn plaats gehouden. Neem je die mee in je broek/jas/tas, dan is de kans groot dat de topcap er af en toe vanaf komt. 

Heb acht verschillende RDTA's, gebruik ze overal, nog nooit een topcap losgeschoten..... ? 

Link to comment
Share on other sites

Mijn favoriete dual coil RDTA's met single coil plugs uit mijn RDTA collectie:

Zw6538H.jpg

Links de Goon24 clone RDTA, in het midden de Ijoy combo RDTA en rechts mijn absolute favoriet de Limitless gold edition RDTA.

Die laatste is een zeldzaam stuk, bijna nergens gepromoot en ook bijna nergens te koop aangeboden.

En toch is het de beste vanwege dat hij zowel side als bottom airflow heeft.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Heb acht verschillende RDTA's, gebruik ze overal, nog nooit een topcap losgeschoten..... ? 

 

Ik snap ook niet goed hoe ik het doe, want bij rda's heb ik er nooit last van. Maar ik heb het al bij verschillende rdta's gehad. Knap lastig als je wil dampen en je moet je hele tas doorzoeken naar zo'n los liggend capje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dutch0hms
14 hours ago, Shure said:

 

Ik snap ook niet goed hoe ik het doe, want bij rda's heb ik er nooit last van. Maar ik heb het al bij verschillende rdta's gehad. Knap lastig als je wil dampen en je moet je hele tas doorzoeken naar zo'n los liggend capje.

Ff wat flosdraad onder je o-ring stoppen, Probleem opgelost ;).

Ervaar zelf ook geen problemen maar heb ook alleen een Augvape Merlin RDTA.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Dr.Smoke said:

Maar geen single-coil :nee

Wel de mogelijkheid voor single-coil. Denk dat U het filmpje niet heeft bekeken :tong

Ik zei trouwens top airflow, maar dat is niet helemaal waar

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook niet van de plugjes, maar dan wordt de keuze qua RDTA wel heel beperkt zoniet onmogelijk. Maar je hoeft de plug niet te gebruiken, je kan ook n lange dunne coil tussen de posts bouwen.

 

Edited by Madman
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik vooralsnog de suggestie van @Sub-Ωhm ter harte neem door een  IJOY Limitless RDTA (Classic Edition) te nemen.

Deze heeft een postless deck (IMC-7) die ook handig is bij een single coil. Dus even op de ILOVEMOM korting wachten bij FastPech..

 

En daarnaast dan één van de overige suggesties :).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Dutch0hms
1 minute ago, MrSmiley said:

Ik denk dat ik vooralsnog de suggestie van @Sub-Ωhm ter harte neem door een  IJOY Limitless RDTA (Classic Edition) te nemen.

Deze heeft een postless deck (IMC-7) die ook handig is bij een single coil. Dus even op de ILOVEMOM korting wachten bij FastPech..

 

En daarnaast dan één van de overige suggesties :).

 

Goede keuze ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dutch0hms
On 2017-5-12 at 12:12, MrSmiley said:

Ik denk dat ik vooralsnog de suggestie van @Sub-Ωhm ter harte neem door een  IJOY Limitless RDTA (Classic Edition) te nemen.

Deze heeft een postless deck (IMC-7) die ook handig is bij een single coil. Dus even op de ILOVEMOM korting wachten bij FastPech..

 

En daarnaast dan één van de overige suggesties :).

 

Weet niet of je nog op de kortingscode aan t wachten was, ondertussen is die in de aanbieding bij e-wolk.nl.

Ijoy limitless rdta classic €29,99

Link to comment
Share on other sites

On 11-5-2017 at 17:22, jim said:

Links de Goon24 clone RDTA, in het midden de Ijoy combo RDTA en rechts mijn absolute favoriet de Limitless gold edition RDTA.

Die laatste is een zeldzaam stuk, bijna nergens gepromoot en ook bijna nergens te koop aangeboden.

En toch is het de beste vanwege dat hij zowel side als bottom airflow heeft.

 

Die gold edition ziet er wel interessant uit, en Fasttech verkoopt hem nu sinds een weekje. De foto van het deck op FT is wel helemaal fout.

Is de bottom airflow trouwens ook regelbaar?

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Shure said:

Die gold edition ziet er wel interessant uit, en Fasttech verkoopt hem nu sinds een weekje. De foto van het deck op FT is wel helemaal fout.

Is de bottom airflow trouwens ook regelbaar?

Enkel de bovenste lees ik:

It has a 25mm base with a unique bottom airflow design that shoots the air directly under your coils, as well as top adjustable airflow control with Limitless triangles as your airflow slots.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...