Jump to content

Batterijen gevaarlijk?

freetje
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik zou graag een battterij bestellen bij dampaccu.Nl voor mijn vtwo mini.

Waarom staat dat er bij dat je moet aanvinken dat je weet dat de batterijen gevaarlijk kunnen zijn?

Ik ben nieuweling dus niet op de hoogte van die dingen 

• Like 1

Just now, freetje said:

Hallo,

Waarom staat dat er bij dat je moet aanvinken dat je weet dat de batterijen gevaarlijk kunnen zijn?

Vragen zijn er om gesteld te worden, geen probleem! Er zit geen protectiecircuit in de batterijen. Deze zit bijvoorbeeld wel in je penlites, waardoor ze veiliger zijn. Het ontbreken van deze beveiliging is nodig om de nogal zware belasting die vaak van deze batterijen gevraagd wordt, aan te kunnen. 

Als jij gewoon normaal doet met je batterijen kan het totaal geen kwaad. Je mod zelf heeft ook nog een aantal beveiligingen, dus echt gevaar is er nauwelijks tot niet. Het echte gevaar zit bij de mechanische mod gebruikers. Je kunt dus gerust bestellen..

• Like 1

Ok bedankt maar je kan daar nog 2 opties aanvinken met een meerprijs van 0.55 euro

Heeft dit iets met de veiligheid te maken?

Waar ik mijn coils 0.5 ohm voor de melo 3 mini kan bestellen? Prijs kwaliteit?

Alvast bedankt

• Like 1

5 minutes ago, freetje said:

Ok bedankt maar je kan daar nog 2 opties aanvinken met een meerprijs van 0.55 euro

Heeft dit iets met de veiligheid te maken?

Die soldeerlippen? Nee, dat heeft niets met beveiliging te maken, maar met de toepassing (om een heleboel batterijen samen te voegen tot een pakket). Deze opties zijn voor jou niet relevant.

• Like 2

1 hour ago, JaWa said:

Die soldeerlippen? Nee, dat heeft niets met beveiliging te maken, maar met de toepassing (om een heleboel batterijen samen te voegen tot een pakket). Deze opties zijn voor jou niet relevant.

tenzij je een nieuw accupakket voor je Tesla wilt maken natuurlijk :zoef

• Like 4

Hoi @freetje, (alle) batterijen kunnen bij verkeerd gebruik onveilig zijn, en de batterijen die we voor dampen gebruiken zijn een stuk krachtiger dan degene in je afstandsbediening. Daarom de waarschuwing.

Om veilig te zijn, 2 simpele voorzorgen om kortsluiting te voorkomen:

1. kijk regelmatig na of de 'wrap', de plastic huls rond je batterij, onbeschadigd is. Als deze beschadigd is, de batterij niet meer gebruiken.

2. vervoer je batterij nooit los. Als je graag een reservebatterij meeneemt, koop er dan een speciaal doosje voor (ook te koop bij dampaccu). Kost minder dan een euro, en kan je een hoop ellende besparen.

0.5ohm coils voor je Melo III mini kan je ofwel in NL bestellen, zo'n €15 + verzendkosten voor 5 stuks: bij Zwoofs of Smokesmarter bijvoorbeeld.

Je kan ze ook in China bestellen, zijn dezelfde kwaliteit (authentiek), kosten de helft met gratis verzending maar zijn uiteraard wat langer onderweg: Fasttech

Let erop dat je de gewone EC coil heads bestelt, en niet de Titanium versie.

• Like 4

2 hours ago, freetje said:

Tja, je weet maar nooit of iemand met batterijen gaat voetballen of in het handschoenenvakje van een in de brandende zon geparkeerde auto leggen .... :gek

Degenen die hun batterijen netjes behandelen zonder ze ernstig te beschadigen, hebben niets te vrezen.

Deze batterijen zijn goed:

http://www.dampaccu.nl/18650/samsung-18650-inr18650-25r.html?options=cart

Als de omhulling ('wrap') van de batterij beschadigd is, kun je er een nieuwe wrap omheen maken; dat gaat snel en makkelijk

• Like 1

55 minutes ago, BusdriverTheo said:

wel erg vreemd dat in het filmpje de nieuwe wrap over de oude heengaat! ik weet zeker dat je dan problemen gaat krijgen of de batterij dan nog wel past, ik heb een paar tube mods waar je dat rustig kan vergeten.

Ik heb mijn batterijen ook meteen (jaren geleden) een nieuw extra jasje gegeven, dus vóórdat ze beschadigd waren. Geeft totaal geen probleem om ze in mijn Pico's of eVic VTC te krijgen. Ze passen ook in de Nemesis en de Vamo.

Edited by Marianna

1 hour ago, Marianna said:

Tja, je weet maar nooit of iemand met batterijen gaat voetballen of in het handschoenenvakje van een in de brandende zon geparkeerde auto leggen .... :gek

Degenen die hun batterijen netjes behandelen zonder ze ernstig te beschadigen, hebben niets te vrezen.

