Jump to content

Review NiteCore POWER IMR18650


Chasepoes

Recommended Posts

Fijn om eens een batterij test in het Nederlands te kunnen lezen (hulde @Chasepoes!).

 

En ook fijn om eens iets te lezen over een batterij waarbij de wrapper apart wordt besproken: gezien de problemen die een beschadigde wrapper op kan leveren (in mechs, maar ook in mods met meerdere batterijen) vind ik dat hier veel te weinig aandacht aan wordt besteed.

 

Het is ook goed dat de batterijen (zo te zien) per twee geleverd worden in een plastic doosje zodat de gebruiker minder geneigd is die los in de zak te steken naast de sleutelbos en muntgeld.

 

Ik ben wel benieuwd naar de informatie die Nitecore geeft: ik zie op de wrapper alleen de pulse limiet van 40A vermeld?

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Eelco said:

Ik ben wel benieuwd naar de informatie die Nitecore geeft: ik zie op de wrapper alleen de pulse limiet van 40A vermeld?

 

Op de wrapper staat 25A continue, 40A pulse. Veel meer informatie wordt er niet gegeven. Alleen staat er in kleine letters ook: Niet ontladen onder 2.75V en niet warmer laten worden dan 100°C

 

29 minutes ago, steammonger63 said:

Zeer interessant,vraagje waar gekocht en prijs?

 

De link staat in het artikel. Zoals gezegd is de prijs hoger als die van een vergelijkbare batterij bij een willekeurige dampwinkel. Maar als je de prijs van een los doosje bij de dampwinkel erbij rekent is het verschil niet enorm groot. Maar goed, dat is de prijs die je betaalt voor wat extra gemoedsrust.

Voor mij persoonlijk vind ik een stukje veiligheid en daarmee gemoedsrust die paar euro wel waard. Maar dat is iets dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of het de prijs waard is.

Sowieso ligt de prijs van batterijen bij vape-shops een stukje hoger dan bij een echte batterij-boer. Daarnaast, en dat is een hele persoonlijke mening, komt het gros van de nieuwe vapers in aanraking met batterijen bij vape-shops. Dan heb ik liever dat ze daar juist erg veilige batterijen verkopen die dan een paar euro's meer kosten dan dat mensen op Ali een setje Fire's bestellen en we weer een of ander horrorverhaal in de krant lezen.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Chasepoes said:

Dan heb ik liever dat ze daar juist erg veilige batterijen verkopen die dan een paar euro's meer kosten dan dat mensen op Ali een setje Fire's bestellen en we weer een of ander horrorverhaal in de krant lezen.


Precies !

Zie bv onderstaand filmpje, hoe je gen**id (kan) worden:
 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Leuk stukje leesvoer voor een saaie zondagmiddag, ik ga ze daarom ook zeker bestellen maar er zijn 2 dingen die ik mij nog afvraag. Ik zie dat de wrap erg dik aluminium achtig lijkt waarbij ik mij afvraag geleidt de batterij zijn warmte hierdoor wel goed af? De 2de vraag is het deel dat nitecore hierin zegt dat het geschikt is voor dampen terwijl andere merken dat tegen spreken om zich in te dekken. Ik vraag mij dan af waarop heeft nitecore dit gebaseerd? Kun je mij ook vertellen op hoeveel wattage je zo'n enkele batterij zou kunnen dampen? Want je geeft zelf ook aan bij laden op 25a steeg de temperatuur naar 100 graden. Dus zou je dan save 20a moeten aanhouden bij dampen? Of kan dit hoger

Edited by Jayjay
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Suburban said:

Mooi stukje!

 

Je schrijft over 25Amp continue ontladen dat de claim van Nitecore aan de hoge kant is en je schrijft dat puls ontladen op 40Amp geen spectaculaire resultaten gaf.

 

Betekend dat als ik veilig wil rekenen met 25Amp en 3Volt tot 75Watt kan gaan of toch beter uitgaan van 20Amp en 3Volt dan tot 60Watt?

Dat is dus ook precies mijn vraag vind het een beetje verwarrend. Maar dat zal wel aan mij liggen aangezien batterijen voor mij een heel nieuwe materie is.

