Jump to content

Opzoek naar een goed systeem


MaceNL

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik wil graag een start maken met vapen, ik rook al sinds mijn 15e en al heel lang zware shag, nu  rook ik uit verslaving maar ook om de smaak, ik heb wel al  e.e.a. gelezen dat de smaak niet echt na te bootsten is, dat zal ik dan voor lief moeten nemen, het hoeft niet gelijk de duurste te zijn maar ook zeker niet de goedkoopste, wat raden jullie mij aan?

 

Bedankt voor de reacties.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, MaceNL said:

Hoi,

 

Ik wil graag een start maken met vapen, ik rook al sinds mijn 15e en al heel lang zware shag, nu  rook ik uit verslaving maar ook om de smaak, ik heb wel al  e.e.a. gelezen dat de smaak niet echt na te bootsten is, dat zal ik dan voor lief moeten nemen, het hoeft niet gelijk de duurste te zijn maar ook zeker niet de goedkoopste, wat raden jullie mij aan?

 

Bedankt voor de reacties.

Aangezien ik al jaren zelf maak, heb ik geen idee wat de shops nu verkopen.
Als voormalige junk durf ik wel te stellen dat ik overtuigende smaken maak.

Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear

Ik denk dat de meeste beginners eerst de smaak van tabak willen proeven Ik ook. En ik ben na zo'n zes variaties tot de conclusie gekomen dat die smaak inderdaad niet na te bootsen is. Waarschijnlijk zit de smaak van tabak voor een groot deel in de geur. Na veel omzwervingen langs andere e-liquid opties (fruit, zoet, kaneel, pepermunt, etc.) heb ik uiteindelijk genoeg alternatieven gevonden die me wel aanspreken.

 

Van alle smaken die ik zelf lekker vind, lijkt Sagamore, van Adirondack Vapor, nog het meest op een sigaret (alleen met heel veel fantasie): tabak, karamel, vanille, kaneel en cake. O.a. verkrijgbaar bij CloudHouse Vapor in Berlijn en op de site van Adirondack zelf, in de V.S.

 

Met hardware heb ik trouwens net zo'n progressie doorgemaakt. Het was voor mij de eerste maanden een kwestie van doorzetten in de wetenschap dat een elektronisch sigaret ook goed *kan* smaken. Dat doorzetten werd bij mij voor het eerst bevestigd met Castle Long, van Five Pawns. Kokosnoot, amandel, vanille & whiskey. En als je me vooraf had gezegd dat dat een lekker smaakje was om te dampen, had ik je voor gek verklaard.

 

Succes met je eigen zoektocht!

Link to comment
Share on other sites

Als je wil stoppen met roken zou je kunnen gaan voor een MTL (mouth to lung) setje met een tabaksmaak op

12 of hoger mg nicotine (naargelang de behoefte). Hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Velen hier inclusief ik

zijn gestopt met een Ce4 (clearomizer) ego pen van n paar tientjes. of bijv een evod setje van de primera.

Een extra ego batterijtje voor onderweg is dan wel een grote plus. Later verder kijken....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het is in begin toch ontzettend zoeken wat lekker is en bij je past. Ik denk ook dat het een stukje mindset is waarbij je de e-sig niet te veel moet vergelijken met een sjaggie... het is gewoon een andere manier van roken (dampen eigenlijk).

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, MaceNL said:

Bedankt voor de reacties zo ver. 

 

@Caved hier kan ik inderdaad wat mee, ik ga eens kijken.

ik dacht dat je enkel liquid zocht, mss in het vervolg nog een beetje duidelijker zijn  :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest lokeoli

Enkel mijn persoonlijke ervaring:

In veel vaporshops krijg je te horen dat je als roker beter een MTL toestel koopt.

Een starterset met wat liquid en je bent snel 50 a 60 euro kwijt.

En na een paar weken gaat dit toestel dan vermoedelijk niet meer voldoen en ga je sneller terug naar de sigaret grijpen...

Om vervolgens dan toch een zwaarder toestel te moeten kopen en een pak meer geld kwijt te zijn ..

 

Ik raad je persoonlijk aan om een goed beginners toestel te kopen dat zowel goed is voor MTL en DL.

Richting eleaf pico ofzo , zeer goed om mee te beginnen!

 

Want hoe je het draait of keert de meeste rokers (die gaan vapen) gaan na een tijd toch DL ipv MTL (die ik ken tenminste)

En zeker omdat je aangeeft dat je een stevige roker bent !

 

Veel succes

Edited by lokeoli
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, lokeoli said:

Enkel mijn persoonlijke ervaring:

In veel vaporshops krijg je te horen dat je als roker beter een MTL toestel koopt.

Een starterset met wat liquid en je bent snel 50 a 60 euro kwijt.

En na een paar weken gaat dit toestel dan vermoedelijk niet meer voldoen en ga je sneller terug naar de sigaret grijpen...

Om vervolgens dan toch een zwaarder toestel te moeten kopen en een pak meer geld kwijt te zijn ..

 

Ik raad je persoonlijk aan om een goed beginners toestel te kopen dat zowel goed is voor MTL en DL.

