Jump to content

Recommended Posts

Goedemorgen op deze vroege morgen (met goede ideeen).

1. is er geen site met een knappe zoekfunctie op dampwinkels?? (no offense, respect voor wat er nu is)

2. als het antwoord als op vraag 1 nee is ga ik zelf een site programmeren met gewoon (sub)domein naam(leuk project(je), IVM mijn volgende opleiding).

Ik heb zo goed als geen proffesionele programmeerskills maar ik kan wel googlen en logisch beredeneren.

ideeen en tips zijn altijd welkom!!!

Edited by Asphyriax

31 minutes ago, SCi said:

Iemand was je al voor ;) 

http://goo.gl/v9glSz

haha, die had ik inderdaad gevonden. maar het is geen standalone website, niet dat dat nodig is, maar ik kan nu niet zoeken en ik persoonlijk vind het overzichtelijk afgezien dat er redelijk wat informatie mist.

dus daarom ben ik dit project begonnen (en omdat ik denk dat ik het beter kan :P, en leuk projectje).

Edited by Asphyriax

:duim

in welk opzicht zou je het anders willen doen dan ? 

ben daar wel nieuwsgierig naar , de google maps api is verre van geniaal maar het doet wat het moet doen imho.

Just now, SCi said:

:duim

in welk opzicht zou je het anders willen doen dan ? 

ben daar wel nieuwsgierig naar , de google maps api is verre van geniaal maar het doet wat het moet doen imho.

1. een zoekfunctie op radius, stad, in de buurt van zegmaar idee (wil belgie erbij pakken voor de belgische dampers).

2. ik wil er meer informatie bijdoen over de shop zelf (of linkje).

3. ik wil een selectievakje van waar je e liquid in de buurt kan halen met radius (dus ook bij primera of sommige winkels).

4. het liefst wil ik een overzichtelijke kaart. Maar er zal vast een overlay zijn voor google maps en het liefst gewoon lekker open source.

5. gewoon overall een strak (responsive) design omdat we in 2017 leven. maar eerst functionaliteit...

6. ik wil alle dampwinkels van heel nederland en heel belgie erin hebben dus er zal een hoop support moeten komen van buitenaf.

Klinkt als een dapper plan, ga ervoor zou ik zeggen & keep us posted 

4 minutes ago, Asphyriax said:

1. een zoekfunctie op radius, stad, in de buurt van zegmaar idee (wil belgie erbij pakken voor de belgische dampers).

2. ik wil er meer informatie bijdoen over de shop zelf (of linkje).

3. ik wil een selectievakje van waar je e liquid in de buurt kan halen met radius (dus ook bij primera of sommige winkels).

4. het liefst wil ik een overzichtelijke kaart. Maar er zal vast een overlay zijn voor google maps en het liefst gewoon lekker open source.

5. gewoon overall een strak (responsive) design omdat we in 2017 leven. maar eerst functionaliteit...

6. ik wil alle dampwinkels van heel nederland en heel belgie erin hebben dus er zal een hoop support moeten komen van buitenaf.

Dit kunnen we natuurlijk enkel maar toejuigen!

Just now, Sledge said:

Klinkt als een dapper plan, ga ervoor zou ik zeggen & keep us posted 

zo was mijn eerste boxmod bouwen ook zonder kennis van stiekem alles, maar nu gaan als een trein met mn nieuwe modje IJOY maxo quad en mn zelfgemaakte alien coils.

punt: zolang je je 100% inzet en de juiste support weet te vinden kom je een heel eind. en google is je beste vriend in dat soort gevallen.

als er nog ergens een programmeur op dit forum zit en het leuk vind om support te geven of tips is altijd welkom, (iemand met affiniteit voor vapen en programmeren).

ideeen en tips zijn altijd welkom!!!

Het maken van zo'n kaart is niet zo bijster ingewikkeld. Het komen aan de gegevens is dat echter wèl.

Wie gaat dat allemaal verzamelen, en veel belangrijker nog, wie gaat dat bijhouden? Vooral dat laatste gaat heel erg tegenvallen en ga je in je eentje geen jaren volhouden...