Link to comment
Share on other sites

De 25 Ampere gaat volgens mij over continu 25A vragen. De 40A die hij noemt ging over een puls (max 60 sec). Wat wij doen met vapen is een pulse, aangezien je maar een paar seconden hijst. Ik concludeer hier dan uit dat vapen op 25A geen probleem is, en eigenlijk op 40A ook niet (al zou ik dat niet doen op een enkele batterij) en zou ie dan sowieso wel na een paar hijsen al leeg zijn.

Corrigeer me als ik dat verkeerd zie @Chasepoes

 

Ik ontdekte toevallig deze week bij een van mijn VTC6's dat de zwarte isolatie rond de plus pool kapot was en al half verdwenen en dat de wrap rond de plus los begint te komen. Aangezien ik deze altijd in een mech met hybrid topcap gebruik werd ik daar niet vrolijk van (nog geen half jaar oud).

Voor het soort hybrid mods wat ik altijd gebruik zijn deze batterijen volgens mij geweldig.

 

De prijs vind ik juist helemaal niet duur. Ja, als je met dampaccu vergelijkt is het iets duurder, maar vergeleken bij wat 18650's kosten bij Zwoofs of andere shops is het spot goedkoop. Daar betaal je rustig 10 a 12 euro voor een vergelijkbare 18650

Edited by Vaper69
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Suburban said:

Mooi stukje!

 

Je schrijft over 25Amp continue ontladen dat de claim van Nitecore aan de hoge kant is en je schrijft dat puls ontladen op 40Amp geen spectaculaire resultaten gaf.

 

Betekend dat als ik veilig wil rekenen met 25Amp en 3Volt tot 75Watt kan gaan of toch beter uitgaan van 20Amp en 3Volt dan tot 60Watt?

 

Die vraag is wat lastig te beantwoorden, daarvoor moet ik eerst wat toelichting geven:

 

Continue ontladen wil zeggen dat je de batterij continue een stroom laat leveren, zonder onderbreking. Tijdens het leveren van de stroom let je op hoe warm/heet de batterij wordt en in hoeverre het voltage van de batterij inzakt.

Bij een puls belasting laat je de batterij voor een korte periode een stroom leveren en vervolgens laat je hem weer rusten. Doordat de batterij niet continue stroom hoeft te leveren, kan hij tijdens de rust periodes weer wat afkoelen. Je kijkt bij puls-metingen voornamelijk na hoever het voltage inzakt en wat minder naar de temperatuur.

 

NiteCore en veel andere fabrikanten geven een maximum toelaatbare temperatuur van 100 °C aan voor hun batterijen onder gecontroleerde omstandigheden. Maar omdat omstandigheden in de werkelijkheid zelden gecontroleerd zijn, is 80 °C een veel veiligere marge om aan te houden. Met 100 °C aan de buitenkant van de batterij (en dus hoger binnenin), kom je akelig dicht in de buurt van de temperatuur waarop Li-Ion batterijen een chemische kettingreactie gaan vormen, met alle gevolgen van dien.

 

Maar nu heb je het over dampen, dus daar vraag je nooit continue stroom van je batterij. Eigenlijk alleen maar als je een hijs neemt en voor de rest een heel klein beetje om je gereguleerde mod wakker te houden (schermpje enzo). In een dergelijke situatie kun je prima uitgaan van de puls-waarde die opgegeven wordt. Sterker nog, je kunt zelfs hoger gaan, want de puls-waarde wordt vaak gemeten over perioden van 30 of zelfs 60 seconden. En ken geen vaper die zo lang hijst.

Damp je met een mech, dan wordt het een heel ander verhaal. Daar zou het kunnen dat je mech niet gelocked is (of kan worden) en in je broekzak of tas gaat vuren en dan is het vanuit veiligheidsoogpunt beter om de maximaal opgegeven continue waarde aan te houden. NiteCore geeft bij deze 25A op, maar dat is gemeten bij die 100 °C vermoed ik en niet bij max. 80 °C.