Richting eleaf pico ofzo , zeer goed om mee te beginnen!

 

Want hoe je het draait of keert de meeste rokers (die gaan vapen) gaan na een tijd toch DL ipv MTL (die ik ken tenminste)

En zeker omdat je aangeeft dat je een stevige roker bent !

 

Veel succes

Je omschrijft het goed, door te zeggen dat het je persoonlijke ervaring is.
Velen, waaronder ikzelf dampen zelfs na jaren nog steeds naar tevredenheid MTL.
Ik was ook een stevige roker met een pakje shag per dag!
Dat men adviseert om als roker met MTL te beginnen, vind ik een prima advies.
Qua trek benadert dit nog het meest die vertrouwde stinkpeuk.
Desondanks is een simpele boxmod zoals de Pico ruim voldoende om te starten, of door te starten.
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Voor iemand die wil gaan beginnen met dampen kan je inderdaad in het begin het beste zo dicht mogelijk bij een sigaret blijven, dus qua nicotine gehalte, smaak en hoe stevig je moet zuigen (mtl). De Justfog starter kits kosten ca. 30 euro, met wat zoekwerk vast wel goedkoper te vinden en die schijnen toch wel erg populair te zijn bij de mensen die aan het stoppen met roken zijn en beginnen te dampen. t kost een tientje meer dan een pen van de primera, maar je hebt toch net wat meer kwaliteit in handen.

Daarna gaat t bij veel dampers vrij snel als ze eenmaal echt gestopt en niet meer verlangen naar een peuk, maar tegen die tijd heb je al zoveel geld uitgespaard door te dampen ipv roken dat je jezelf kan gaan belonen met een mooie mod met 1 of meerdere tankjes erbij ;)

In ieder geval veel succes gewenst met de overstap!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Instructions Unclear said:

Ik denk dat de meeste beginners eerst de smaak van tabak willen proeven Ik ook. En ik ben na zo'n zes variaties tot de conclusie gekomen dat die smaak inderdaad niet na te bootsen is. Waarschijnlijk zit de smaak van tabak voor een groot deel in de geur. Na veel omzwervingen langs andere e-liquid opties (fruit, zoet, kaneel, pepermunt, etc.) heb ik uiteindelijk genoeg alternatieven gevonden die me wel aanspreken.

 

Van alle smaken die ik zelf lekker vind, lijkt Sagamore, van Adirondack Vapor, nog het meest op een sigaret (alleen met heel veel fantasie): tabak, karamel, vanille, kaneel en cake. O.a. verkrijgbaar bij CloudHouse Vapor in Berlijn en op de site van Adirondack zelf, in de V.S.

 

Met hardware heb ik trouwens net zo'n progressie doorgemaakt. Het was voor mij de eerste maanden een kwestie van doorzetten in de wetenschap dat een elektronisch sigaret ook goed *kan* smaken. Dat doorzetten werd bij mij voor het eerst bevestigd met Castle Long, van Five Pawns. Kokosnoot, amandel, vanille & whiskey. En als je me vooraf had gezegd dat dat een lekker smaakje was om te dampen, had ik je voor gek verklaard.

 

Succes met je eigen zoektocht!

Dan heb je niet alles op dat gebied geprobeerd.
Indertijd kocht ik Cigarillos van El Toro(House of Liquids), die een verrekte heerlijke echte tabaksmaak had.
De smaakstoffen werden dan ook uit echte tabak gehaald.
Nu kan ik die cigarillo smaak niet beamen, maar het was duidelijk tabak.
Na ruim 300 smaken geprobeerd te hebben, van complete fruitschalen, snoepfabrieken en bakkerijen, ben ik er helemaal klaar mee.
Niets van dat spul kan me bekoren, en beperk me tot de tabak-achtigen.
Een ervan is Gold Ducat, die bij veel ex rokers goed bevalt.( of ze gaan ervan kotsen)
De andere is een zeer moeilijk verkrijgbare, maar wel op echte tabak gebaseerde smaakstof.
Na die Cigarillos, is dit tot op heden het beste alternatief.

 

Link to comment
Share on other sites

Wederom bedankt voor de reacties, weer veel info waar ik verder mee kan.

 

Nu zit de rookwinkel.nl in Den Haag, laat ik daar nou ook vandaan komen en daar hebben ze de ELEAF ISTICK PICO dus ga daar serieus naar kijken.

 

Ik had zelf ook bedacht dat ik eerst met nicotine moet beginnen om het daarna rustig af te gaan bouwen, cold turkey gaat mij waarschijnlijk niet lukken.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Met de Pico zit je goed. Met de eerder genoemde Justfog (Q16) trouwens ook. De Q16 heeft mij van het roken afgeholpen en gebruik 'm (naast m'n boxmod) nog steeds als ik wat onopvallender wil dampen. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear

De Pico is een goed toestel en Rookwinkel is ook een prima zaak voor je liquids. Je kan voor een uitgebreide selectie aan hardware en liquids ook naar E-cigsmart, Korte Poten 44. Daar hebben ze o.a. tabaksmaakjes van Good Life. Daar ben ik zelf een vaste klant. En dan hebben we nog een Puff Store, Prinsestraat 118, waar ze vooral zaken verkopen voor beginnende dampers (met o.a. een eigen merk tabaksmaakjes).