17 minutes ago, JaWa said:

Het maken van zo'n kaart is niet zo bijster ingewikkeld. Het komen aan de gegevens is dat echter wèl.

Wie gaat dat allemaal verzamelen, en veel belangrijker nog, wie gaat dat bijhouden? Vooral dat laatste gaat heel erg tegenvallen en ga je in je eentje geen jaren volhouden...

Daar kunnen wij toch bij helpen !

Ja, maar voor hoe lang? Voor een nieuw project zijn altijd wel mensen te vinden die willen meehelpen, maar als 't er eenmaal staat moet het continu bijgehouden worden: nieuwe winkels, sluitingen, veranderde gegevens (hoe meer gegevens je verzamelt per winkel, hoe meer werk je op je hals haalt). Dat is niet spannend, wel saai en veel meer werk dan je van tevoren bedacht hebt...

In het begin heb je een aantal helpers, maar die groep wordt steeds kleiner: geen interesse, geen tijd, ziekte, geen damper meer etc., totdat er helemaal niemand zich meer geroepen voelt om ermee door te gaan.

Dit verschijnsel zie je bij heel veel van dit soort projecten, niet alleen in de dampwereld. Het werkt alleen goed als het groot en interessant genoeg is om er nieuwe mensen enthousiast voor te krijgen (dit zal dat helaas niet worden) of als er een commercieel belang achter zit (het levert (indirect) wat op)

De achillespees van elke ict toepassing/project.. om effe naar de bedrijfssfeer te refereren. Elke salesman wil een contactentoepassing maar zijn secretaresse/secretaris moet de gegevens up to date houden. 

36 minutes ago, JaWa said:

Ja, maar voor hoe lang? Voor een nieuw project zijn altijd wel mensen te vinden die willen meehelpen, maar als 't er eenmaal staat moet het continu bijgehouden worden: nieuwe winkels, sluitingen, veranderde gegevens (hoe meer gegevens je verzamelt per winkel, hoe meer werk je op je hals haalt). Dat is niet spannend, wel saai en veel meer werk dan je van tevoren bedacht hebt...

In het begin heb je een aantal helpers, maar die groep wordt steeds kleiner: geen interesse, geen tijd, ziekte, geen damper meer etc., totdat er helemaal niemand zich meer geroepen voelt om ermee door te gaan.

Dit verschijnsel zie je bij heel veel van dit soort projecten, niet alleen in de dampwereld. Het werkt alleen goed als het groot en interessant genoeg is om er nieuwe mensen enthousiast voor te krijgen (dit zal dat helaas niet worden) of als er een commercieel belang achter zit (het levert (indirect) wat op)

groot gelijk, ik stop ermee,

nee, je hebt zeker een punt, en dit zal geen project van decennia gaan worden.

persoonlijk hou ik van vapen, en ICT.

mn database skills zullen er op vooruitgaan samen met mn programmeer kennis. en het leek me leuk om een keer zoiets op te zetten.

zolang het makkelijjk is om een dampwinkel op de kaart te zetten (gebruiksvriendelijk). dan zal dat een stuk helpen.

Db skils... zou je daar een Db voor opzetten? een beetje gestructureerde xml uitlezen zal ook wel volstaan voor zoiets.

1 hour ago, Asphyriax said:

groot gelijk, ik stop ermee

Misschien was ik wat negatief, maar ik wilde vooral aangeven wat de grootste hindernis zal gaan worden...

Wat de skills betreft, wat kun je? Een database opzetten lijkt me toch wel handig. Xml kan op zich wel, maar dat maakt het met name aan de achterkant (het updaten van je gegevens) nogal lastig. Voor het maken van de kaart is enige JavaScript-kennis onontbeerlijk. Een goed open source-alternatief voor Google Maps is Leaflet: http://leafletjs.com

7 hours ago, JaWa said:

Ja, maar voor hoe lang? Voor een nieuw project zijn altijd wel mensen te vinden die willen meehelpen, maar als 't er eenmaal staat moet het continu bijgehouden worden....

Ik vermoed dat het belang van de winkels groot genoeg is om veranderde gegevens direct zelf te melden op dit forum.

De winkels krijgen op deze manier immers gratis reclame.