 

Dan nu een antwoord op je vraag: Afhankelijk van je situatie zou ik niet hoger gaan dan die 25A. Tenzij je met hele exotische setups dampt, maar dan weet je vaak ook wel waar je mee bezig bent. Met 25A in een damp-toepassing zit je aan mijlenver aan de veilige kant van ellenden. Om te bereken op welk wattage je maximaal kunt dampen, zou ik uitgaan van de weerstand van je coil en 3Volt en dan zorgen dat die combi nooit meer dan 25A kan trekken uit 1 batterij.
Vertrouw je je damper en let je een beetje op (dus niet: Hey mijn damper sist en is erg heet, laat ik nog ff een flinke hijs nemen! :e33) dan kun je rustig uitgaan van die 40A.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Vaper69 said:

De 25 Ampere gaat volgens mij over continu 25A vragen. De 40A die hij noemt ging over een puls (max 60 sec). Wat wij doen met vapen is een pulse, aangezien je maar een paar seconden hijst. Ik concludeer hier dan uit dat vapen op 25A geen probleem is, en eigenlijk op 40A ook niet (al zou ik dat niet doen op een enkele batterij) en zou ie dan sowieso wel na een paar hijsen al leeg zijn.

Corrigeer me als ik dat verkeerd zie @Chasepoes

 

Dat zie je helemaal correct. Op 25A dampen hou je het, afhankelijk van de duur van je hijsen ook niet meer dan een paar minuten vol. Als je met dergelijke amperage's gaat dampen, dan zou ik ervoor kiezen om meer batterijen in de setup te hebben. Bijvoorbeeld de batterijen in serie en dan 2 van die serie geschakelde batterijen samen parallel zetten (dus 4 batterijen in totaal).

 

8 minutes ago, Vaper69 said:

 

Ik ontdekte toevallig deze week bij een van mijn VTC6's dat de zwarte isolatie rond de plus pool kapot was en al half verdwenen en dat de wrap rond de plus los begint te komen. Aangezien ik deze altijd in een mech met hybrid topcap gebruik werd ik daar niet vrolijk van (nog geen half jaar oud).

Voor het soort hybrid mods wat ik altijd gebruik zijn deze batterijen volgens mij geweldig.

 

De prijs vind ik juist helemaal niet duur. Ja, als je met dampaccu vergelijkt is het iets duurder, maar vergeleken bij wat 18650's kosten bij Zwoofs of andere shops is het spot goedkoop. Daar betaal je rustig 10 a 12 euro voor een vergelijkbare 18650

 

Ach prijs is relatief. Natuurlijk kan het altijd goedkoper. Maar (en dit is puur mijn eigen insteek/mening) je moet je afvragen waar je op wilt bezuinigen. Ik wil zelf niet al teveel compromissen sluiten als het gaat om veiligheid. Ik kan heel goedkoop batterijen uit China halen, voor nog geen Euro per stuk. Maar of die besparing op gaat wegen tegen het eigen risico dat ik moet ophoesten bij mijn zorgverzekering als het mis gaat, dat is nog maar de vraag.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Jayjay said:

Leuk stukje leesvoer voor een saaie zondagmiddag, ik ga ze daarom ook zeker bestellen maar er zijn 2 dingen die ik mij nog afvraag. Ik zie dat de wrap erg dik aluminium achtig lijkt waarbij ik mij afvraag geleidt de batterij zijn warmte hierdoor wel goed af? De 2de vraag is het deel dat nitecore hierin zegt dat het geschikt is voor dampen terwijl andere merken dat tegen spreken om zich in te dekken. Ik vraag mij dan af waarop heeft nitecore dit gebaseerd? Kun je mij ook vertellen op hoeveel wattage je zo'n enkele batterij zou kunnen dampen? Want je geeft zelf ook aan bij laden op 25a steeg de temperatuur naar 100 graden. Dus zou je dan save 20a moeten aanhouden bij dampen? Of kan dit hoger

 

Ik denk dat de metaalachtige wrap zelfs beter warmte geleid dan een plastic wrap, dus dat hij zelfs wat beter koelt. Maar het verschil zal minimaal zijn. Het zal vooral uitmaken in welk materiaal behuizing de batterij uiteindelijk gestopt wordt, denk ik.
 