 

Ik zou inderdaad beginnen met nicotine. Zo veel nicotine dat je na 5 minuten aan een e-cigaret hangen evenveel nicotine binnen krijgen als van een shag, anders zal het ongeacht de smaak niet bevredigen. Welke sterkte je daarvoor moet kopen is afhankelijk van de tank waar je het in gooit. Ik rookte zelf Javaanse Jongens 3/4 zwaar. In een Aspire Nautilus tank (Mouth to  lung inhaleren) kwam dat overeen met 24mg/ml e-liquid. In een Kanger Subtank (Direct lung inhaleren) kwam dat overeen met ca. 9mg/ml. Net als met de hardware en smaakjes, zal je in het begin ook even met de benodigde sterkte van de liquid moeten experimenteren.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mijn vader is zeer tevreden over zijn Justfog Q16. Ik heb hem zelf niet geprobeerd, maar ik ben zelf volledig gestopt met de Joyetech AIO. Inmiddels gebruik ik een Pico met Melo mini 3 of Subox mini-c met Kayfun Light +

Link to comment
Share on other sites

Guest lokeoli
22 hours ago, Cyber_Huub said:

Je omschrijft het goed, door te zeggen dat het je persoonlijke ervaring is.
Velen, waaronder ikzelf dampen zelfs na jaren nog steeds naar tevredenheid MTL.
Ik was ook een stevige roker met een pakje shag per dag!
Dat men adviseert om als roker met MTL te beginnen, vind ik een prima advies.
Qua trek benadert dit nog het meest die vertrouwde stinkpeuk.
Desondanks is een simpele boxmod zoals de Pico ruim voldoende om te starten, of door te starten.
 

Ja daarom dat ik mijn persoonlijke ervaring niet wil veralgemenen ;-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Start niet met een slecht apparaat aangezien je er dan gelijk slechte ervaringen meekrijgt.

Ik ken een aantal mensen die een goedkoop apparaat hebben aangeschaft (om het te proberen) en die zijn er ook heel snel mee gestopt.

Link to comment
Share on other sites

Ik damp nu 3 en half jaar en damp na al die tijd, naast een iets zwaarder setje voor m'n deadly sin, nog steeds naar volle tevredenheid met m'n 

simpele evodjes en een tabaksvape van 2,95 ( 50 shades of vape tobacco , 50/50 vg/pg). Dus groter en zwaarder en duurder is niet altijd nodig ;)

Net van de week m'n batterijen voor de evod weer vervangen, want dat mocht wel na bijna 2 jaar, en echt geen twijfel of ik iets anders zou moeten bestellen nu.

Het is mijn dagelijkse setup en het zwaardere geschut damp ik alleen thuis....

Link to comment
Share on other sites

Ik ben gestopt met roken sinds 8 dagen door mijn Justfog C14 Compact Kit .

Op aanraden begonnen met Fields blend van Exclusig,altijd Camel gerookt ,even wennen maar vond het echt niet verkeerd!

Nu experimenteren met smaken en vg/pg,de normale tabakszaak weet dan niet waar je het over hebt....

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Daniëlle said:

Ik ben gestopt met roken sinds 8 dagen door mijn Justfog C14 Compact Kit .

Op aanraden begonnen met Fields blend van Exclusig,altijd Camel gerookt ,even wennen maar vond het echt niet verkeerd!

Nu experimenteren met smaken en vg/pg,de normale tabakszaak weet dan niet waar je het over hebt....

 

 

Maar goed ook, het stelletje contract killers :wink

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/9/2017 at 0:06 AM, Cyber_Huub said:

Dan heb je niet alles op dat gebied geprobeerd.
Indertijd kocht ik Cigarillos van El Toro(House of Liquids), die een verrekte heerlijke echte tabaksmaak had.
De smaakstoffen werden dan ook uit echte tabak gehaald.
Nu kan ik die cigarillo smaak niet beamen, maar het was duidelijk tabak.
Na ruim 300 smaken geprobeerd te hebben, van complete fruitschalen, snoepfabrieken en bakkerijen, ben ik er helemaal klaar mee.
Niets van dat spul kan me bekoren, en beperk me tot de tabak-achtigen.
Een ervan is Gold Ducat, die bij veel ex rokers goed bevalt.( of ze gaan ervan kotsen)
De andere is een zeer moeilijk verkrijgbare, maar wel op echte tabak gebaseerde smaakstof.
Na die Cigarillos, is dit tot op heden het beste alternatief.

 

 

Huub je hebt het over 1 daarvan is, welke merken vindt jij nog meer de moeite waard?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, MaceNL said:

 

Huub je hebt het over 1 daarvan is, welke merken vindt jij nog meer de moeite waard?

Ik ben enorm beperkt in smaak acceptatie, vandaar dat ik geen reeks aan merken kan aanprijzen.
De lijn van El Toro is goed, dus ook hun andere varianten.
Gold Ducat van Inawera is een zeer populaire.
En uiteraard, de niet nader genoemde die ik zelf maak.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...