Deze batterijen zijn goed:

http://www.dampaccu.nl/18650/samsung-18650-inr18650-25r.html?options=cart

Als de omhulling ('wrap') van de batterij beschadigd is, kun je er een nieuwe wrap omheen maken; dat gaat snel en makkelijk

Die batterijen zijn die ook goed voor in een pico 75 w of enkel voor de evic vtwo mini?

10 minutes ago, Marianna said:

Ik heb mijn batterijen ook meteen (jaren geleden) een nieuw extra jasje gegeven, dus vóórdat ze beschadigd waren. Geeft totaal geen probleem om ze in mijn Pico's of eVic VTC te krijgen. Ze passen ook in de Nemesis en de Vamo.

in een Dani gaat dat niet lukken, daar gaan ze met de fabriekswrap erop al zuigend in!

1 hour ago, freetje said:

Die batterijen zijn die ook goed voor in een pico 75 w of enkel voor de evic vtwo mini?

Ja, die batterijen passen in beide mods, en ze horen tot de beste die er bestaan.

1 hour ago, BusdriverTheo said:

in een Dani gaat dat niet lukken, daar gaan ze met de fabriekswrap erop al zuigend in!

Goed om te weten. Dan koop ik geen Dani.   ;-)

Edited by Marianna
  • Like 1

De waarschuwing is wel terecht.

De batterijen die normale mensen kennen aa, moet je natuurlijk ook goed behandelen, maar als daar kortsluiting in ontstaat is dat een klein probleem.Batterijen die je in je e-cig gebruikt, hebben een hogere ampère, als deze kortsluiting hebben gaan ze behoorlijk snel reageren, en kunnen verbranden of ontploffen.

Dus doe deze batterijen nooit los in je broekzak, of leg ze nooit onbeschermd zomaar ergens neer.

Verder zijn ze erg veilig in gebruik.

• Like 2

2 hours ago, Luc rafc said:

Deze dus , die zijn ook in 0.18 ohm te krijgen .

Ik damp die op 60watt ( kan dus perfect met je pico)

0.18 ohm is leuk en aardig als je grote wolken en een warme damp wilt uit een melo-tank, maar zijn in principe bedoeld voor zwaardere set-ups.

De 75 watt van een pico is maar net toereikend voor die coils en de batterij gaat dan nog geen middagje mee.

Ik denk dat de topicstarter meer gebaat is bij de 0,5 ohm en aan de manier van vraagstellen te zien, is het ook geen cloud-chaser of gevorderde damper.

• Like 2

De link ging over de 0.3 ohm die hij nu gebruikt maar dan de ECL.

Ik haalde die even aan om er op te wijzen dat je niet altijd een cloudbeast nodig hebt om een fijne smaak te hebben.

Voor de prijs moet je het niet laten,ze kosten amper iets meer dan de gewone.

Vermits de pico max een 22 MM tank kan hebben, lid dit een low-budget oplossing om eens wat zwaarder te proberen.

Ik gebruik deze om een pico mega,of de yosta van livepore en ook op mijn Predator.

Ik heb veel grotere tanks maar gebruik voornamelijk deze.

Toch wel goed dat zo'n waarschuwing verplicht aan te vinken is bij aankoop van deze batterijen.

Ik ben al in verschillende winkels geweest waar ik verkopers die dingen gewoon aan mensen zie geven bij een starterssetje, zonder enige uitleg. 

Uiteindelijk zijn die dingen relatief veilig, maar je moet ze niet mishandelen. 

AA's laat ik ook gewoon rondslingeren in lade's, doosjes, mijn broekzak, etc. zoiets doe je inderdaad toch beter niet met high drain batterijen. 

Als je mensen niet waarshuwt, gaan ze die dingen ook niet anders behandelen dan een AA'tje, en creër je toch potentiële gevaren. 

On 2017-4-28 at 13:40, freetje said:

Hallo,

ook niet alle batterijen op dampaccu.nl zijn geschikt voor je vtwo mini, houd daar ajb rekening mee. Je wil batterijen hebben met tenminste een rating van 20A en geen 'button tops'. Geschikte batterijen zijn dezedezedeze of deze. Er staan nog wel een aantal geschikte batterijen tussen, maar persoonlijk zou ik hier een keuze uit maken.

qua veiligheid: stop batterijen niet los in je zak. Als je batterijen mee wil nemen ergens naar toe koop dan een batterij doosje voor 50 cent erbij ;)

Je eleaf coils zitten bij de diverse webshops in Nederland niet zoveel verschillen in de prijzen. Vanuit China zijn ze goedkoper (opletten dat er original of authentic bij staat), maar daar wacht je dan ook langer op.

hier betaal je bijvoorbeeld 12,45 voor een 5 pack 0.5ohm coils, maar komen er verzendkosten bij. Bij zwoofs.nl kosten ze 14,95 en dan geen verzendkosten. Uiteindelijk ligt de prijs dan erg dicht bijelkaar en heb je ze de volgende dag in huis.

• Like 1