Waarop NiteCore zijn claims baseert dat hun batterijen wel geschikt zijn voor vapen weet ik niet, daar kan ik slechts naar gissen. Wat ik wel weet is dat ze een veel sterkere wrap hebben dan ik tot nu toe ooit gezien heb (en kapotte wraps zijn heel vaak de oorzaak van falen) en dat deze batterij ook over zowat elke certificering beschikt die je maar kunt verzinnen op batterij gebied.

Daarnaast geven ze reële waarden op voor wat de batterij aankan en hebben ze die ook op de batterij zelf gezet. En daarmee hebben ze ervoor gezorgd dat ze de meeste issues bij het vapen wel getackeld hebben en het dus wel vertrouwen als mensen deze batterijen inzetten in dampwaar. Batterijen van Sony, Samsung, LG en Panasonic zijn technisch gezien niets veiliger, maar daar zie je nooit maximale waarden op staan en die zijn voorzien van zwakkere wraps. Die batterijen zijn ook nooit bedoeld voor losse commerciële verkoop aan particulieren en deze bedrijven zien er blijkbaar ook geen nut in om hun batterijen op de particuliere markt aan te bieden.

De Fire merken en bijvoorbeeld E-Fest doen het wel. maar de waarden die zij opgeven zijn vaker niet dan wel reel.

Ik vermoed dat NiteCore een gat (of in ieder geval ruimte) in de markt ziet en daar op deze manier op inspringt. En dat doen ze op een goede manier.

 

Overigens geef ik niet aan dat hij met 25A laden warm worrdt, maar bij 25A ontladen. klein tekstueel verschilletje, maar wel belangrijk (of heb ik een tikfout gemaakt? Nog ff nalezen voorr de zekerheid)/ Op hoeveel wat je kunt dampen kan ik niet zeggen. Dat hangt af van je setup en hoeveel batterijen die gebruikt. Maar voor een gereguleerde mod met 1 batterij zou ik niet hoger gaan dan 75Watt en met een mech met 1 batterij niet hoger dan ~50Watt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Chasepoes said:

 

Ik denk dat de metaalachtige wrap beter warmte geleid dan een plastic wrap, dus dat hij zelfs wat beter koelt. Maar het verschil zal minimaal zijn.
 

Waarop NiteCore zijn claims baseert dat hun batterijen wel geschikt zijn voor vapen weet ik niet, daar kan ik slechts naar gissen. Wat ik wel weet is dat ze een veel sterkere wrap hebben dan ik tot nu toe ooit gezien heb (en kapotte wraps zijn heel vaak de oorzaak van falen) en dat deze batterij ook over zowat elke certificering beschikt die je maar kunt verzinnen op batterij gebied.

Daarnaast geven ze reële waarden op voor wat de batterij aankan en hebben ze die ook op de batterij zelf gezet. En daarmee hebben ze ervoor gezorgd dat ze de meeste issues bij het vapen wel getackeld hebben en het dus wel vertrouwen als mensen deze batterijen inzetten in dampwaar. Batterijen van Sony, Samsung, LG en Panasonic zijn technisch gezien niets veiliger, maar daar zie je nooit maximale waarden op staan en die zijn voorzien van zwakkere wraps. Die batterijen zijn ook nooit bedoeld voor losse commerciële verkoop aan particulieren en deze bedrijven zien er blijkbaar ook geen nut in om hun batterijen op de particuliere markt aan te bieden.

De Fire merken en bijvoorbeeld E-Fest doen het wel. maar de waarden die zij opgeven zijn vaker niet dan wel reel.

Ik vermoed dat NiteCore een gat (of in ieder geval ruimte) in de markt ziet en daar op deze manier op inspringt. En dat doen ze op een goede manier.

 

Overigens geef ik niet aan dat hij met 25A laden warm worrdt, maar bij 25A ontladen. klein tekstueel verschilletje, maar wel belangrijk (of heb ik een tikfout gemaakt? Nog ff nalezen voorr de zekerheid)/ Op hoeveel wat je kunt dampen kan ik niet zeggen. Dat hangt af van je setup en hoeveel batterijen die gebruikt. Maar voor een gereguleerde mod met 1 batterij zou ik niet hoger gaan dan 75Watt en met een mech met 1 batterij niet hoger dan ~50Watt.

Dank voor je antwoord. Ik durf met enkel batterij  (vtc6) niet eens boven de 55 te gaan, max was geloof ik rond de 64w waar je met deze vtc kon dampen. Daarintegen zei de stenen winkel tegen mij je kunt er makkelijk 100w mee bereiken, en een webshop heeft zelfs 120 gezegd. Ik wil mijn leven niet op het spel zetten dus vandaar 55w. Maar 75w met enkele nitecore voelt voor mijn gevoel veiliger dan de vtc6. Ik zal volgende week daarom ook even 2 a 3 setjes hiervan kopen. Mijn mods met dubbele batterij zijn onderweg. Dus daar zou ik dan gemakkelijk 120w mee kunnen dampen. Nogmaals bedankt voor je uitleg, erg makkelijk te begrijpen voor newbir people!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Jayjay said:

Dank voor je antwoord. Ik durf met enkel batterij  (vtc6) niet eens boven de 55 te gaan, max was geloof ik rond de 64w waar je met deze vtc kon dampen. Daarintegen zei de stenen winkel tegen mij je kunt er makkelijk 100w mee bereiken, en een webshop heeft zelfs 120 gezegd. Ik wil mijn leven niet op het spel zetten dus vandaar 55w. Maar 75w met enkele nitecore voelt voor mijn gevoel veiliger dan de vtc6. Ik zal volgende week daarom ook even 2 a 3 setjes hiervan kopen. Mijn mods met dubbele batterij zijn onderweg. Dus daar zou ik dan gemakkelijk 120w mee kunnen dampen. Nogmaals bedankt voor je uitleg, erg makkelijk te begrijpen voor newbir people!

 

Laat ik voorop stellen dat ik geen enkele Li-Ion 18650 batterij ken (of zou willen hebben) waarmee je uit 1 batterij 100Watt of 120Watt aan energie haalt. Als puls zou het kunnen, maar dan nog..1 puls en je batterij is al zowat leeg.

 

Hou je er rekening mee dat als je dual-battery mods gebruikt, dat je dan de 2 batterijen met elkaar moet laten trouwen voor in de eeuwigheid? Met andere woorden, gebruik ze altijd samen in een setje. Laad ze samen, en gebruik ze samen. Ga geen batterijen mixen uit verschillende sets. En breek je een setje uit elkaar, wat prima kan en ga je de batterijen afzonderlijk gebruiken, zorg dan niet dat ze voor een 2de huwelijk gaan.

 

14 minutes ago, Suburban said:

Precies, ik schreef het niet maar ga uit van mijn gereguleerde mod met 1 batterij.

 

Als ik dan uitreken wat 1Ohm op 15Watt doet kom je onder de 4Amp lol

 

100% mee eens, beter save than sorry.

 

 

 

Yup, als Tootle puffer is het allemaal veel makkelijker. Gewoon een setje Panasonic ICR18650B's in je mod en je kunt tot 10 Ampère gaan. Kom je een heel eind mee!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Chasepoes said:

 

Laat ik voorop stellen dat ik geen enkele Li-Ion 18650 batterij ken (of zou willen hebben) waarmee je uit 1 batterij 100Watt of 120Watt aan energie haalt. Als puls zou het kunnen, maar dan nog..1 puls en je batterij is al zowat leeg.

 

Hou je er rekening mee dat als je dual-battery mods gebruikt, dat je dan de 2 batterijen met elkaar moet laten trouwen voor in de eeuwigheid? Met andere woorden, gebruik ze altijd samen in een setje. Laad ze samen, en gebruik ze samen. Ga geen batterijen mixen uit verschillende sets. En breek je een setje uit elkaar, wat prima kan en ga je de batterijen afzonderlijk gebruiken, zorg dan niet dat ze voor een 2de huwelijk gaan.

 

 

Yup, als Tootle puffer is het allemaal veel makkelijker. Gewoon een setje Panasonic ICR18650B's in je mod en je kunt tot 10 Ampère gaan. Kom je een heel eind mee!

Thanks voor je tip! Dit wist ik dus helemaal niet! Dan maar zo'n mooie nitecore setje voor mijn dual batterij mod. 

Link to comment
Share on other sites

Mooie review, maar vind je t nu echt dat geld waard? Die 2 batterijen incl verzendkosten a 5,90 hebben je bijna 38 euro gekost. Voor 2 euro minder koop je bij Nkon 6 VTC5A's met 3 doosjes voor 2 batterijen. Voor een euro extra koop je 10 Samsung 25R's met 5 doosjes.

Dat zijn prima presterende batterijen, wat rechtvaardigt volgens jou de prijs van die Nitecores? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Dnns84 said:

Mooie review, maar vind je t nu echt dat geld waard? Die 2 batterijen incl verzendkosten a 5,90 hebben je bijna 38 euro gekost. Voor 2 euro minder koop je bij Nkon 6 VTC5A's met 3 doosjes voor 2 batterijen. Voor een euro extra koop je 10 Samsung 25R's met 5 doosjes.

Dat zijn prima presterende batterijen, wat rechtvaardigt volgens jou de prijs van die Nitecores? 

 

Ik denk dat dat voornamelijk ligt aan hoe je dampt, en wat je wensen zijn. Ik damp zelf vrijwel altijd mechanisch. Mijn ADV modje heeft een hybrid topcap. Daardoor kan ik een extra beveiligde batterij zeer zeker waarderen. Ik ga er dan ook zeker een setje van aanschaffen. Voor een gereguleerde mod zou ik het niet over hebben, aangezien de normale batterijen daarvoor prima voldoen, maar anderen denken daar misschien weer anders over. Zoveel mensen zoveel wensen.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Dnns84 said:

Mooie review, maar vind je t nu echt dat geld waard? Die 2 batterijen incl verzendkosten a 5,90 hebben je bijna 38 euro gekost. Voor 2 euro minder koop je bij Nkon 6 VTC5A's met 3 doosjes voor 2 batterijen. Voor een euro extra koop je 10 Samsung 25R's met 5 doosjes.

Dat zijn prima presterende batterijen, wat rechtvaardigt volgens jou de prijs van die Nitecores? 

Nu twijfel ik een beetje. Ik dacht in eerste instantie dat ze afgerond 16 euro per stuk zijn. Maar ik las in de review dit;

! Ze worden per twee verkocht en zijn samen dan een stukje duurder als de prijs die je betaald voor een setje Samsung's of Sony’s

 

op de site staat "enkele batterij" met de prijs 16 euro. Jou berekening van hierboven brengt mij in verwarring want jij denk ook dat ze per stuk zijn? Je rekent namelijk 38 euro voor 2 batterijen met verzendkosten. 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Jayjay said:

Nu twijfel ik een beetje. Ik dacht in eerste instantie dat ze afgerond 16 euro per stuk zijn. Maar ik las in de review dit;

! Ze worden per twee verkocht en zijn samen dan een stukje duurder als de prijs die je betaald voor een setje Samsung's of Sony’s

 

op de site staat "enkele batterij" met de prijs 16 euro. Jou berekening van hierboven brengt mij in verwarring want jij denk ook dat ze per stuk zijn? Je rekent namelijk 38 euro voor 2 batterijen met verzendkosten. 

"Ze worden per twee verkocht en zijn samen dan een stukje duurder als de prijs die je betaald voor een setje Samsung's of Sony’s bij de gemiddelde dampshop"

 

2 sony's kosten je in een dampshop 20-22 euro. Deze zijn dus wel echt wat duurder.

Link to comment
Share on other sites

Zoals @Chasepoes al zei is het voornamelijk goed dat er een batterij verkocht wordt in een dampwinkel waarvan de specificaties kloppen.

 

Toen ik begon met dampen kocht ik mijn eerste 18650 in een dampwinkel. Ik had nog nooit van het damforum gehoord, had geen idee wat een losse batterij moest kosten en betaalde dus gewoon een tientje voor een paarse Efest aangezien ze in elke dampshop voor die prijs werden verkocht.

 

De informatie die op de wrapper stond? Daar klopte natuurlijk niet veel van. Maar het was wel dezelfde informatie die in elke dampshop bij deze batterij te lezen was. Dus: als er nu een batterij te koop wordt aangeboden in een dampshop met informatie die klopt, dan is dat een goede zaak.

 

En dat vind ik heel wat belangrijker dan een prijs die al dan niet te hoog of te laag is.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...